Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Lopuch, server nejen
pro botaniky

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub GENESIS [ŽP: 8 týdnů] (kategorie Hudba) moderují Vaklaf, Bubla, PepaNovacek.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 18:46
8.-14.1.2024: Cynic - Ascension Codes - 2021 (Jitka)
15.-21.1.2024: Ota Petřina - Super-robot - 1978 (Pepa)
22.-28.1.2024: Supertramp - Even In The Quietest Moments - 1977 (Ivan)
29.-4.2.2024: Linda Perhacs - Parallelograms - 1970 (Štěpán)
5.2.-11.2.2024: Brother Ape - A Rare Moment Of Insight - 2010 (Miro)
12.2.- 18.2.2024: Jouis - Dojo - 2014 (Honza)
19.2.- 25.2.2024: Kevin Gilbert – The Shaming Of The True - 2000 (Dan
26.2.- 3.3.2024: Sparks – Lil' Beethoven - 2002 (Petr)
4.3.- 10.3.2024: Jakszyk, Fripp and Collins – A Scarcity Of Miracles - 2011 (Jitka)
11.3.- 17.3.2024: Dux – Vladimír Padrůněk In Memoriam - 1986 (Pepa)
18.3.- 24.3.2024: 10cc – The Original Soundtrack - 1975 (Ivan)
25.3.- 31.3.2024: Lucifer's Friend – Banquet - 1974 (Štěpán)
1.4.- 7.4.2024: Persona Grata – Reaching Places High Above - 2013 (Miro)
8.4.- 14.4.2024: Return To Forever – Where Have I Known You Before - 1974 (Honza)
15.4.- 21.4.2024: Mr.Bungle – California - 1999 (Dan)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 62315 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 1.8.2019 11:19 - Klub Hudební klub (12:09) 45100
RUSH - Power Windows (1985) DR13 USA CD PolyGram 826 098-2 M-1


Předchozí album mělo šarmu a elegance asi tolik jako sušená treska, a zvučelo jako rozšlápnutá plechovka od piva. Současná deska se v rámci dobových kritérií částečně oprošťuje od muziku devastujících praktik. Hudebníci se také o trochu více věnují svým skutečným nástrojům, od nichž minule utekli k papundeklovým náhražkám. O produkci se stará nová tvář, Peter Collins, známý také ze spolupráce s interprety jako BON JOVI, Alice Cooper, Gary Moore, a dalšími. Na klávesy na albu vydatně pomáhá Andy Richards, co se jinak orientoval na spolupráci s řadou vyslovených popíkářů, které zde nehodlám jmenovat.

Při poslechu si od samého začátku uvědomuji jednu zásadní věc. RUSH vpluli do období, kdy neřeším, která deska je dobrá, která lepší, případně nejlepší. Teď jde pouze o určení míry, jak moc je to které album špatné a otravné. Neznám žádnou jinou kapelu, kromě novovlnných popíkářů (i když takovou kládu nedali ani MODERN TALKING), která by si v 80. létech tak blaženě rochnila a chrlila jedno album za druhým. Zde však platí čím dýl, tím hůř. Zjevná nadprodukce vede v této dekádě RUSH k vyfukování jedné prázdné bubliny za druhou. Tento průmyslový bublifuk vychrlil na posluchače v rychlém sledu 7 alb, přitom by stačila jen tři. Vynikající Moving Pictures, stále výborné Signals, a to třetí, mírně nadprůměrné, by se splácalo ze zbývajících pěti. Grace Under Pressure by na něm zástupce nemělo, ovšem z Presto možná tak tři songy bych dal. A šlus.

Power Windows by na kompilaci neotravných songů přispělo určitě skladbou Marathon. Ta je působivá, narozdíl od ostatních skladeb podává spojitý pozitivní zážitek po celé ploše, má dokonce i něco jako emoce. Cítím v ní určitý náznak lidskosti. A taky je zde, opět a zase, geniální basová figura, Lee je rozhodně lepší muzikant, než zpěvák. Přihodil bych ještě tak Emotion Detector a Mystic Rhythms, z každé půlku, dohromady by se z nich dalo něco udělat. Ve zbytku se dá najít pár veselých hopsavých písniček, co příliš neotravují, ale poslouchat je nemusím, obzvláště ne s nálepkou RUSH. To už raději ALPHAVILLE. A pak se tam dá najít spousta popíku, který vyplňuje tenhle hudební kyblík jako hodně kyselá čalamáda.

Borcovi u okna z toho zjevně taky hrabe. Nejspíš by na dalším obrázku zbyla jen prázdná židle a zelo okno dokořán, páč v těch staromódních televizích se mezi kulisami z igelitu a plastu natřásá v barevných oblečcích trio pikolíků. Ty janečkovské disko klávesy jsou fakt peklo. Index náseru však nedosáhl brutality předchozího alba, takže z milosti za tři.


***
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 1.8.2019 09:44 - Klub Hudební klub (12:09) 45099
A to jsem si vždycky myslel, že apríl je 1.4.
pepanovacek PepaNovacek 1.8.2019 09:27 - Odhlášení (12:05) 45098
Rush - Power Windows + Hold Your FireTohle bude pravděpodobně moje nejkratší recenze.

Po prvním poslechu jsem měl jasno – tohle je nejslabší album Rush, napíšu rychle nějaké krátké hodnocení o tom, jak a proč se mi ta muzika nelíbí, a pryč od něj. Pak jsem se podíval na Progboard, a opravdu nemohl uvěřit, co tam lidi píšou – fantastické, nejlepší album, majstrštyk, vrchol kapely atp. No a protože jsem už zažil s Rush nejedno překvapení, tak si poslechnu Power Windows samozřejmě znovu.

Po druhém poslechu je to o trochu lepší. Ale asi už je na mě těch osmdesátkových atributů, včetně disko rytmů, hehe, opravdu moc.

Po poslechu číslo tři (přes sluchátka) to lepší není, je to stejné. Mám Rush opravdu moc rád, a dokážu odpustit skoro všechno, když jsem takhle zamilovanej, hehe, takže i Power Windows nakonec asi vezmu na milost.

Po čtvrtém poslechu – stejné.

Po pátém, šestém a sedmém pořád žádná změna. A tak jsem udělal to, že jsem si poslechl Hold Your Fire, což mě jen utvrdilo v mých pocitech a názorech, na kterých nic nezměnil ani pohled na Progboard, kde se i o tomto albu píše v podstatě jen v superlativech. Prostě tvorba Rush v osmdesátých letech mě nebaví. Pravdou je, že oni byli oproti těm špičkovým artrockovým kapelám vždycky o pár let zpoždění (což mi ale nikdy nevadilo), a tak já zkrátka považuji uzavření semdesátých let ne až dvojalbem Permanent Waves a Moving Pictures, jak jsem si do letošního roku myslel, ale posunul bych to na dvojalbum následující, tedy Signals a Grace Under Pressure. Potom už nedokážu tolerovat a odpustit ten popík, do kterého v té době spadly skoro všechny mé milované kapely, jmenovat jistě netřeba. A netřeba ani další zbytečné omáčky, bláboly a plky – vůbec to není o nějaké mé lenosti nebo pohodlnosti, snažil jsem se a poctivě poslouchal všechna alba, ale znáte to, každý máme nějakou mez, kdy už to dál prostě nejde.

Jako jo, pěkný popík – stejně jako asi Genesis v té době, ale tady už já prostě v kontextu všech těch úžasných alb od roku 1974 nemůžu hodnotit naplno. Tedy můžu, ale nebudu.

Napadlo mě, porovnat všechna alba počtem poslechů. Nedělám si žádnou statistiku, ale projel jsem svoje bláboly, a většinou se zmiňuju o tom, kolikrát jsem každé album (někdy přibližně, občas i přesně) slyšel. A kde to nezmiňuju, tak se snažím si vzpomenout. Takže první tři alba jsem poslouchal odhadem pětkrát, jako minimálně, řekl bych. Od 2112 až po Moving Pictures jsem se v podstatě nemohl nabažit, až odtrhnout, a některá alba jsem slyšel určitě dvacetkrát během pár dnů. No, a od Signals mě ty poslechy těšily míň a míň, a jejich počet klesal na osm, sedm, pět ... a mě ten popík opravdu baví míň a míň, a doufám, že už Presto, které si docela pamatuju, když vyšlo, mě potěší o něco víc.

Takže:


Power Windows - 3/5


Hold Your Fire - 3/5

pepanovacek PepaNovacek 1.8.2019 09:26 - Odhlášení (12:05) 45097
Asi zkusím s odstupem času - a po dovolené, kdy už týden neposlouchám vlastně nic - Power Windows a Hold Your Fire, teď sem ale jako první vložím svoje cca dva týdny staré bláboly, které možná upravím, možná ne. Hehe.
pepanovacek PepaNovacek 1.8.2019 08:53 - Odhlášení (12:05) 45096
Rush – Grace Under PressurePo nepovedeném albu Signals je doslova radost poslouchat Grace Under Pressure. Kapela jakoby se tak trochu vrátila o tři, čtyři roky zpátky.

Jsem skutečně nadšen. Už po dvou posleších jsem byl rozhodnutý dát čtyři hvězdičky, ale s každým dalším se mi ta muzika líbila víc a víc. Opravdu veliká, veliká radost. Atributy osmdesátek jsou tady naprosto evidentní - zvuk, použití elektronických bicích, aranže, moderní syntezátory, všech osm skladeb je, řekl bych, velice přístupných, nejen délkou, ale i svou jednoduchostí, která je ovšem jen zdánlivá. Pozorný posluchač si jistě všimne, že většina skladeb jsou poměrně složité artrockové kompozice, jako třeba hned úvodní, vynikající Distant Early Warning. Kromě jistého návratu o pár let zpátky, tady slyším taky radost, pohodu, muzikantské nadšení, energii, to vše tady doslova tryská plnými proudy, a to mi na Signals chybělo.

Album je velice vyrovnané, není tady jediná slabá skladba, a jestliže je první strana výborná, tak druhá začíná opravdu bombou, The Body Electric, což je skvělá skladba, nádhera a veliká pochvala, je radost takovou muziku poslouchat. Přemýšlím, že se Rush poprvé podařilo zařadit skladby na album tak, že graduje až do úplného závěru, alespoň mým uším to tak připadá, Kid Gloves je jeden z vrcholů, ale stejně tak následujíc Red Lenses a závěrečná Between The Wheels. Při poslechu posledních dvou skladeb jsem si dlouho lámal hlavu, co mi připomínají. A asi na to nepřišel. V Red Lenses znějí Rush asi nejvíc jinak, jako nějaká bluesová kapela ze začátku sedmdesátých let, ale marně přemýšlím, jaká. U Between The Wheels jsem nejprve myslel, že mi připomíná něco od Steve Hacketta, a pak mě napadla Without Hope You Cannot Start The Day z alba Union od Yes. Ale asi to taky nebude přesně ono.

V rámci poslechů tohoto alba jsem rovněž shlédl hodinové video Grace Under Pressure Tour, a byl nadšen. Skladby z alba Signals byly očividně – a ušislyšně - nejslabší, ale naživo bych je klidně ohodnotil o půl až celou jednotku více, stejně tak Vital Signs z Moving Pictures, ta tady má grády jako kráva, hlavně ten závěr, to je proti studiové nahrávce až neuvěřitelný rozdíl. Jsem moc rád, že jsem tohle video viděl, protože kapela hraje neskutečně dobře, instrumentálně jsou zkrátka na vrcholu, ta sehranost, lehkost, radost a pohoda, s jakou si koncert evidentně užívají, je naprosto úchvatná. Neil Peart hraje fantasticky, ale ten mě ani tak nepřekvapil, největší bomba pro mě byla baskytara. Za prvé hraje Geddy Lee na podivný, až ošklivý nástroj s názvem Steinberger L2, ale hlavně hraje naprosto famózně. A stejně tak zpívá, až mě to fakt zarazilo, a říkal jsem si, jak moc je asi ta nahrávka upravená. Všiml jsem si taky několika míst, kde se ozývají zvuky nástrojů, na které nikdo evidentně nehraje (dával jsem v těch pasážích dobrý pozor, jestli Geddy Lee nebo Alex Lifeson nešlapají na nějaké pedály. Nešlapali). Nejmarkantnější je to ve skladbě Tom Sawyer. Ale necítil jsem se podvedený, prostě ten záznam vylepšili, nijak zvlášť to nevadí. A jelikož jsem si pak ještě poslechl celý koncert z audia, který má skoro dvě a půl hodiny, a jehož technická kvalita není nic moc, tak doporučuji opravdu spíš to video. Nicméně pro nadšence, jako jsem já, tady je odkaz:

https://www.youtube.com/watch?v=wHcWMM_XCbc

Abych byl ale taky trochu kritický – nebo spíš objektivní – tak musím bohužel napsat, že po YYZ, kterou rovněž zahráli fantasticky, přišel bez přehánění šok, a to sice zpěv v The Temples Of Syrinx. Dost příšerný. Ale zase závěr velmi mile překvapil – při dvou skladbách z prvního alba, Finding My Way a In The Mood jsem si uvědomil, že vidím na pódiu Rush po více, než deseti letech od vydání prvního alba, a že tahle kapela prostě urazila za tu dobu neuvěřitelnou a obdivuhodnou cestu. Evidentně na sobě strašně pracovali, a zlepšovali se celý ten čas ve všech směrech, kompozičně, aranžérsky, zvukově, instrumentálně, a při sledování toho koncertu jsem si několikrát vzpomněl hlavně na Genesis, ale i další rockové superkapely té doby. Samozřejmě, že se žádné nepodařilo udržet na vrcholu (teď myslím zejména skladatelském) extrémně dlouhou dobu, a já tam cítím velkou podobnost. Prostě v začátcích slyšíme u těchhle skvělých kapel to mladické nadšení, ten elán, energii, odhodlání, taky určitou naivitu a nezkaženost, a logicky se po nějaké době dostaví vyčerpání, vyhaslost, ztráta invence, objeví se nějaké ty hvězdné manýry, kdy je asi těžké ustát slávu, peníze, obdiv fanoušků i kritiky, plné koncertní haly nebo dokonce stadiony, když vám je třeba teprve pětadvacet let.

Jsem poctivý a upřímný, a jak jsem už několikrát psal, nebojím se žádných překvapení, a ani nemám problém změnit zcela zásadně hodnocení. Jsem rád, že jsem si našel ten hodinový koncert, který jsem neznal, protože mě napadlo, pustit si ještě jednou Signals (po osmé, výjimečně jsem poslechy počítal), a rovněž přidal na svém hodnocení. S odstupem několika dnů to tedy vidím podobně, jako s alby Permanent Waves a Moving Pictures. Totiž, že Signals a Grace Under Pressure vnímám jako dvojalbum, s tím rozdílem, že slabší je první strana.

Až mě teď napadá, jestli to s tou upřímností a poctivostí nepřeháním. Tuhle recenzi píšu na několikrát, a jelikož dnes (16. 7.) oznámil Marek, že dva týdny nebude mít čas, tak jsem zvědav, jestli a kolikrát si ještě obě poslední alba pustím, a jak moc ještě změním svůj názor na ně. No, aspoň vidíte, jak se mnou hudba Rush cloumá. Samotného mě to překvapuje. Ale ještě víc těší.

No a 18.7. jsem si obě alba znovu poslechl, a už s tím musím přestat. Nechám všechno, co jsem napsal, ať už to působí jakkoliv zmateně. Prostě beru zpět svoje hodnocení Signals, a dávám, stejně jako Grace Under Pressure plnou hehepalbu.


5/5
pepanovacek PepaNovacek 1.8.2019 08:52 - Odhlášení (12:05) 45095
KeyserSozePěkný počtení, a já jdu vyštrachat svoje snad čtrnáct dnů staré bláboly, a dám je sem bez kontroly, i když si matně vzpomínám, že jsou asi dost zmatené, hehe.
keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 31.7.2019 22:10  45094
Rush - Grace Under PressureDva roky po výborných Signálech přichází album s názvem Grace Under Pressure, na kterém Rush pokračují ve stylu předchozího alba. A jak to dopadlo? Opět výborně! Tedy s pár ale...

Album otevírá bomba z bomb, energická Distant Early Warning. Tak tenhle song prostě miluju. On má totiž všechno, v čem Rush v 80. letech excelovali: tj. silné melodie, časté změny dynamiky a zřejmě maximální instrumentální úroveň, které může smrtelník dosáhnout. Ve slokách zaujme hlavně Geddyho basa, která se nezastavitelně valí kupředu a extatický závěr skladby považuji za jeden z nejlepších momentů Rush vůbec. Neskutečný nářez, který se nedá vyjádřit slovy, ale pouze (pozorně) vnímat.

Další na řadě, Afterimage, pokračuje v předchozí skladbou nastoleném tempu. Tady musím vypíchnout opět fantastickou dynamiku a výjimečně krásnou kytaru pana Alexe. V polovině skladby přichází bombastické zklidnění se syntezátorovými akordy na pozadí a skvělými vyhrávkami jednotlivých nástrojů. A co teprve když tam Alex vystřihne velmi originální sólo a Neil přidá na razanci... To se mi z té krásy úplně točí hlava.

Red Sector A začne opět úderně a Rush prostě nehodlají posluchače nechat ani chvilku odpočinout. Tady u mě září pro změnu Neil se svým až strojově přesným bubnováním a nezbývá mi nic jiného, než souhlasně a nadšeně přikyvovat do rytmu. Další z řady parádních písní.

To první ale přichází v The Enemy Within (Part I Of FEAR), které mě trochu otravuje svým reggae rytmem na začátku. Myslím, že z celé trilogie FEAR je tohle nejslabší kousek. A nezachrání to ani naprosto brutální basa pana Geddyho. I když, ty zklidněné pasáže mají také něco do sebe...

S The Body Electric se album překlopí do druhé poloviny a přináší pomalejší tempo ve slokách a tak trochu otravný refrén "one zero zero, one zero zero, s.o.s.". Zhruba v polovině skladby mě napadá podobnost s Genesis 80. let a neptejte se mě proč, hehe. Špatný song to ale není, zvláště v porovnání s tím dalším...

...který se jmenuje Kid Gloves a který je pro mě asi nejslabším songem z celého alba. Tak trochu nenápaditá a tuctová skladba. V rámci Rush rozhodně průměr.

No, naštěstí následuje skladba Red Lenses, která opět vyniká dynamikou a velmi inteligentní kompozicí. Napůl odvyprávěné sloky jsou prostě skvělé a refrén se skočnou basou a excelentními bicími ještě lepší. V půlce skladby začne další geniální instrumentální pasáž, až mě z toho opět mrazí. Bomba.

Between The Wheels to všechno uzavírá a rozhodně si myslím, že to uzavírá ve velkém stylu. Od začátku má tahle skladba jakousi tíživou atmosféru a její zařazení na konec bylo skvělým tahem. Vrcholem blaha je pro mě přechod do refrénu s nádherným klávesovým pozadím a zakončením slovy "another war, another waste land, and another lost generation...". Tenhle song je v mých očích (nebo uších) jeden z nejlepších, co kdy Rush v 80. letech složili. Při psaní této recenze jsem si ho pustil asi pětkrát po sobě a asi ještě nekončím.

Rush je jednou z těch progrockových kapel, které zvládly (většinou fandy tohoto žánru) nenáviděná 80. léta na jedničku, protože se jim podařilo zachovat si top kvalitu ve všech oblastech. Za tím jsem si vždycky stál a žádný, sebevětší velmistr mě nikdy nepřesvědčí o opaku, hehe. Opět tu mám ale trochu dilema jako u Signals - není to bezchybné album a hlavou bych volil o známku nižší hodnocení. Srdíčko mi ale opět velí udělit 5/5. A proč? Protože mám tuhle éru Rush asi nejraději a při poslechu tohoto alba jsem opětovně zažil ony opojné pocity z krásné muziky.
pepanovacek PepaNovacek 30.7.2019 19:45 - Odhlášení (12:05) 45093
Percy Přesně - nic objevnýho, ale příjemný a poctivý, a zpěvák výbornej.
percy_ Percy_ 30.7.2019 16:15  45092
PepaTak Rich je z bratří Robinsonů jednoznačně větší sympaťák. Slyšel jsem i nějakou jeho sólovku a taky se mi moc líbila. Není to nic objevnýho, ale taková příjemná poctivá muzika. A ten zpěvák v Magpie Salute je výbornej.
pepanovacek PepaNovacek 30.7.2019 13:10 - Odhlášení (12:05) 45091
Percy High Water I je pěkný album, pravda hodně Černovrannnnní, hehe. Líbilo se mi to, a nejčastější pocit, který jsem při poslechu měl byl, že Rich Robinson a ostatní hoši jsou prostě rádi v kapele, a to hraní jim určitě chybělo, když se Vrány, bohužel, rozpadly.
pepanovacek PepaNovacek 30.7.2019 12:06 - Odhlášení (12:05) 45090
Percy Pěkný, hodně mi to připomínalo Remedy (i zvukově), a vůbec The Black Crowes, což mi nevadí, protože já tuhle muziku mám rád, poslechnu si celý album. A kromě Marca Forda a Svena Pipiena tam myslím i ta jedna vokalistka byla, právě snad v Remedy, taková ta macatá černoška, hehe.
pepanovacek PepaNovacek 30.7.2019 10:01 - Odhlášení (12:05) 45089
KeyserSozeGeddy bude mít radost, až si to tady přečte, hehe.
pepanovacek PepaNovacek 30.7.2019 10:00 - Odhlášení (12:05) 45088
Percy Nejspíš ne, slyšel jsem kdysi nějaké sólové album, ale to bylo asi od bráchy, a moc se mi nelíbilo. Zkusím, děkuju.
keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 30.7.2019 10:00  45087
Suchoš Tak nové album Tool se bude jmenovat Fear Inoculum (pokud nemlžej jako u 10,000 Days) a opravdu vychází 30. srpna. Další velkou novinou je to, že v pátek 2.8. bude celá jejich diskografie konečně dostupná i na streamovacích službách (Spotify, Apple Music atd.) a to se taky očekává singl. Po 13 letech to všechno zní až podezřele fantasticky. Až mám z toho mírné obavy, hehe.
percy_ Percy_ 29.7.2019 22:02  45086
PepaZnáš kapelu The Magpie Salute? Založil jí Rich Robinson, kytarista Black Crowes. Hrají tam i další dva bývalí členové.

https://www.youtube.com/watch?v=Zg9FGe5pWFg

[ 62315 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt