Táňa Kubátová: Jedině Tereza
Taťána Kubátová 2016
Pro některé starší knížky TK mám slabost. Objektivně jsou jedno velké klišé, mají šroubované dialogy, jsou plné hrdinů, kteří konzumují chléb s máslem a paprikou, řeší váhu (nejen svou, ale i všech okolo) a zdrobnělinek. Subjektivně mám pro některé slabost.
Naivně čekám, že napíše něco podobného a upustí od otravných hrdinek z posledních knížek, které jsou jako přes kopírák.
Na každé druhé straně zdůrazňuje Tereziny modré oči. A na obálce slečna s hnědýma očima. Nicméně oproti obálce prvního vydání je to jednoznačné zlepšení.
Nepochopila jsem, proč začala názvy na hřbet knih psát kurzívou. Takže už je máme psané tučným písmem, velkým písmem a teď kurzívou. Ono to nijak pěkně nevypadá, když jsou v poličce vedle sebe :-/
Alexandra Fráňová: Najdi svůj styl : inspirativní průvodce světem fabion a beauty
Fragment 2016
Hezky udělaná, ale na zadek jsem si z ní nesedla. Pro čtenářky od 13 let.
s. 33 vybav-
ení
Silene Edgar: Adéla na svatbě královny Margot
CooBoo 2016
Budu prozrazovat...
Nudná a neudrží myšlenku. Všechny postavy jsou schematické, dialogy šroubované a celé je to ve stylu napíšu-hodnotnou-knihu-pro-mládež.
Nejvíc mě fascinovalo, že otec lékař dává třináctileté (podle anotace, podle knížky je jí čtrnáct) hrdince běžně prášky na spaní. Pak si je bere i sama, protože jí pomáhají přesunout se do minulosti k milovanému Samuelovi.
A nakonec, protože jí nikdo nerozumí, se vědomě předávkuje a upadne do kómatu. Poučení? Pokud ti nikdo nerozumí a nemá tě rád, vezmi si prášky na spaní. Když se probereš z kómatu, tak všichni budou tak nadšení, že udělají hlubokou sebekritiku a snesou ti modré z nebe. Tohle je vzkaz pro třináctileté čtenářky?
s. 82
„Zasvětila jste ji, drahá Agnes?“
„Trochu... já sama jsem tu teprve několik týdnů.“
s. 103
„A ty jsi zvyklá?“
„Jsem tu už skoro rok, moje drahá, a měla jsem čas se naučit dvorským mravům.“
s. 130
„Vyzvednu tě po doučování a potom bychom třeba mohly pracovat na zahradě.“
A druhý den ji matka vzbudí. „Vstávej, obleč se a pojď mi pomoct na zahradu.“ (s. 139) Žádné doučování?
s. 117
První hodinu stráví nad testy z gramatiky a pravopisu a zjistí, že je o rok pozadu za tím, co by měla umět.
Přestože (s. 96) „loni a předloni se učila docela dobře“, učení ji přestalo bavit až na začátku školního roku (teď je konec října) a milovaná babička jí zemřela před půl rokem.
Takže v době, kdy se učila „docela dobře“ byla zhruba půl roku pozadu?
ji/jí - s. 116
|