Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Diskuze na Lopuchu,
pohlazení na duchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Hudební klub [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hudba) moderují postKF, Antony.
Archiv

V tomhle klubu si budeme povídat o hudbě a různých příbuzných tématech. Třeba o zvuku, který její poslech značně ovlivňuje.
Motto:
"ten vesmír hudby, to je tak neuvěřitelná nádhera.... a pro jednu duši je tento prostor naprosto nekonečný a nevyčerpatelný ... člověk pochytí za život jen mizivé procento (ani ne) té nádhery. A zaplaťpánbů alespoň za to." (puschpull)
Dlouhodobé téma :
Nahrávky, které mne zaujaly, a proč
Další téma se bude točit kolem aktuálního vydavatelského dění :
TIPY na TOP alba 2022
Antony:
FOR ABSENT FRIENDS - Disappear (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
REALE ACCADEMIA DI MUSICA - Lame di Luce (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)

puschpull:
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
SIGH - Shiki (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GALAHAD - The Last Great Adventurer (2022)
suchos:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
MISCRANCE - Convergence (2022)
SIGH - Shiki (2022)
SEAX - Speed Inferno (2022)
AUTOENESIS - Moon of Foul Magics (2022)
OUT OF THE BEARDSPACE - Like Moths To A Flame (2022)
CB3 - Exploration (2022)
MAJOR PARKINSON - A Night At The Library (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
PHANTOM SPELL - Immortal's Requiem (2022)
NEGATIVE PLANE - The Pact... (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)
MISANTHROPE - Les déclinistes (2022)

Dutch:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
slava:
Jeff Michaels - Space Debris (2022)
LONG DISTANCE CALLING - Eraser (2022)
Brian Eno - FOREVERANDEVERNOMORE (2022)
Camo & Krooked & Mefjus – Overture single (2022)
The SMILE - A Light For Attracting Attention (2022)
Frank Zappa - ZAPPA ’75: Zagreb/Ljubljana (2022)
Richard Müller - Čierna labuť biela vrana (2022)
DUNAJ – Za vodou (2022)
Cécile McLorin Salvant – Ghost Song (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
Van Morrison - What’s It Gonna Take? (2022)
Vangelis – Juno to Jupiter (2022)
Jean Michel Jarre – Oxymore (2022)
Jan Hammer – Seasons pt.2 (2022)
JETHRO TULL – The Zealot Gene (2022)
Mata Atlântica & Markus Reuter - Retiro e Ritmo (2022)
Markus Reuter, Fabio Trentini & Asaf Sirkis – Truce 2 (2022)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 12065 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
olias Olias 28.9.2017 00:24  17042
Vermilion jsem si teď ještě jednou poslechl na bednách - teda už jen kousek. Přesnější výraz než ¨deformovaný¨ bych pro zvuk kopáku nenašel. Jistě, že to celé sedí na spodku, všechno mají podladěné, hehe
olias Olias 28.9.2017 00:22  17041
AntonyNevím nakolik je to zvukově relevantní ukázka (480p YT), ale zazdívá to především zvuk kytar..Dát tokovéhle dozvuky na všecko taky mixu zrovna neprospívá. Já takovou hudbu nevydržím moc dlouho poslouchat.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 27.9.2017 19:50  17040
OliasVERMILION obecně sedí na spodku, nejenom kopák, ale i basa je taková hodně natlakovaná. Nevadí mi to.

Zajímá mě, co řekneš na tuto nahrávku, v kontextu zvuku bubnů:
AGALLOCH - Ashes Against The Grain (2006)
Tady mně hrozně vadí a trhá uši deformovaný zvuk bicích, jak pumpuje a zahlušuje vše kolem. Přitom DR10, což v tomto případě nic neznamená, jiné zvukové aspekty to pro mne pohřbívají. VERMILLION jsou ve srovnání s nimi bezchybní.

https://www.youtube.com/watch?v=B1x8q64NXxA&t=3082s
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 27.9.2017 19:39  17039
PANZERBALLET, taky moji oblíbenci. Zvuk - co dodat, moje řeč.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 27.9.2017 19:38  17038
Z tvých tipů, co jsem neznal, nebo dosud nekomentoval:

AKERCOCKE - Renaissance in Extremis (2017)
Absence na Bandcamp nevadí, my máme ytb :)
Muzika pěkná, zvuk taky, akorát sípavý chropot místo zpěvu fakt nedám. Některé pasáže jsou vynikající, ale pak mě to ten dodělávající přiškrcenec všechno zkazí.

VULTURE - The Guillotine (2017)
Naprosto skvělé! Připomínají mi mraky metalových kapel z osmdesátých, nejvíc asi EXUMER. Super muzika. Zvuk odpovídá stylizaci.

AHAB - The Giant - 2012
Je to obstojné doom album. Zase, míň chrochtání by tomu prospělo, ale i tak dobré na poslech, když je nálada.

Opakuji to poněkolikáté, a asi ještě několikrát budu, ale v doom metalu mne jednoznačně dostávají KHEMMIS - Hunted (2016). Za ten zvuk je ovšem patří zavřít.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 27.9.2017 18:48  17037
suchosClose To The Edge bych taky rád analyzoval, k dispozici je mám. Ale vzhledem k situaci budu rád, když se k tomu dostanu do Vánoc. Letošních. To taky už budu mít pohromadě novou aparaturu, co o ní půl roku mluvím. Ta předchozí v ceně chalupy byla moc lůzerská.
olias Olias 27.9.2017 17:18  17036
suchosnapadlo mne všem kapelám u kterých člověk tohle zaznamená napsat krátkou zprávu. Už jsem to párkrát udělal. Kdyby se to rozmnožilo, mohlo by se něco stát..lepší než nadávat na forech, je možná poslat vkaz přímo. Času to moc nestojí-
suchos suchos Technical Thrash Metal is king 27.9.2017 16:05  17035
Panzerballett - Panzerballett - 2005tohle album proste miluju. kdysi jsem na neho daval odkaz.
kazdopadne nikdy nepochopim jak mohli vydavat album s tak uzasnym zvukem jako je tohle a pak dalsich pet nebo kolik se zvukem naprosto srackoidnim.
curaci.
gilbert Gilbert Bingo Spár - alias Radovan Spárkatý 26.9.2017 21:23  17034
AntonyDobře ty!
suchos suchos Technical Thrash Metal is king 26.9.2017 13:00  17033
par tipu...Vermilion - Sentience - 2015
Prog/Djent.
Tip od Antonyho. Dokonale Djent album. Instrumentalni, paradni, bozske, nadpozemsky krasne. Tohle muzu kazdy den.
Zvukove pravdepodobne prvni nezkurvene Djent album.
https://mega.nz/#!U4J1nLrQ!sIaYn1wAoIv2giSQrEP0zuCXZuHGTq1p8zisuAT0_AM

Howling Giant - (2016/2017) Black Hole Space Wizard Part 1/2
Space stoner rock.
Vyborny. Skvely. Dvojka bude urcite v mym TOP 10 zebricku za rok 2017.
Zvukove vyjimecne vyborne. Hlavne dvojka.
part1 - https://mega.nz/#!ElIxUTab!Wp4ZRi0fV1iij-GOI-3PkXWxK0HMNOksGrBoPZTHYdQ
part2 - https://mega.nz/#!p9I2waRK!8LXIywRyRKAtl7JJYXRjgmb2g4lr4bdXnk717B21hEY

Xanthochroid - Of Erthe And Axen Act I - 2017
Prog metal.
Vyborny prog metal. Nic extra originalniho, ale je to fajn, neni to urvany, proste fajn hudba s dobrym zvukem.
https://mega.nz/#!It5QAJJI!lr6fUwTaHcrrJIhBR2wH985q_-74nYkfoyLDoEgCpyc

Akercocke - Renaissance in Extremis - 2017
Metal.
Podle mnohych metalove album roku. Rozhodne ne podle mne.
Kazdopadne je to dobre. Varovani: obsahuje rev a jine extremni formy zpevu
Zvukove vyborne. Skvele znejici bici.
https://mega.nz/#!olBQ1CJL!CkNjn-H95H1Z7z75X0nPs5g4-kis1R56LC7uFCiPDGk

Lebowski - Plays Lebowski - 2017
Prog.
Minule jsem daval tip na album z roku 2010 (Cinematic). Tohle je zivak, kde je par skladeb ze Cinematic, ale hlavne nove skladby, ktere zneji naprosto uzasne.
Zvukove mnohem lepsi nez Cinematic.
https://mega.nz/#!19oxzBgD!xfuHd9gPyTDjIXtSM4MIYeDa1BVzuLdLs2N_C4q6f-4

Ahab - The Giant - 2012
Doom.
Neni to nejlepsi doom album. Je to solidni doom album.
Kazdopadne co ho dela specialnim je ZVUK. Je to vinyl rip a zni proste uzasne. Proc kurva nemuzou vydavat digital s takovym zvukem? Nebrani tomu zadny technicky duvody. Snazi se jenom vyhovet pozadavkum tupe masy co poslouchaji na krapech, v aute, pod vodou, pod perinou. Zmrdi.
https://mega.nz/#!ckRUjaQR!2l-4aFRDnRRBmHpWaKzz_a4dPVd7kHrRWk8IyUNl5BI

Vulture - The Guillotine - 2017
80's heavy metal.
Tohle je parada. 80's heavy metal s paradnim zvukem. Jako z roku 1981 ze vsim vsudy, obal, fotky kapely, hudba, zvuk! Bomba.
https://mega.nz/#!d8xDARiA!X0V5EPjkA28Cx77aUhYTyKq1ay3ZJgmouVyptptw1rw
suchos suchos Technical Thrash Metal is king 26.9.2017 01:30  17032
HAIR OF THE DOG - This World Turns (2017)dobre to je. po ranu sedlo ;-)
(jediny co mi vadi je posledni skladba 4AM, ktera zni jak Aerosmith, coz je skupina kterou opravdu nesnasim)
suchos suchos Technical Thrash Metal is king 26.9.2017 00:24  17031
Co takhle zanalyzovat Close to the Edge?
suchos suchos Technical Thrash Metal is king 26.9.2017 00:24  17030
Pekna analyza.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 25.9.2017 16:47  17029
Provedl jsem porovnání následujících edicí Aqualung:
1. - 1984 Kanada VKM 41044 (matrice Cinram Toronto)
2. - 1986 Evropa 610016-222 (matrice Sanyo Japan)
3. - 1988 Japan CP28-1033 (matrice Toshiba Japan)
4. - 1997 USA GZS-1105 (matrice Nimbus USA) DCC Gold disk, remasteroval Steve Hoffman
5. - 2014 HD-Tracks 96kHz/24bit stereo remixoval a remasteroval 2011 Steven Wilson

Technicky:
1. - 43:23 DR16 (L-15,6 / P-15,6)
2. - 43:33 DR15 (L-14,9 / P-14,9)
3. - 43:29 DR14 (L-14,1 / P-14,4)
4. - 43:56 DR15 (L-14,4 / P-14,7)
5. - 43:31 DR14 (L-14,2 / P-14,1)

Obecná zvuková charakteristika:
1. - mírný ostřejší šum, mírně užší stereo prostor, přesná lokalizace nástrojů
2. - mírný šum s nižšími kmitočty, širší stereo prostor, lehce utlumenější kmitočtové spektrum, přesná lokalizace nástrojů
3. - mírný šum s vyššími kmitočty, širší stereo prostor, mírně ostřejší kmitočtové spektrum, přesná lokalizace nástrojů
4. - nejslabší šum, nejširší stereo prostor, vyrovnané kmitočtové spektrum, přesná lokalizace nástrojů
5. - žádný šum, nepřirozené rozmazané stereo, nápadně zvýrazněné basy, nástroje plavou v prostoru

Příklady konkrétních pasáží:
(rozdíly mezi 1.-4. jsou nepatrné, 5. má úplně jiný charakter)

Závěr skladby Aqualung - brejky na bicí
1.-4. - jednotlivé údery jsou přesně lokalizované, je slyšet svižné odskakování paliček s ostrými vzájemně oddělenými údery a jen mírným dozníváním, umístění úderů pokrývá postupně během brejku celou levopravou bázi v plné šíři, barva zvuků dovoluje dovoluje odlišit tón každého typu bubnu, závěrečný úder každého brejku je tom-tom úplně vpravo a svým odlišným zvukem vytváří výrazný bod v zakončení, brejky vystupují nad zvukové pozadí jako samostatný útvar, každá sada úderů je brilantně plastická a rychlá.
5. - každá rána duní přidaným basovým efektem, který na originálu není, dunění se slévá s dalším úderem, rychlý brejk tak ztrácí svižnost, je rozplizlý a zatěžkaný, jednotlivé údery znějí podobně dunivě, jsou utopené v okolním prostředí, nevyčnívají z nahrávky, nejsou přesně lokalizované, snaží se být jakoby současně všude v prostoru, mám z nich pocit vířivého neostrého hučení, nikoli rychlých brejků.
Finále skladby Aqualung tak zcela ztrácí na své razanci, vypjatosti a jiskřivosti, je z něj zahuhlané bouchání.

Mother Goose - tamburína
1.-4. - celou skladbou se vine zvonění tamburíny v pravém kanálu. Je umístěna hodně vpravo, nevyčnívá, naopak se proplétá se zvukem ostatních bubínků, které jsou slyšitelně hrané částečně dlaní, částečně paličkami. Toto proplétání krásně vykresluje atmosféru skladby, je to jedna z nosných linek. Zvuk tamburíny je křehký, jemně cinká, chvílemi se vytrácí, úplně vidím ruku, která ji drží.
5. - tamburína je uprostřed nahoře. Vlezle syčí pořád stejnou razancí, s vyhrocenou plechovostí ničí dojem z této jemné skladby. Na bubínky se musím hodně soustředit, abych je vůbec identifikoval, znějí z jednoho místa a úplně ztratily svoji širokou škálu tónů i akustickou pestrost. Žádné proplétání se nekoná, nahoře zle chřestí dominantně plechová tamburína, dole se krčí plastové kyblíky.

My God - první tři minuty
1.-4. Kytara příjemně zní, chvění strun je přímo hmatatelné. Je umístěna mírně vpravo, každé drnknutí má vlastní dynamiku, lze identifikovat každý tón, jeho barvu, nástup i doznívání. Vnímám prstoklad. Přidá se klavír, ten má širokou klaviaturu přes celou levou stranu. Kadence, umístění a síla každého úderu je jasně patrná. Hluboký témbr těla klavíru je přímo úchvatný. Tyto dva nástroje spolu se zpěvem vykreslují první dvě minuty v nádherné souhře vyvážený a emocionálně příjemný zvukový prostor s mírně zasněnou atmosférou. V momentu nástupu tvrdé kytary a bicích se v kontrasu děje nenadálý vpád agresivních zvuků. Jejich útok v rytmizovaném nekompromisním sledu má přímo zabijácký účinek. Je to maso.
5. - Ostrý zvuk kytary kovově bodá do uší. Je to ohromný mučicí nástroj pro vnímavého posluchače. Naplňuje celý prostor, je to kytara rozmáznutá skoro v celém předozadním i levopravém spektru. Zní jako stroj. Nemá duši, je jen reprodukovaná. U klavíru basují snad všechny klávesy, ty s vyššími tóny se utápějí v prostoru přecpaném hučením a dozníváním všeho možného. Žádná poetika, je to maglajz. Nástup kytary nepřekvapí, je to jen další úder do hlavy z mnoha. Celá stavba úvodu skladby je smáznutá do jedné zvukové kašovité směsi.

Čím víc se soustředím na zvukové atributy obou verzí, tím více shledávám, jak je ta Wilsonova odlišná směrem k horšímu. Vytrácí se z ní téměř vše, co mám na hudbě rád.

Původní nahrávka trošku šumí, což odpovídá době vzniku a je tím dokreslen lidský a přirozený charakter zvuku alba. Prostředí bez šumu v životě neexistuje vyjma speciálních bezdozvukových komor. Dále v původních masterech lépe rozlišuji rukopis hudebníků a vnímám celý proces průběhu skladby věrně v prostoru a čase. Zvuk je dlouhodobě neunavující, vtahuje do hudby. Je autentický, adekvátní, žádoucí.
Remix je postavený na okázalý účinek. Snaha přiblížit zvuk současným trendům, opatřit jej efektními atributy, aby lépe vynikal z dnešních přehrávacích zařízení (mp3 z mobilu, nebo ntb) zničila osobitost nahrávky. Zmizel charakter nástrojů, mikrodetaily, rozlišení. Celé se to ztrácí v hávu umělých příkras, nahrávka zní unifikovaně v jednolitém bum-cink pseudo prostorovém zvuku, zmizela brilance, přirozenost, pestrost. Zvuk je tvrdý, sevřený a násilný, což je také moderní trend, přitom původní Aqualung je poetický a otevřený. Zmizel šum a občasné defekty (třeba výpadek na začátku Wind Up ve slově "school", jenže já se na to zaškobrtnutí vždycky těšil, je to jako signifikantní prasklina ve staré malbě), zvuk je sterilní, umělý a nezáživný, vůbec k nahrávce nesedí. Je zajímavý tak pro povrchní poslech na laciném aparátu.
Dokonalost zvuku tkví v něčem jiném, než absenci šumu a přemíře basů. Dobrý zvuk je otázka pocitu z dlouhodobějšího poslechu, současné mixy se ale snaží ohromit po pár vteřinách, protože posluchač to déle jak tři minuty nebude poslouchat, to mu už bude předložen další hit. Delší poslech je nepříjemný a únavný. Wilson, ale zdaleka nejenom on, se vydal možná s dobrým úmyslem úplně špatným směrem.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 25.9.2017 16:45  17028
Ještě k Wilsonovi, udělal jsem před časem takový rozbor jeho remixu Aqualung. Nahodím sem. Původní mix je zcela bezchybný, Wilsonův je samoúčelně vstřícnější pro ty, co potřebují lepší tuc tuc bum-cink efektní poslech na mizerných aparaturách. Muziku to ale zabilo, slovo "otravnej" je velmi výstižné.

[ 12065 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt