xKivNe, moje argumentace není zcestná. My to hráli naprosto přesně podle pravidel. Pravidla říkají, že za extrémních situací si musí ti kteří chtějí dělat něco, na co je potřeba plná koncentrace, házet na udržení koncentrace (s bonusem +6 je to platné i na volné soustředění) a dokonce jsou některé z těchto situací zmíněny:
PPH ed. A str. 69 - mučení, topení se, útěk, padání
PPJ ed. B str 30 Tabulka Síly rušení
Klid +0
Intenzivní boj v bezprostřední blízkosti +6
Postava padá z útesu nebo je jinak výrazně ohrožena na životě +12
Mučení, fyzické nebo psychické okolnosti které postavě znemožňují soustředění +18
Vidíš tam to "Postava padá z útesu..."?
Navíc ten příklad s Theurgem PPH na str. 69 je zcela přesný. Snaží se v již probíhajících extrémních podmínkách něco zakouzlit. Pokud se mu podaří přehodit hodem na vůli stanovenou Sílu rušení, sešle to. Pokud nepřehodí, tak nesešle. Úplně stejně by tam mohl být příklad s theurgem (či kouzelníkem), který není trýzněn skřety, ale padá z útesu (jako náš kouzelník). Z hlediska mechanismu pravidel je naprosto jedno, o jaký způsob rušení se jedná. |