STřelec: Hm, já mám dost bordel v mechanismech, takže můj názor bude spíš teoretický:
1/Co by měl střelec umět? Střílet, to je jasné.
2/Čím by měl být odlišný od hraničáře? Ve všem! Snažil bych se, aby jeho schopnosti byly úplně odlišné od těch hraničářských (a zlodějských), respektive aby se od nich lišily co nejvíc to jde.
T.j. hraničář umí prodloužit dostřel, zvyšit zranění luku, střílet víc šípů najednou apod. Střelec by se tomuhle měl vyhnout. Doporučuju podívat se na další mechanismy, které ke střelbě jsou a ty využít.
T.j. třeba
a/schopnost odepisovat bonusy za pohyb,
b/bonusy za kryt,
c/zvyšovat poškození šípů (ne luků),
d/střílet kritické zásahy (poškození končetin a hlavy při hodu o 1-2-3 nižším).
e/Odhadování cíle už mají jiné archetypy, to bych neřešil.
f/Klidně i lepší obrana proti střelbě (odražení šípu zbraní na zblízko (nebo klidně i lukem) místo štítem, bonusy k obraně proti střelbě-když už umí stříle, tak taky ví, jak se jí bránit-Viléma Tella taky nikdy netrefili :o). Klidně i vyšší OZ při střelbě.
g/Trefí i hobita! Snížení (na vyšším stupni zrušení) postihů ke střelbě na malý cíl), případně zvýšené zranění při střelbě na výjimečně velké cíle.
h/Používání některých akcí z Boje nablízko i při střelbě. Myslím, že taková Bezhlavá střelba by střelcům výrazně pomohla...
3/Nelíbí se mi akce, kde se sbírá síla. Pro bojovníka jsou poměrně málo využitelné, navíc je to pro hráče další bookkeeping (jak se dnes rádo říká)-a toho má střelec už tak dost (šípy).
4/A pak ty finty, možná bych nějaké během týdne nadhodil... |