Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Když diskuse,
tak s Lopuchem

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Cinema [ŽP: 4 týdny] (kategorie Film) moderuje Fuxoft.
Archiv
Webové stránky Cinemy jsou na adrese www.cinemamagazine.cz a blog bývalé redakce Cinemy (do konce roku 2008) na adrese www.czinema.cz (blog má také svůj RSS a Atom feed).
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 3237 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
douglas Douglas Každý film může být zajímavý, - kladete-li si správné otázky. 14.5.2009 13:42  31029
Ne, to by si nezasloužilo analýzu, to jen dokazuje, jak hluboce jsi úplně mimo.
palecek 14.5.2009 13:40  31028
"Za výborný časopis o filmu jsem považoval Premiere za Tomáše Baldýnského, ale neumím si představit, že by dneska mohl uspět. A naplňoval skoro všechny tvé požadavky. Různé generace, konfrontační, vtipné, zároveň v něm byla spousta postřehů, nebyl tak konzervativní jako Cinema... v této podobě přestal fungovat docela dost rychle."

To je dost zvláštní. Já tuhle baldachýnovskou Premiere neznám, ale někde ta příčina bejt musí. Zasloužilo by si to asi nějakou analýzu. Je taky docela možné, že v té době pro takovej styl nebyla ještě atmosféra, všechno to bylo "uzamčený" v takové laskavé člověčině. Dnes bych řekl, vem si jak to tady rozhýbaly reality show, by to třeba fungovat mohlo.

Ovšem, každý profík se zblázní radostí, když bude muset napsat desítky článků a vidět desítky filmů, když by za stejné peníze mohl napsat jinam dva velké články - což je na rozdíl od výše zmíněného zábavné - a dvě až čtyři recenze. :)

Ano, to znám z vlastního podnikání. Dobrá práce se musí dobře zaplatit. Jinak je to zoufalství. Zoufalý lidi pak dělaj zoufalý věci. Už prostě proto ten časopis nemůže bejt nějaká malá hra.
bebop 14.5.2009 13:09  31027
Cival: "Zakladni problem je, ze vicemene vsichni filmovi distributori maji na reklamu vyhrazenou stejnou castku: Tj. 0 korun." - A driv to tak nebylo? Protoze co si pamatuju, tak Cinema byla svyho casu dost uspesny casopis s nakladem pres 100 tisic kusu.
douglas Douglas Každý film může být zajímavý, - kladete-li si správné otázky. 14.5.2009 11:57  31026
Ovšem, každý profík se zblázní radostí, když bude muset napsat desítky článků a vidět desítky filmů, když by za stejné peníze mohl napsat jinam dva velké články - což je na rozdíl od výše zmíněného zábavné - a dvě až čtyři recenze. :) A do DVDMAGu psal Jirka Pavlovský, což profík každopádně je.
palecek 14.5.2009 11:53  31025
Jen ještě jedna věc: "V DVD časopisech byly desítky článků, ale kupovalo si je kvůli nim minimum čtenářů. V době internetu není informační komfort v časopise nikdy dost velký. A do busu nebo na pláž si rozhodně nebude brát tebou navrhovaný časopis tebou očekávaný počet čtenářů."

Podle mě si je kupovalo minimum, protože to psaní tam bylo naprosto strašný. DVD mag nebo jak se to jmenuje, to se nedalo vůbec číst. Kdyby tam psali profíci, tak věř tomu, že by se prodával. To je právě ta kvalita.
douglas Douglas Každý film může být zajímavý, - kladete-li si správné otázky. 14.5.2009 11:51  31024
Nevím, jestli ti to někdo řekl, ale Cinepur je hlavně papírový časopis. A Aktuálně je vysloveně internetový portál, nemohl by v této podobě (myslím filmovou sekci) fungovat jako časopis. Konfrontační, vtipné, žádná nudařina - obávám se, že třeba já bych si to nekoupil, protože třeba stávající Premiere pro mě nuda rozhodně byla.

Za výborný časopis o filmu jsem považoval Premiere za Tomáše Baldýnského, ale neumím si představit, že by dneska mohl uspět. A naplňoval skoro všechny tvé požadavky. Různé generace, konfrontační, vtipné, zároveň v něm byla spousta postřehů, nebyl tak konzervativní jako Cinema... v této podobě přestal fungovat docela dost rychle.
palecek 14.5.2009 11:39  31023
-Kvalitní čtení o filmu je co? Nic, protože pro každého čtenáře to může být něco jiného.-

Myslím, že už jsem to specifikoval ve svém prvním příspěvku. Na kvalitní čtení o filmu není na netu tak težký narazit. Cinepur, aktuálně.cz Myslím, že takovej styl psaní by mohl být použit i v tom film. časopise. Mělo by to být konfrontační, vtipné, žádná nudařina. Nemělo by to brát na čtenáře tak velký ohledy (jako třeba Spáčilová). A klidně by tam mohli psát autoři různých generací, jak psal Tetsuo.

Já určitě filmovej časopis zakládat nebudu, podnikám v něčem jiném, a myslím, že úspěšně. A myslím, že je to pro dvě věci: jednak lidi oceňují kvalitu a druhak čím víc se věci komplikujou, tím to jde vše do kopru.
douglas Douglas Každý film může být zajímavý, - kladete-li si správné otázky. 14.5.2009 11:27  31022
Palečku, tato debata nemá význam, dokud si něco nepřečteš o tom, jak to funguje.

Každopádně NIKDY se nebude prodávat filmového časopisu jako Reflexu a Týdnu. I kdybys to rozjel bůhvíjak "ve velkým".

Časopisy o rybářství MAJÍ inzerenty. Je to velmi konkrétní čtenář, velmi konkrétní zboží. To u filmu nikdy nenastane.

Kvalitní čtení o filmu je co? Nic, protože pro každého čtenáře to může být něco jiného.

Ad. uspokojení - To vůbec není otázka přebytku informací. V DVD časopisech byly desítky článků, ale kupovalo si je kvůli nim minimum čtenářů. V době internetu není informační komfort v časopise nikdy dost velký. A do busu nebo na pláž si rozhodně nebude brát tebou navrhovaný časopis tebou očekávaný počet čtenářů.

A už mě to nebaví, jdu dělat něco užitečného. Nemůžeš říct, že bych neřekl své. Založ si ho, zkrachuj, bude aspoň klid od podobných debat.
dr_bilo Dr_Bilo Nevím, kdo bohům prádlo pere. - Vím, že špínu z něj pijem my. 14.5.2009 10:31  31021
Paleček [31019]: Tištěné filmové časopisy by se o nějakou super velkou aktuálnost imho ani snažit neměli, v tomhle se prostě internetu vyrovnat nemůžou, i kdyby se na hlavu stavěli. Měli by se zkrátka snažit jít víc do hloubky, nabídnout kvalitnější čtivo než na internetu (což zase není tak těžké ;-)
palecek 14.5.2009 10:28  31020
Cival: -Abys zajimal velky inzerenty, musel bys toho prodavat co Reflex a Tyden, coz je utopie.-

Utopie? Možná. Proto říkám, že aby to mohlo fungovat, tak by se to muselo rozjet ve velkým. Nicméně tuhle debatu už končím. Svou pohled jsem tu předložil.
palecek 14.5.2009 10:24  31019
Ale jasně že vidím. Ale taky vidím, že je spousta filmovejch premiér, spousta DVD, televize, netový věci. Situace je úplně jiná než v 90. letech. Proto říkám, že měsíčník bude vždycky neúplnej. Podle mě by čtrnáctideník mohl plně lidi uspokojit.
cival 14.5.2009 10:24  31018
Paleček: Kdyz pominu ty desitky tvych nazoru, co jsou "mimo" (viz Douglas a Chewie), tak bych podotkl, ze i ten tvuj elementarni bod c. 1 zjevne neplati. Premiere se prodavala porad velmi dobre, prodavala toho mnohonasobne vic nez posledni roky Cinema a beztak musela skoncit. Zakladni problem je, ze vicemene vsichni filmovi distributori maji na reklamu vyhrazenou stejnou castku: Tj. 0 korun. Kdo ti tam pak ma inzerovat? Abys zajimal velky inzerenty, musel bys toho prodavat co Reflex a Tyden, coz je utopie.
dr_bilo Dr_Bilo Nevím, kdo bohům prádlo pere. - Vím, že špínu z něj pijem my. 14.5.2009 10:17  31017
Paleček [31013]: Já furt nechápu, jak můžeš společenský časopisy (Reflex, Týden) srovnávat s filmovými... Ty tam ten rozdil nevidíš?
palecek 14.5.2009 09:49  31016
douglas:

Absurdní? Absurdní mi přijde to, že tu existuje asi pět časopisů o rybářství a všechny nějak dlouhodobě existujou. O filmu tu ted nebude existovat ani jeden mainstreamovej časopis.

1/ -Navíc přesně o tento typ časopisu nemají zájem inzerenti, kteří nemají na koho cílit reklamu.- Když se časopis prodává, tak se inzerenti vždycky najdou.

2/ viz Chewie. Stačilo by, kdyby ten časák měl 60 stran a stál by max. 40 kč. Nemusela by tam bejt halda textů.

3/ kvalitní čtení o filmu.

-Časopis se nikdy v aktuálnosti novinek nemůže vyrovnat libovolnému portálu, nemůže už nabízet žádné "bonusy" typu filmografií nebo filmových karet, protože i ty jsou na internetu aktuálnější (a profilů je taky plný internet).- To určitě. Ale filmovej portál si sebou nevezmeš do metra, na pláž, na záchod.

-Opravdu nevím, jak by takový časopis měl vypadat (graficky, stylisticky i - dejme tomu - dramaturgicky), aby si našel v uspokojivém množství úplně nové čtenáře (kteří nekupovali Cinemu) a zároveň zaujal inzerenty (kteří chyběli Premiere).-

úplně jednoduše: recenze, profily, rozhovor, téma, zbytek dvd, televize. Formát, papír, tisk stejnej co Reflex nebo podobnej. Nic komplikovanýho.

-Obzvláště s vědomím, kolik je třeba do nového periodika podobného typu vložit peněz.-

Ano, musel by do toho někdo za začátku vložit hodně peněz (hlavně na pořádnou propagaci), aby se to mohlo rozjet ve velkým. Rozjet to v malým, mesíčně, šušlat se někde v koutku v trafikách je cesta k zániku.

palecek 14.5.2009 09:18  31013
Chewie: -"Uvítal bych spíš vydávat časopis jednou za čtrnáct dní." - moc rychlé, než by se prodal poslední náklad, už by bylo nové číslo a ten starý se vracel. nesmysl.-

Jak teda funguje Reflex, Týden, Respekt? A to jsou to týdeníky.

Jde o to, že dneska vychází každej týden fůra DVD, proč třeba půlku toho časáku nevěnovat právě jim. A půlku filmovým premiérám, zbytek televize, hudba, knihy, net.

Měsíčník v tomto ohledu bude vždycky neúplnej.

Navíc tam pak hraje roli to, že si na to prostě lidi zvyknou. Bude se to na ně furt hrnout.

[ 3237 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

TOPlist (c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt