Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Lopuch, server nejen
pro botaniky

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Archiv klubu Turnaj piškvorkových UI [ŽP: neomezená] (kategorie Programování) moderuje Šéf Lopuchu.

Vítejte na diskuzním fóru turnaje piškvorkových brainů Gomocup. Každý může naprogramovat vlastní umělou inteligenci a zůčastnit se turnaje, který je každý rok na jaře. Tady se můžeme domlouvat, diskutovat o pravidlech a vyměňovat si zkušenosti.

8. turnaj se konal v sobotu 27.4.2007 na Universite v Plzni. Zvítězil program Tito a autor Andrej Tokarjev tak získal cenu 50 euro.

WWW stránky turnaje (http://gomocup.wz.cz)

Link na archiv starších příspěvků

HTML specifikace nového protokolu

Kubin - Řízení turnaje
Pela - Vývoj protokolu, kostry a manažeru
OTK - Webmaster

  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help
   
[ 215 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
jarek 24.6.2005 08:44  305
A už jsme u toho. Kvůli ZK budeme bobtnat. I kdyby se TAKEBACK dostal do protokolu, bude sice zjednodušovat vracení tahů, ale bude se částečně krýt s Board...Done. Proč se do ankety dostala nesmyslná varianta ponechání pouze TAKEBACK, je mi záhadou.
Bilbo: příkazy, které vyžadují nějakou akci, nikoli však odpověď a manager se tedy bezprostředně nedoví, zda akce byla úspěšně provedena: BOARD; x,y,1; x,y,2;
kubin 23.6.2005 20:43  304
další turnaj bude v říjnuTak jsem si psal s panem Viragem, další turnaj pořádá v říjnu. Bude se hrát na ploše 19x19 a bude čas 20 minut na partii. Komunikace bude možná přes oba dva naše protokoly. V novém bude povinná podpora příkazu BOARD, protože se bude začínat ze situací, kde je na ploše 5 kamenů.
ender Ender 23.6.2005 10:33  303
BilboVšak v jedné instanci manageru proti sobě hrají jen dva programy, ne? Výsledek by byl kontumace pro toho nespadnuvšího. Nevím proč obhajovat padající brainy.

Ta paměť už je horší, no - jako Dllka mají oddělený paměťový prostor, ale jak se k němu dostat to opravdu netuším. Co takhle zeptat se toho Istvana Viraga, jak to mají řešené?
bilbo 23.6.2005 10:17  302
Ender: Jo, presne tak, je to jeho problem, ale pokud by se komunikovalo pres .dll tak by brain sebou pri padu vzal i manager a to by pak nebyl uz jen jeho problem, kdyby nam jeho pad prerusil turnaj.
Nehlede na to, ze by se pak blbe hlidala zabrana pamet, pac tu lze hlidat jen po procesech a v postate se neda zjistit kolik z ty pameti procesu zabrala ktera ta dll. Jinak napad je to dobry, ale je tu prave tenhle hacek...
ender Ender 22.6.2005 12:02  301
Bilbopokud neni brain odladeny a pada, tak je to jeho problem. V tom pripade proste ten zapas prohral.

Imho je DLL a komunikovani pres dany interface hodne rozumna volba.
bilbo 22.6.2005 10:02  300
Jarek: no vsechny prikazy (krome info, coz neni vlastne prikaz, ale jen poslani informacniho parametru) vyzaduji od brainu odpoved.
bilbo 22.6.2005 10:00  299
No, vetsina kompilatoru co je schopna vyplodit .exe soubor je schopna vyplodit i .dll, ale .dll ma jednu nevyhodu - bezi v pametovem prostoru aplikace, ktera si to dll nahrala, cili by pak bariny bezely v ametovem prostoru manageru - a pokud by takovy brain hrabnul nekam do pameti kam nema (neboli crash) tak by windowsy odstrelily ne jen ten brain, ale celeho managera .... a jelikoz nektere brainy obcas crashnou, tak bych byl spis proti .dll protoze by pri crashi brainu crashnul cely manager.

Zustal bych u .exe
kubin 21.6.2005 18:19  298
ad kostra brainuMě se kostra tak jak je líbí, nova verze se zkompiluje ze zdrojáku. Je to minimálně inspirace pro nové účastníky, ne-li více. Produkovat lib čí obj nebo dll soubory už mi přijde komplikovanější.
kubin 21.6.2005 18:14  297
anketaHlasujete v anketě o příkaze TAKEBACK, viz odkaz v záhlaví, hlasujte jen jednou, nějak to není dostatečně ošetřené.
jarek 19.6.2005 21:03  296
Pokud jde o *.lib, *.obj apod., musím souhlasit s Bilbem. Otevřeli bychom tím diskusi mnohem komplikovanější než jen počet a formát příkazů. Navíc leckdo nemusí vůbec vědět, co to je lib nebo obj. Snad jen *.dll bych podpořil - když to mají maďaři vyzkoušený, proč ne my.
Interface píšu pro každý účel jako samostatný program, který si schopnost myslet bere ze společné pascalské jednotky - UNITu. Těch způsobů bude asi tolik kolik programátorů.
ZPĚTNÁ KOMPATIBILITA - dále jen ZK:
- souborový protokol ponechejme kompatibilní, protože jej používají starší brainy, které už třeba nejsou vyvíjeny a přesto si zaslouží účast
- rourový protokol byl na turnaji první rok, i proto si myslím, že má nárok na změny. Pořadatel by zřejmě mohl potvrdit, že většina brainů dosud používá souborový, včetně tak dobrého brainu jako je swine. Pokud totiž budem důslední ve ZK, dostanem se s postupně přicházejícími nároky na protokol do stavu připomínající některé naše zákony z 50. či 60. let, které přežívají s desítkami novel a nikdo nemá tu sílu a odvahu udělat tlustou čáru. Udělal bych to tlustou čáru zavčas, dokud to na většinu nebude mít vliv a do nového turnaje je dost času. Počáteční stav tak bude jednošušší, přizpůsobivější a vůbec tak jak sem to již dříve popsal.
Navíc současná verze protokolu má nedostek (nemám to přesně prozkoumaný, ale takhle se mi to jeví) v podobě příkazů, které nevyžadují odpověď. Tudíž pokud uživatel příliš řádí (rychle vrací tahy, prohazuje pozice...), skončí to chybou. Vyzkoušeno u kance a Goro2005.
PS: máme šanci neopakovat chyby poslanců, tak co s tím, Pelo?
bilbo 13.6.2005 00:10  295
pela: ad nova kostra: kostra je v pascalu a C, ale pokud to nekdo dela v nejakem jinem jazyce (c++) tak mu nase kostra je k nicemu (a treba pascal/delphi negeneruje .lib ani .obj .... maximalne tak .dcu nebo neco v tom stylu a pokud nekdo pouzije nejaky exotictejsi jazyk (coz muze, pokud je schopen vyrabet exace ...) tak by nebyl schopen vyrobit ani .lib ani .obj. Ruzne prekladace C taky pouzivaji jiny format objektovych souboru navzajem nekompatiblini (microsofti 16bit prekladace, 32bit prekladace, gcc a spol ...))
Ale vsechno to produkuje .exe soubory, takze pak lze pouzit cokoliv ...
Kdysi kdyz jsem ve svem brainu mel taky interfacy pro dva ruzne turnaje tak sjem to resil stylem #include "interface1.h" / #include "interface2.h" .... cili zmena interfacu na urovni zdrojaku a timhle smerem bych pak spis postrcil vyvoj.

Jinak zmeny pokud jsou zpetne kompatibilni (=stary brainy budou fungovat) a nepovinne (= pokud je brain nebude umet, neutrpi v turnaji nejakou vaznou ujmu) tak bych je zavadal zcela vesele ....

pokud jsou nekompatibilni tak jen tehdy pokud jsou nutne (napr. pro hru podle jinych pravidel atd .... )
anonym 7.6.2005 14:37  294
beruskatak co blbci jak se máte a co na mě jste zapoměli?
pela 4.6.2005 23:49  293
Podle mě by nejlepším řešením bylo, kdyby všechny brainy používaly kostru brainu, která je na oficiálních stránkách Gomocupu. Pak by se protokol mohl kdykoli snadno změnit a nemuseli by všichni předělávat svoje brainy. Stačilo by si stáhnout novou kostru a zkompilovat. Ještě lepší by bylo, kdyby autoři místo EXE souborů zveřejnili LIB nebo OBJ soubory. Pak by si kdokoli mohl k cizímu brainu přilinkovat svoji kostru nebo ho předělat na DLL a použít s jiným manažerem v úplně jiném turnaji. Nyní je skoro nemožné něco na protokolu měnit, protože se vždycky najde skupina lidí, kteří budou ostře protestovat. Ještě horší je to s těmi brainy, které už jejich autoři přestali dále vyvíjet.
pela 4.6.2005 00:09  292
V poslední době se diskutovalo jen o novém protokolu, zatímco starý protokol zaostával. Proto jsem se rozhodl starý protokol rozšířit. K souborům tah.dat, plocha.dat, timeouts.dat, msg.dat teď navíc přibyde soubor info.dat, ve kterém jsou informace ve tvaru klíč hodnota. Kvůli kompatibilitě bude možno nadále využívat soubor timeouts.dat, kde je čas na tah s přesností na sekundy, ale nové brainy už místo něj mohou číst info.dat, kde je hodnota timeout_turn v milisekundách.
Aby toho nebylo málo, tak jsem přidal možnost hrát podle pravidel, kdy vyhrává jen přesně pět kamenů v řadě. Při tomto pravidle manažer pošle brainu INFO rule 1. Pokud to brain nebude umět, tak ve většině případech to vadit nebude a někdy prostě prohraje, protože se bude marně snažit dělat šestice, sedmice atd. Při turnaji se samozřejmě bude hrát podle starých pravidel, kdy se šest nebo více kamenů v řadě bere také jako výhra.

jarek 2.6.2005 09:15  291
Napsal jsem Viragovi a ten mě mimo jiné odkázal ohledně jejich protokolu na jejich stránky: http://www.renju.hu/index.jsp?menupont_id=7&node_id=23
Proklikat se v angličtině k popisu toho protokolu, když maďarštinu odmítám, se mivšak nepodařilo. Kdyby se ti to povedlo, dej vědět.
Osobně se mi velmi zamlouvá Long-PRO (druhý tah černého mimo čtverec 7x7), jednoduché a účinné.

[ 215 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

TOPlist (c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt