Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Modrá je dobrá
zelená je lepší

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Theurg [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Téměř finální errata Theurg edice A (po textové stránce zřejmě úplná)


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
xkiv 20.6.2006 13:31  977
NoirNe, ja bych to videl tak, ze vetsina leticich kouzel bude pod hranici odvraceni - nemaji dost hmoty.
Kdyz budes tlacit kopim, tak zalezi na tom
1) jakou rychlosti se pohybuje (vzhledem k bariere)
2) jakou silou tlacis

Kdyz s nim budes pohybovat dostatecne pomalu (coz u kopi muze znamenat, nevim, metr za kolo nebo i min?), tak projde (ale nezrani).
Kdyz bude rychlejsi, tak bariera zareaguje. Pak:
- kdyz kopi jenom leti, tak ho bariera muze beztrestne zpomalovat
- kdyz na nej tlacis, tak by se teoreticky nejdriv mela odecist (hodnotove) tvoje sila od sily bariery, a zpomaluje se teprve o vysledek.

davec 20.6.2006 13:01  976
BariéraOsobně bych Bariéru nechal v tom stavu, v němž je. Mimo jiné se tím nevyřeší průraz jinou překážkou, než je Bariéra). Raději nějak udělat kinetiku kouzel, pokud možno v jediném číselném údaji. Vzhledem k mechanismům platícím v Drd+, to bude muset být v podobě bonusu, a to nejspíš za sílu. A pořád platí, že tato síla by neměla být větší, než je síla finálního (zraňujícího efektu), pokud je tento v kouzle obsažen. Vzhledem k těmto omezením, bude ta síla relativně nízká. Může tu být započítán i nějaký bonus za sféru, případně cokoliv na co přijdeme. Ale obávám se, že jinak to asi nepůjde.
marcus 19.6.2006 17:35  975
BariéraMožná bychom se měli zamyslet jinak. Nebylo by lepší nejdřív vymyslet, jak by to fungovat mělo, nezávisle na pravidlech, která jsou v platnosti nyní, ale udělat to tak, aby to bylo především vyvážené a elegantní. Teprve potom bychom hledali vysvětlení, proč to tak je(bude). Sice to na první pohled zní nelogicky, ale podle mě je třeba dát přednost hratelnosti a vyváženosti, před tím, že vysvětlení ve světě drd+ MOŽNÁ bude trochu pokulhávat.
peca_007 19.6.2006 16:44  974
BarieraMam pocit, ze jste se s tou barierou dostali nekam jinam. Pokud uz bych chtel barieru nejak upravit, tak ve stylu osobnich silovych stitu z Duny. Tam to fungovalo tak, ze cim bylo teleso rychlejsi, tim vetsi odpor mu "bariera" kladla. Takze bylo lze utocit pouze tvari v tvar a jeste clovek nesmel seknout/bodnout moc rychle.

Kazdopadne, kineticka energie, z pohledu bariery, respektivy prekazek obecne, u kouzel chyby.
noir 19.6.2006 15:37  973
xKiv: Takže bariéra se prolomí(nebo náraz neudrží), když na ni budu kopím ne tlačit, ale bodat? Pokud se tohle nělkdo dozví, pak je ovšem tohle kouzlo k ničemu, ne? Opravdu nevidím žádný rozdíl mezi tím, když tlačí lávu gravitace, energie kouzlo, nebo proud. O tomhle ale není nikde ani slovo, je to nesmyslné a hlavně to komplikujr spoustu věcí: Pj se bude rozhodovat, zda spousta fint (válečnických i zlodějských) má jaký původ, zda tlak je nebo není atd? Ne.
Proč nemá smysl odstrkávat zdroj efektu, když se jeho zdroj pohybuje? Ocelové desce je to fuk, tak proč by to nebylo fuk magické bariéře?
xkiv 19.6.2006 15:27  972
MarcusJo, jasne, takze Bariera jenom "zastavuje" a veci s prilis malou energii necha na pokoji.
Coz znamena, ze typickou letici ohnivou kouli (pred vybuchem) asi necha projit, protoze moc nevazi a pohybuje se relativne pomalu (v okamziku vybuchu se "pohybuje" podstatne rychleji) - energie schovana v plamenech je (sama o sobe) proti kineticke energii zanedbatelna.
Obycejnskou pochoden necha projit tuplem (pokud ji nekdo nehodi - drevo vazi o hodne vic nez ohen - ale to uz je na normalni zasah a zraneni vrzenym klackem + nezeslabeny ohen navic).
b_art 19.6.2006 15:12  971
pokuď si vyčaruju šutr a hodim ho, tak neprojde, ale pokud ho vyčaruju rovnou v letu, tak jo???
marcus 19.6.2006 15:03  970
xKiv 967 :Já bych se chtěl vyjádřit k "A ja porad trvam na tom, ze kestli bariera zastavi nejakou priblblou letici kouli ohne, tak skrz ni neni videt ani slyset, muze se v ni rychle vydychat vzduch ... proste veci, ktere bariera urcite nedela." To, že bariéra nezastavuje vzduch např. pro dýchání, víme, nebo se na tom doufám alespoň shodnem. Ale např ohnivá koule, přestože je de facto tvořena "pouze" z plamenů, která je schopna explodovat, obsahuje podle mě až dost veliké množství energie na to, aby se dala považovat za projektil.
xkiv 19.6.2006 14:50  969
NoirNe, bariera nic nepozna, ale nema zadny efekt odstrkavat efekt, kdyz se pohybuje zdroj efektu (si to predstav jako ze chces odfouknout plameny, kdyz k tobe jde nekdo s plamenometem).

Rozdil mezi sekerou vrzenou rukou a kouzlem je v tom, ze kouzlo tu sekeru "drzi" celou dobu letu (alespon u vetsiny rozumnych kouzel).
noir 19.6.2006 14:20  968
xKiv: To je ale divné... Takže bariéra pozná, že se jedná o koulo a ne o kus padající lávy ze sopky a vědomně se mu nebude bránit?
Kouzelnící, kteří tahle kouzla vymýšlejí, nejsou hlupáci-jistě jsou schopni kouzlo nadesignovat tak, aby umožnilo průchod vzduchu, ale aby nepustilo (respektive zeslabila) vichr.
Dělat rozdíly mezi tím, jestli je sekera vržená rukou nebo kouzlem (případně je to některá z oněch magických fint bojovníka), je IMHO nesmysl.
xkiv 19.6.2006 14:08  967
DavecAle tady jde spis o to, ze je rozdil mezi dvema pripady:
1) vrhnes neco nemagicky, doleti to k bariere, bariera na to zatlaci (zpomali, zastavi, ...)
2) vrhnes kouzlo - pohyb je zpusobeny magii; tim ze se meni "misto-kde-se-ma-kouzlo-projevit". S touhle zmenou bariera nic nenadela.

A ja porad trvam na tom, ze kestli bariera zastavi nejakou priblblou letici kouli ohne, tak skrz ni neni videt ani slyset, muze se v ni rychle vydychat vzduch ... proste veci, ktere bariera urcite nedela.
davec 19.6.2006 13:28  966
xKivNevidím příliš důvod pro rozdělování na magickou a nemagickou podstatu jevu, který má fyzické projevy. Podle mě by mělo platit, že pokud něco má fyzický projev, je to podstaty nemagické, byť třeba je ten fyzický projev vyvolán magicky. Třeba takový Oheň - s plameny můžeš pracovat třeba pomocí větru, ale dokud bude magicky živen, asi ho neuhasíš. Takhle nějak si představuji fyzickou podstatu jevu vyvolaného magií.

Ale pořád bloudíme kolem toho chybějícího parametru síly kouzla v letové fázi. Jak budeme mít tohle, bude už jedno, jak si to spočítáš. Já jen zastávám názor, že pro kouzla by měl platit stejný mechanismus pro průraz bariéry, jako pro předměty (ale to je jen můj názor).
xkiv 19.6.2006 13:16  965
Davec1. jenom skrz Barieru - protoze ta je taky "jenom" magicka

2. rychlost != sila, (v bonusech): Sila = Hmotnost + 2*Rychlost + konstanta (dulezita je kineticka energie).

3. nic lepsiho neudelas; krome toho to oslabeni letove faze se da "vyjadrit" tim, ze terc ma vic casu uhnout (a muze se trochu odklonit draha), takze proc ne ... (i kdyz, takova ohniva koule pak muze vybuchnout v miste srazky s barierou, a to by *melo* mit nejaky vliv na okoli ...)
davec 19.6.2006 13:05  964
xKiv, MigelxKiv
1. Pokud bys nechal procházet kouzla díky jejich magické podstatě, tak budou lítat i skrz zdi.

2. Odstínění hypotetického mraku paralizujícího plynu, by mělo být to nejsnadnější, protože ten někam posíláš určitou rychlostí(silou), případně ho pouštíš do větru určité síly.

Migel
3. A co kouzla, která mají výrazně odlišnou fázi letovou a finální? Kterou z nich oslabíš? Pokud finální, bude to nelogické (nemusí v síle vůbec souviset s tou letovou), pokud letovou, bude ti stejně chybět ten údaj síly toho kouzla. Takže bude úplně jedno, jestli budeš házet na průraz nebo to budeš počítat tak, jak navrhujete.
xkiv 19.6.2006 11:29  963
MigelPokud sis toho nevsim, tak to je presne to, co jsem navrhoval uz asi o 100 zpatky ja, a tenkrat to nekomu nestacilo.
Nejspis proto, ze *muzou* existovat kouzla, ktera neco vytvareji, ale nezranuji (oblak paralyzujiciho plynu, ...).

Noir:
1) ochrana se *vzdycky* odecita az po prevodu na krizky.
2) ochrana muze zraneni snizit az na 0 (ale ne niz - prebytecna ochrana nema zvlastni efekt) [v nekterych hrach je pravidlo, ze ochrana nemuze snizit zraneni pod 1 - kazdy uspesny zasah zrani]

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt