314Je to mozna proto, ze ostatni nastoje - kytary, klavesy, zpev dechy.. maj vetsi rytmickou svobodu nez bici ve smyslu, ze bici jsou zvukove mnohem vic ohraniceny, casove vyhraneny, ze je slyset kde presne ten uder na casovy primce je? A treba takovy smyccovy nastroje do toho stejnyho mista maj moznost ruzne "naject". Je tezsi zahrat ty ruzny tuplety (napr quintuplet, nevim jak se to rekne cesky, pentola???) treba dvouma rukama na virbl anebo peti prstama na piano? Nebo ne mozna tezsi ale prirozenejsi?
Jednou se me ptala jedna kytaristka, proc prej bubenici delaj takovy sileny huby pri hrani. Mozna je to tim usilim soustredit se na cas (na "time"; taky nevim jestli se cesky da "cas" takhle pouzit).
To ale vlastne vubec neodpovida, proc by meli ty bici gravitovat k 4/4. Asi ze zvyku, z toho co clovek slysi kolem sebe, a nejen muziku, ale taky jak se napr. leva prava stridaj v chuzi... To by ale pak melo platit i pro jiny nastroje. Proc teda ty bici??? Kdyz slysis napady v jakymkoli rytmu proc by te to melo tahnout za bicima k 4/4? Asi urcitej zvyk. Nevim. |