xKiv:
bylo by fajn, kdyby sis vtip odpustil, na tomhle zase nic tak humorného není.
1/U RPG her obecně platí, že naprostá většina hráčských postav se nedostane nikdy na vyšší úrovně. Třeba v DnD je klasickou úrovní, kdy postavy končí svá dobrodružství úroveň osmá. To málo taky dost zásadní vlvi na neprodejnost Epic levels a současně proto vzniklo celé nové prostředí Ebberron, které počítá s tím, že naprostá většina dobrodružství se bude hrát někde mezi 3-7 úrovní.
2/Dělat pravidla, která fungují až od 10. úrovně je proto pro valnou většinu hráčů na nic.
3/Pokud je šance, že se normální postavě na 10. úrovni povede vyvolat toho nejhoršího možného démona rovna hodu 11+ na k12+, je to schopnost reálně nepoužitelná. Vzhledem k tomu, jak moc musí do této schopnosti předchozích 9 úrovní invstovat, je to trapas.
4/Vzhledem k tomu, jaké množství materiálu je démonům věnováno (a to většinou těm z vyšších úrovní), je to pro většinu hráčů thergů na nic. Z první úrovně jsou vlastně jen Správci, tudíž věc, na kterou by teoreticky therg ani démona nepotřeboval (nestačil by mu na většinu věcí jen nějaký další modifikátor k upravení dané formule?)
5/Ty schopnosti s démony nejsou nijak "Power overwhelming", ne? Každý looser na 10. úrovni už bude umět hromadu věcí, zatímco therg nebude umět ani vyvolat "démona odložené šavle"? Vždyť tohle je třeba úpřece zrovna věc, která je srovnatelná s čarodějovým kouzlem asi druhé úrovně, ne? Proč má theurg umět tuhle věc o 10 úrovní později? V čem to přispívá k zábavě a jak to brání nevyváženosti hry?
6/Ona především tahle změna neměla žádný smysl-stěžoval si někdo na to, že by démoni byli moc silní? Jak se dívám, tak se dívám, v oněch tisícovkách námitek a problémů tohle téma právě nekralovolo, co? Proč řešit něco, co není problém? |