Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Tolik rozruchu
jen v Lopuchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Politika a dění ve světě [ŽP: 4 týdny] (kategorie Politika) moderují taipan, 666, Dr_Bilo.
Archiv


Vítejte v klubu Politika a dění ve světě.

Jak již název napovídá, tento klub je určen k diskusi o politice, a to jak té domácí, tak světové. Není třeba se strachovat, nejde o klub určený pouze pro odbornou diskusi, nýbrž o klub, který má sloužit jako místo pro otevřenou, svobodnou a civilizovanou diskusi o tématech, které hýbou současným světem. Tématické vymezení je, jak jste si jistě všimli, velmi široké a nehrozí tedy časté off-topic debaty, do kterých sklouzávají specializovanější kluby.



Pravidla tohoto klubu jsou jednoduchá:

1) Snažte se o relativně slušnou diskusi a pokud možno si aspoň nenadávejte.
2) Veškeré názory, jakkoliv mohou být v rozporu s morálkou, zákony či názory moderátora, budou tolerovány, pokud budou formulovány slušně a civilizovaně.
3) Klub je primárně zaměřen na aktuální dění, nebojte se tedy poukazovat na zajímavé články. Články nepastujte, nýbrž uvádějte odkazy.
4) Dohled nad dodržováním pravidel je práce moderátora, stejně tak jako určení postihu za jejich porušení.
5) Akce moderátora jsou konečné a jejich veřejné zpochybňování v klubu bude považováno za porušení pravidel klubu. S případnými námitkami se proto obracejte do pošty na moderátora.

Aktuální anketa: ---
Starší neuzavřené ankety: ---

Sbírka na okamžitou pomoc při pořízení vojenského materiálu pro ukrajinskou armádu a domobranu:
SUPPORT UKRAINE (https://www.supportukraine.cz)
https://www.facebook.com/UkraineEmbassyinCzechia
https://twitter.com/UKRinCZE



  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 71181 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
diavia diavia Špatná zpráva je, že čas letí. - Dobrá zpráva je, že ty jsi pilot. 2.3.2025 20:59  95174
Hartmann 95171Neviditelná ruka trhu zapříčinila, že jsme kdysi dávno nezamrzli a nezmrzli v jeskyni. Tato neviditelná ruka trhu také stojí za pozoruhodnou korelací, kdy nejbohatší země mají zároveň nejkvalitnější životní prostředí a používají z hlediska dopadu na přírodu ty nejlepší, tedy nejčistší, technologie.

Používáš-li slovník typu bezohlední investoři, upřednostňování maximalizace zisku, regulace, stát, apod., je naše diskuze zbytná. Z mého pohledu jsi názorově determinován a máš to v poloze ideologie.

K jaderným elektrárnám: lze si položit zcela legitimní otázku, o kolik řádů více energie bychom sumárně získali, kdyby se peníze vražené do OZE daly do jaderných bloků.
Ohledně regulací: není pravda, že moderní jaderný blok nelze regulovat s ohledem na požadavky sítě. Už to není jen o držení baseloadu. Konkrétně u moderních reaktorů generace 3+, výkon 1260 megawatt, plně regulovatelný v rozsahu 50-100% s tempem regulace 63 megawatt za minutu. A i samotný baseload v průběhu dne není "chaotický", ale pro daný časový úsek spíše typický. Lze tedy udělat poměrně dobrou predikci.

Ohledně znečištění prostředi radioaktivitou ve srovnání se znečištěním chemickým: realita je zcela analogická dopravě: havárie letadla je široce medializovaná (podobn2 jako havárie na jádru), avšak zcela vyjimečná událost, která masám lidí nahání strach. Stovky havárií aut každý den jsou už jen předmětem statistiky, jako zcela běžná věc.
hartmann Hartmann Černý ďábel Ukrajiny - Panzer General developer 2.3.2025 20:52  95173
Ale prdlačku.

Fixní náklady mají všechny druhy výroby energie.
Všechny druhy výroby energie mají životnost, jsou z něčeho vyrobeny a po skončení životnosti je potřeba je zlikvidovat.

Zadarmo pochopitelně ve smyslu že do jaderek či v uhelek musíš k výrobě energie cpát palivo, za které platíš.
To u OZE nemusíš.
A jako velký bonus navíc, možná ani ne navíc, ale zamýšlet se nad tím na prvním místě, nákupem paliva nesereš peníze do huby Putinovi nebo muslimákům. Kdybysme na OZE přešli už dávno, Putin teď neseděl na obrovské zásobě petrodolarů, ze kterých financuje válku na Ukrajině.

Porovnávání nákladů na 1 kilowatthodinu z OZE v době, kdy pracuje do systému, který tu stojí sto let a je uzpůsoben výrobě tradičních zdrojů je objektvně nefér. Můžeš se do toho pustit, až budou pracovat do systému který jim bude uzpůsoben aspoň z poloviny.

Máme domácnost mimo energetickou síť. Máme jak panely, tak záložní zdroj na benzín.
Když chci pořezat dřevo, můžu zapnout spalovák, nebo ve většině případů naprosto bezbolestně počkám až vyjde sluníčko. Zrovna tak to udělá žena, když chce prát.
Ano, počkám proto, že mě hřeje na srdci, že neseru škodliviny do přírody spalováním benzínu a nermím Putina a muslimáky (tomu můžeš říkat zelené náboženství), ale taky proto, že benzín nemusím platit a musím tak vydávat reálné peníze (nikoliv vyfabulované, jak sám píšeš).
Tak nějak moc dobře vím, jaká volba je zadarmo ;)
Na ohřev teplé vody jsem s tátou udělal solární termický systém. Po pěti letech se na penězích na ušetřeném dřevě zaplatily všechny náklady, které ten systém stál, zvýšený komfort úbytkem nutnosti skákat okolo topení byl okamžitý. Už ho mám od roku 2013 a životnost zatím OK. Ano, pořád je tu pořád těch 25% energie, kterou musím dodat z dřeva, kolem kterých se ty furt točíš, ale já jsem zaměřen těch 75%, které se ušetřilo.
Solární panelový systém byl oproti centrále asi 6x dražší, ale na ušetřeném benzínu se vrátil velmi rychle, rychleji než termika.
Tolik k ekonomickému anafabetimsmu.


Na rozdíl od tebe, já tě z hlouposti či analfabetství, že bys tohle nechápal, nepodezřívám. Jenom trolíš.
666 666 Bože, chraň nás před těmi, - kteří v tebe věří. 2.3.2025 20:10  95172
přebytky OZE můžeme klidně pouštět pánubohu do oken, protože je zadarmo

Není to zadarmo a nikdy nebylo. Myslel jsem ti, že jsem ti tento nesmysl již vysvětlil, ale ty to pořád opakuješ jako ekonomický analfabet. Naopak je 1kWh vyrobená v občasné elektrárně daleko daleko dražší než ta vyrobená v jaderné elektrárně a proto maření energie ze solárů je daleko dražší než maření energie z jaderky.

Připomenu:
Větrníky i soláry mají nějakou životnost, jsou neekologicky vyrobeny z nerecyklovatelných materiálů, vytěžených neekologicky. Po skončení životnosti je potřeba je nákladně a neekologicky zlikvidovat. Když vydělíš počtem Wh vyrobených za život OZE elektrárny její pořizovací hodnotu a náklady na její likvidaci po konci života, máš náklad 1Wh. Každá zmařená Wh je tento náklad v koši a tedy nutně promítnutý do cen/nákladů nezmařených Wh.

Větrníky mají navíc provozní náklady na maziva a výměny opotřebovaných dílů + práce a doprava s tím spojená.

Že učitel fyziky věří v perpetuum mobile je neuvěřitelné.
hartmann Hartmann Černý ďábel Ukrajiny - Panzer General developer 2.3.2025 20:08  95171
diavia [95166]:

Správné cesty nepotřebují žádných akcelerací podporami.

Cesta, která nepotřebuje podporu, tedy ta řízená neviditelnou rukou trhu, je ta upřednostňující maximalizaci zisku. To znamená co nejlevněji a tedy co nejneekologičtěji vyrabovat přírodu ve prospěch investora a všechny doprovodné externí náklady na lidském zdraví a zničené přírodě nechat na někom jiném, nejlépe v budoucnu.
To objektivně není správná cesta, je to jen cesta nejziskovější pro investora.
Proto je tu stát a regulace a podpora jiných cest, aby tyhle bezohledné dobytky aspoň trochu držel na uzdě. A samozřejmě i veřejnost a ekologická hnutí.
Bezohlední investoři si samozřejmě své zisky krátit nechtějí, proto si platí propagandu v médiích očerňující snahu o ochranu přírody a všechny eko aktivity prezentováním jako zelené náboženství apod.
Ono v té bezohlednosti je i velká míra sadismu, protože ničení přírody je nejen vedeno ziskem, ale i potěšením hajzlovského ega, že prostě můžou ničit. Raději vynaloží 10 korun na očernění ekologických organizací než by vložili 1 korunu do ekologizace vlastních procesů.

Tolik proklamované "zelené technologie" mají nezřídkakdy skrýté jedovaté a toxické háčky a háky.

Největší bateriová úložiště jsou zatím přečerpávací vodní elektrárny s prakticky nulovou jedovatou a toxickou stopou. Rovněž tepelné baterie jsou na tom podobně. Co se týče elektrických baterek, které skutečně obsahují jedovaté a toxické látky, ano jednou se vytěží, ale pak mohou donekonečna cyklovat, protože baterie jsou téměř ze 100% recyklovatelné.
Jelikož vedle toho prosazuješ jadernou energii, tak vedle toho je nebezpečnost chemické toxicita naprosto směšná.

dávno jsme si mohli 75% procent energie vyrábět z jádra. Tato energie by, na rozdíl od Občasných Zdrojů Energie, byla dostupná, laciná a plně k dispozici tehdy, když je jí potřeba.

75% z jádra je hovadina. Protože jaderky nemají potřebnou regulační rychlost. Že by za takové situace byla energie dostupná, laciná a plně k dispozici tehdy, když je jí potřeba, je lež jako věž.
Aby byla dostupná k dispozici když je jí potřeba, tak by musely jet pořád na plný výkon a výkyvy v síti řešit tak, že by se energie musela někde zmařit, protože prostě procesy v jaderce nejsou schopné v krátkém čase s výkonem sjíždět a najíždět.
Takže zatímco přebytky OZE můžeme klidně pouštět pánubohu do oken, protože je zadarmo, s elektřinou vyrobenou z jádra by nás to přišlo kurwa draho, takže rozhodně by nebyla laciná.
Navíc kde se vůbec vzal údaj, že energie z jádra je laciná? Korejci nám postaví jaderku zadarmo nebo levně? A už jsi někdy slyšel o tom kolik stojí likvidace dosloužilé jaderné elektrárny? Kolik nás všechny stála a dodnes stojí likvidace havárie v Černobylu a Fukušimě? Nehledě na to, že všichni za užívání jaderné energie platíme rizikem havárie. Přičemž si dovolím ještě podotknout, že od havárie katastrofických rozměrů nás nedělí zabezpečení, ale pouhá náhoda. Prakticky kdykoliv může zbloudilá střela na Ukrajině zasáhnout funkční jaderný reaktor. Že je to málo pravděpodobné? Ha! Jaká byla pravděpodobnost zásahu černobylského reaktoru? A přesto byl zasažen! A to nemluvím o tom, že na likvidaci černobylské havárie byly nasazeny veškeré zdroje obrovského Sovětského svazu, který byl v té době v míru. Jen pomyslete, jaké zdroje by si mohla dovolit nasadit současná válčící Ukrajina. U žádné jiné formy energetiky takové riziko nehrozí ani z tisíciny. Němci moc dobře vědí, proč tuhle špínu uprostřed země, ve které sami žijí nechtějí. Dobře vědí, že je svoji zemi, svoje zdraví mají jen jedno a když si ji zničí, nahradní mít nebudou.
tex Tex wubalubadubdub 2.3.2025 19:07  95167
Docela dost reakcí na scénu z Bílého domu je ve smyslu, že takové jednání je bezprecedentní, že by se pohádali zástupci států takto otevřeně.
Si tak říkám, že veřejná jednání nejsou nic nového, respektive možná návrat k otevřenému politickému dialogu, který například byl celkem běžný v americké politice za doby studené války. Veřejná setkání, jednání a otevřený nesouhlas. Zároveň je ale potřeba dodat, že tehdy politici asi měli trochu lepší sebeovládání. Podle některých záběrů Zelenský utrousil slovo "suka" aka "cyka" aka "bitch" když začal JD Vance otevřeně peskovat Zelenského za nedostatek respektu.
Takové to jednání za zavřenými dveřmi a následně společná tiskovka, spíše jednání tohoto typu je méně transparentní a vede k postraním dohodám ke kterým by pod dohledem veřejnosti nikdy nedošlo (např. Von Lejno a její souhlas s odkupem vakcín za miliardy bez jakékoliv odpovědnosti na straně dodavatele za účinek nebo odpovědnost řešit vedlejší efekty.
diavia diavia Špatná zpráva je, že čas letí. - Dobrá zpráva je, že ty jsi pilot. 2.3.2025 18:42  95166
ad 95163Původně jsem chtěl jen v tichém úžasu mlčet, ale nejde to, pár výkřiků coby odezvu k tomu přidám.
"Akcelerace podporami" a "správná cesta", to nelze věcně logicky, racionálně a z řádu věcí použít v jedné větě vedle sebe. Správné cesty nepotřebují žádných akcelerací podporami. Naopak, ony podpory začasto způsobí, že je v zárodku zadušeno to, co by bývalo bylo správnou cestou. Jakmile je v něčem podpora, jde o ideologii se kterou se někdo sveze a napakuje.

Tolik proklamované "zelené technologie" mají nezřídkakdy skrýté jedovaté a toxické háčky a háky. Takové bateriové úložiště, to je pěkný koktejl látek sám o sobě a pokud nahlédneme, kterak jsme je získali, ta zelená nám dost zčerná..

Dále budu parafrázovat: dávno jsme si mohli 75% procent energie vyrábět z jádra. Tato energie by, na rozdíl od Občasných Zdrojů Energie, byla dostupná, laciná a plně k dispozici tehdy, když je jí potřeba.
666 666 Bože, chraň nás před těmi, - kteří v tebe věří. 2.3.2025 15:41  95165
Hartmann to zelené náboženství nechce opustit a stále blouzní :) Protože je to náboženství, tak to chápu. Rozum jde stranou, když jde o víru.
666 666 Bože, chraň nás před těmi, - kteří v tebe věří. 2.3.2025 15:40  95164
Já bych jen dodal, že tanky, BVP, obrněná vozidla, samohybné houfnice, nosiče raket, samohybná PLO, vojenské náklaďáky, velitelská a průzkumnická 4x4 vozidla, čtyřkolky, motorky. To vše vojenské má spalovací motor. Tedy věc, kterou jsme si zakázali vyrábět a tedy i vyvíjet a vylepšovat. Pokud to budeme chtít v budoucnu ve vojenských vozidlech mít, tak to budeme muset nakoupit od nepřátelských států jako je Čína, USA nebo Rusko. A to dráž a v horší kvalitě než budou mít ve svých systémech naši nepřátelé.

Ještě někdo pochybuje, že jsou Zelení a Piráti placení agenti Ruska?


Také bych připomněl, že jsme nadšeně objednali F35, které se bez klíčů od USA dodávaných každý den stanou hezkou dekorací letiště.
hartmann Hartmann Černý ďábel Ukrajiny - Panzer General developer 2.3.2025 15:36  95163
Sami jsou to idioti.

Zelené technologie a ochrana životního včetně akcelerace podporami jsou správná cesta.

Jen se nesmí dělat idiotsky, pomalu a pozdě.

Dávno jsme si mohli 75% procent energie vyrábět ze Slunce a větru.


Celý problém je v tom, že peníze, které měly jít na budování úložišť, chytré a robustní sítě jsme narvali narvali do huby solárním baronům, Putinovi, muslimákům, na budování nefunkčního Nordstreamu a podobně.


tex Tex wubalubadubdub 2.3.2025 14:33  95162
Od Strategické Myšlení (@twitter)


Každý kdo podporuje Ukrajinu a neodmítl Green Deal je naprostý a nebezpečný idiot.
Od evropských politiků slyšíme jen naprosté kecy bez významu.
Co by udělal rozumný politik v Evropě dnes jako první?
-zrušení veškerých nesmyslů kolem Green Dealu
-zrušení debilit typu ESG které omezují zbrojní průmysl
-okamžité pozastavení emisních povolenek, které oslabují energetický systém
-zrušení všech byrokratických omezení v ekonomice a vrácení k hodnotám Západu před nástupem Neomarxismu.
Pokud tohle politici EU neuděláte, tak vemte zbraně do ruky a hlašte se na frontě v Kurské oblasti nebo zmlkněte!


do kamene tesat
666 666 Bože, chraň nás před těmi, - kteří v tebe věří. 2.3.2025 12:25  95161
NATO končí. To je nutné si přiznat. Posledních pár let to byla křeč, ale teď už je jasné, že spěje ke svému konci. Všechno jednou skončí.

Křeč to je proto, že ten pakt držel pohromadě jen díky existenci úhlavního nepřítele SSSR a pak ze setrvačnosti, když žádný vážný konflikt, který by tu alianci otestoval, nenastával. Už za studené války bylo komplikované, že je v jednom vojenském paktu Turecko a Řecko - přičemž řecká armáda je postavená proti Turecku - svému spojenci. Za 35 let po pádu smyslu existence NATO (po pádu SSSR) se různí členové vydali různými směry a liší se i jejich hodnoty. Nejvíc je to vidět na Turecku, ale je rozdíl i mezi Německem a USA (a mezi relevancí/silou bundeswehru v roce 1989 a dnes), mezi Itálií a Británií. Přijmutí bývalých členů varšavské smlouvy ty rozdílnosti v rámci NATO ještě zhoršily (jakkoli to bylo dobře, slavil jsem to tehdy a myslím si, že to byl dobrý krok). Polsko a Německo mají různé zájmy. Británie a Maďarsko mají jiné zájmy...

NATO je příliš veliké, příliš různorodé a chybí jednoznačné pojmenování nepřítele. Ještě před šesti lety se Němci Trumpovi posmívali za varování před Ruskem a dnes brečí (oboje doslova).
Pro USA je větší problém Čína, od které EU nakupuje baterky a panely pro svoje zelené náboženství ve velkém. Zároveň je pro USA problém evropská namistrovanost, kdy vůči USA máme vysoká cla, ale stranšně bulíme, když to chce Trump trochu srovnat místo, abychom cla vůči USA snížili a snažili se dohodnout.

Rozdílné jsou takjé hodnoty - MAGA USA, Poslko chce svobodu slova, kapitalismus a křesťanské hodnoty. Západ EU, Británie, Norsko chce cenzuru, zelený socialismus a Femi-LGBT hodnoty. Turecko chce cenzuru a islámské hodnoty. Slovensko a Rumunsko chtějí klasický socialismus a křesťanské hodnoty. A ještě jinak to chce Itálie nebo Maďarsko...

Tohle prostě nemůže držet pohromadě.

Cesta tedy je z NATO zatím rozhodně nevystupovat (za vědomí, že se asi brzy rozpadne samo), ale aktivně hledat funkční obranný pakt pro ČR, který bude k NATO doplňkem (a časem nástupcem). Zaměřit se na naše historicky tradiční spojence (V4, Rakousko, Srbsko, Izrael) nebo na spojence se společným nepřítelem (Polsko, Pobaltí, Finsko) a snažit se dojednat nějaký obranný pakt (s vědomím, že ani ten nebude na věčné časy).
tex Tex wubalubadubdub 2.3.2025 12:15  95160
Možná Pašík Lipánek s profesorem Fialou uspořádají zase muniční sbírku v hodnotě 1 denní spotřeby munice aby nasbírali bodíky v popularitě :)
666 666 Bože, chraň nás před těmi, - kteří v tebe věří. 2.3.2025 11:56  95159
Dr_BiloJeden z rozdílů mezi náma je v tom, že ty daleko víc dáš na to, co někdo říká. Já hodnotím hlavně to, co daný politik dělá.

Je lepší Merz, který pošle srdceryvný tweer o tom, jak moc stojí za Ukrajinou, přičemž Německo dávno žádnou vojenskou pomoc Ukrajině neposílá a nehodlá na tom nic měnit?

Nebo je lepší Trump s Muskem, kteří slovně vystupují z NATO a Ukrajinu korigují, ale stále na Ukrajinu USA posílá pomoc, navíc v současnosti nejvýznamnější (jediný další stát, který něco víc posílá, je Británie)?

ANo, i ta slova mají nějaký efekt: Slova Evropanů povzbuzují Ukrajinu v tom, aby dál válčila do nekonečna za nedosažitelné cíle se svými muži za Americké peníze.
USA se snaží Ukrajince donutit to nějak začít ukončovat a za pomoc začít platit (nebo si sehnat zdroje jinde).
tex Tex wubalubadubdub 2.3.2025 10:52  95158
Šéf NATO vyzval Zelenského, aby dal vztahy s Trumpem dopořádku. Tím se postavil na stranu Trumpa.
Asi to bude z ohledem na to co píše Bilo, že mu jde taky o Trumpovu peněženku. Vystoupení USA z NATO by vzalo zbytečným byrokratům další peníze. O Ukrajinu jde až v poslední řadě.
dr_bilo Dr_Bilo Nevím, kdo bohům prádlo pere. - Vím, že špínu z něj pijem my. 2.3.2025 10:29  95157
Koukam, ze Musk uz na x píše, ze je pro vystoupeni z NATO a UN. Větší parta dementů u moci v USA fakt ještě nebyla, ze tomu dokáže tleskat někdo z Evropy je fakt bizar.

[ 71181 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt