Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Zelený je lopuch,
fotbal to je hra...

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Hudební klub [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hudba) moderují postKF, Antony.
Archiv

V tomhle klubu si budeme povídat o hudbě a různých příbuzných tématech. Třeba o zvuku, který její poslech značně ovlivňuje.
Motto:
"ten vesmír hudby, to je tak neuvěřitelná nádhera.... a pro jednu duši je tento prostor naprosto nekonečný a nevyčerpatelný ... člověk pochytí za život jen mizivé procento (ani ne) té nádhery. A zaplaťpánbů alespoň za to." (puschpull)
Dlouhodobé téma :
Nahrávky, které mne zaujaly, a proč
Další téma se bude točit kolem aktuálního vydavatelského dění :
TIPY na TOP alba 2022
Antony:
FOR ABSENT FRIENDS - Disappear (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
REALE ACCADEMIA DI MUSICA - Lame di Luce (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)

puschpull:
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
SIGH - Shiki (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GALAHAD - The Last Great Adventurer (2022)
suchos:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
MISCRANCE - Convergence (2022)
SIGH - Shiki (2022)
SEAX - Speed Inferno (2022)
AUTOENESIS - Moon of Foul Magics (2022)
OUT OF THE BEARDSPACE - Like Moths To A Flame (2022)
CB3 - Exploration (2022)
MAJOR PARKINSON - A Night At The Library (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
PHANTOM SPELL - Immortal's Requiem (2022)
NEGATIVE PLANE - The Pact... (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)
MISANTHROPE - Les déclinistes (2022)

Dutch:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
slava:
Jeff Michaels - Space Debris (2022)
LONG DISTANCE CALLING - Eraser (2022)
Brian Eno - FOREVERANDEVERNOMORE (2022)
Camo & Krooked & Mefjus – Overture single (2022)
The SMILE - A Light For Attracting Attention (2022)
Frank Zappa - ZAPPA ’75: Zagreb/Ljubljana (2022)
Richard Müller - Čierna labuť biela vrana (2022)
DUNAJ – Za vodou (2022)
Cécile McLorin Salvant – Ghost Song (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
Van Morrison - What’s It Gonna Take? (2022)
Vangelis – Juno to Jupiter (2022)
Jean Michel Jarre – Oxymore (2022)
Jan Hammer – Seasons pt.2 (2022)
JETHRO TULL – The Zealot Gene (2022)
Mata Atlântica & Markus Reuter - Retiro e Ritmo (2022)
Markus Reuter, Fabio Trentini & Asaf Sirkis – Truce 2 (2022)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 12051 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 28.10.2016 19:27 - Klub Hudební klub (13:19) 16452
suchos16449
Zkoušej dál barde, vytrvej, třeba jednoho krásného dne i ode mne přijde něco poslechuhodného až obdivuhodného. Já to nevzdávám... :)
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 28.10.2016 19:24 - Klub Hudební klub (13:19) 16451
Pegas16445
Tu otázku si kladu často také, proč to tak je, jestli toho mají zapotřebí. Neznám odpověď, nad příčinami lze rozsáhle spekulovat, nechci se do toho pouštět. Dá se lehce vysledovat u spousty progrockových kapel, že čím novější rok vydání, tím horší zvuk. Naštěstí právě v tomto hudebním stylu je četnost zvukově osvícených tvůrců vyšší, než v jiných. Vezmi si například Stevena Wilsona, jeho studiová práce je vždy excelentní, a není jediný.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 28.10.2016 19:19 - Klub Hudební klub (13:19) 16450
Olias16442
Píšeme jinými slovy oba totéž, vidíš tam specifika ze své strany, pro mne je to užitečný názor, jsem hlavně jen posluchač, byť poučený.

16444
ECM, bezvýhradně souhlasím, určitá sterilita i zvuková uniformita mi na jejich produkci často vadí, stejně tak třetina toho, co vydávají, jsou experimenty za hranicí mé snesitelnosti. I přesto jako hudební vydavatelství patří mezi bílé vrány, ale vybírat si je nutno vždy a všude.
suchos suchos Technical Thrash Metal is king 28.10.2016 16:24  16449
GilbertV pohode, ja ti rozumim. Ja to myslel, ze je velice jednoduche a svudne pouzivat http://dr.loudness-war.info/ jako voditko.
Ja uz od ted delam taky ;-)

Jeste k tem Red Hot Chili....Blood Sugar....
Tohle album ma rozhodne lepsi zvuk nez Stadium Arcadium...ale hudebne se mi Stadium... libi vic. Mozna je to tim, ze jsem ho slysel minimalne 30x a Blood Sugar asi trikrat ;-)
Kazdopadne dik za tip! Rozhodne zvukove lepsi a hudebne zajimavejsi lip nez kterekoliv ze tri alb cop jsem zatim zkusil z Antonyho tipu ;-)
gilbert Gilbert Bingo Spár - alias Radovan Spárkatý 28.10.2016 11:50  16448
Mohl bych se vyjádřit, ale tak nějak by to nemělo cenu.
Ale tak zkusím.
Olias mluví o charakteru zvuku jako o uměleckém vyjádření – s tím souhlasím, ale zásadně bych to oddělil od zvuku jako technické vlastnosti nahrávky. Je mi jasné, že se to leckde potkává, ale jak píšete, i tvrdá nahrávka může být (měla by být) dynamická a naopak, i jazz může být (neměl by být, ale přibývá ho) komprimovanán, a přitom znějí obě jinak, jedna metalově, druhá jazzově. (Vzpomínáte si, jak se před lety Filozof divil, že poznáme z mp3 jeden virbl od druhého? To je totéž, jeden může být nahrán nasucho, druhý jako v osmdesátých letech :-), přitom ale obě nahrávky budou technicky špatné.)

suchosi, nepodsouvej mi něco, co není pravda. Několikrát jsem psal, že to používám jenom jako vodítko. A když mi někdo doporučí zvukově dobrou nahrávku, vyzkouším ji. Děkuju za odkazy, tak nějak po víkendu dám vědět.
pepanovacek PepaNovacek 28.10.2016 09:34  16447
BublaNo jo, úplně jsem zapomněl, že jsem u Máničky poslouchali i Dux, a úplně jsem zapomněl, jestli z toho mám nějaký zážitky. Já si pamatuju na King Crimson, že jsem tam jako slyšel pár věcí, které předtím ne.

Ale mám to podobně, jako Ty, a řekl bych jako většina normálních lidí - radost z muziky je na prvním místě, a tu jde mít - pokud je ta muzika kvalitní, je to slyšet i na té kazetě v autě.
bubla Bubla 27.10.2016 22:12  16446
Neposlouchám moc podobné muziky a nemám na zvuk tak velké nároky, ale u těch Baroness - Purple ten zvuk fakt nechápu. Nedává mi to smysl. Zní to strašně naprosto na čemkoli. A pane Baizley, a vám se ten zvuk jako líbil? (c) hehe

Souhlasím, že čím lepší reprodukční zařízení, tím víc se zvýrazní špatný zvuk nahrávy. Vzpomínám si, jak jsem u Máničky na kvalitní aparatuře poslouchal Dux a Genesis. Album Dux nemá dobrej zvuk a bylo to dost slyšet, ještě navíc ve srovnání s těmi Genesis, ale i tak ho mám dost rád a hlavně jsem rád, že za těch omezených podmínek vůbec vzniklo. Pár mých oblíbených věcí mám jen na ohraných kazetách a nedokonalých transferech do wavů, protože CD jsem nesehnal a nikdy to nevyšlo v reedicích.
pegas Pegas 27.10.2016 19:48  16445
Antony: Právě proto mě to zaráží u těch interpretů, kteří nedělají prvoplánovitou muziku. Když zůstaneme u našeho oblíbeného progroku, tak tam asi nebudou posluchači, kteří by desku odložili, pokud je hned nechytne nějakým jednoduchým rytmem či melodií. A mnozí si ty nahrávky produkují a míchají sami.
olias Olias 27.10.2016 19:19  16444
Antony ECMNo, to je sice pěkné, že mají u pana Eichera skvělý zvuk, ale na druhou stranu, velká část těch nahrávek zní velice sterilně, vzájemně podobně a pokud se vůbec dají z hlediska hudebního vůbec poslouchat, tak na ně musí mít člověk dost specifickou náladu. Míněny hlavně pozdější roky vydání. A to říkám jako člověk, který má některé ECM nahrávky opravdu rád.
olias Olias 27.10.2016 19:13  16443
Antony 16441No, tohle bych ti podepsal.
olias Olias 27.10.2016 19:10  16442
PegasPotenciálně by i každá, byť nezávislá kapela ráda oslovila co nejvíce posluchačů. Kdo někdy hrál před plným sálem nadšených lidí, ví, jak moc atraktivní to pro člověka, kterej té své tvorbě něco odevzdá je. Ono je to spíš o tom nepodělat se z toho, když se ti to nepodaří, nebo nedaří stále - nejlépe ve smyslu - mít radost z toho, že si něco takového, jako kapelu může člověk vůbec dovolit. Stejně tak důležité, je nepodělat se z toho případného úspěchu, to je snad ještě těžší, haha..

Tedy co se týče těch nahrávek - jde o určitou ideologii. Někdo má zcela jasnou představu o tom, jak má jeho nahrávka znít, jen někdo toho ale taky dokáže docílit. Někdo si najme producenta, kterému věří a on pak zasahuje do tvůrčího procesu stejně jako reálný člen kapely, mnohdy i víc. Jiný přístup je dělat to bez producenta, kdy je jasné, že si zachováš svoje až na dřeň - tedy i se všemi případnými nedostatky a produkční neschopností.
A pak jsou tu taky trendy. S nástupem digitalizace se zásadně změnil přístup k nahrávání samotnému. To není jenom o masteringu mimochodem.
Dříve se nahrávalo mnohem víc nahlas a postprodukce nehrála tak klíčovou roli. Dnes je přístup opačný - nahrává se tak, aby zůstal co největší headroom pro postprodukci. Pak nastupuje technika - a tady bych řekl, že je to celkem klíčové - asi tak 50/50 je to člověk a technika, resp. to, co se do ní vrazí..např HW efektová smyčka od Lexiconu zní o dost lépe, než nějaké free pluginy..
No a pak ty mastery.. Člověk s jasnou ideologií, který si stojí za svým vytvoří nahrávku, která mu bude znít dobře, ale jeho fanouškům nebude dost dobrá, protože je oproti tomu na co jsou zvyklí. Nejlepší rada je: když ti to zní oproti jiným potichu, tak si to zesil. Jenže ne už tak lehce se vysvětluje, že ta cesta je správná..A když takovou nahrávku pošleš do třeba nezávislého rádia, kde to projde zvláštní kompresí, nestačíš se divit, co pak slyšíš.

Hodně sem to zjednodušil, nebo to neumím dobře vysvětlit, jisté je, že muzika se prasí a je uplně jedno, že je třeba na vinylech. To je možná jak říká Antony smutní skutečnost, ale prostě sem to nějak došlo a myslím, že celospolečnsky jsme na tom tak nějak podobně.
To ale nic nemění na tom, že hudby je tu spousta a té dobré tolik, že ji nikdy nestihneme všechnu poznat. Takže ať si každej vybere co jeho jest..

Pravdu má Antony i když některé jeho názory a tvrzení jsou tak rozporuplné, jako jeho radikalita.

Pravdu má i Suchos v tom, že i hudbu špatné kvality si lze užít - třeba z vyšumělé kazety v autě, což je pro Antonyho nepřijatelné, stejně jako spousta dalších věcí..


antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 27.10.2016 18:46 - Klub Hudební klub (13:19) 16441
PegasAutor nahrávky často není ten, kdo by přímo způsobil špatný výsledný zvuk nahrávky. Většinou je to nepřímo kvůli jeho nevědomosti, on je "jen" muzikant. Nechá techniky ve studiu udělat, co uznají za vhodné (oni jsou přece odborníci), netuší, co tím způsobí. Někdy je to nevědomost, někdy záměr. Na závislosti, či nezávislosti autora na masách až tak nezáleží. On každý v podstatě chce, aby jeho muzika zněla dobře. Ale co je dobře, v tom chudák nemá jasno a podle toho to dopadá.

Kvalitně udělaná nahrávka na obyčejné aparatuře nemůže znít špatně, naopak zní skvěle. Ale nezní dostatečně prvoplánově efektně, není trendy, neupoutá během pár vteřin svojí vlezlostí, což je pro současné vydavatele to nejdůležitější. Snaha o instantní agresivní efekt došla tak daleko, že i některé jazzové nahrávky jsou přebuzené co to dá, aby měly grády.

Na druhou stranu existují nahrávky, které i dnes mají perfektní zvuk při zachování všech potřebných atributů pro náročného posluchače. Buď si to pohlídá autor, jenž je dostatečně technicky zdatný, aby věděl, co má chtít, a zároveň to ustojí před nátlakem všech zvukomódních chytrolínů. Nebo také existují vydavatelství, kde je ve studiu u masteringu někdo rozumný a nelezou z něj jenom shity. Vezmi si například cokoli od vydavatelství ECM, tamní producent není trotl, a není to hudba pro trotly.

Hledání dobrého zvuku je obtížné a zdlouhavé, požadavky na něj splní cca. 5% nahrávek.

Zcela záměrně vynechávám téma remasteringu starých nahrávek, to je další sado maso hehe exkrement.
pepanovacek PepaNovacek 27.10.2016 17:11  16440
PegasTakže se taky brodíš spokojeně ve zvukových exkrementech, hehe ?
pegas Pegas 27.10.2016 17:06  16439
Do technické debaty se nechci motat, protože tomu nerozumím. Ale fakt bych chtěl mít někdy možnost poslechnout si svoje oblíbené desky na opravdu kvaitní aparatuře, případně tam i porovnat různé verze nahrávek. To však nehrozí, takže jsem většinou s vydávanými deskami spokojený a pokud mám připomínky ke zvuku, je to z jiných důvodů (asi i slyšitelnějších).
U této problematiky mě však vždycky napadá jedna věc. Když dochází k takovému mršení nahrávek kvůli masám, proč to dělají ji autoři, kteří vydávají desky v malém nákladu pro fanoušky, u kterých se dá předpokládat hlubší zájem o jejich hudbu? Tedy přeci není ta potřeba prosadit se na trhu a znít dobře pro každého? Většina lidí asi nebude vlastnit nějakou drahou aparaturu, ale přeci neznamená, že ta "kvalitně" udělaná nahrávka, která uspokojí náročné, by zněla na nějakém obyčejném přehrávači špatně, nebo ano?
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 27.10.2016 14:28 - Klub Hudební klub (13:19) 16438
suchosS uměleckým záměrem problém nemám. Jsou různé druhy deformací. Jsem si jistý, že umím odlišit originální snahu o něco zajímavého od rutinního zvukového neumětelství.
Konkrétně Venetian Snares poslouchám. Úlety tohoto typu občas můžu.

[ 12051 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt