Alena Mornštajnová: Strašidýlko Stráša
Albatros 2018
Je určená pro čtenáře od šesti let - ale barevný lesklý papír a malá písmena... to není nejvhodnější volba.
A ještě nestránkovaná.
Za začátku jsem byla nadšená, ale nevydrželo mi to.
Ano, vím, že je určená pro děti, ale i tak mi přišla nelogická.
Kapitola 7 - Čím Stráša namaloval portréty kočky, když měl jenom gumáky a pláštěnku?
Kapitola 8 - Kdo Strášovi a jeho lidským kamarádům otevřel, když byl doma jenom papoušek?
Stráša je vlastně docela mrňavý a přesto ho považují za školáka? A hubenému čahounovi sahal sotva ke kolenům ?
Jak by Ládin mohl vědět, že papoušek už má sto let? (kapitola 10, 11, 12).
Ilustrace - proč Stráša někdy má a někdy nemá nohy?
Proč někdo, kdo na sobě nemá ani jeden knoflík, je namalovaný v kabátu s knoflíky?
uvozovky - kapitola 10
Vlasta Svobodová: Sázka o dlouhé vlasy
Petra 2002
IMHO cílovou skupinu moc bavit nebude a už teď je zastaralá. Není úplně pitomá, ale udržet myšlenku je trochu problém.
Nechci být škaredá, ale pokud třináctiletý hrdina váhá, jestli napsat slišet/slyšet nebo síčka/sýčka, tak je s podivem, že dosud nepropadl (s. 76).
A měl jediné přání - aby se jednou mohl dotknout hrdinčiných vlasů. Byl to jeho životní sen. (s. 86)
s. 87 Jídlo se v poslední době stávalo jednou z nejdůležitějších věcí.
S takovým materiálem se opravdu do Evropy jít nedá.
s. 5 dědka Hrozného. Nikdo snad pořádně nevěděl, jak se doopravdy jmenuje, ale hrozný byl.
A jmenoval se Hrozný?
s. 15 Třináctiletý hrdina jde podat vysvětlení na policii. Bez rodičů?
s. 47 Táta už domluvil s paní učitelkou Míkovou, jestli by tě nemohla doučovat. Hlavně tu češtinu a dějepis.
I když dějepis učí někdo jiný.
s. 17 Učitel Sládek, který vyučoval dějepis
Ale dejme tomu.
s. 70 Trochu mu dělala problém němčina
No, trochu. S. 77 (vysvědčení)
Čeština za čtyři, němčina jakbysmet
s. 82 Babička svou vnučku, která skončila na vozíku, viděla až po půl roce?
s. 86 Neměl ještě představu o tom, co by chtěl dělat. Nejraději by asi pracoval s počítači
s. 45, 46 a za rok se bude rozhodovat, co dál. Nejradši by někam, kde se dávají věci dohromady, kde se montuje. Šrouby, šroubky, matice, to všechno ho bavilo. Možná by mohl i na hodináře a klenotníka, ale to by opravdu musel mít lepší vysvědčení. Úplně nejraději by šel na televizního mechanika
s. 90 (březen)
Bohužel vlasy byly ještě krátké a spona v nich nedržela.
s. 102 (23. duben)
Vlasy byly už po ramena a spona se na nich krásně vyjímala.
To bylo rychlé.
s. 41
„No, myslel jsem si, že kdybys odjížděla až po vánočních prázdninách, že by ses mohla podívat do školy. Teda do třídy.“
s. 49 „...a zůstanu až do Nového roku. To znamená, že se podívám do školy.“
s. 64 Ale těšila se, že se podívá hned první den po svátcích do třídy.
To jako šli do školy 1. ledna?
s. 28 La Manche /s. 33 la Manche
s. 35 aby se podělil o tu radost, který mu Šárčino psaní přineslo
s. 47 snídani, Měl
s. 101 a řekl. „Tak
Tě brdo To je umělecký záměr?
uvozovky - s. 31, 97
|