1) Fakt, že ST XI popírá zcela okázale vše z předchozího ST univerza a navazuje na největší klišé, které dovádí k absurditě, je od začátku koncept, se kterým ST XI pracuje. Spojuje prvky ST s SW a s Hvězdnou pěchotou, nevidím v tom problém. Skutečnost, že spousta Trekkies bude ten film nenávidět, je něco, s čím se muselo počítat. Ale zase na ten film přišlo mnohem víc lidí než jen Trekkies, kterých holt není tolik, aby bylo xy posledních dílů možné považovat za úspěšné. :)
2) Fakt, že romulanský kapitán nejedná logicky, je... fikční fakt. Může se to komukoli nelíbit, ale nic to nemění na tom, že z hlediska světa vyprávění to logické je.
3) Čachry s planetou "Hoth" jsou poněkud bizarní, ale ze Spockovy strany je to rozhodnutí sice nesmyslné (a je to věc, která dost sere i mě - jde to zcela proti smyslu postavy), ale z hlediska charakterizace Kirka (právě scénou s Corvettou) je naopak jeho odchod z modulu úplně v pořádku. Že pak potká, koho potká... whatever, poněkud násilné, ale proč by to mělo být dementní?
Tudíž ta recenze mi nepřipadá z argumentačního hlediska dvakrát podnětná a její autor je prostě jen nasraný, že to vypadá jinak, než chtěl, aby to vypadalo. Ostatně scenáristicky téměř geniální tah vynulovat dosavadní ST realitu a vytvořit novou přijímá s hysterií, která mi až vyrazila dech. Vlastně říká, že z hlediska dosavadního Star Trek univerza to není Star Trek. Ano, jistě, to není (jen se k němu odkazuje). Ale je to nutně špatně? Podle mě je Star Trek výjimečný právě v tom, jak obratně (a samozřejmě explicitně povrchně) kličkuje mezi všemi proprietami space opery, využívá absurdity a nadsázky v rámci dost sofistikované hry s konvencemi. Obsazení světa je ze Star Treku, zápletka ze Star Wars a Heinleina (šílené časové paradoxy), zobrazení armádní školy z Hvězdné pěchoty (filmové), monstrum z Cloverfield, strukturace děje z televizních seriálů atd. Poselství už se netýká lidstva/vědy, ale popkultury samotné (jak ostatně Abrams dokazuje ve všech svých projektech).
T4 jsem neviděl, ale jeho problém asi bude v tom, že se snaží nové napasovat násilně na staré. ST XI vytváří od prvních minut jenom nové a odkazuje ke starému jen v rámci hry, ne v rámci logiky fikčního světa (s výjimkou Spocka, kde to taky nejvíc skřípe). |