Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Když diskuse,
tak s Lopuchem

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Archiv klubu HPS simulations [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hry) moderuje Šéf Lopuchu.

HPS Simulations

Pravidla pro multiplayer napoleonských HPS:

1. skirmišeři mohou být ve volném terénu pouze 2 hexy od své původní jednotky.

2. skirmišeři se mohou pohybovat kdekoliv (vést malou válku) pokud je v jejich dosahu přímo nadřízený velitel tedy brig. generál (command radius velitele, zjistíme po stisku klávesy K). Jde tedy o výjimku z pravidla 1. odsouhlasenou a prodiskutovanou na návrh Seppa

3. skirmišeři rozmístění na začátku scénária ve volném terénu na začátku bitvy mohou:

a) stát

b) vracet se k jakékoliv spojenecké jednotce popř. ke své původní jednotce

c) vyhledat úkryt v terénu, který není volný

d) působit ve smyslu bodu 2., s tím, že požadavek přítomného velitele stále trvá

e) působit ve smyslu bodu 1., s tím, že stačí když jsou 4 hexy (náhodně určeno..) od jakékoliv spojenecké jednotky

4. skirmišeři se za žádných okolností nesmí přiblížit k jízdě (program to ani nedovolí). Pokud se skirmišer octne u jízdy a nejsou odděleni překážkou mezi hexy a pouze pokud je skirmišer na volném terénu, musí ustoupit

5. skirmišera nelze za žádných okolností využívat k obkličování nepřátelské jendnotky. Pokud se jedná o boj pouze mezi skirmišery, takové jednání možné je

6. gardová a lehká pěchota si může detašovat kolik chce skirmišerů. Prapor se tedy může rozpustiti celý do rojnice. Vycházím z historie neb se to tak stávalo.

7. pěchota v jiné formaci než v karé se nesmí PŘIBLÍŽIT k jízdě

8. pěchota se může k jízdě přiblížit vždy pokud tato pěchota nebude na volném terénu nebo pokud mezi hexem jízdy a hexem pěchoty bude překážka

9. pokud pěchota v jiné formaci než v karé zůstane před jízdou na volném terénu v důsledku zteče jízdy, pak pěchota NEMUSÍ ustupovat. Pravidlo prodiskutované na návrh 666 a mě :)

10. pěchota v karé se může libovolně přibližovat i vzdalovat k jízdě

11. pěchota se může přiblížit k jízdě v důsledku zteče na jinou pěchotu

Odkazy:

Něco o Napoleonských HPS

České stránky věnované HPS Panzer Campaigns

Neoficiální stránky k HPS panzer campaigns

  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu. Práva vám může přidělit moderátor klubu. Požádejte ho v soukromé poště.

[ 825 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
sepp 24.8.2006 07:25  29
Belgie 1815Dušoval... a taky odpověděl!
chomski 23.8.2006 16:02  28
Belgie 1815Sepp se včera dušoval, že dnes odpoví...
666 23.8.2006 13:10 - Klub Politika a dění ve světě (09:38) 27
Tak jsme se Seppem dohráli první Kursk (Ternovku). Allied major victory.

Hrál jsem zbytečně opatrně; chtělo to poslat víc jednotek a to včetně tanků do min hned porvní kolo. Sice bych měl zezačátku vyšší ztráty, ale zase bych měl nižší ztráty při ztečích a dával bych víc škod v obranné palbě. A co je nejdůležitější - mým hlavním problémem byl čas. Seppovi už monoho jednotek na obranu bodovaných hexů (nedobyl jsem ani jeden) nezbývalo - zejména pěchoty moc neměl. Tanky a děla bez pěší podpory bych už porazil snadno, sám jsem měl rezerv nadbytek.

Opačný problém je u Ponyri (zatím neskončilo), kde už mi rezervy došly a musím útočit unavenými a málo početnými jednotkymi. Potěšující je jediné - nepřítel na tom musí být ještě hůř:)

Klíčové je městečko Ponyri uprostřed mapy (dvakrát 500 bodů), které se mi asi nepodaří dobýt...

Mmch. - kde se fláká save z napoleonské kampaně?
chomski 22.8.2006 10:24  26
KampaňTah odeslán Wellingtonovi. Grande Armée se stále rozvíjí...
666 21.8.2006 16:01 - Klub Politika a dění ve světě (09:38) 25
K Blücherovi zatím nedorazil.
chomski 21.8.2006 15:57  24
Kde je tah? Podle mých propočtů by měl být u Wellingtona??
chomski 18.8.2006 22:05  23
666Tak mě zaujaly některé tvoje postřehy. Myslim, že to jsou takové věci, které mají obecnou platnost :)

- lidský protihráč je daleko drsnější než počítač a musí se s tím počítat:)
- není dobré míchat jednotky z více divizí
- důležité je snažit se obklíčit jednotky protivníka a sám se snažit zamezit vlastnímu obklíčení
gotreg 18.8.2006 21:32  22
chomskine
jediné, kdy mi vadí strohá až hnusná grafika je, když si nerozumí s graf.kartou a dalšími komponenty a dělá rotyku
(tak pravil odchovanec ZX a 286 ):-)
chomski 18.8.2006 18:38  21
GotregA to ti nevadí poměrně strohá, až hnusná grafika??

Ovšem ty napoleonica překresluju, aby se na to dalo koukat, takže tam je to lepší...
666 18.8.2006 15:48 - Klub Politika a dění ve světě (09:38) 20
Poznatky s ww2 Kursk proti Seppovi (já za osu):

- lidský protihráč je daleko drsnější než počítač a musí se s tím počítat:)
- důležité je nebát se použít tanky (i za cenu ztrát a to i v minových polích) v kombinaci s pěchotou. Samotná pěchota utrpí při samostatném útoku zbytečné ztráty, které už těžko nahradí (platí zejména pro jih fronty, kde mají Němci tanků nadbytek u Ponyri posílám tanky tam, kde mi fronta hoří nejvíc).
- unavené vojáky je dobré nechat 2-3 kola odpočívat (nejlépe v noci, ale to ne vždy jde). Lepší je dvě kola neútočit a potom zaútočit pořídně čersrvou jednotkou, než třikrát útočit stále unavenějšími vojáky
- není dobré míchat jednotky z více divizí
- dělostřelectvo a letectvo je nejlepší využívat na podporu ztečí a likvidaci nepřátelského dělostřelectva, popřípadě cenných jednotek v transport módu
- bunkry jsou tvrdý oříšek na dobytí, skvělá věc na obranu. Pěchotou se do nich vůbec nevyplatí střílet; na zteč je dobré použít ženisty a tanky (samotná pěchota nemá šanci). Jednotky v bunkru je dobré využít na odpoutání "oportunity fire" (tzn. střílet nejdříve jednotkou v bunkru a až následně sousedními jednotkami).
- při obraně je důležité včas stáhnout dělostřelectvo - pokud se k němu dostanou na dostřel tanky, tak je zbytečně likvidováno
- důležité je snažit se obklíčit jednotky protivníka a sám se snažit zamezit vlastnímu obklíčení
gotreg 18.8.2006 15:42  19
asi Napoleona
z tohoto období je dobrých strategií pekelně málo (poslední hezká byla Age of Rifles z post-napoleonovské ery)
666 18.8.2006 15:36 - Klub Politika a dění ve světě (09:38) 18
gotregA jaké období ww2 nebo Napoleon? (či snad občanská válka v USA?)
gotreg 18.8.2006 14:56  17
to vypadá úžasně!
až koupím, začnu trénovat (těžko na cvičišti!)
chomski 17.8.2006 15:57  16
seppJá už dopoledne posílal 666, takže jestli jste přes den stihli udělat tah, tak sem s ním.
sepp 17.8.2006 15:49  15
zkušenost s HPS Kursk43ještě že hraju proti PC, zatím mne nesmetl. Zkusil jsem udělat plno hovadin:
útočit evidentně méně početnou jednotkou se nevyplácí, i když měla původně zkušenost A...
jen tak jsem zaútočil snad celou gigantickou frontou - i tam, kde jsem neměl jednotky připraveny k útoku... teď mám velkou linii fronty obsazenou slabými jednotkami s morálkou blízkou k nule. Pár útočících rudých tanků a není co řešit...
útočit se má tzv. frontálně, osamělá jednotka se dostane do obklíčení, nemůže se hýbat a poté bývá zničena
útočící jednotky jsou dokonale pomíchány, občas jsem prostě potřeboval nutně posílit a tak se bigoši naložili do náklaďáků a tradá na výlet. Ovšem, až se dostanou do "D" tak se jen tak lehce nezorganizujou...

[ 825 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt