Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Já Vánoce juchuchu
oslavím na Lopuchu!

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Bojovník [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 18:46


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
feanor 24.9.2008 14:56  2125
xKiv: sice zajimave ale strasne slozite:(

jinak vam ale neprijde zvlastni, ze ostatnim povolanim necini problemy jejich hlavni vlastnosti. ono to bude asi tim, ze kazda umi neco opravdu "jen svyho". to ze se nejak upravy vyvoj postavy nevyresi principialni a dalo by se rici i filozoficky prinos bojovnika.

Jak uz tu psal noir:Mě zajímá, čím je bojovník schopen přispět družině tak, aby byl jen špatně nahraditelný.

Je tedy i dle meho nazoru problem v tom co bojovnik ma za dovednosti a ne v tom, co ma za vlastnosti. Je treba dle meho nazoru posilit roli archetypu. Dat vetsi duraz na zpusob boje jednotlivych archtypu.
Je potreba prekopat jednolive dovednosti u archtypu a ne vymyslet nejakou berlicku na to, aby jsme nejak umele pribrzdili ostatni povolani, aby nebyli tak dobry v boji jako bojovnik.
xkiv 24.9.2008 13:46  2124
Pecka123 [2120]:
Napadla me jeste jedna kravina ... rozmelnit vlastnosti na mensi (rekneme tretinove) bodiky a pak pri kazdem postupu o uroven:
- do kazde hlavni vlastnosti automaticky pridelit jeden bodik
- dat hraci 1 bodik ktery muze dat do libovolne hlavni vlastnosti
+ 1 ktery muze dat do libovolne vedlejsi vlastnosti
- dat hraci dalsi 2 bodiky, ktere muze dat kamkoli za podmnek
.. nejvyse X1 bodiku do jedne vlastnosti za Y1 urovni celkem (vsech tri druhu)
.. nejvyse X2 bodiku do jedne vlastnosti za Y2 urovni (druheho + tretiho druhu dohromady)
.. nejvyse X3 bodiku do jedne vlastnosti za Y3 urovni (jenom tretiho druhu)
Za kazde tri dosazene bodiky by vlastnost vyrostla o +1.

Hodnoty X# a Y# by bylo potreba nejak doladit.

Naprosto zbytecne slozite, ale mozna (jeste jsem nezkousel ladit) by to mohlo zaroven zvetsit volnost pri vyberu vlastnosti i vyrovnanost. Jenom se bojim aby to efektivne nedopadlo stejne jako to, co uz mame.


nelde [2121]:

ten zakrslík sice na páce siláka nepřetlačí, ale dveře vyrazí lépe

Coz ovsem pravidla DrD+ nijak nepostihuji :(

Davec [2123]:

Kdokoliv může mít větší součet Sil + Obr než bojovník.

Kdyz na chvili zapomeneme na postavy s velkymi vlastnostmi (kde je pri vytvareni postavy moznost jenom +5 do souctu hlavnich vlstnosti, ale +6 do jakekoli jine kombinace dvou vlastnosti), tak muze bojovnika predehnat jenom postava, ktera ma Sil+Obr jako kombinaci hlavni+vedlejsi vlastnost - cili z tech co mame jenom hranicar a zlodej.
Ostatni (ti co maji Sil+Obr jako soucet dvou vedlejsich) si v souctu muzou jit jenom o 2 za dve urovne, stejne jako bojovnik (hranicar a zlodej muzou jit az o 7/6 = 2.33333... za dve urovne).
davec 24.9.2008 12:51  2123
Ono to "hraničář může mít lepší součet Sil + Obr než bojovník" je trochu zavádějící. Kdokoliv může mít větší součet Sil + Obr než bojovník. U toho hraničáře (vedeného určitým směrem) je to jen extrémnější, protože díky určitým schopnostem dostává trvalé bonusy k vlastnostem. A tam to potom naskočí slušně, zvláště maxuje-li dotyčný hraničář Sil a Obr, protože se primárně věnuje hand-to-hand boji.
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 24.9.2008 12:05  2122
"hraničář může mít lepší součet Sil + Obr než bojovník"

to by mi az tak nevadilo, vadi mi ze pak lip bojuje, je to zacarovany kruh (díky statum ze sil a obr). Pokus prijmeme zasahy do rozdelovani vlastnosti, tak hraci budou muset davat i tam, kam puvodne nechteli a povede to ke stejnym postavam. Takze jake je reseni tohoto problemu? ... (cenzurováno)...


-jinak kdyz mam bojovnika, tak maxuju Ch - kvuli zastrasovani a vyhnuti se soubojum
nelde 24.9.2008 09:15  2121
Ad zakrslík, který dožene siláka. Ten růst atributů není jen o hodnotě, ale o efektivním využívání. Když jsem kdysi dávno diskutovali, tak růst atributů se zdál být nejefektivnější. Pro boj určitě. Pro většinu také - ten zakrslík sice na páce siláka nepřetlačí, ale dveře vyrazí lépe, protože bude schopen svoji sílu lépe koncentrovat.
Pokud byste chtěli rozlišit růst atributu a dovedností, tak musíte opustit class base a jít do skill base.
pecka123 24.9.2008 00:55  2120
xKivOk, asi to opravdu nemá cenu. S tím plánem nechat vyrůst vedlejší vlastnost nanejvýš tolik, o kolik vyrostla méně rozvinutá hlavní to taky není úplně šťastné, protože to povede k rovnoměrnější distribuci bodů do vedlejších vlastností, což taky někdy není přirozené

Celkově bych řekl, že rozdělování bodů je občas docela násilné vůči charakterníku nebo průběhu dobrodružství, ale nenapadá mě jak tenhle systém reformovat, tak se budu snažit nerýpat.
xkiv 23.9.2008 23:52  2119
Pecka123 [2117]:
1)
ale s podstatne jemnejsim rozpadem "planu postupu" (stavajici: bojovnik_typu_12: hlavni(sil+obr) maxujici obratnost a vuli+inteligenci; "oklesteny": bojovnik_typu_4: sil+obr+vol)
2)
deformace uz jsme resili (omezit rust vedlejsich vlastnosti maximalne o tolik, o kolik vyrostla pomalejsi z hlavnich) + hranicar je dost deformovany sam o sobe
narust nepodlozenych vedlejsich vlastnosti:
a) pravidla vyzaduji rust alespon dvou z nich
b) zamer je IMAO takovy, ze postava ktera se nezlepsuje i mimo svuj hlavni zaber, nema narok na postupy po urovnich (a z toho pak plyne "zjednoduseni" pravidel o zvysovani vlastnosti az na formu "1 hlavni a 1 vedlejsi").
c) kdyz bude rozdelovat rovnomerne, tak to +2 bude mit dohnane mezi 5 a 9 urovni a predehnane az na 10te (a na 21ni bude mit nutne alespon jednu vedlejsi vlastnost zvysenou o 5, coz neni zas tolik, na epicky legendarniho supermegahrdinu)
d) postavy uz proste zijou ve svete, kde se postup po urovnich neobejde bez vedlejsich nasledku ... neni mozne, aby se knihomol stal skutecnym Hrdinou (s modrou dusi - viz tusim Lehke Fantasticno), aniz by pritom nejakym zpusobem neprisel k sile nebo charisme ;-|

Pecka123 [2118]:
Nevim jestli zrovna (kompletni) presunuti zodpovednosti na PJ je spravna cesta.
pecka123 23.9.2008 23:24  2118
Ok, lze to řešit tím, že hráč nebude smět mluvit do rozdělování 1 (nebo v krajním případě i obou) bodů.
pecka123 23.9.2008 23:23  2117
xKivNo jo, ale
1) i v současném systému lze také dopočítat v závislosti na úrovni hodnoty vlastností
2) vznikají deformace
- například hraničář může mít lepší součet Sil + Obr než bojovník
- zakrslá postava (počáteční Sil 0) se po pár úrovních vyrovná na sílu nadprůměrně rostlé postavě (počáteční Sil 2) - to mě možná vadí nejvíc - že se podporují u postav i vlastnosti, pro které nakonec není v charakterníku podpora a už malá změna těchto vlastností by pro charakter postavy měla mít dost významné důsledky (jako třeba u té síly)
xkiv 23.9.2008 23:03  2116
DarkRider [2115]:
Tim chces jako naznacit, ze "dobry" hrac HnH by si v takovem systemu zamerne stavel neefektivni postavy?

Kdyz pominu pripady (at uz cele hrace, nebo jen nektere jejich postavy), kdy nekoho opravdu bavi hrat "slabsi" postavy (takova hra pak ale IMAO nebude prilis vyuzivat pravidla DrD+), tak je dost velky handicap utracet "vlastnostni" body nekde stranou, kdyz by mohly jit do hlavnich vlastnosti.

Stavajici system zvysovani vlastnosti alespon cas od casu donuti *vsechny* hrace, aby se nad tim trochu zamysleli. Taky se trochu snazi o to, aby nelezlo vetsi mnozstvi vlastnosti do extremu.

Varianta "zrusit rozdily, jedina podminka je 2/3", kterou jsem tu neomalene nadhodil, nekolik lidi se ji hned chytlo (ale ja ji zatracuju), nedela ani jedno.


A ted mi rekni, co sis myslel, ze se snazim rict.
darkrider 23.9.2008 21:47  2115
xKiv - 20.9.2008 20:09

To je sice pěkné, ale dám ti jednoduchou otázku. Jak dlouho by tě bavilo takovou hru hrát?
xkiv 22.9.2008 11:38  2112
KOUBA [2111]:
Ale zatim kazda tvoje postava (v DrD+) mela vlastnosti rozdelene na 2 hlavni a 4 vedlejsi - a musela zvedat vzdycky 1 hlavni a 1 vedlejsi - a hlavni sice taky 2krat za tri urovne, ale vedlejsi jenom 1krat za 2.
kouba 22.9.2008 08:56  2111
xKivNesouhlasím. Zatím moje každá postava byla dělána jinak
xkiv 20.9.2008 20:09  2110
DarkRider [2109]:
A v okamziku, kdy se zrusi rozdily mezi vlastnostmi a rust zustane omezeny jen pravidem 2/3, tak ty rozdily v zasade zmizi (vyberes si tri vlastnosti = povolani, a podle urovne dopocitas jak vysoko se zvedly).
darkrider 20.9.2008 19:39  2109
xKiv: "Staci mi povolani a uroven"

Tohle je taky zajímavá myšlenka, nicméně o to tu nejde. Vlastnosti mají postihnout rozdíly mezi postavami a mají vytvořit unikátní charaktery. A pokud se zdá jako nejlepší cesta pouze jedna možnost vývoje, něco je špatně. Ale osobně si myslím, že to tak zlé, jak to děláme, není.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt