Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Komu se nelení,
tomu se zelení.

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 18:46
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
feanor 2.12.2008 15:32  23761
2Jensonopravdu bych chtěl vidět, jak namodeluješ rozhodování člověka nebo vazbu mezi dvěma bratry - tedy konkrétní věci, které se v RPG běžně řeší
Ano opravdu to jde. Ale tim, ze jsem uvedl i tuto aplikaci jsem chtel demonstrovat jen to, ze pomoci aplikovane matematiky lze namodelova a nasledne odsimulovat takrka vse. viz Systémové myšlení
Samozdrejme, ze na takoveto veci je neco takoveho jako div. rovnice zbytecne:-) a kdo by je resil pri hre tak by byl asi fakt pekny prase

Pokud PJ potřebuje pravidla na svou ochranu, ať už to znamená cokoliv, přijde mi to jako špatný přístup k RPG. Pravidla používám.....
jak pomucku??? dyt prece drzet se jakychkoliv pravidel je jen na obtiz a svazuje hracovo rozhodovani prakticky o cemkoli a nikoli pomaha. Podivej se treba na pravidla fotbalu a rozhodciho. Kdyby v pravidlech nebylo to, ze se nesmi ublizit rozhodcimu, tak by cca kazdy 5 zapas skoncil jeho inzultaci, protoze se nikdy nezavdeci vsem.

A pokud si s hráči promluvíš o světě před hrou, nebo nebudeš hrát "jakousi fantasy" kampaň, ale konkrétněji popsaný svět, tak nikoho desetimetrové skoky ani....
no to by ses divil jaky kraviny hrace napadnou, kdyz jde do tuhyho! zvlaste kdyz hrajes napr. s mladsimi ci mene soudnymi hraci. Samozdrejme ze priklad se skokem byl jen jeden za vsechny. jedna se treba o dostrel luku, pad z vysky, unava kone, rychlost plavby lode, velikost secneho zraneni a tak bych mohl pokracovat.
tim ze si o tom s hraci povykladas je sice hezky ale v jejich krizovych situacih prakticky zbytecny.

Diferenciální rovnice nejsou v celém procesu potřeba nikde,....
ja vsak nerikam ze se ma kazkou situaci si mas sestavovat div. rovnici. ve sve podsate at resis cokoliv vzdy se jedna o reseni dif. rovice. Je to dano tim, ze svet okolo nas neni linearni ale extreme nelinearni cos je vlastne reseni div. rovnice. Ale pravidla, ktera vychazeji z div. rovnic budou met hlavu a patu.

Stejně tak může mít svět vnitřní ...
ja nerikam ze ten svet bude spatny, ale bude se fyzikalne lisit od toho co zname. navic ve sve podstate nepotrebujes zadnou matematiku pri tvorbe sveta(teda krome spocitani poctu obyvatel), na takoveto veci ti bohate staci vlastni fantazie, protoze ani nevim jak by se dala fyzikalne vysvetlit magie.
jerson 2.12.2008 14:57  23760
Feanoreopravdu bych chtěl vidět, jak namodeluješ rozhodování člověka nebo vazbu mezi dvěma bratry - tedy konkrétní věci, které se v RPG běžně řeší.

Pokud PJ potřebuje pravidla na svou ochranu, ať už to znamená cokoliv, přijde mi to jako špatný přístup k RPG. Pravidla používám pro zjednocení určitých představo o herním světě a jako pomůcku při rozhodování - pomůcku pro všechny hráče, nejen pro rozhodování Vypravače (tedy PJ).

A pokud si s hráči promluvíš o světě před hrou, nebo nebudeš hrát "jakousi fantasy" kampaň, ale konkrétněji popsaný svět, tak nikoho desetimetrové skoky ani nenapadnou, leda by šlo o svět ve stylu kung-fu filmů, kde jsou takové výkony běžné.
Bez pravidel pro délku nebo výšku skoku jsem se obešel třináct let, takže pro ně opravdu nevidím důvod.

Kromě toho jde o to udělat pravidla pro hru, ve které se odvíjí příběha ztvárňují charaktery psotav, nikoliv o to udělat pravidla simulátoru lidí. Diferenciální rovnice nejsou v celém procesu potřeba nikde, a nenapadá mě ani jeden případ, kdyby jejich využití bylo lepší než jejich nevyužití.

Stejně tak může mít svět vnitřní konzistanci bez ohledu na využití diferenciálních rovnic při jeho tvorbě. A může to být dobrý svět.
feanor 2.12.2008 13:18  23759
xKivVsak ja mam na mysli navrh pravidel. Nemuses prece chtit, aby hraci popisovali pad z kone pomoci div. rovnic:-)
Pokud je takto proveden navrh pravidel, tak se pak, a to hlavne, jedna o jejich preneseni do hernich mechanizmu. coz uz je mnohem slozitejsi. Avsak pokud se to povede, tak takovejto svet bude mit pevnou vnitrni konzistenci. Ale to je asi uplne na jinou debatu.
xkiv 2.12.2008 12:58  23758
Feanor [23757]:

Jen bych si dovolil upozornit, ze je mnohem lepsi modelovat svet pomoci diferencialnich rovnic, protoze pomoci techto rovnic jde modelovat prakticky vse. Dokonce i socialni vazby, vztahy politickych rezimu a statu ci proces uceni, rozhodovani a emoce cloveka.

1) to si klidne delej, az budes mit k dispozici pocitac schopny tohle vsechno vyhodnotit v nerealnem case (*rychleji* nez to vyhodnocuje skutecny svet)
2) pristup "matfyz" se muze hodit navrharum pravidel, ale hraci by od nej meli byt pokud mozno izolovani


Jinak dle meho nazoru jsou pravidla(ci mechanizmy) potreba. a to hlavne, aby se PJ nehadal s hraci.

Neplati ve hrach, ktere nemaji PJ (ani zadny analog).
feanor 2.12.2008 10:22  23757
Jen bych si dovolil upozornit, ze je mnohem lepsi modelovat svet pomoci diferencialnich rovnic, protoze pomoci techto rovnic jde modelovat prakticky vse. Dokonce i socialni vazby, vztahy politickych rezimu a statu ci proces uceni, rozhodovani a emoce cloveka.

Jinak dle meho nazoru jsou pravidla(ci mechanizmy) potreba. a to hlavne, aby se PJ nehadal s hraci. Pravidla jsu vlastne jista forma ochrany PJ a pokud tyto pravidla vychazeni z matematickeho zakladu tim je to lepsi. Protoze jen tak, nebudou hraci chtet skakat 10m do dalky bez pouziti magie atd.
jerson 2.12.2008 08:33  23756
DavecJe mni jasné, že když srovnáváš vyjmenované systémy, vyjde ti to co jsi napsal. Ale i když některé z nich mají definované povolání a jiné nikoliv, pořád jsou dost podobné.

Shadowrun má taky archetypy, i když má umožňovat kombinace. Nicméně stále tu máš bojovníka, mága a deckera, případně riggera, a jejich kombinace na tom budou o něco hůře.

Jenže prak existují systémy, kde hráč přijde s představou o postavě, nebo si ji vytvoří, napíše si pár schopností a může hrát. Mnohem jednodušší než kterékoliv z pravidel tebou vyjmenovaných a přitom mnohem volnější.

Extrém "žádná pravidla" neberu v potaz, hrál jsem jen jednu hru naživo, kterou jsme dohráli a ve které nebyly potřeba žádné mechaniky, protože veškerá pravidla byla daná už samotnou podobnou světa.

Profa - vyjmenoval jsi dva extrémy z ... trojúhelníku? Možná více úhelníku, takže se nedivím, že ostatní systémy vidíš mezi tím. Mezi hrou bez pravidel a FATE existuje dost rozdílů, a přehánění s tím nemá moc co dělat - někteří hráči přehání i v DrD, jiní hrají ve FATE velmi střídmé hry.

Btw. systém "matfyz" považuju pro RPG za vcelku zbytečný - pomocí integrálů popíšeš maximálně tak chování pevných objektů, jejich mnotností a rychlostí, ale to je vše. Pozornost lidí, jejich duševní pochody, sosiální vazby a další věci patří do psychologie, fyzický boj by spadal spíše do biologie (pokud vůbec) a stavbu příběhu (který považuju jeden ze dvou hlavních částí RPG - tím druhým je hraní charakterů postav) nepostihneš integrálama vůbec.

Nicméně když se vrátím k původnímu námětu - zajímalo by mě, co skupina kolem Anonyma, jež spustil tuto debatu, vlastně od hry chce.
On píše, že chtějí bonusy při boji - ale to je zástupný problém. Znamená to, že hctějí mít silné bojové postavy? Nebo mají boje hodně tvrdé a chtějí mít větší možnost taktizovat? Nebo jde o lepší požitek ze hry, kdy válečník má artefaktový meč a hráč by chtěl, aby vznikl příběh podobný legendě o Exkalibru, Trpaslík chce zase ustát mnoho ran jako správný filmový hrdina a bard chce být platným pomocníkem a ne jen nějakým drnkálkem na loutnu, který zatím funguje jen jako přítěž? Pro každou z těchto možností jsou totiž vhodná jiná pravidla, či spíše jinak založená hra.
profa 1.12.2008 20:55  23754
Ad recentVypadá to, že systémy mají více méně dva extrémy - sandbox (bez pravidel) a matfyz (integrály základem). Každý systém má potom větší nebo menší tendenci sklouzávat k jednomu z těchhle extrémů. Fate k jednomu, DrD+ k druhému.
Nechci tím hanět Fate, DrD+ ani jiné systémy, které neznám. Podle mě je DrD+ vhodné pro lidi, kteří chtějí mít pěkně nalinkovaný svět, ve kterém to všechno pěkně a logicky šlape, Fate naopak pro lidi, kteří si chtějí zahrát postavu, hodně fantazírovat, vymýšlet (a přehánět). Ostatní bohužel neznám, DrD podle mě patří spíš do rukou naprostého začátečníka (9-13) nebo do koše.
(Navíc, jako člověk pracující na Alchymistovi tady těžko můžu DrD+ roztrhat na kousky :-)).
davec 1.12.2008 20:07  23753
xKiv, DalcorNebudu se vyjadřovat k pravidlům, která neznám.
dalcor 1.12.2008 17:33  23752
DavecCo Tristat dX? Volný systém pro hráče, nulová složitost.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 1.12.2008 15:41  23751
Sirien [23747]: Jen abychom si ujasnili terminologii - co rozumis pod "sjednocenou mechanikou kouzel"?
xkiv 1.12.2008 15:34  23750
Davec [23749]:
Tak, a ted do toho sveho srovnani zatrid FATE.
Nebo RISUS.
davec 1.12.2008 15:11  23749
Jerson, SirienNe, asi jsem se špatně vyjádřil. Bylo to myšleno zhruba takto:

Jako příklad jednoduchosti vezmu DrD klasic. Pokud má hráč při tvorbě postavy na výběr pouze archetypální vývoj, je pro něj daleko jednodušší, protože je tímto vývojem svázán ve svých možnostech. Prostě postavy stejných povolání a ras jsou více méně stejné. Ruku na srdce, i po letech co jsem dle DrD clasic nehrál, tak si ta pravidla pamatuji (i pravidla pro postavy, kdy co kdo dostane atd.).

Jako složiťější vezměme třeba DnD (a podle mě ja jedno jaké). Jako základ tu máme zase rasy a povolání. V tomto případě k tomu přistupuje různě řešený multiclass (dost se liší u DnD 4e), skilly a perky. Je to na počet možných kombinací složitěší než DrD, na druhou stranu to dává víc možností. Ale přesto je to svázané rámcem povolání.

Jako nejsložiťejší bych viděl volně kombinovatelné systémy, jako je například SR (bez ohledu na jeho stáří). Hráč má prakticky neomezené možnosti tvorby postavy. Žádná povolání, jen bodové investice do čehokoliv co si vybere. Tím samozřejmě zase naroste celková složitost.

To, že různé systémy mají problémy s vnitřní nekonzistencí je věc druhá. Souhlasím také s tím, že DnD 4e je mechanicky dobře sladěný (byť se podle mě zastavili na půl cesty). Ale nevidím v tom žádný argument proti mé tezi, že s volností (rozuměj širšími možnostmi pro hráče) pravidel narůstá jejich složitost (a to neberu v úvahu jejich chyby - ty tu složitost navíc násobí).
Samozřejmě nejvolnější pravidla jsou "žádná" pravidla. Ale to "žádná" je v uvozovkách proto, protože v tomto případě musí všichni hráči mít pravidla takříkajíc v sobě, být schopní se dohodnout na čemkoliv, být neskutečně tolerantní atd. Sice je to bez pravidel, ale je to daleko složiťejší než bez nich. Nebo ne?
anonym 1.12.2008 14:53  23748
Ještě upřesním: Bard bude v DnD 4e v roce 2009, až vyjde PHB II. Zatím je k dispozici nějaký neoficiální od alternativního vydavatele nebo od fanoušků, časem asi bude i nějaké obsáhlé preview.
Obecně bych na dotaz doporučil nějaké DnD (buď 3.5e nebo nejnovější 4e), pro které je a bude spousta doplňujících materiálů, které dají postavám všelijaké možnosti - jen si vybrat.
A nebo nějaký volný systém jako FATE nebo CPH, který snadno umožní pravidlově zpracovat libovolné přání hráčů a vůbec není třeba se ve fantazii omezovat.
LZJ
sirien 1.12.2008 14:14  23747
DavecEhm... dobře.

Zaprvé na to aby souboje v SR byly plynulý to musíš mít najetý a ani pak to není výkvět plynulosti akční scény. Ten systém je patnáct let starej, patří typicky k počáteční hard druhé generaci RPGček a je to na něm prostě vidět.

Nicméně. To co jsi prohlsil o nepřímé úměře složitosti a možností je nesmysl. Tenhle kontrast vzniká u nesjednocených systémů, které začínají na základní mechanice a pak se dál rozšiřují o další a další prvky s odlišným fungováním. Typickým příkladem je DrD, které naprosto postrádá nějakou sjednocenou mechaniku kouzel. DrD+ je na tom líp spíš čistě opticky. U SR vzniká tahle nerovnováha snahou zvýšit komplexnost (rezervy, karma...) opět bez jednotné mechaniky, u GURPS snahou nabalit více a více rozšíření na core rules.

Pokud chceš vidět systémy, které naopak právě skrze svou jednoduchost nabízejí rozsáhlé možnosti, pak to jsou (například) FATE, CPH, The Window (tam to chce ale hodně obratnosti a zkušeností s RPG), DnD 4e (naprosto dokonale mechanicky sjednocený systém - mimochodem Jersone, bard není součástí základního PHP - magie je sjednocená se soubojovými manévry a celá hra je sjednocená ne jednoduché mechanice DC a částečného conflict resolution (házení skillu oproti sázce mezi DM a hráčem))

Jinými slovy - čím více volnosti při tvorbě postavy, tím složitější systém, je názor založený pouze na neznalosti odpovídajících systémů.
jerson 1.12.2008 08:58  23746
DavecAsi by jsi měl počítat s tím, že čím víc volnosti dává zvolený systém při tvorbě postavy, tím je složitější.

Ani náhodou. Skoro bych řekl, že to platí přesně naopak - čím volnější systém tím jednodušší - nejsložitější jsou systémy, které dovolují hrát poměrně úzkou skupinu postav s určitou možností přizpůsobení postav a tyto postavy se snaží vyvažovat.

Druhá věc - soubojový systém může dávat pravidlové možnosti, taktické možnosti nebo příběhové možnosti, případně jejich různé kombinace. Pravidlové možnosti obvykle zabírají nejvíc času.

Na druhou stranu jsem odehrál souboj s patnácti protivníky za patnáct minut a hráči si ho velmi užili, přičemž taktické i příběhové možnosti měli velmi široké.

Nicméně anonymovi bych asi nejvíc doporučil DnD 4. edice, protože ta má boj dělaný prakticky tak jak si on přeje, včetně té vzájemné podpory postav (i když zrovna netuším, jak je tam dělaný bard)

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt