Jsem ve 3/4. Některé scény naštěstí opět uspokojivé a fajn, stimulující představivost. :-) Pár překvapení. Jsem zvědavý, jak to dopadne. :-)
Pokusím se vysvětlit, co mi na použitém stylu vadí, byť souhlasím, že to třeba někoho vůbec nebude při čtení rušit. Michael do akčních scén a tísně hlavních hrdinů vtahoval tak, že jsme tam byli s nima. Četli jsme, co vidí, co si myslí, co jim došlo. Vždycky vztažené k účastníkům. Nemluvil žádný třetí nezávislý mravokárný doprovodný hlas. Který mě osobně hrozně vytrhuje z ponoření se do děje.
Pár příkladů a k nim kurzívou, jak se domnívám, že by to mohl napsat Michael (abych ilustroval, co mi na tom vadí):
Byli mladí vědci a [spoiler] jim odhaloval své divy.
XY si s překvapením uvědomil, jak mladý a silný se cítí. Vědec v něm nedokázal neobdivovat ty divy, které je obklopovaly.
Navzdory nebezpečí nedokázali mladí vědci odtrhnout z [spoiler] fascinované pohledy.
XY byla vyděšená, ale nedokázala z [spoiler] odtrhnout pohled. Všimla si, že ostatní jsou na tom stejně.
Bylo zřejmé, že v [spoiler] zvládnou věci, o kterých se jim dřív ani nesnilo.
Náhle mu došlo, že zde zvládne víc, než by si byl kdykoliv pomyslel.
"Nejnebezpečnější organismus, proti kterému stojíme, není žádný hmyz. Je to člověk." Měla pravdu.
"Nejnebezpečnější organismus, proti kterému stojíme, není žádný hmyz. Je to člověk." Ostatní pokývali hlavou.
Museli počítat s nejhorším.
Poprvé si připustil, že musejí počítat s nejhorším.
Nejhorší hrůzy jsou ty lidské.
Dobře věděla, jaké hrůzy lidé dokáží.
Oheň symbolizuje bezpečí, jídlo, domov.
Oheň pro XY vždy symbolizoval bezpečí, jídlo, domov.
[Spoiler] lidem uštědřil lekci.
Náhle jí to došlo! Chováním [spoiler] se mohli inspirovat.
Tolik ke stylu. Hlavní výtky však směřuju pořád k hlavnímu záporákovi a extrémní nevěrohodné rychlosti a motivaci, s jakou věci provádí.
Jsem fakt zvědavý, co na to budete říkat vy. Doufám, že napíše i bracesfan, i když až po čase. :-) |