Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Modrá je dobrá
zelená je lepší

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Svět pro DrD+ [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny) - V LIKVIDACI) moderuje Šéf Lopuchu.
Archiv

Vítejte,

Jsem rád, že jste sem zavítali, a těšim se, že přispějete do diskuse svým názorem.

V této místnosti se snažíme vytvořit nový fantasy svět, určený pro hraní RPG her. Vycházíme z pravidel DrD+, ale myslím, že konverze do jiných systémů by neměla být problematická, protože se snažíme vytvářet svět nezávisle na pravidlech.

Chci, aby se už při vytváření tohoto světa na něm podíleli hráči, vyjadřovali svoje návrhy, kritiku, přinášeli nové nápady, diskutovalo se o něm, protože ten svět je určen především pro ně. Zajímá mě váš názor. Také si myslím, že pokud má někdo dobrý nápad, je škoda nechat si ho pro sebe. Pokud máte chuť se zapojit, třeba jen minimálně, jste vítáni!

Po dlouhé diskuzi (opravdu moc dlouhé :-) se nakonec nic nedohodlo. Vznikl tu však jeden nápad, který to nejspíš změnil. A to svrhnout demokracii a nastolit diktaturu proletariátu... eh, teda chtěl jsem říct nastolit možnost diktátu, v případě, že se projekt na něčem zasekne. Každý, kdo bude mít zájem připojit se, nechť napíše někomu ze členů projektu nebo navštíví náš web a fórum.


Aktivní web s výsledky naší práce:ORB

Veřejné Fórum, teďka už taky dost mrtvé: Sekce na RPGfóru
Členové týmu: Boubaque, Resurrection, Caedmon, Valsidal, JackeLee, CaDaC, Gran, Nandiel, Beethoven, B_art
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help
 Titulek, text příspěvku  
Opište pozpátku následující text bez prostředního znaku: bqaldgm
[ 382 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
resurrection 6.10.2006 21:43  1103
Jinak neni vubec zadnej problem tam mit velky konflikt, epicke bitvy a jakekoliv fantasticke zalezitosti! To se proste nejak oduvodni v ty kostre, vnitrnim radu sveta, a pak se to proste pouziva dle libosti/predstavy. A jinak je pravda, ze vnitrni rad sveta nesouvisi s pravidly, ale my jsme si ulehcili praci a vychazime z vnitrniho radu pravidel DrD+, kde je hromada veci uz zavedena, popsana a IMHO i funkcni.

Noldo: Uznej ze tvorit vsechno a pamatovat na vsechno je dost dobre nemozny. Navic to neni ani moc zabavny, babrat se v nejakym radu sveta, kterej pak realne skoro nepouzivas. Tak jsme si zvolili tenhle system, kterej uz to v sobe obsahuje a my si tu akorat ujasnujem nektery veci a davame jim konkretni podobu (rasy, vyvoj sveta, pozice magie). Podle me opravdu neni nutne to delat slozitejsi nez to je ted. Jestli v tom chces vsechno co si napsal atd, tak to tam vloz jako mytologii nejake rasy (vetsinovych lidi?).
resurrection 6.10.2006 21:34  1102
noldoSpolecnost funguje na bazi feudalismu (lidska, ta vychozi). Nabozenstvi tu ma pomerne zasadni roli (asi jako krestanstvi), ale stejne jako ve stredoveku v nej skutecne veri spis lid nez slechta. Boj o investituru castecne probiha, nicmene temer jiste ho vyhraje (a docela i vyhrava) slechta (svetska moc). Bohove maji roli jakou jim prisoudi lidi a jake je nabozenstvi (vysvetlim proc prosazuji system DrD+ u bohu). Magie sice funguje, ale je vyuzivana zridka a jeji verejne projevy jsou tercem xenofobie, ostrakrizace a v pripade cirkve inkvizice atd. TO je castecne odpoved na otazku, proc magie neovlivnuje svet nejak hodne.

Co se hracu tyce, chci aby jim byl svet ponekud zastren. Jejich informace budou zamerne zkreslene, plne falesnych predstav, mytu a legend atd. Proto je imho zatim na nic se timhle zabyvat, protoze nejprve musime vedet, jak je to ve skutecnosti. A to je taky dost jedno, jestli je to mechanicke nebo uzasne fantasticke, k tomu se zadny hrac nejspis nikdy nedostane. To zajimave, magicke a fantasticke bude mit hrac jako informace ke svete z pohledu sve postavy! A to je mimochodem to o co nam tu jde. Pravda je jednoducha a fadni (a dobre se s tim pracuje), ale ten skutecny hracsky svet je neuveritelny a fantaskni. Ja se domnivam, ze jsme tohle uz natukli a tak nejak se to prijalo :-)

Ja totiz nechapu, jakej uzitek mi prinese svet, kde si nedovedu nic predstavit ani se do toho vzit. To pak vubec nic nechapu sam a uz vubec na tom nedokazu neco stavet/budovat! Atmosfera zalezi na PJ, to jak to budou videt hraci zalezi na nas.

TED TVORIME SKUTECNOST, PRAVDU. A na tu existuji jen dva pozadavky: komplexnost a jasnost - nic vic. Neni treba do toho zavadet cokoliv fantastickeho. To si nechte az na veci, ke kterym se skutecne hraci dostanou! (v souladu s manifestem - aspon myslim ze to tam takhle je :-)

Jinak forum nejak vazne, uz melo bejt :(
gran 6.10.2006 20:09  1101
noldoAd poslední: Ale sféry ano xD (joke =P)

Mno, je to jako s vytvářením nového povolání. Nejprve se vymyslí, co má umět na 21. úrovni, no a pak se ubírá, až člověk skončí na 1. úrovni .)
gran 6.10.2006 20:08  1100
B_art1) S těma vraždama to nepůjde. V pravidlech je výslovně napsáno, že theurgové _nejsou schopni_ vnímat odrazy míst.
Čím složitější je odraz, tím je těžší se na něj koncentrovat. Počítáme dvěma způsoby:
a) složitost odrazu (cihla je jeden odraz, barák je 10000 blbejch odrazů cihel xD)
b) velikost místa (moře? =))
c) přesnost odrazu (kde končí cesta?)
noldo 6.10.2006 19:13  1099
prosím, žádám, naléhám, apelujiprosím, neberte to tak racionálně. V manifestu máte, že chcete hratelnost. Ale uvěřitelnsot není jen o kompatibilitě, ale aby tomu také lidi věřili a vtáhlo je to. A to podle mě může jen tehdy, pokud to bude kompaktní. Dělám si ambice aby to bylo trochu "umělecké".

je moc krásné, že vymýšlíme řád, a nějaký velký třesk, ale to přece musí souviset, vlastně vycházet z toho, jaký chceme svět, jak má působit. Nechci to brát od konce. Vysvětlím to asi takhle -

- kdyby to měl být StarTrek, je vše logické, racionální, bohové nejsou a svět vznikl z velkého třesku.

- kdyby se mělo hrát ve Starém římě, bohové a náboženství jsou lidskou abstrakcí, předstvou.

- kdyby se měl hrát svět Homérových mýtů a legend, Ti bohové tam musí být!!! a fyzicky. Nemyslím svět, kde Homér žil, ale svět jeho mýtů.

Prostě si musím nejprve uvědomit koncepci, jako roli má nábožeství a bohové v dané společnosti a světě, jak tam funguje magie, a jak chci, aby to vnímali hráči a jak to na ně bude působit. Hodně to souvisí i s atmosférou.
Vůbec tím nemyslím pravidla, jak funguje magie a jaké jsou vazby. Ale nelíbí se mi, když by se měli bohové utvářet podle principu pravidel.

Já jsem ochotný přistoupit ve všem na pravidla DrD+. Ale žádám vás, abyste vymýšleli svět dříve, než aplikaci.

Svět _nezná _pravidla _DrD+ !!!
Ani rasy, ani Bohové.
boubaque 6.10.2006 18:48  1098
sakra... "teorie vzniku ras"
boubaque 6.10.2006 18:47  1097
B_artKdyž se přidržíme "teorie vzniku" :) pak můžeme minimálně oddělit trpaslíky+krolly od ostatních jako nekompatibilní. Kde všude vytvoříme takové hranice, je na nás.
Další možností je relativní kompatibilita mezi rasami, ale jejich potomci budou neplodní (tak jako muly a mezci). Případně kombinace obojího.
cadac 6.10.2006 15:55  1096
Ress 1092Já stim teda nesouhlasim,ale to bych nechal až na fórum, ať tu neděláme bordel.

B_art
1)Takovýhle omezeně působící kouzla jsou, ale jejich neefektivita by se podle mě dalo vysvětlit docela obstojně, právě pomocí cizosti a násilnosti magie v našich rozměre. Ona si cestu prostě surově proráží a tak může docházet ke ztrátám a ohybu drobných nuancí. Třeba fakt dobraj kněz nebo hraničář by měl podle mě skoro větší šanci takovýhl einformace z místa/bytosti dostat, ale tam je to už zas o něčem jiny...

2) no magicky by to vokecat šlo (viz Shadowrun), ale podle mýho nástinu světa v tom sou mouch. Každopádně souhlasim, že etika nemusí bejt dostatečná, ale když se koukneš na smíšené (hlavně náboženské a kulturní) páry v současnosti, tak jich nebude příliš. Dejme klidně vyjímka potvrzuje pravidlo.
b_art 6.10.2006 15:15  1095
je to trošku OT, ale mám dvě drobnosti ke "každonenosti" tamního světa a potřebuju to někam napsat, než to zapomenu:
1) magie va duševno - je potřeba nějak omezit rozšíření a fungování magie, protože při dostatečně důkladnym studiu duševního světa se určitě najde někdo, kdo spojí vyhledávání osob přes citový a fyzický vazby s prací s odrazem místa, což bude mít za náseldek, že např. vyšetření vraždy bude záležitost pár minut a trochy únavy. Stejně tak neni teoreticky problém vytvořit zajímavý investigativní formule a kouzla, který by obdobně narušovali plynulost hry.
Nejde ani tak o to, jestli se k tomu dostanou hráči, ale pokuď tam bude běžnej výskyt několika high level magiků, tak na to dřív nebo pozdějš někdo logicky _musí_ přijít

2) míšenci - nebilo by od věci nějak zabránit vznikání míšenců mezi rasama - půlelfové sou ještě fajn, ale co se skřelfama, krolbitama, skurtrpama a obnobnym genetickym sajrajtem? Společenská netolerance a etika mi nepřipadaj jako dostatečně pádnej argument, takže sem pro zamezení excesů bu´d geneticky (což se úplně neshoduje s představou a prarase) nebo magicky (což by musel někdo dobře okecat)

jinak mi vaše diskuse o živlech připomněla svět, kterej sme tvořili s Nigunem, kde principy živlů figurovaly současně i jako primární tvůrci světa a to včetně ras - oheň stvořil skřety, voda huny (víceméně lidi, ale ne úplně), vzduch elfy a země trpy. Hobiti byli příbuzný hunů, kroly sme vyškrtli (sváděj k hraní "já hlad, ty bum") a jiný rasy prakticky nebyli.
gran 6.10.2006 14:44  1094
RessurectionNo vidíš, bohy jsem mu ani v tom ranním spěchu nečetl =P
resurrection 6.10.2006 11:16  1093
ad ForumBehem dneska budu apelovat na Markuse, aby to uz bylo, tak snad se dockame...
resurrection 6.10.2006 11:16  1092
CaDaCJedna chybka se ti tam vloudila. Bohove mohou zasahovat do astralu LIBOVOLNE a skrze nej i kouzlit. V omezene mire mohou vstupovat do fyzickeho sveta a NIJAK NEMOHOU ovlivnovat svet dusevni, tedy do nej ani vztupovat. To je rozebrano v PPJ ale, takze to imho neni nutne explicitne zminovat :-) Jinak je to skvele!!
gran 6.10.2006 07:22  1091
Re CaDaC 1089Máš to coOOol =P .)) =))
gran 6.10.2006 07:22  1090
Ad Vznik:
Jo, to jde. Ony duše mohou žít na základě toho, že mají nějaké základní vazby ke Gaie - a teoreticky duše nezaniká ve chvíli, kdy zanikne tělo, ale ve chvíli, kdy je "zapomenuta".
Nehledě na to, že asi nebudou "jen tak ledajaké duše Franty a Pepy" ;))

Ad Magie
Tady bych raději upřesnil:
Kouzlo probýhá tak, že duše vstoupí do astrálu a nasaje energii, pak v duchuvní dimenzi zchormuje recept a přetvoří energii. Když se proces povede pronikne kouzlo až do fyzické reality,

Spíš jde o to, jako když jste v místnosti, otevřete dveře a chytíte za ruku někoho v jiné místnosti, aniž by jste z té své odešli.
A ve chvíli, kdy je to třeba, rukou trhnete a dotyčného stáhnete sebou.

Tedy - Duše vstoupí do astrálu a vezme si kotvu oné energie k duševnímu světu astrálu. Protože i v astrálu má energie nějaké vazby - duše je veskrze přetrhá a nechá si jednu, pro sebe, aby pak mohla bez problémů energii "překompilovat" do fyzického světa.
cadac 6.10.2006 00:56  1089
Forum se stává nutnostíTen chaos tady je fakt už moc. pokuste se to nějak urychlit! zvlášť takovejm jako já, co nemaj tolik času, by to pomohlo.



Pročetl sem se neuvěřitelnými asi 180 posty a ve spojení s těmi 100 předchozími mi vykristalizoval zhruba takovýhle náhled na svět. Vznikl kompilací vašich poznámek, ale je tam určitě notná dávka mých osobních nápadů.



Svět je lidský a je apriory takový jak ho lidé vidí, tedy skoro jako ten náš. to však pomocí mechanizmů pro nás neřeší jeho zákonitosti.



Vznik

Na počátku byl svět astrální. Dnes už se asi nikdo nedoví, kde se tu vzal, možná vznikl z myšlenky nějaké bytosti jiných rozměrů, kdo ví? Jedno je ale jisté. Byl přesicen divokou silnou energií (říkejme jí magenergie) a počet jeho obyvatel (démonů, duší-ať už na úrovni inteligentní bytosti nebo mega entity o rozměru Gaii) se rychle zvětšoval a i přes nekonečný "prostor" se nám to tu začlo přeplňovat. A tehdy se to stalo. Došlo ke vzniku mohutné trhliny, kterou se uvolnilo obrovské množství energie. Ta se však při průchodu do nového prostoru přetvořila a z této pralátky se vykrystalizovali 4 základní živly. Z jejich podstaty vznikl hmotný (fyzický) svět....



.... tady si dovolím v poznámku, pasuje mi sem otázka živlů. Při pruniku bylo sebou strženo i nějaké malé množství duší obývajících astrál. Jsou to jediné duše kterým se povedlo, ač nechtěně, do našeho světa proniknout celým (tedy nemají nikde svůj obraz, proto jsou nestálé a postupně se vytrácejí), ty splynuly s živly a vznikly elemntálové (nebo jak tomu chcete řikat). Avšak protože byly v opozici a nebzlo z čeho by se přiživyli, začali se postupně rozmělňovat a jejich síla slábla. Důsledkem toho jsou dnešní živly v podstatě mírumilovné, jen při velkých zvratech v rovnováze (lesní požár) může dojít k nakumulování parciálních duší a obnovení elementála, opět je jen přechodné. Tímto se také dá vysvětlit proč hraničář inkliminuje k živlům a může je "ovládat". Vyprchávající pozůstatky prvotních duší se totiž dostávají mimo náš rozměr a "odpařují se"(zní mi to výstižně) do mezi stupně mezi astrálem a fyzickým světem, tedy do světa doševního a tam je druid vycítí....



Poté se trhlina zacelila. Jenže astrál se nám moc neuvolnil a navíc nový svět byl bezpochyby lákavé místo. První rareagovala duše - Gaia. Nedokázala, ale úplně proniknout pryč z astrálu a tak vnikl zmíněný systém: Duše je původem z astrálu (tam se navrací i po "smrti"), zde má svůj základ. Její část je v duševním světě (nerad používám odraz to mi příde příliš málo. Já bych si to představil jako strom. Kořeny sou v astrálu, roste v duševním světě, ale jeho plody padají do světa fyzického - jsou jeho praktický projev) a determinuje fyzickou živoucí věc. Duše je tím ústředním, pokud se zničí fyzická schránka odejde z5 do astrálu. Pokud se přeruší vazba do astrálu, duše ztratí smysl (kořeny) a začne bloudit. No a konečně pokud ji připravíte o tu faktickou část (o kmen) tak zmizí nenávratně. Teď sem odbočil.... Tak tedy vznikl "neinteligentní" život pocházející z Gaii. Později za Gaiou přišli i další silné duše a na jí vytvořeném základu vznikly první inteligentní bytosti... Draci

To byly ještě stále ty silnější z duší astrálu a z toho plyne důležitá věc. Sou schopny proniknout částečně (i bez ztráty těla) zpět a něco si přinást, tak dělá Gaia život a Draci magii a vědění. (Dnešní mágové a theurgoví konec konců nejsou nic jiného než bytosti citlivé na magenergii, které dokáží pošoupnout svou duši do astrálu a něco tam získat, ale Drakům se to rozhodně nemůže rovnat). Nižší inteligentní bytosti (humanoidi) sou pak vrcholným výtvorem Draků.



Bohové

V této otázce souhlasim s myšlenkou, že bůh je lidský výtvor. Defakto "věc vzniklá úplně opačným procesem... spojí se mnoho vědomí (duší) v duchovním světě a společně zformují novou entitu (ta má vazbu jen na duchovno, pokud je vazba dost silná může proniknout do fyzična, do astrálu nikdy. Pokud není dost věřících , pouta mizí a zaniká). Z toho tyky vyplývá jejich všemocnost. Ztvořili si je lidé, tak sou schopni udělat co se lidem zamane, jne musí dost věřit.



První kdy začal věřit a uctívat byli Draci, Neměli moc na výběr proto se upnuli ke Gaie a tim jí ještě posilovali (urychlovali vývoj). Po vzniku nižších bytostí došlo ke přskupení. Někteří převzali Gaiu, jiní si zidealizovali Draky a vzniklo to, co označujeme bůh.



Magie


Pochází z astrálu a ostatním složkám je cizí. Živly jsou sice její asimilovanou formou, ale už mají pramálo společného. Do fyzického rozměru proniká buď samovolně z krz drobné narušení (trhlinky v realitě) ve formě zřídel, nebo přes duše, které mají do astrálu přístup. Kouzlo probýhá tak, že duše vstoupí do astrálu a nasaje energii, pak v duchuvní dimenzi zchormuje recept a přetvoří energii. Když se proces povede pronikne kouzlo až do fyzické reality, jinak vyšumí v duchovnu, paradoxně je to sice nenásilnější, ale plošnější tedy lépe zachytitelné. Také to ukazuje proč neni neúspěšné kouzlo fyzicky vidět, ale je duševně "slyšet", ba dokonce lépe. Míra úspěchu závisí na schopnosti duše transformovat surovou magenergii.



S tim zbytkem co byl nastíněn souhlasim, připomínyk budou až se to nějak zformuje.



Rád bych na vás, ale apeloval, abychom se dokud nebude fórum zaměřili na jednu věc, aby nebyl vordel. Navrhuju jet od začátku - vznik světa.



Hough. CaDaC, Master of Magic, Arcimage of Light, The Rule Keeper



PS prosim o smazáni toho předchozího psal sem moc dlouho, dík.

[ 382 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt