Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Nudou jsi opuch?
Navštiv Lopuch!

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Archiv klubu John Williams [ŽP: 8 týdnů] (kategorie Hudba) moderuje E-Wan.

"You don't really need images to understand the story, John Williams is the greatest musical story teller of all times" - Steven Spielberg


JOHN WILLIAMS Fan Network - JWFAN  (autor: Ricard L. Befan)

The JOHN WILLIAMS Collection  (autor: Markus Hable)

The Legacy of John Williams  (autor: Maurizio Caschetto)

John Williams - Somewhere in My Memory  (autor: Émanuel Champagne)

John Williams Compositional Technique blog  (autor: Leandro Gardini)

John Williams: mistr vesmírného zvuku  (autor: Petr Kocanda)

List of compositions by John Williams  (zdroj: Wikipedia)

John Williams discography  (zdroj: Wikipedia)

John Williams bibliography  (autor: Tristan Paré-Morin)

John Williams scores - by film studio  (autor: Jason LeBlanc)

John Williams scores - by music label  (autor: Jason LeBlanc)

John Williams scores - by specialty label  (autor: Jason LeBlanc)

The John Williams Expanded Score Master Spreadsheet

The Next Matessino/Williams/Spielberg Expansion


CD vydaná od začátku roku 2020:

Far and Away (2CD set, OOP)
The River (OOP)
John Williams in Vienna (OOP)
John Williams - Live in Vienna: Deluxe Edition (CD+BluRay, OOP)
War of the Worlds (2CD set)

John Williams in Vienna - Live Edition (2CD set)
The Time Tunnel - Vol. 1 (3CD set, OOP)
Images
Always (OOP)
A.I. Artificial Inteligence (3CD set, reissue, OOP)
The Eiger Sanction (2CD set, OOP)
Fiddler on the Roof (3CD set)

John Williams: Complete Philips Recordings (21CD box set)
John Williams: The Berlin Concert (2CD set)
John Williams: The Berlin Concert (2CD+2BluRay)
SpaceCamp (2CD set)
A Gathering of Friends
Presumed Innocent: The Deluxe Edition (OOP)
Violin Concerto No.2 & Selected Film Themes
Jurassic Park (2CD set)
Close Encounters of the Third Kind (2CD set)
E.T. The Extra-Terrestrial (2CD set)
Amistad (2CD set)
The Fabelmans

Sabrina (2CD set)
Indiana Jones and the Dial of Destiny (OOP)
The Lost World: Jurassic Park (2CD set)
John Williams: Live in Vienna - Special Edition (2CD set)
The Legend of John Williams (20CD set)
Hook - The Ultimate Edition (3CD set)
Heidi / Jane Eyre (2CD set)

Indiana Jones: The Complete Collection (5CD box set)
The Sugarland Express
John Williams in Tokyo
John Williams in Tokyo (2CD+BluRay)

The Patriot (3CD set)
The Reivers (2CD set)

Připravované projekty (podle IMDb):


  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu. Práva vám může přidělit moderátor klubu. Požádejte ho v soukromé poště.

[ 5010 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
e_wan E-Wan - Soundtracky na prodej (update 10.9.24) 5.5.2008 23:52  5563
Na ofic. stránkách je k dispozici už druhý trailer na Indiana Jonese a království křišťálové lebky ;)
Kromě toho jsou ke stažení dostupné i HD verze:

Nízká kvalita (480p) - 70 MB
Střední kvalita (720p) - 112 MB
Vysoká kvalita (1080p) - 160 MB
e_wan E-Wan - Soundtracky na prodej (update 10.9.24) 5.5.2008 18:19  5562
Díky. Jsem rád, že ta práce k něčemu byla ;)

BTW používá někdo z vás ještě monitor s rozlišením 800x600 a nebo už všichni jedete na větším rozlišení?
Já jen, že v práci, kde máme nastaveno 800x600, se mi uvodní strana Hudby ze Star Wars a úvod motivů kvůli těm obrázkům nějak prapodivně rozhodily. Tak jestli to má cenu vůbec předělávat.
lavran 4.5.2008 20:36  5561
Opravdu vájimečná práce. Velmi děkuji za kupu zajímavých informací!:)
geoffrey geoffrey 3.5.2008 01:19  5560
Gratuluju k odvedené práci. Smekám.
e_wan E-Wan - Soundtracky na prodej (update 10.9.24) 3.5.2008 00:49  5559
Tak jsem poslední týden své nemoci pilně pracoval na stránkách o hudbě ze Star Wars. Většinou totiž, když jsem nemocný (samozřejmě ne nijak vážně, jen běžné choroby), tak udělám na svých stránkách o hudbě, event. Johnu Williamsovi nejvíc práce :( Při běžném provozu, chození do zaměstnání, večerních návratech z práce domů, apod. mi na to totiž nezbývá moc času, a přiznám se obvykle ani sil a kreativity. Takže taková nemoc po odeznění těch největších horeček, zimnic apod. je pro mě ideálním časem k práci na stránkách :) Většinou si tak týden poležím, dostanu se z toho nejhoršího, psychicky si odpočinu a z nudy začnu vymýšlet, co podniknout se stránkami. A pak pokud mě nebolí hlava a políbí mě můza a nápady se hrnou, můžu druhý týden, kdy většinou ještě na všechny kolem sebe kašlu a nejsem tudíž práceschopný, vesele psát :)

No a tak jsem dneska první den v práci konečně zplodil update stránek o hudbě ze Star Wars, přesněji hudebních motivů, kde si konečně po skoro 3 letech (ale že mi to trvalo!) budou fani moci přečíst rozbor motivů z Pomsty Sithů :) Značného doplnění se však dočkaly analázy i z ostatních pěti epizod. Sám jsem to po sobě v rámci kontroly celé četl a zabralo mi to tolik hodin, že jsem další 'pilovací' kolo už nezvládl :) Takže pokud by někdo narazil na nějakou gramatickou či slovoslednou zhovadilost, tak buďte prosím shovívaví ;) Nebyl jsem úplně zdráv, když jsem to psal :) Takže to berte s rezervou. Knižně to snad nikdo nebude chtít vydat :)

Přesto je to pro mě takové malé vítězství. Teprve teď je má práce na hudebních motivech kompletní (BTW jen tak pro zajímavost v jejich rámci si můžete poslechnout téměř 125 hudebních ukázek čítajících dohromady asi 90 minut). Kapitola uzavřena!

e_wan E-Wan - Soundtracky na prodej (update 10.9.24) 3.5.2008 00:39  5558
Lokutus: LOL
lokutus Lokutus watch?v=teBV0EoJJY8&t=232 - prodej OST 3.5.2008 00:02  5557
rybar rybar 1.5.2008 10:54  5556
FJW: no to je jasný, že to bude lepší, ale je to takový předkrm
fjw 30.4.2008 22:49  5555
Vsadím se, že v originále to vyzní úplně jinak:)
rybar rybar 30.4.2008 17:07  5554
na jwfan je odkaz ke staženi midi souboru s motivem Crystal Skull, řekl bych že to někdo udělal podle těch not co byly k dispozici, přestože je to midi, nezní to vůbec špatně :)
gimli 30.4.2008 10:15  5553
Ted se tesim jeste vic! :-P
e_wan E-Wan - Soundtracky na prodej (update 10.9.24) 30.4.2008 08:50  5552
Jedna dobrá duše na FSM Foru tu recenzi z francouzšiny přeložila do angličtiny:

This was indeed the most eagerly awaited score since JW's 1999 Phantom Menace, and we finally got our hands on it ! Without further ado, here's an analysis of what may be remembered as the last great scores of John Williams's career.

One could choose not to comment on the numerous retreads of the Taiders March riddling the KOCS score. However, the amount of unexpected variations around this famous theme give us a feel of John Williams' mindset on this fourth score. The orchestration is tinged with undisputable nostalgia and proves to be tamer than on Temple of Doom: the stress on flutes & woodwind sections mellows the heroic bursts of the melody, without depriving it of its universal scope. The End Titles are even more surprising : this true symphonic prowess streches over 10 minutes, introduces a brand-new coda, the maestro seemingly decided to 'jostle' his legendary work whenever the occasion arises.

Marion Ravenwood's leitmotiv follows in the same logic, starting on a well-known base and wandering into new territories. John Williams thus develops, to the last incidental, a melody he'd added to the Raiders score at the last minute, and the new bars (mostly found in the finale) could well take fans aback. Whereas one could have expected the composer to effortlessly sail the musical seas of his own legacy, KOCS becomes the stage of a true artistic soul-searching, which grows, in no small part, through the 3 new themes.

True to the Raiders tradition, the KOCS score is based on a showdown between the protagonists' themes. The main leitmotiv (for the mysterious power-laden Crystal Skull) becomes at once an arena and a common goal. On one side, Williams depicts the 'good guys', namely Indy (whose daring feats play to the strains of the Raiders March, which the composer twists & turns across all possible tonalities, at times even only retaining its so-familiar pounding rhythm) and his sidekick Mutt (Shia la Beouf). On the other, Williams musically paints the main new villain, Irina Spalko (Cate Blanchett). If the overall structure remains the same, the writing proves defiantly radical, bridging all of the composer's musical vocabulary (jazz à la Charles Ives, Mozart & Wagner's operas, tortured Bartokian orchestrations) and some of his latest experiments (musique concrète from War of the Worlds, exclusive rhythmic use of brass in the latest Star Wars movies): The result being a score of exceptional textural wealth but also (and primarily) in complete contradiction to the current film scoring trends.

No composer today would use the musical palette characteristic to this new opus. And the reason is simple : such a work cries for a composer that has a musical culture, training level & creative genius mostly absent in the new generation, which is more comfortable in 'advertisement' lyrism à la Hans Zimmer. Derived from Mozart, the D Major 'motif' for Mutt (in The Adventures of Mutt) unrolls a succession of descending rapid-fire scales that, in addition of being daunting for the orchestra's virtuosity, provides a backup to Indy's Theme against the sonic onslaught of Irina Spalko. Irina also gets new singular musical colors, proving that John Williams is the last great theme composer alive. Tinged with melancholy, but also noble and threatening, evoking an ambitious & tragic Russia, Spalko's leitmotiv is a showcase of complex musical writing, from unnerving (but thoughful) chromatisms to unexpected (but to-the-point) cadenzas. A complexity the composer hides behinds steady rhythms and canon-like accompaniments, thus helping melody to 'sink in' in the listener's unconscious. The juxtaposition of the three themes that compete in the album's first half breeds awesome musical setpieces that will no doubt leave their imprint on the saga (most notably, the Jungle Chase).

This leaves us with the final 'Crystal Skull' leitmotiv, which may desorient many, or attract brimstone from the fans of ' great envelopping melodies'. Based on an barely modified inverted version of the Ark Theme which reappears in track 6 (for musicians the Skull theme is a B half note, F natural quarter note, and B quarter note up one scale whereas the Ark theme was F sharp half note, F natural quarter note and B quarter note below), the Skull theme proves to be the most unnerving leitmotiv of the whole saga, and drowns the whole story in a feeling of raw nightmare. The album's whole second half veers to an 'ebony' blackness territory, stressed by musical cues edging on the atonal (Grave Robbers and its tribal rhythms, Secret Doors and Scorpions and its shrill piccolos, Ants ! and its brawl between the orchestra and the percussions) Wildy exotic (The Journey to Akator even allows for a peruvian interlude) and riddled with epic trademark Williams outbursts, KOCS can teach meny lessons to the new upcoming generation of movie composers, whether dealing with romance, blockbusters or horror movies. Let's just hope they can learn from it.


Zatím to zní víc než slibně ;)
fjw 29.4.2008 21:10  5551
E-wan: zkoušel jsem si to zahrát na klávesy, no nezní to špatně, ale výsledek bude jiný a lepší:)
e_wan E-Wan - Soundtracky na prodej (update 10.9.24) 28.4.2008 16:14  5550
První recenze na OST Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull

Škoda, že neumím francouzsky :( Není tu někdo schopný překladu? ;)

Zajímavé jsou notičky dvou nových motivů.



fjw 27.4.2008 00:35  5549
NP: Stepmon ****

Pro mě srdeční záležitost.

[ 5010 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt