Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Lopuch, server nejen
pro botaniky

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Volby [ŽP: 4 týdny] (kategorie Politika) moderují huh, Havelock.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 18:46
Předkládejte své argumenty, přesvědčujte ostatní, diskutujte o programech a osobnostech. Pokud chcete někomu (to zahnuje nejen diskutující v tomto klubu, ale i ostatní uživatele Lopuchu, politiky této i jiných krajin a vůbec všechny žijící i zesnulé osoby) nadávat kvůli jeho (byť sebehoršímu) přesvědčení, přesuňte se rovnou do jiného klubu. Diskuze se vede slušnou formou.

ANKETY:
Objeví se Robert Šlachta na kandidátce Ano do senátu nebo europarlamentu?
Zatím nejlepší porevoluční předseda vlády ČR byl
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 12695 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
vranka vranka 17.10.2018 07:42  31578
Nezdá se mi že by to Zemanovi nějak vadilo...Neleze totiž amíkům do zadku jako to dělal Havel....
desdichado Desdichado Dostal jsem datovou schránku. - Dá se to léčit? 16.10.2018 21:46  31577
„Falešná Pocahontas,“ vysmíval se Trump senátorce. Vytřela mu zrak testy DNA.
Jo, to jsou takoví dva lidoví presidenti. Trumpa Zeman. Blbý a blbější. Oba lžou jak se jim to hodí, akorát že ten významnější na toho bezvýznamného tak nějak sere.
vranka vranka 12.10.2018 12:03  31576
Koukám že vás ty volby zmohly...
desdichado Desdichado Dostal jsem datovou schránku. - Dá se to léčit? 7.10.2018 03:54  31575
No, to asi půjde těžko nedestruktivně zjistit. :-D Z druhé strany je líc neporušený (nebo přezděný), tam není co zjistit. Takže jestli je tam metr zdiva nebo třeba druhá řada klád, nevím. My jsme naměřili hloubku myslím až kolem dvou metrů, někde to mám zaznamenaný, ale jednak to nebylo jednotný a dvak, ne každá díra byla dostatečně čistá. A taky jsme na to neměli vybavení. Trasírka by byla vhodná, leč nebyla po ruce, měli jsme jen kovový svinovací dvoumetr.
V každém případě ale dřevo zmizelo, takže značná část zdi vlastně visí ve vzduchu. Z toho by se dalo usuzovat na nějaké měkké dříví. Když je ve zdi ten věncový (někdy i kostrový, protože i na výšku) rošt, tak dřevo často trčí ven i když je hrad už 300 let zříceninou. Ale to jsou trámy, ne klády. Taky si myslím, že při případném požáru to mohl být takový věnec problém, pokud to chytlo, ale je to něco jiného než toto čudo.
To dříví asi taky bude důvod, proč odpadl ten líc. To se zdá být evidentní.
boja boja ať žijou žížaly 7.10.2018 03:21  31574
Dík za ty obrázky. Jediný rozumný důvod, co mě napadá, že se nezatěžovali vyrovnáním základové spáry do vodorovna, takže ty kuláče snad měly fungovat jako vazníky nad vyrovnávací podezdívkou nebo jak to nazvat, respektive jako umělá základová spára...….
desdichado Desdichado Dostal jsem datovou schránku. - Dá se to léčit? 7.10.2018 01:04  31573
Asi takto - tři obrázky lepší než dlouhý popis. :-) Je to tam, jak jsou šipky.
boja boja ať žijou žížaly 7.10.2018 00:22  31572
Taky by hrála podstatnou roli v tom případku úroveň terénu před hradbou a za hradbou.....
boja boja ať žijou žížaly 7.10.2018 00:17  31571
Proti probourání beranidlem snad ano, jako odpružená a kluzná vložka (Což se docela nabízí, pokud ty kuláče nejsou z vnější strany přiznané až na povrch zdiva, taky je zde ale otázka, zda by to mělo vůbec kýžený efekt).) Těžko říct, když neznám profil terénu před hradbou v místě kuláčů a v místech, kde ty kuláče nejsou ( otázka možnosti přístupu ke zdi).
desdichado Desdichado Dostal jsem datovou schránku. - Dá se to léčit? 7.10.2018 00:01  31570
Tam to není jak podkopat. Je to skála. A ani proti probourání to nemá moc logiku. Nevím. Třeba tam zapomněli nějakou plošinu. :-) Ale zase nechápu, k čemu by jim předtím byla tam dobrá. Jestli byly klády svázané nelze zjistit, ale nic tomu nenasvědčuje. Některé byly těsně u sebe, takže malta neprotekla a díry jsou spojené, jiné byly trochu od sebe, tudíž je tam z malty "pilíř", někde je dokonce pravděpodobné, že byly dvě kratší za sebou a určitě nebyly stejně dlouhé. A je to jen v jednom úseku. I když je možný, že tam je třeba 2 metry mezera a vedle je další taková plošina, ale tam už je líc neporušený. Na kládama a pod nimi jsme nenalezli nic co by svědčilo například o druhé vrstvě kolmo k této, vypadá to už na kompaktní zdivo. Ale bylo to naskládáno vedle sebe, ne halabala, ale zase ne tak, aby to mohlo tvořit ten strop (ovšem není za zastropovat) nebo skutečnou podlahu (proč a k čemu?). K odvodnění by to taky sloužit nemohlo, to by stačila jedna kláda a navíc by byla durch. A obvykle ty odvodňovací kanálky vypadají úplně jinak - jsou zděné. A navíc na druhé straně by ta voda tekla úplně jinam.
boja boja ať žijou žížaly 6.10.2018 23:18  31569
Proti nebezpečí podkopání hradby? Ale to by tam měly být ty klády spíš rovnoběžně se zdí, nikoliv kolmo a ta část hradby s těmi kuláči ne na skále , ale na hlíně.....což asi není....
boja boja ať žijou žížaly 6.10.2018 23:10  31568
Jo, už jsem to našel, byl to Spišský hrad, palisádové předbraní, s kamennými nárožními pilíři, dokonce i s příkopem, zbudované Janem Jiskrou z Brandýsa, když tu Spiš obsadil.
-----------------
Čachtice: Taky mi to nejde na rozum, logiku to nemá evidentně žádnou....
desdichado Desdichado Dostal jsem datovou schránku. - Dá se to léčit? 6.10.2018 23:04  31567
Kamenné pilíře? Není to Spišský hrad? Tam je cosi takového. Mezitím to bylo myslím dřevěné.

Vždyť jsem psal, že jsem to u těch Čachtic vůbec nepochopil. A prokazatelně to není v celé sledovatelné šířce. O teoretické zastropení dutiny ve zdi se taky jednat nemůže, Jednak pod tím žádná dutina evidentně není a dvak, co by tam, v obvodové hradbě, dělala? Rozhodně je to ale zajímavý. :-)
boja boja ať žijou žížaly 6.10.2018 22:54  31566
To už není věc projektanta, nýbrž dodavatelské firmy. Autorský dozor je pouze fikce, projektant nemá žádné páky, aby to ovlivnil, zápis do Stavebního deníku by snad mohl pomoci, aspoň teoreticky, aby byl z obliga. Ostatně kdo by mu zaplatil a jak by stíhal být na každé stavbě podle jeho projektu minimálně jednou za týden, žejo.
--------------
Za ten nákres dík, z toho fakt nejsem moudrý, k čemu že tam ty trámy, nebo klády mohly být dobré, leda snad kvůli zemětřesení.....
--------------
Vygůglil jsem si Čachtice - byl jsem v domnění, že jsou kolem Čachtic jako pozůstatek vnějšího opevnění takové kamenné pilíře, jak jsem to viděl v nějaké publikaci "Slovenské hrady a kaštiele", Ale to jsem si spletl s nějakou jinou, hodně rozsáhlou zříceninou ( snad Zemplín? ). Jenom jsem se tě chtěl zeptat, jak to opevnění s těmi kamennýmí pilíři, vzdálenými od sebe cca 30 metrů asi mohlo vypadat? Teď se půjdu podívat do knihovny do té knížky, co je to za zřícninu….
desdichado Desdichado Dostal jsem datovou schránku. - Dá se to léčit? 6.10.2018 22:34  31565
Na úkor bezpečnosti se neprojektuje, to by projektanta asi rychle zavřeli. Ale že se při stavbě občas spěchá a zabudovávají se nezralé nosníky, to se občas stává a v takovém HK se jim to pak zlomilo spadlo, že.

Tady jsem se pokusil o takový náčrtek v rychlosti těch Čachtic. Nutno domyslet odpadlý líc (díky čemuž to je vidět) a taky je to víc vyrovnané. Celkovou tloušťku zdi nevím, ale ten odpadlý líc je tak do 15 cm (klasická šířka)
boja boja ať žijou žížaly 6.10.2018 22:18  31564
Čachtice: Na podsebití je to opravdu hodně nízko.....

[ 12695 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt