Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Modrá je dobrá
zelená je lepší

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 18:46
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
feanor 3.12.2008 11:29  23764
Zkoušel jsi to? Podobná prohlášení často slýchávám od lidí, co mají rádi fyziku, případně informatiku, ale ani jeden z nich to nezkusil.
No to si pis ze zkousel. Jinak bych se nedostal ke statnici a uspesne je neudelal:-). Kdybys vedel kolik rozlicnych systemu jsem sestavil napr. mechanicky, biologicky(vztahy mezi druhu, modely populace, rychlost sireni jedu v tele, kardiovaskularni soustavu,.....), eletricky,...

A na tohle jsi přišel jak? Mezi pravidly která omezují a která pomáhají je plynulý přechod a to že znáš jen pravidla z jednoho konce (a tak si nedovedeš představit pravidla co pomáhají) je - abych tak řekl - tvůj problém, a vcelku častý postoj hráčů DrD.
no to je uzasny. ty jsi nikdy nebyl na zadne nasi hre, ale vis ze to hrajeme spatne nebo si nic nedovedeme predstavit. Prosimte, ruku na srdce, ty ses nikdy nemel spor s hracem kvuli jeho napadu, ktery on povazoval za genialni???? Pokud ne, tak se domnivam, ze tvoji hraci pouzivaji malo fantazie.

Jinak za pripadem s rozdocim si stojim. dyt on prece neposuzuje jen situace mezi soupericimi hraci, ale ma toho na strarosti mnohem vic. Dyt ona je i kolikrat mezi hraci tzv. zdrava rivalita.

ten tvuj prikad opomel i dalsi moznosti postav. napr. hrac se i presto ze stratil pistoli se mohl rozhodnout ho uderit pesti atd. hrac se take mohl na situaci poditat tak, ze za zmineny neuspech muzou pravidla, a protoze byl rozhodnut to vyresit takto tak se rozhodl pro podobne reseni.

Během patnácti let jsem hrál asi se stotřiceti lidmi od patnácti do třiatřiceti let. Zažil jsem mnohé šílenosti (jao příklad za všechno třeba zbroj z kovu lehčího než vzduch), takže mám..
Asi jsi nepochopil to, co chci rici. mam hlavne na mysli jisty mustr, podle ktereho by se dali resit veci vyplivajici z hrani. pr. v dome se strne rvacka mezi hracem(ktery ze bydli) a lupicem. hrac nema nic v ruce a tak chytne po opikacu na klobasy co ma u krbu. protoze se nejedna o standartni zbran je nutne urcit parametry pro boj. ty jako PJ mu je nahlasis, ale hrac je proti a rika, ze to ma prece dva ostre hroty a proto by mel zranovat vic na ses se mezi vami strhne diskuze o tom, jak by zranoval ve skutecnosti. Jak tohle vyresis rozhovorem pred hrou?

Jak vidím, přijal si za dvé myšlenky tvůrců DrD+. Měl bys ale vědět, že direrenciální rovnice popisují model světa, nikoliv svět samotný. Tento model je....
Ano priznavam, ze se my model drd+ liby. to ale nezname, ze snim vzdy souhlasim. spousta veci je tam spatne. napr. to, ze pri souboji se prvne zranuje do rukou a nohou, do hlavy a pak az do tela atd.
Nicmene, beru mechanizmy drd+ jako dobry napad(i ty nesnesitelne tabulky). Ostatni systemi jsou pro me prilis linearni:-)


Fakt? Z pokusů na vysoké škole bych řekl, že reálný svět neodpovídá ani fyzikálnímu modelu, ale dejme tomu, že jsme neměli tak dobrý model. Nicméně o fyzikálním modelu světa má představu v rozumné šíři jen velmi málo lidí, tyto představy se týkají výhradně neživých objektů, a opět nejsou potřeba - stačí, když herní svět bude odpovídat zkušensoti hráčů. S dodatkem, že hráči (obvykle) nemají zkušenost se zabíjením, ostrým bojem, páčením zámků, plavbou na lodích, středověkým zřízením a milionem dalších prvnů běžných ve fantasy (sám vynecháváš magii). Tyto věci se mnohem snáze řeší již zmíněnou dohodou před hrou, protože je stejně pravidly nepokryješ - ani pravidla DrD+ neřeší, zda je vhodné vstupovat do městského hostince ve zbroji a s množstvím zbraní a jakou reakci to vyvolá.
tak za prve. model je natolik presny jak si ho udelas(je me jasny ze na nektere pripady kvantove fyziky nestaci(heizenberkuv princip neurcitosti) ale co se tyce makrosveta tak funguji dokonale(ted mam na mysli ze popisuji char. rysy systemu) a je jen nutne stanovit div. rovnice vyssich radu.
za druhe. to ze nemaji podvedomi o fyz. svete prave nahrave nejake sjednocene mechanice podle div. rovnic.
Za treti. dost nasich hracu jezdi na ruzne LARPy ci drevarny a tudis maji i prakticke zkusenosti s bojem. Skus potom takovimto hracum vymlouvat jejich napady pri boji:-)
za ctvrte. ano muzes si ty veci vyhledat ale taky muzes sahnout k navrzenym pravidlu pro tuto situaci(cos klidne muze byt i jednoduchy vzorecek), ktera je treba soucasti prirucky vypravece.
za pate. nejsem zastancem drd+. jen konstatuji, ze se me jejich pristup liby.


Jinak jak vidim asi se nezhodneme a zbytecne debatujeme nad vecmi, ktere jsou asi trochu mimo tema. Pokud mas zajem, tak bych to vyresil pres postu.

jinak naprostej souhlas s Pecka123. jen dodam, ze kazdymu se liby neco jinyho a ten si za tim bude stat, proto si asi vzajemne nic nevymluvime:-)
pecka123 3.12.2008 10:58  23763
Dovolil bych si to shrnout:

Je-li cílem hrát podle propracovaných pravidel, je dobré při tom uvažovat fyzikální zákony, jinak z těchto komplikovaných pravidel vychází nesmysly. Lze pochopitelně hrát i podle velmi minimalistických pravidel, ale vyžaduje to trochu jiný přístup ke hře.

jerson 3.12.2008 08:50  23762
FeanoreAle tim, ze jsem uvedl i tuto aplikaci jsem chtel demonstrovat jen to, ze pomoci aplikovane matematiky lze namodelova a nasledne odsimulovat takrka vse.
Zkoušel jsi to? Podobná prohlášení často slýchávám od lidí, co mají rádi fyziku, případně informatiku, ale ani jeden z nich to nezkusil.

jak pomucku??? dyt prece drzet se jakychkoliv pravidel je jen na obtiz a svazuje hracovo rozhodovani prakticky o cemkoli a nikoli pomaha.
A na tohle jsi přišel jak? Mezi pravidly která omezují a která pomáhají je plynulý přechod a to že znáš jen pravidla z jednoho konce (a tak si nedovedeš představit pravidla co pomáhají) je - abych tak řekl - tvůj problém, a vcelku častý postoj hráčů DrD.
Takový malý příklad, jak to funguje v mé hře - dívka je držena silným vesničanem na jakémsi podivném obřadu. Chce se uvolnit. Já jí nastíním, že to nebude tak snadné - nicméně pokud chce, mohla by se vytrhnout. Ona se ale nechce takto přímo rozhodnout, chce použít kostky. Vyjde jí, že na jeden pokus se jí to nepodaří, potřebovala by pomoc. Její kamarád stojí hned vedle a tak se rozhodne toho vesničana zezadu praštit pistolí po hlavě, tím ho vyvést z rovnováhy a dát té dívce šanci. Opět - nechce si to přímo popsat, i když by mohl, chce si hodit. Takže popíše, jak sáhne pro pistoli, napřáhne se - ale na kostce padne kritický neúspěch a pistole mu vyklouzne z ruky na zem.
Hráč by mohl opět jednat, ale nechá to být, uvidí co se stane - dívka vidí že pomoc nebude a tak se také rozhoduje zůstat. Vesničané tasí nože ... ale po všech čtyřech se požaduje jen to, aby se řízli do dlaně, což bez potíží udělají. Dále se účastní oslav, nedošlo k žádnému masakru, na který to vypadalo.

Tento výsledek vznikl kombinací svobodného rozhodnutí hráčů a přijetí hodu kostkou. Bez tohoto špatného hodu by určitě nevznikl a velmi pravděpodobně by došlo k boji a následnému masakru na obou stranách.

Podivej se treba na pravidla fotbalu a rozhodciho. Kdyby v pravidlech nebylo to, ze se nesmi ublizit rozhodcimu, tak by cca kazdy 5 zapas skoncil jeho inzultaci, protoze se nikdy nezavdeci vsem.
Zapomínáš na velmi podstatnou věc - ve fotbale hrají dvě mužstva proti sobě a jejich cílem je porazit soupeře, často jde o vypjatou atmosféru a velké peníze. Nevidím žádnou podobnost s RPG. Opět říkám, pokud ti potice PJ přijde podobná pozici fotbalového rozhodčí včetně možnosti dostat po hubě, pak hraješ RPG ... no, špatně. Jinak se to ani říct nedá.

no to by ses divil jaky kraviny hrace napadnou, kdyz jde do tuhyho! zvlaste kdyz hrajes napr. s mladsimi ci mene soudnymi hraci. Samozdrejme ze priklad se skokem byl jen jeden za vsechny. jedna se treba o dostrel luku, pad z vysky, unava kone, rychlost plavby lode, velikost secneho zraneni a tak bych mohl pokracovat.
tim ze si o tom s hraci povykladas je sice hezky ale v jejich krizovych situacih prakticky zbytecny.

Během patnácti let jsem hrál asi se stotřiceti lidmi od patnácti do třiatřiceti let. Zažil jsem mnohé šílenosti (jao příklad za všechno třeba zbroj z kovu lehčího než vzduch), takže mám dobrou představu o tom, co hráči dovedou vymyslet. Nic to nemění na faktu, že dohoda před hrou a žádné zlomyslnosti od Vypravěče - který opravdu nestojí proti hráčům - tyto šílenosti z velké části eliminují. HRaju v předválečné době, ale nikdo se se mnou nedohaduje o dostřelu pistole ani kulometu, neřešíme únavu koně (kdo z hráčů na něm kdy jel? Já tedy ne), rychlost lodě si můžu najít, kdybych ji náhodou potřeboval (jako že jsem ji zatím nepotřeboval), s velikostí sečného zranění nevidím žádný problém ...
Opět bych řekl, že jsi to nezkusil a tak nemáš představu, co všechno se dá zvládnout sjednocením představ o hře, a zřejmě taky důsledným uplatňováním pravidla "PJ není protivník hráčů". Což je ale s některými pravidla opravdu obtížné.

ja vsak nerikam ze se ma kazkou situaci si mas sestavovat div. rovnici. ve sve podsate at resis cokoliv vzdy se jedna o reseni dif. rovice. Je to dano tim, ze svet okolo nas neni linearni ale extreme nelinearni cos je vlastne reseni div. rovnice. Ale pravidla, ktera vychazeji z div. rovnic budou met hlavu a patu
Jak vidím, přijal si za dvé myšlenky tvůrců DrD+. Měl bys ale vědět, že direrenciální rovnice popisují model světa, nikoliv svět samotný. Tento model je zjednodušený pro určité účely, ale rozhodně nebyl vytvořen pro potřeba RPG, to zaprvé.
Zadruhé je to jen jeden z možných popisů světa, který se hodí na výpočet některých fyzikální parametrů v určitých definovaných situacích na určitých objektech. Není v něm nic, co by ho předurčovalo k lepšímu výsledku na poli RPG než jakýkoliv jiný přístup.

To že pravidla vycházející z diferenciálních rovnic budou mít hlavu a patu vychází z čeho? Doufám že ne z DrD+, které jsou na tomto principu možná z části založeny, ale se zvyšujícími se schopnostmi postav dávají pro mnoho hráčů nepřijatelné výsledky, takže se hlavy sekají (konkrétně o polovinu vlastnosti) a paty propichují, když použiju tvůj příměr.

ja nerikam ze ten svet bude spatny, ale bude se fyzikalne lisit od toho co zname. Fakt? Z pokusů na vysoké škole bych řekl, že reálný svět neodpovídá ani fyzikálnímu modelu, ale dejme tomu, že jsme neměli tak dobrý model. Nicméně o fyzikálním modelu světa má představu v rozumné šíři jen velmi málo lidí, tyto představy se týkají výhradně neživých objektů, a opět nejsou potřeba - stačí, když herní svět bude odpovídat zkušensoti hráčů. S dodatkem, že hráči (obvykle) nemají zkušenost se zabíjením, ostrým bojem, páčením zámků, plavbou na lodích, středověkým zřízením a milionem dalších prvnů běžných ve fantasy (sám vynecháváš magii). Tyto věci se mnohem snáze řeší již zmíněnou dohodou před hrou, protože je stejně pravidly nepokryješ - ani pravidla DrD+ neřeší, zda je vhodné vstupovat do městského hostince ve zbroji a s množstvím zbraní a jakou reakci to vyvolá.
feanor 2.12.2008 15:32  23761
2Jensonopravdu bych chtěl vidět, jak namodeluješ rozhodování člověka nebo vazbu mezi dvěma bratry - tedy konkrétní věci, které se v RPG běžně řeší
Ano opravdu to jde. Ale tim, ze jsem uvedl i tuto aplikaci jsem chtel demonstrovat jen to, ze pomoci aplikovane matematiky lze namodelova a nasledne odsimulovat takrka vse. viz Systémové myšlení
Samozdrejme, ze na takoveto veci je neco takoveho jako div. rovnice zbytecne:-) a kdo by je resil pri hre tak by byl asi fakt pekny prase

Pokud PJ potřebuje pravidla na svou ochranu, ať už to znamená cokoliv, přijde mi to jako špatný přístup k RPG. Pravidla používám.....
jak pomucku??? dyt prece drzet se jakychkoliv pravidel je jen na obtiz a svazuje hracovo rozhodovani prakticky o cemkoli a nikoli pomaha. Podivej se treba na pravidla fotbalu a rozhodciho. Kdyby v pravidlech nebylo to, ze se nesmi ublizit rozhodcimu, tak by cca kazdy 5 zapas skoncil jeho inzultaci, protoze se nikdy nezavdeci vsem.

A pokud si s hráči promluvíš o světě před hrou, nebo nebudeš hrát "jakousi fantasy" kampaň, ale konkrétněji popsaný svět, tak nikoho desetimetrové skoky ani....
no to by ses divil jaky kraviny hrace napadnou, kdyz jde do tuhyho! zvlaste kdyz hrajes napr. s mladsimi ci mene soudnymi hraci. Samozdrejme ze priklad se skokem byl jen jeden za vsechny. jedna se treba o dostrel luku, pad z vysky, unava kone, rychlost plavby lode, velikost secneho zraneni a tak bych mohl pokracovat.
tim ze si o tom s hraci povykladas je sice hezky ale v jejich krizovych situacih prakticky zbytecny.

Diferenciální rovnice nejsou v celém procesu potřeba nikde,....
ja vsak nerikam ze se ma kazkou situaci si mas sestavovat div. rovnici. ve sve podsate at resis cokoliv vzdy se jedna o reseni dif. rovice. Je to dano tim, ze svet okolo nas neni linearni ale extreme nelinearni cos je vlastne reseni div. rovnice. Ale pravidla, ktera vychazeji z div. rovnic budou met hlavu a patu.

Stejně tak může mít svět vnitřní ...
ja nerikam ze ten svet bude spatny, ale bude se fyzikalne lisit od toho co zname. navic ve sve podstate nepotrebujes zadnou matematiku pri tvorbe sveta(teda krome spocitani poctu obyvatel), na takoveto veci ti bohate staci vlastni fantazie, protoze ani nevim jak by se dala fyzikalne vysvetlit magie.
jerson 2.12.2008 14:57  23760
Feanoreopravdu bych chtěl vidět, jak namodeluješ rozhodování člověka nebo vazbu mezi dvěma bratry - tedy konkrétní věci, které se v RPG běžně řeší.

Pokud PJ potřebuje pravidla na svou ochranu, ať už to znamená cokoliv, přijde mi to jako špatný přístup k RPG. Pravidla používám pro zjednocení určitých představo o herním světě a jako pomůcku při rozhodování - pomůcku pro všechny hráče, nejen pro rozhodování Vypravače (tedy PJ).

A pokud si s hráči promluvíš o světě před hrou, nebo nebudeš hrát "jakousi fantasy" kampaň, ale konkrétněji popsaný svět, tak nikoho desetimetrové skoky ani nenapadnou, leda by šlo o svět ve stylu kung-fu filmů, kde jsou takové výkony běžné.
Bez pravidel pro délku nebo výšku skoku jsem se obešel třináct let, takže pro ně opravdu nevidím důvod.

Kromě toho jde o to udělat pravidla pro hru, ve které se odvíjí příběha ztvárňují charaktery psotav, nikoliv o to udělat pravidla simulátoru lidí. Diferenciální rovnice nejsou v celém procesu potřeba nikde, a nenapadá mě ani jeden případ, kdyby jejich využití bylo lepší než jejich nevyužití.

Stejně tak může mít svět vnitřní konzistanci bez ohledu na využití diferenciálních rovnic při jeho tvorbě. A může to být dobrý svět.
feanor 2.12.2008 13:18  23759
xKivVsak ja mam na mysli navrh pravidel. Nemuses prece chtit, aby hraci popisovali pad z kone pomoci div. rovnic:-)
Pokud je takto proveden navrh pravidel, tak se pak, a to hlavne, jedna o jejich preneseni do hernich mechanizmu. coz uz je mnohem slozitejsi. Avsak pokud se to povede, tak takovejto svet bude mit pevnou vnitrni konzistenci. Ale to je asi uplne na jinou debatu.
xkiv 2.12.2008 12:58  23758
Feanor [23757]:

Jen bych si dovolil upozornit, ze je mnohem lepsi modelovat svet pomoci diferencialnich rovnic, protoze pomoci techto rovnic jde modelovat prakticky vse. Dokonce i socialni vazby, vztahy politickych rezimu a statu ci proces uceni, rozhodovani a emoce cloveka.

1) to si klidne delej, az budes mit k dispozici pocitac schopny tohle vsechno vyhodnotit v nerealnem case (*rychleji* nez to vyhodnocuje skutecny svet)
2) pristup "matfyz" se muze hodit navrharum pravidel, ale hraci by od nej meli byt pokud mozno izolovani


Jinak dle meho nazoru jsou pravidla(ci mechanizmy) potreba. a to hlavne, aby se PJ nehadal s hraci.

Neplati ve hrach, ktere nemaji PJ (ani zadny analog).
feanor 2.12.2008 10:22  23757
Jen bych si dovolil upozornit, ze je mnohem lepsi modelovat svet pomoci diferencialnich rovnic, protoze pomoci techto rovnic jde modelovat prakticky vse. Dokonce i socialni vazby, vztahy politickych rezimu a statu ci proces uceni, rozhodovani a emoce cloveka.

Jinak dle meho nazoru jsou pravidla(ci mechanizmy) potreba. a to hlavne, aby se PJ nehadal s hraci. Pravidla jsu vlastne jista forma ochrany PJ a pokud tyto pravidla vychazeni z matematickeho zakladu tim je to lepsi. Protoze jen tak, nebudou hraci chtet skakat 10m do dalky bez pouziti magie atd.
jerson 2.12.2008 08:33  23756
DavecJe mni jasné, že když srovnáváš vyjmenované systémy, vyjde ti to co jsi napsal. Ale i když některé z nich mají definované povolání a jiné nikoliv, pořád jsou dost podobné.

Shadowrun má taky archetypy, i když má umožňovat kombinace. Nicméně stále tu máš bojovníka, mága a deckera, případně riggera, a jejich kombinace na tom budou o něco hůře.

Jenže prak existují systémy, kde hráč přijde s představou o postavě, nebo si ji vytvoří, napíše si pár schopností a může hrát. Mnohem jednodušší než kterékoliv z pravidel tebou vyjmenovaných a přitom mnohem volnější.

Extrém "žádná pravidla" neberu v potaz, hrál jsem jen jednu hru naživo, kterou jsme dohráli a ve které nebyly potřeba žádné mechaniky, protože veškerá pravidla byla daná už samotnou podobnou světa.

Profa - vyjmenoval jsi dva extrémy z ... trojúhelníku? Možná více úhelníku, takže se nedivím, že ostatní systémy vidíš mezi tím. Mezi hrou bez pravidel a FATE existuje dost rozdílů, a přehánění s tím nemá moc co dělat - někteří hráči přehání i v DrD, jiní hrají ve FATE velmi střídmé hry.

Btw. systém "matfyz" považuju pro RPG za vcelku zbytečný - pomocí integrálů popíšeš maximálně tak chování pevných objektů, jejich mnotností a rychlostí, ale to je vše. Pozornost lidí, jejich duševní pochody, sosiální vazby a další věci patří do psychologie, fyzický boj by spadal spíše do biologie (pokud vůbec) a stavbu příběhu (který považuju jeden ze dvou hlavních částí RPG - tím druhým je hraní charakterů postav) nepostihneš integrálama vůbec.

Nicméně když se vrátím k původnímu námětu - zajímalo by mě, co skupina kolem Anonyma, jež spustil tuto debatu, vlastně od hry chce.
On píše, že chtějí bonusy při boji - ale to je zástupný problém. Znamená to, že hctějí mít silné bojové postavy? Nebo mají boje hodně tvrdé a chtějí mít větší možnost taktizovat? Nebo jde o lepší požitek ze hry, kdy válečník má artefaktový meč a hráč by chtěl, aby vznikl příběh podobný legendě o Exkalibru, Trpaslík chce zase ustát mnoho ran jako správný filmový hrdina a bard chce být platným pomocníkem a ne jen nějakým drnkálkem na loutnu, který zatím funguje jen jako přítěž? Pro každou z těchto možností jsou totiž vhodná jiná pravidla, či spíše jinak založená hra.
profa 1.12.2008 20:55  23754
Ad recentVypadá to, že systémy mají více méně dva extrémy - sandbox (bez pravidel) a matfyz (integrály základem). Každý systém má potom větší nebo menší tendenci sklouzávat k jednomu z těchhle extrémů. Fate k jednomu, DrD+ k druhému.
Nechci tím hanět Fate, DrD+ ani jiné systémy, které neznám. Podle mě je DrD+ vhodné pro lidi, kteří chtějí mít pěkně nalinkovaný svět, ve kterém to všechno pěkně a logicky šlape, Fate naopak pro lidi, kteří si chtějí zahrát postavu, hodně fantazírovat, vymýšlet (a přehánět). Ostatní bohužel neznám, DrD podle mě patří spíš do rukou naprostého začátečníka (9-13) nebo do koše.
(Navíc, jako člověk pracující na Alchymistovi tady těžko můžu DrD+ roztrhat na kousky :-)).
davec 1.12.2008 20:07  23753
xKiv, DalcorNebudu se vyjadřovat k pravidlům, která neznám.
dalcor 1.12.2008 17:33  23752
DavecCo Tristat dX? Volný systém pro hráče, nulová složitost.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 1.12.2008 15:41  23751
Sirien [23747]: Jen abychom si ujasnili terminologii - co rozumis pod "sjednocenou mechanikou kouzel"?
xkiv 1.12.2008 15:34  23750
Davec [23749]:
Tak, a ted do toho sveho srovnani zatrid FATE.
Nebo RISUS.
davec 1.12.2008 15:11  23749
Jerson, SirienNe, asi jsem se špatně vyjádřil. Bylo to myšleno zhruba takto:

Jako příklad jednoduchosti vezmu DrD klasic. Pokud má hráč při tvorbě postavy na výběr pouze archetypální vývoj, je pro něj daleko jednodušší, protože je tímto vývojem svázán ve svých možnostech. Prostě postavy stejných povolání a ras jsou více méně stejné. Ruku na srdce, i po letech co jsem dle DrD clasic nehrál, tak si ta pravidla pamatuji (i pravidla pro postavy, kdy co kdo dostane atd.).

Jako složiťější vezměme třeba DnD (a podle mě ja jedno jaké). Jako základ tu máme zase rasy a povolání. V tomto případě k tomu přistupuje různě řešený multiclass (dost se liší u DnD 4e), skilly a perky. Je to na počet možných kombinací složitěší než DrD, na druhou stranu to dává víc možností. Ale přesto je to svázané rámcem povolání.

Jako nejsložiťejší bych viděl volně kombinovatelné systémy, jako je například SR (bez ohledu na jeho stáří). Hráč má prakticky neomezené možnosti tvorby postavy. Žádná povolání, jen bodové investice do čehokoliv co si vybere. Tím samozřejmě zase naroste celková složitost.

To, že různé systémy mají problémy s vnitřní nekonzistencí je věc druhá. Souhlasím také s tím, že DnD 4e je mechanicky dobře sladěný (byť se podle mě zastavili na půl cesty). Ale nevidím v tom žádný argument proti mé tezi, že s volností (rozuměj širšími možnostmi pro hráče) pravidel narůstá jejich složitost (a to neberu v úvahu jejich chyby - ty tu složitost navíc násobí).
Samozřejmě nejvolnější pravidla jsou "žádná" pravidla. Ale to "žádná" je v uvozovkách proto, protože v tomto případě musí všichni hráči mít pravidla takříkajíc v sobě, být schopní se dohodnout na čemkoliv, být neskutečně tolerantní atd. Sice je to bez pravidel, ale je to daleko složiťejší než bez nich. Nebo ne?

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt