Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Když diskuse,
tak s Lopuchem

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub SACD [ŽP: neomezená] (kategorie Hudba - V ODPADU) moderuje Šéf Lopuchu.
Archiv
Diskuse především o hudbě na nosičích SACD, ale i o tom co s touto technologií souvisí.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help
 Titulek, text příspěvku  
Opište pozpátku následující text bez prostředního znaku: drxmssk
[ 93 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
araner 26.7.2010 12:22  26
SHM-SACDVí někdo něco bližšího o "novém formátu" SHM-SACD (Super High Material SACD)? Nebo s ním má už přímo nějakou zkušenost?
araner 25.7.2010 07:30  25
To je vskutku luxusní řada, všechna čest. Mimochodem již jsem to tu myslím jednou nadnesl: nevíte někdo proč právě japonské edice nahrávek význačných světových společností stojí dost často technicky o řád výš než ty evropské nebo americké?
navvy 23.7.2010 22:15  24
EsotericUpozorňuji na edici SACD vydávanou v Japonsku jako firemní nosiče TEAC speciálně pro jejich řadu přístrojů Esotric. Pár nahrávek jsem slyšel a obsahově i technicky je to lahůdka (za cca 60 USD, bohužel).
navvy 23.7.2010 22:12  23
Kmitočtový rozsahPro účely reklamy jsou vhodné jakékoli argumenty. A čísla jsou vždycky výmluvná, i když mnoho neříkají. Tak je to i s kmitočtovým rozsahem. Běžný člověk vyšší kmitočty (už tak kolem 15 kHz) slyší jen velmi omezeně (hodně zesílené), jenže i mnohem vyšší kmitočty jsou lidé schopní vnímat. U SACD to vše komplikuje skutečnost, že z technického hlediska je ten obsah vysokých kmitočtů (nad 20 kHz) dost potlačený a víceméně se ztrácí v šumu. Bez ohledu na to je i ve výškách SACD takové jemnější.
araner 23.7.2010 22:07  22
Jo jo, zrovna zítra chceme zavařovat okurky :-)
jhradec 22.7.2010 12:29  21
koukám, že okurková sezóna je i na SACD
jhradec 9.7.2010 09:56  20
Kmitočtový rozsah má význam pro sínusový signál. Ten ale je na poslech poněkud nudný, že? navíc kdo určil, že audio je do 20 kHz-
to se traduje od jistého pana Wiliamsona nějakých 70 let. Z hlediska hudby je důležitý spíše impulzní přenos- resp. přenos náběžné hrany.
Jinak pro podobné experimenty je důležitý výběr publika - četl jsem o tom zajímavou práci prof. Merhauta z šedesátých let. Já bych rozhodně neprošel, jako ostatně většina současné evropské populace :)
araner 8.7.2010 11:46  19
Rozdíl CD-SACDPřed časem jsem někde četl článek o tom, že když se na konci 90. let vyvíjel standard SACD, probíhaly mj. i neurologické výzkumy o vnímání zvuku (hudby) ve vyšších harmonických. Vědci lidem pouštěli signál (hudbu) rozdělený na dvě pásma: do 20kHz a nad 20 kHz. Vyšší pásmo pouštěné samostatně nebyl nikdo schopen poznat, nikdo ho neslyšel. Měřením aktivity mozku bylo ale dokázáno, že když se hudba pouští i se složkou nad 20kHz, vyvolává to v mozku (a tím i v myslích lidí) větší pocit harmonie, byť toto pásmo "rozumově" nedokáží identifikovat. Myslím, že na technologické úrovni je právě toto částí obsahu onoho jinak vágního pojmu "plnější pocit z hudby"...
navvy 26.6.2010 21:37  17
Rozdil CD-SACDSACD chodi teoreticky pres 20kHz. Pri mereni se to vsak obvykle nepotvrzuje a nad 20 kHz je uz velky pokles (DVD/A chodi vys a s mensim poklesem). Jenze SACD ma take mnohem "vyssi hustotu" dat a lidsky sluch rozezna vic nez si mnozi mysli. Mimochodem, digitalizace analogovych nahravek, ztraty dat u digitalnich prepisu (je neuveritelne jak spatne zni vypalene CD po 16 letech, ackoli puvodne byla kopie k nerozeznani od originalu], to vsechno jsou velmi zajimave veci.

PS: omlouvam se, ze neni diakritika, momentalne nemam ceskou klavesnici.
araner 22.6.2010 09:18  16
bigg: Díky, pro nepražáka co do metropole zabloudí jen občas dobrý tip :-)
jhradec 22.6.2010 08:52  15
Rozdíl CD- SACD Nemůžu říct, že by rozdíl byl v nějakém kmitočtovém pásmu. Rozhodně je lepší podání prostoru ( jestli je to jen technicky, nebo lepším masteringem ???) ale hlavně, ta barva nástrojů. Na CD znějí housle jako housle. Na SACD ( ale i vinylu ) slyšíte stradivárky, nebo guarnerky o dalších houslařích nemluvě.
bigg 22.6.2010 08:49  14
Objevil jsem, že docela slušný výběr SA-CD mají v bazaru na horním konci Krakovské ulice (z Václaváku od Domu módy nahoru), včetně importu z Japonska.
araner 22.6.2010 08:32  13
Názorná ukázka: o víkendu jsem poslouchal a srovnával CD (Philips) a SACD (SME, Jap.) slavného koncertu Al Di Meola, John McLaughlin, Paco DeLucia: Friday Night In San Francisco. Zvuk CD je velmi dobrý, ale SACD je detailnější, mám u něj pocit, že jednotlivé nástroje jsou zřetelnější a mají více detailů, u CD se to vše víc slévá a detaily mizí. Na SACD jsou dokonce slyšet i drobné ruchy mezi skladbami z živé nahrávky, pohlazení strun kytary ještě před vlastním hraním apod., což je u záznamu živáku určitě plus. Nemusí to být nutně jen větší rozlišitelností SACD ale jak Navvy připomenul spíše lepším masteringem. Ale to je právě to, co velkou část SACD od CD verzí odlišuje, lepší příprava podkladů.
Jedno nechápu: Proč hlavně v Japonsku jsou schopni vytáhnout z originálních záznamů často mnohem víc než jiní vydavatelé. Když člověk srovná nějakou starší nahrávku od Deutsche Grammophon vydanou mateřskou firmou a tutéž nahrávku vydanou v licenci nějakým japonským vydavatelem, je rozdíl často neuvěřitelný. (Ale je to i případ jiných excelentních značek, třeba věci na labelu Decca aj.) Přece nejsou u evropských vydavatelů takoví techničtí neumětelové?
navvy 20.6.2010 22:53  12
Stejně jako JHradec jsem zklamán tím jak formáty SACD a DVD-A dopadly, ale zase si nemyslím, že ty formáty jsou mrtvé. Je to podobné jako s vinylem a jak to bude časem se všemi hmotnými nosiči. Kdo chce opravdu kvalitní zvuk, moc jiných možností nemá. Nejde jen o technickou stránku záznamu, ale HI-Res formáty bývají k vydání i mnohem lépe připraveny (ne vždy). Ostatně většina CD vydaných v Japonsku také hraje lépe než CD vydaná jinde.

Formát SACD dostal dvě těžké rány hned na začátku, které jej zabily dřív než se prosadil:
1. Nekompatibilita s CD přehrávači a s tím spojené potíže s kopírováním.
2. Polodebilní prodavačky ve všech těch Bontonlandech a podobně, které nebyly schopny pochopit, že může existovat i něco jiného než normální CD a existenci těchto formátu hlasitě popíraly, takže třeba ty níže uvedené The Baetles jsem jí musel z vitríny sám vytáhnout...

Podle mě není síla SACD ve výškách, ale spíše ve středech a basech. Ten zvuk je (podle mě) prostě takový homogennější.

Mám několik SACD s vážnou hudbou (samozřejmě nechybí efektní, ale zároveň dobře udělané SACD od Telarc P.I. Čajkovskij - 1812), Mám Pink Floyd, Genesis, P. Gabriel, Ray Charles, nějaký ten jazz a na DVD-A mám nějakou další vážnou hudbu, pak mám YES - Fragile (skvělé), The Beatles - Love a Black Sabbath - Paranoid (nečekaně dobrý zvuk). Mám i Bittovou na SACD. Přehrávám to na TEAC DV50. Nosiče kupuji na Internetu (Amazon)a v různých výprodejích.
araner 14.6.2010 10:11  11
Na konci června Japonci vydávají SACD slavného "banánového" alba Velvet Underground, technologicky označené SHM (Super High Material), tedy něco jako "plné rozlišení" u filmu :-)

[ 93 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt