Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Když diskuse,
tak s Lopuchem

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Svět pro DrD+ [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny) - V LIKVIDACI) moderuje Šéf Lopuchu.
Archiv

Vítejte,

Jsem rád, že jste sem zavítali, a těšim se, že přispějete do diskuse svým názorem.

V této místnosti se snažíme vytvořit nový fantasy svět, určený pro hraní RPG her. Vycházíme z pravidel DrD+, ale myslím, že konverze do jiných systémů by neměla být problematická, protože se snažíme vytvářet svět nezávisle na pravidlech.

Chci, aby se už při vytváření tohoto světa na něm podíleli hráči, vyjadřovali svoje návrhy, kritiku, přinášeli nové nápady, diskutovalo se o něm, protože ten svět je určen především pro ně. Zajímá mě váš názor. Také si myslím, že pokud má někdo dobrý nápad, je škoda nechat si ho pro sebe. Pokud máte chuť se zapojit, třeba jen minimálně, jste vítáni!

Po dlouhé diskuzi (opravdu moc dlouhé :-) se nakonec nic nedohodlo. Vznikl tu však jeden nápad, který to nejspíš změnil. A to svrhnout demokracii a nastolit diktaturu proletariátu... eh, teda chtěl jsem říct nastolit možnost diktátu, v případě, že se projekt na něčem zasekne. Každý, kdo bude mít zájem připojit se, nechť napíše někomu ze členů projektu nebo navštíví náš web a fórum.


Aktivní web s výsledky naší práce:ORB

Veřejné Fórum, teďka už taky dost mrtvé: Sekce na RPGfóru
Členové týmu: Boubaque, Resurrection, Caedmon, Valsidal, JackeLee, CaDaC, Gran, Nandiel, Beethoven, B_art
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help
 Titulek, text příspěvku  
Opište pozpátku následující text bez prostředního znaku: rgzaokr
[ 382 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
romik 11.10.2006 16:45  1127
noldopášeme svět, který má Vitus již dlouho doma v deskách. Pášeme svět, který se dá najít na mých stránkách. Už tam pár věcí je, klidně se na to jukni. Neosobujeme si právo býti originální a naprosto nový. Jen nám jde o vytvoření světa pro dobré a kvalitní hry. A pášeme svět, kde má družina chce hrát a i Vitus jej využívá.
Ano, pášeme svět podle našich představ a podle představ našich družin. Pokud se ten svět rozšíří i dále, tím lépe. Pokud ne tak co? Nám to nevadí, my svět budeme mít a na jeho základech budeme moci s Vitusem rozvíjet další přínosné diskuze, dokumenty a vylepšení.
noldo 11.10.2006 15:01  1126
VitusA co to s RomiKem pášete, že jsem tak smělý?
resurrection 11.10.2006 13:18  1125
B_artÁha! Tak to se omlouvam, doslo k zjevnemu nepochopeni tvych zameru z moji strany :-) Puvodne jsem predpokladal, ze te verze a) uz nezajima. V tom pripade nemam vyhrad ani pripominek a preju stesti a uspech v tom co chces delati!
b_art 11.10.2006 12:54  1124
res - ne že bych nesouhlasil, ale já víceméně chci tvořit *obě* tyhle verze - jednu pro dlouhodobý hraní s pevnou družinou, druhou pro občasný víkendovky a krátkodobý zábavy s lidma, s kterejma třeba dlouhodobě hrát nemůžu...
kromě toho jsem počítal s přesunem "verze a" na rpgforum, takže jsem chtěl vyplnit prázdnou mezeru na lopuchu verzí b
resurrection 11.10.2006 12:33  1123
VitusNjn, taky jak se zda se k tomuhle "projektu", ktery odsud vzesel pripojili az na par jedincu lide s nazory podobnymi mym. A jak se zda, tak se nase koncepce nazorove shoduje s koncepci RomiKovou :-) Takze vlastne tady vznikla vskutku paradoxni situace. Nekteri byli vystvani pristupem, ktery jim nevyhovuje a nakonec se z tech kdo tu zbyl vytvoril pracujici tym, ktery razi paradoxne styl, ktery by tem vystvanym byval byl vyhovoval :)) To je konstrukce vetne stavby :D
resurrection 11.10.2006 12:30  1122
B_artDobre, budu tuhle koncepci respektovat. Ale byl tu receno na zacatku projektu, ktery odsud vzesel, ze chceme setting, ktery VYDRZI, bude na DLOHODOBY hrani a bude mit uveritelnost a hlavne HRATELNOST. Z toho logicky plyne, ze nemuzeme prejit z niceho nic na kocept b)! Bylo by to mozna zajimavy, ale ten cas stravenej praci na tom, by se me osobne vubec nevratil... krom toho, u obou pojeti jsou vyhody pouze relativni.

Z meho pohledu, kdyz budeme delat tu prvni koncepci dobre, muzeme se relativne snadno vyhnout nebezpeci podobnosti s ostatnimi, nezajimavosti a nudnosti. Je snadne overit si, jestli je to dobre a nebo neni.

V tom druhem pojeti je dle meho nazoru riziko o mnoho vetsi. Protoze predtim nez to zkusis v praxi, absolutne netusis, jestli je to dobre a kvalitni nebo ne. Nemas moznost zadne reflexe. A jak rikas, naplnuje to ty kategorie, ktere my z principu veci nechceme naplnovat (kratokodobe hrani nebo jednorazovej sok).

TO je asi dalsi vec, na kterou jsme narazili. Vetsina naseho "tymu" chce tvorit to prvni a jednotlivci chteji ten druhy. Jestlize to dobre chapu, tak temi jednotlivci z tech 11 lid jsou nebo byli Wan-To, Noldo a ty (B_art). Osobne verim, ze se z te odlisnosti pohledu da tezit a pracovat na ni! Obe strany mohou dosahnout konsenzu a dojit k velmi zajimavemu hernimu settingu, ktery muze splnovat parametry oba, byt ne absolutne.

Otazkou ovsem je, zda-li ty a noldo jste ochotni to alespon zkusit spojit. Noldo se zda, ze ano. Tak uvidime co z toho vyleze :-)
b_art 11.10.2006 12:11  1121
resurectionber to tak, že v tuhle chvíli existujou dvě koncepce settingu:
a) svět založenej na historii, uvěřitelnosti, hratelnosti
b) systém postavenej na nečekanosti, originalitě, šoku

možnost "a" bezpochyby umožňuje mnohem lepší, snažší a hodnověrnější hraní postav, snadno se v něm daj tvořit dlouhý "historický" tažení, za cenu určitejch ústupků nabízí obrovskou volnost, každej si může (za předpokladu základních historickejch znalostí) snadno domyslet, co tam ještě může přidat, jak to bude fungovat atd. Na druhou stranu je tady velký riziko podobnosti s jinejma světama a settingama, která se může snadno stát předmětem kritiky a důvodem nezajímavosti.

systém "b" je naopak nevyhovující pro dlouhodobý hraní, limituje svojí "svobodou" hraní postav (protože těžko odahadnout, jak se zachová něco, o čem skoro nic nevim), je velmi náročnej na hráče i tvůrce, vyžaduje specifickej a citlivej přístup, ale na druhou stranu každá hra v něm (ač třeba jenom krátkodobá), zanechá ve všech nesmazatelnej a ničemu nepodobnej dojem (doufám).

Z čehož vyplívá, že oba přístupy skýtaj určitý výhody a co se týče celkovýho hráčskýho záběru se příliš nepřekrejvaj (krátkodobý × dlouhodobý hraní, ...)
vitus 11.10.2006 10:50  1120
Resurrection 1117 a Gran 1114Teď jste přesně definovali, co mne taky vlastně vedlo k tomu, tuhle "tvůrčí dílnu" opustit a byl jsem rád, že mne přichýlil RomiK, kde se můžu účastnit na tvorbě velmi neoriginálního a klišé fantasy světa ;o)
resurrection 10.10.2006 21:37  1119
Heh, to je prave to, o cem mluvim. Jak vis, ze tyhle asociace plati?? Z ceho to plyne? Z niceho. Zadne z tech slov nema v tomto pouziti naplneni, obsah, konkretni projev. A teoreticky nic nebrani tomu, aby ten obsah byl takovy, ze by ta implikace neplatila.

Je totiz fakt, ze z toho mala co obecne lide vedi o historii, se jim to muze takto ZDAT. Ale ver mi, ze kdybych mel prostredi, ktere by ABSOLUTNE VERNE kopirovalo, a to vcetne nazvu, treba oblast Nemecka (alias vychodofrancke rise) v 10 stoleti, tak by temer NIKDO nepoznal, ze se jedna o nasi suchou a nudnou historii. Naopak, povazovali by to vsichni za velmi zajimavy a originalni svet. A to vcetne toho, ze by tam byla "magie". Vsichni na ni v te dobe verili samozrejme! Nejde totiz o tyhle slovicka, ale o ten jejich obsah. Fantasy muze bejt stejne tak dobra, jako naprosto mizerna. Kdyz se nekdo inspiruje a vytvori genialni dilo, taky to nebude klise. A obecne stejne plati, ze naprosto nejzajimavejsi ze vseho je nase skutecnost (realita)... Takze, z ceho vlastne plynou tyhle apriorni soudy (odsouzeni)? Imho je to z nedostatecne znalosti jednotlivych veci. Nedostatecneho zvazeni aspektu tech veci atp...
wanto 10.10.2006 20:40  1118
ResurrectionJá mám pocit, že tebou napsané asociace pro historii a fantazii v drtivé většině případů platí. O tom ostatním by se už dalo hodně spekulovat (rozuměj: vést flame na tohle téma :-) ). Proto si asi pár lidí myslí, že tvůj projekt nebude nijak zajímavý ani přínosný. Každopádně jsem sám zvědavý, co se z toho vyklube, a držím ti palce.
resurrection 10.10.2006 19:49  1117
Je zajimave, jaka slova se lidem automaticky asociuji s jinymi slovy. A to aniz by vubec byl znam OBSAH kterehokoliv z nich. To co tim autor konkretne mysli...

Historie - nuda, neoriginalita, zabijak fantazie.
Fantazie - originalita.
Uveritelnost - neoriginalita.
Realita - nuda.
Inspirace - klise.
Komplexnost - nepotrebnej shit.
Originalita za kazdou cenu - super vec a nic jinyho nebrat.
...
Opravdu netusim z ceho takove veci plynou, ale zda se, ze je to jako mor a vsichni se nakazili :-) Veru velmi zajimave.......
wanto 10.10.2006 16:50  1115
B_artteda pokuď se tady najde ještě někdo, kdo by byl ochotnej spoluvytvořit alespoň hrubej koncept světa založenýho ne na historii a realitě, ale na fantazii a originalitě.
Já sem ještě pořád chodím :o)
gran 10.10.2006 07:12  1114
Dodatek k 1113Resp. všichni poslední dobou jsou strašně uspěchaný. Člověk písne nějaký náznak a lidi už si z toho tvoří, jak to bude vypadat celé. Takže když se pisatel vrátí, tak zjistí, že lidé kritizují něco, co vlastně tam není =)
Asi jako:
"Poslyš, tadyto, to je fakt hrozný."
"No já vim, taky to tam nejni."
"Jo? Aha. Jo a ještě tohle se mi nelíbí."
"No jasně, mně se to taky nelíbí."
"Co? A proč to tam teda dáváš?"
"Cože?"
gran 10.10.2006 07:10  1113
B_artJak můžete tvrdit, že to, co děláme, je málo originální a "fantastické", když to tam ještě není? xD
b_art 9.10.2006 23:59  1112
noldo × zbytekjá zase na druhou stranu s noldem souhlasim... sem sice ochotnej spolupracovat i na "konvenčnímů světu, ale něco originálnějšího, "fantastičtějšího" by mě byvilo víc. Vzhledem k tomu, že "vaše" diskose se pomalu ale jistě přesouvá na rpgforum, navrhuju lopuch zasvětit těmhle úchylkám...
teda pokuď se tady najde ještě nkdo, kdo by byl ochotnej spoluvytvořit alespoň hrubej koncept světa založenýho ne na historii a realitě, ale na fantazii a originalitě

[ 382 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt