DotazJe tu nekdo, kdo je zkuseny s programovanim GUI, uz leccos videl, vi, jak to chodi a tudiz by mi byl schopen treba nejakym napadem nebo navodem pomoct s programovanim s pouzitim graficky knihovny, kterou nezna?
Totiz delam neco v SWT, coz je graficka knihovna pro Javu, co ma tu vyhodu, ze je na jednotlivych platformach implementovana necim nativnim na te platforme (na Windows normalnima Windows widgetama, na Linuxu GTKckem, Motifem a pracuje se na QT, atd). Jenze co do GUI jsem naprosty amater, takze obcas zbytecne tapu.
Uz jsem jakztakz zvladl takovy zaklady, jak na ruzna mista nasazet ruzny widgety a tak, to uz snad problem neni, ale ted bych si potreboval i trochu rucne malovat. I v tomhle pripade jsem zaklady uz nejak ovladnul, funguje to tak, ze se vytvori instance tridy GC, kterymu se jako parametr preda napriklad nejakej widget, a pak muzu pres tuhle instanci kreslit cary kolecka a tak a ony se na tom widgetu (treba buttonu nebo co ja vim) vykreslujou.
Ale rekneme, ze ted mam aplikacni okno, ktery mam proste pokryty par desitkama ruznejch widgetu (par ruznejch buttonu, nejaky seznamy, vstupni policka, a kdo vi co jeste, treba nejakej formular) a ted bych chtel vest caru z leveho dolniho rohu okna do praveho horniho - jako kdybych to chtel treba cely skrtnout. Jak se v takovymhle pripade postupuje? Protoze i kdybych tom GC do konstruktoru predal okno samotny (pripadne mel pres cely okno roztazenej nejakej vseobecnej kontejner, ve kterym bych mel teprv nahazeny vsechny ty ostatni prvky), tak vzhledem k tomu, ze to okno vlastne vespod a vsechny prvky jakoby nad nim, tak by ta cara byla videt jenom v mistech, kde nic jinyho neni, takze tudy cesta nevede… |