Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Já Vánoce juchuchu
oslavím na Lopuchu!

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Volby [ŽP: 4 týdny] (kategorie Politika) moderují huh, Havelock.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 18:46
Předkládejte své argumenty, přesvědčujte ostatní, diskutujte o programech a osobnostech. Pokud chcete někomu (to zahnuje nejen diskutující v tomto klubu, ale i ostatní uživatele Lopuchu, politiky této i jiných krajin a vůbec všechny žijící i zesnulé osoby) nadávat kvůli jeho (byť sebehoršímu) přesvědčení, přesuňte se rovnou do jiného klubu. Diskuze se vede slušnou formou.

ANKETY:
Objeví se Robert Šlachta na kandidátce Ano do senátu nebo europarlamentu?
Zatím nejlepší porevoluční předseda vlády ČR byl
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 12944 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
boja boja ať žijou žížaly 6.10.2018 23:10  31568
Jo, už jsem to našel, byl to Spišský hrad, palisádové předbraní, s kamennými nárožními pilíři, dokonce i s příkopem, zbudované Janem Jiskrou z Brandýsa, když tu Spiš obsadil.
-----------------
Čachtice: Taky mi to nejde na rozum, logiku to nemá evidentně žádnou....
desdichado Desdichado Dostal jsem datovou schránku. - Dá se to léčit? 6.10.2018 23:04  31567
Kamenné pilíře? Není to Spišský hrad? Tam je cosi takového. Mezitím to bylo myslím dřevěné.

Vždyť jsem psal, že jsem to u těch Čachtic vůbec nepochopil. A prokazatelně to není v celé sledovatelné šířce. O teoretické zastropení dutiny ve zdi se taky jednat nemůže, Jednak pod tím žádná dutina evidentně není a dvak, co by tam, v obvodové hradbě, dělala? Rozhodně je to ale zajímavý. :-)
boja boja ať žijou žížaly 6.10.2018 22:54  31566
To už není věc projektanta, nýbrž dodavatelské firmy. Autorský dozor je pouze fikce, projektant nemá žádné páky, aby to ovlivnil, zápis do Stavebního deníku by snad mohl pomoci, aspoň teoreticky, aby byl z obliga. Ostatně kdo by mu zaplatil a jak by stíhal být na každé stavbě podle jeho projektu minimálně jednou za týden, žejo.
--------------
Za ten nákres dík, z toho fakt nejsem moudrý, k čemu že tam ty trámy, nebo klády mohly být dobré, leda snad kvůli zemětřesení.....
--------------
Vygůglil jsem si Čachtice - byl jsem v domnění, že jsou kolem Čachtic jako pozůstatek vnějšího opevnění takové kamenné pilíře, jak jsem to viděl v nějaké publikaci "Slovenské hrady a kaštiele", Ale to jsem si spletl s nějakou jinou, hodně rozsáhlou zříceninou ( snad Zemplín? ). Jenom jsem se tě chtěl zeptat, jak to opevnění s těmi kamennýmí pilíři, vzdálenými od sebe cca 30 metrů asi mohlo vypadat? Teď se půjdu podívat do knihovny do té knížky, co je to za zřícninu….
desdichado Desdichado Dostal jsem datovou schránku. - Dá se to léčit? 6.10.2018 22:34  31565
Na úkor bezpečnosti se neprojektuje, to by projektanta asi rychle zavřeli. Ale že se při stavbě občas spěchá a zabudovávají se nezralé nosníky, to se občas stává a v takovém HK se jim to pak zlomilo spadlo, že.

Tady jsem se pokusil o takový náčrtek v rychlosti těch Čachtic. Nutno domyslet odpadlý líc (díky čemuž to je vidět) a taky je to víc vyrovnané. Celkovou tloušťku zdi nevím, ale ten odpadlý líc je tak do 15 cm (klasická šířka)
boja boja ať žijou žížaly 6.10.2018 22:18  31564
Čachtice: Na podsebití je to opravdu hodně nízko.....
boja boja ať žijou žížaly 6.10.2018 22:11  31563
Ad Čachtice: Tak jasně, jsou na kopečku a na skále. Z toho, jak jsi to napsal pro mě nebylo úplně zřejmé, jestli ty díry byly svislé, nebo vodorovné. V případě vodorovných, mě napadají pouze něco na způsob hatí, ale nejsme na močále. to by chtělo vidět na místě....
--------------
Jasně, to není nic zlého, naprojektovat co nejlevněji, právě naopak. Ovšem nikoliv na úkor bezpečnosti....
boja boja ať žijou žížaly 6.10.2018 22:04  31562
☺ Mě ze stavařiny baví nejvíc sanace, vady a poruchy staveb, protože tam je to případek od případku různé a jeden musí něco znát. A taky historické krovy....☺
desdichado Desdichado Dostal jsem datovou schránku. - Dá se to léčit? 6.10.2018 22:02  31561
"šidí se na projektu a projektem, leč nehrozí, že by baráky padaly"
-------------
To je přece oxymoron sám o sobě,

Proč? Prostě se projektuje aby to bylo co nejlevnější, čili se něco musí někde ošidit. Že se šidí na projektu (projektante, moc se s tím neser, stejně ti nedánme víc jak), je známo. Dokonce i u velkých a důležitějších staveb se šidí na projektu, ovšem jen ve fázi pro přípravu a stavební rozhodnutí. Ale blbbě se podle toho dělá definitivní cena za dílo, jak jest požadováno.
desdichado Desdichado Dostal jsem datovou schránku. - Dá se to léčit? 6.10.2018 21:58  31560
bojaVždyť přece jasně říkám, že ty trámy tam dávali po celé výšce, aby ty dvě kantky mezi sebou svázali.
Ne, to tam není aby svázali dvě kantky, to tam je jako věnec. Prostě rošt. Krásně doložitelné v rozích.

A když už jsme u těch fortifikací a svazování, tak nezapomeň zmínit i komorové roubené zemní valy...…
Dobrý pokus, ale nemyslím si, že takto postupovali o mnoho století později v Čachticích v kamenné zdi. A u renesančních valů, to už je zase jiná kapitola, ale nebyly to 5 metrů vysoké kamenné zdi. U těch valů šlo mimo jiné o to, že kule se zaryla do hlíny a dřeva a nenadělala tolika škody, a to se dalo snadněji opravit.

tak to budou nejspíše pozůstatky pilot ze dřeva, co nebyl dub.
Asi jsem se blbě vyjádřil. Čachtice jsou skála. Váoenec. Pilot netřeba. Ty klády tam jsou, nebo spíš byly, položené jakoby plošina na, v době výstavby, koruně zdiva (ovšem ve výšce řekněme maximálně 2 metry nad základovou sparou, nevím jak to je hluboko, dnes je to do metru nad terénem z vnější strany). Zkrátka jako když vor položíš na zeď, ale napříč, nikoliv podél. Ty kuláče byly, co se dalo změřit, 1,5 - 2 metry dlouhé, což při tloušťce zdi 2,5-3 metry je celkem dost. Dalo by se například pochopit kdyby to trčelo ven jako konzola, ale není to tento případ.
boja boja ať žijou žížaly 6.10.2018 21:52  31559
"šidí se na projektu a projektem, leč nehrozí, že by baráky padaly"
-------------
To je přece oxymoron sám o sobě, copak si nějakej projektant dovolí VĚDOMĚ naprojektovat něco, co by mu mohli omlátit posléze o hlavu? To by musel být debil a ne projektant.
desdichado Desdichado Dostal jsem datovou schránku. - Dá se to léčit? 6.10.2018 21:44  31558
řeč byla o bydlení v domech postavených dnes, za komoušů a za první republiky....
O bydlení řeč nebyla. :-)
Ale ze stavebního hlediska se ani dnes moc nešidí, to si troufám tvrdit. Šidí se na projektu a projektem, leč nehrozí že by baráky padaly. Používají se co nejlevnější materiály atd. Někde se "šidí" práce (lajdácky udělané detaily) apod., a jistě, dnešní cihla není totéž co středověká buchta, ale v zásadě to tak bídné není. Že SDK nevydrží tolik co CPP, to je jasné.
Další věc je "vyšší technologie". Když se člověk občas podívá na zprávy, že na Vysočině bylo krupobití a ty eternitové střechy jsou z větší části zlikvidované, má to nečekaný důvod: Ty střechy jsou dělané většinou až po válce a ten eternit tehdy uměli vyrobit tenký. Za první republiky jej tak tenký neuměli, ovšem tato krytina vydrží mnohem víc i pokud není bednění. Za císaře pána neuměli tak velké a tenké šablony, jsou menší a tlusté přes centimetr, ale v zásadě to je nezničitelné. Takže asi tak.
boja boja ať žijou žížaly 6.10.2018 21:44  31557
Jaký omyl, copak neumíš číst? Vždyť přece jasně říkám, že ty trámy tam dávali po celé výšce, aby ty dvě kantky mezi sebou svázali.....
A když už jsme u těch fortifikací a svazování, tak nezapomeň zmínit i komorové roubené zemní valy...…
Co se Čachtic týká, nebyl jsem tam, ale podle toho, jak to popisuješ to "na dírách", tak to budou nejspíše pozůstatky pilot ze dřeva, co nebyl dub.....takže zpuchřelo a zetlelo....nikoliv zkamenělo, jako dub (Karlův most v Praze, třeba).
desdichado Desdichado Dostal jsem datovou schránku. - Dá se to léčit? 6.10.2018 21:33  31556
Ne, omyl. Ve výšce zdiva ty trámy byly (jsou) svázané a fungují jako věnec. Navíc jsou to skutečné otesané trámy. Na dně, když to tam prostě leželo, to tam nemělo žádnou funkci. Tohle jsme třeba našli v Lelekovicích na hradě, v obvodové hradbě, kde ležely (kdysi, zbyly jen dutiny) tři kuláče vedle sebe. Obvykle ale o tomto nic nevíme, protože nad tím stojí zeď (či její zbytky). V těch Lelekovicích byl ovšem kámen vybraný z větší části až na dno.
Jiná věc je, a to jsem tak úplně zatím nepobral jsou třeba čachtice, kde nad základem, zhruba v úrovni metr nad dnešním terénem, ta zeď stojí z poloviny tloušťky "na dírách". V jednom místě tam byly kuláče jeden vedle druhého v zjištěné délce asi 2 nebo 3 metry (musel bych někde pohledat náčrtek) a tam fakt nevím k čemu to bylo dobré, neb to bylo poskládáno a nebylo to do líce. Představit si dovedu leccos, ale to je asi tak vše.
boja boja ať žijou žížaly 6.10.2018 21:24  31555
Ale jako vždy odbočuješ a mlžíš, protože řeč byla o bydlení v domech postavených dnes, za komoušů a za první republiky....
Fortifikační stavby jsou úplně jiná kapitola, viz Terezín, Josefov, například.....tam taková technologie "kantek a hlíny" měla svůj účel a smysluplné opodstatnění.
boja boja ať žijou žížaly 6.10.2018 21:19  31554
No, tak v Arménii mají i Rádio Jerevan.....
A ty klády a trámy tam nebyly jen na dně, ale i po celé výšce zdiva, právě kvůli statice, aby ty zdi, co fungovaly jak správně říkáš jako bednění, mezi sebou svázali.....a kamení, prolité vápnem pouze v tom nejlepším případě, ☺ možná když si to hradní pán zaplatil a ohlídal, ale běžně spíš dusaná hlína, a nějakej ten šutr....

[ 12944 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt