Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Diskuze na Lopuchu,
pohlazení na duchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Archiv klubu Turnaj piškvorkových UI [ŽP: neomezená] (kategorie Programování) moderuje Šéf Lopuchu.

Vítejte na diskuzním fóru turnaje piškvorkových brainů Gomocup. Každý může naprogramovat vlastní umělou inteligenci a zůčastnit se turnaje, který je každý rok na jaře. Tady se můžeme domlouvat, diskutovat o pravidlech a vyměňovat si zkušenosti.

8. turnaj se konal v sobotu 27.4.2007 na Universite v Plzni. Zvítězil program Tito a autor Andrej Tokarjev tak získal cenu 50 euro.

WWW stránky turnaje (http://gomocup.wz.cz)

Link na archiv starších příspěvků

HTML specifikace nového protokolu

Kubin - Řízení turnaje
Pela - Vývoj protokolu, kostry a manažeru
OTK - Webmaster

  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help
   
[ 215 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
pela 16.5.2005 22:54  277
zahájeníZatím je brzy dohadovat se na zahájeních, která budou použita až při příštím turnaji. V každém případě byste se měli snažit své brainy udělat tak, aby hrály dobře při každém zahájení, a nespoléhat se na to, jestli budou nebo nebudou podle pravidel PRO.
jarek 12.5.2005 15:51  276
PRO v PelaturuZ předchozí diskuze jsem nabyl dojmu, že vynucená zahájení pod pelaturem budou dle pravidel PRO. Ale nejsou. Začínajícího druhý tah je po na obvodu čtverce 5x5, nikoli mimo tento čtverec. Chyba? Záměr? De to přepnout?
otk 8.5.2005 17:31  275
diky PetroviJo a ty vylepseni Pelaturu a ta kostra v Delphi je super!
otk 8.5.2005 17:28  274
zahajeni, board, play1/2Souhlasim, ze nespravedlivy zahajeni je ted nejvetsi nedostatek turnaje, proto jsem pro, aby byl BOARD povinny. Ekvivalentni by bylo Jarkovo reseni s PLAY1 a PLAY2, ktery mi prijde elegantni, ale zase by to znamenalo vic predelavani pro autory soucasnych pbrainu.

At tak nebo tak, kdyz bude jedna z tech dvou moznosti povinna, tak bych klidne z protokolu vymazal ten SUGGEST a PLAY, ktery jsou trochu podivny, aby nam ten protokol nebobtnal jak predpisy od Evropske unie.
otk 8.5.2005 16:45  273
automaticke odhlasovaniVe vasem nastaveni (tlacitko vlevo nahore) si muzete prodlouzit cas pro automaticky odhlaseni.
bilbo 4.5.2005 02:15  272
Ach jo, zas mne to odhlasilo ....
anonym 4.5.2005 02:14  271
Kubin: no ja chapu ze po zaplneni plochy je remize a myslim ze tomu i tak doted na turnaji bylo .... Pela: END behem premysleni: ano, to by nemel reagovat, predevsim by manager nemel takovy prikaz poslat, kdyby mel brain behem premysleni kontrolovat jestli nahodou mui nekdo neco neposlal, tak uz je to vice threadu a to muze nekdy znamenat problemy nebo zesloziteni .... v turnaji end snad nebude, kdyz bude treba, tak se brain rovnou odstreli... thready bych do brainu netahal, kostra by mela byt co nejjednodussi a nemela by vyzadovat thready (ale samozrejme ze tam byt muzou pojud je nekdo v brainu potrebuje)
pela 4.5.2005 00:37  270
Kostru brainu jsem teď přidal ke svému manažeru (http://web.quick.cz/lastp/src/piskvork.zip). Ve složce source/skelet je kostra v C++ a ve složce source/skelet_Delphi je kostra v Pascalu pro Delphi4. Ve složce source/pbrain jsou zdrojáky od mého brainu. Logování příkazů posílaných přes roury jsem z brainu odstranil a přesunul je do manažeru. Pokud přesně nevíte, jak protokol funguje, tak si v manažeru zapněte logování a pak můžete například porovnat soubor pbrain-pela.log a log od vašeho brainu.

Příkaz RESTART je bez parametrů. Velikost hrací plochy zůstává stejná jako u předchozí partie. Brain musí odpovědět OK (nebo UNKNOWN). Manažer pak pošle INFO příkazy a za nimi příkaz BEGIN, TURN nebo BOARD.

Při Undo nebo Redo se příkazem BOARD posílá znovu celá hrací plocha. Je to zbytečně pomalé, ale zatím bych to tak nechal. Mnohem závážnější problém je, že kromě mého brainu zatím žádný nereaguje na příkaz END během přemýšlení. Když se totiž člověk splete a hned dá Undo, tak mezitím už brain dostal příkaz TURN a přestal reagovat na jakékoli příkazy od manažeru. Uživatel pak při Undo musí zbytečně jednu sekundu čekat a pak manažer zabije brain pomocí TerminateProcess. Nová kostra brainu funguje bez problémů, protože používá dva thready, z nichž jeden přemýšlí a druhý čte příkazy z roury.

Nová verze manažeru čte zahájení ze souboru openings.txt. Zatím je v něm asi 25 zahájení. Při turnaji se tento soubor může snadno nahradit jiným souborem, který bude obsahovat například jen pět zahájení. Tento soubor stačí dát na server, protože na klienty se zahájení posílají po síti. V souboru openings.txt jsou souřadnice relativní vzhledem k prvnímu tahu. Souřadnice prvního tahu se do souboru nepíší.

Při síťovém turnaji není žádná komunikace mezi klienty. Pokud si brain vytvoří nějaké soubory, pak zůstanou jen na jednom klientovi. Jestliže je ale turnaj odehrán na jednom počítači, pak jsou všechny dočasné soubory v jediném společném adresáři až do konce turnaje. Brain pak může měnit svou strategii podle toho, jak odehrál předchozí zápasy.

kubin 3.5.2005 21:25  269
pravidla prozahledal jsem v googlu ("go-moku pro -atomax rules"; mimochodem gomoku pro je take program napsan7 atomaxem, rovnou jsem mu napsal) a prvidla jsou zde:
http://www.itsyourturn.com/t_helptopic2080.html#helpitem1216
Je to tak, jak píše fontán.
Další rozdíl je také v tom, že se hraje 15x15 a po zaplnění plochy je to remíza (podle klasických pravidle by po zaplnění plochy měl vyhrát bílý).
anonym 3.5.2005 13:41  268
pravidla PROJirka Fontán píše: podle pravidel PRO (prvni tah uprostred, druhy hnedle vedle a treti MIMO ctverec 5x5 se stredem uprostred hraci plochy) Tím slovem "MIMO" se pravidla PRO liší od pravidel renju, kde se píše uvnitř. Kde najdu celá pravidla PRO?
kubin 2.5.2005 19:51  267
Ještě jsme se na něm kompletně nedomluvili, až se domluvíme, tak protokol dopíšu, pokoušel jsem se ho implementovat a nefungoval mi, tak čekám na email-odpověď.
jarek 2.5.2005 10:11  266
RESTARTpříkaz restart se prý používá při hře proti člověku. Ovšem ve specifikaci nového protokolu http://gomocup.wz.cz/cz/protocl2.htm jsem ho nenašel. Tak jak to teda je?
kubin 30.4.2005 13:46  265
obrazy v rovině metodou extrakceVyužil jsem semestrální práce mého spolužáka a jeho skriptem jsem prohnal dump z bety.
Sledoval jsem 27 příznaků (počet hrozeb jistých typů) v situacích, kdy hodnotící funkce Bety výhru či prohru nepozná, ale prohledávací ano. Pro každou tuto situaci jsem vygeneroval 27 rozměrný vektor příznaků. To jsem prohnal tím skriptem aby udělal projekci z 27D do 2D, tak aby se zachovalo co nejvíc informace potřebné pro rozpoznávání (zachovalo se asi 85%) a zobrazil to v ploše. Výsledek přikládám:

Pokud by někdo chtěl vyobrazit priznaky jeho AI do 2D nebo do 3D, tak mi napište, já vám řeknu, jak máte vygenerovat ten soubor s těma číslama. Zajímalo by mě porovnání s jinou AI.
kubin 30.4.2005 13:19  264
linkTak máme link na stránku gomocupu na www.renju.nu
fontan 28.4.2005 12:00  263
zahájeníZahájení by se mohla volit takto
1. Manager zahraje první dva tahy rovně vedle sebe a pak už hrajou brainy
2. Manager zahraje první dva tahy diagonálně vedle sebe a pak už hrajou brainy
--Tady by se případně sehrála surewin zahájení, pokud je někdo umí
3.-5. Manager zahraje první tři tahy podle pravidel PRO a pak už hrajou brainy
Každé zahájení se bude hrát dvakrát tak, aby každý začínal

[ 215 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt