Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Lopuch, server nejen
pro botaniky

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Hudební klub [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hudba) moderují postKF, Antony.
Archiv

V tomhle klubu si budeme povídat o hudbě a různých příbuzných tématech. Třeba o zvuku, který její poslech značně ovlivňuje.
Motto:
"ten vesmír hudby, to je tak neuvěřitelná nádhera.... a pro jednu duši je tento prostor naprosto nekonečný a nevyčerpatelný ... člověk pochytí za život jen mizivé procento (ani ne) té nádhery. A zaplaťpánbů alespoň za to." (puschpull)
Dlouhodobé téma :
Nahrávky, které mne zaujaly, a proč
Další téma se bude točit kolem aktuálního vydavatelského dění :
TIPY na TOP alba 2022
Antony:
FOR ABSENT FRIENDS - Disappear (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
REALE ACCADEMIA DI MUSICA - Lame di Luce (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)

puschpull:
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
SIGH - Shiki (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GALAHAD - The Last Great Adventurer (2022)
suchos:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
MISCRANCE - Convergence (2022)
SIGH - Shiki (2022)
SEAX - Speed Inferno (2022)
AUTOENESIS - Moon of Foul Magics (2022)
OUT OF THE BEARDSPACE - Like Moths To A Flame (2022)
CB3 - Exploration (2022)
MAJOR PARKINSON - A Night At The Library (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
PHANTOM SPELL - Immortal's Requiem (2022)
NEGATIVE PLANE - The Pact... (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)
MISANTHROPE - Les déclinistes (2022)

Dutch:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
slava:
Jeff Michaels - Space Debris (2022)
LONG DISTANCE CALLING - Eraser (2022)
Brian Eno - FOREVERANDEVERNOMORE (2022)
Camo & Krooked & Mefjus – Overture single (2022)
The SMILE - A Light For Attracting Attention (2022)
Frank Zappa - ZAPPA ’75: Zagreb/Ljubljana (2022)
Richard Müller - Čierna labuť biela vrana (2022)
DUNAJ – Za vodou (2022)
Cécile McLorin Salvant – Ghost Song (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
Van Morrison - What’s It Gonna Take? (2022)
Vangelis – Juno to Jupiter (2022)
Jean Michel Jarre – Oxymore (2022)
Jan Hammer – Seasons pt.2 (2022)
JETHRO TULL – The Zealot Gene (2022)
Mata Atlântica & Markus Reuter - Retiro e Ritmo (2022)
Markus Reuter, Fabio Trentini & Asaf Sirkis – Truce 2 (2022)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 12407 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
olias Olias 27.10.2016 19:19  16444
Antony ECMNo, to je sice pěkné, že mají u pana Eichera skvělý zvuk, ale na druhou stranu, velká část těch nahrávek zní velice sterilně, vzájemně podobně a pokud se vůbec dají z hlediska hudebního vůbec poslouchat, tak na ně musí mít člověk dost specifickou náladu. Míněny hlavně pozdější roky vydání. A to říkám jako člověk, který má některé ECM nahrávky opravdu rád.
olias Olias 27.10.2016 19:13  16443
Antony 16441No, tohle bych ti podepsal.
olias Olias 27.10.2016 19:10  16442
PegasPotenciálně by i každá, byť nezávislá kapela ráda oslovila co nejvíce posluchačů. Kdo někdy hrál před plným sálem nadšených lidí, ví, jak moc atraktivní to pro člověka, kterej té své tvorbě něco odevzdá je. Ono je to spíš o tom nepodělat se z toho, když se ti to nepodaří, nebo nedaří stále - nejlépe ve smyslu - mít radost z toho, že si něco takového, jako kapelu může člověk vůbec dovolit. Stejně tak důležité, je nepodělat se z toho případného úspěchu, to je snad ještě těžší, haha..

Tedy co se týče těch nahrávek - jde o určitou ideologii. Někdo má zcela jasnou představu o tom, jak má jeho nahrávka znít, jen někdo toho ale taky dokáže docílit. Někdo si najme producenta, kterému věří a on pak zasahuje do tvůrčího procesu stejně jako reálný člen kapely, mnohdy i víc. Jiný přístup je dělat to bez producenta, kdy je jasné, že si zachováš svoje až na dřeň - tedy i se všemi případnými nedostatky a produkční neschopností.
A pak jsou tu taky trendy. S nástupem digitalizace se zásadně změnil přístup k nahrávání samotnému. To není jenom o masteringu mimochodem.
Dříve se nahrávalo mnohem víc nahlas a postprodukce nehrála tak klíčovou roli. Dnes je přístup opačný - nahrává se tak, aby zůstal co největší headroom pro postprodukci. Pak nastupuje technika - a tady bych řekl, že je to celkem klíčové - asi tak 50/50 je to člověk a technika, resp. to, co se do ní vrazí..např HW efektová smyčka od Lexiconu zní o dost lépe, než nějaké free pluginy..
No a pak ty mastery.. Člověk s jasnou ideologií, který si stojí za svým vytvoří nahrávku, která mu bude znít dobře, ale jeho fanouškům nebude dost dobrá, protože je oproti tomu na co jsou zvyklí. Nejlepší rada je: když ti to zní oproti jiným potichu, tak si to zesil. Jenže ne už tak lehce se vysvětluje, že ta cesta je správná..A když takovou nahrávku pošleš do třeba nezávislého rádia, kde to projde zvláštní kompresí, nestačíš se divit, co pak slyšíš.

Hodně sem to zjednodušil, nebo to neumím dobře vysvětlit, jisté je, že muzika se prasí a je uplně jedno, že je třeba na vinylech. To je možná jak říká Antony smutní skutečnost, ale prostě sem to nějak došlo a myslím, že celospolečnsky jsme na tom tak nějak podobně.
To ale nic nemění na tom, že hudby je tu spousta a té dobré tolik, že ji nikdy nestihneme všechnu poznat. Takže ať si každej vybere co jeho jest..

Pravdu má Antony i když některé jeho názory a tvrzení jsou tak rozporuplné, jako jeho radikalita.

Pravdu má i Suchos v tom, že i hudbu špatné kvality si lze užít - třeba z vyšumělé kazety v autě, což je pro Antonyho nepřijatelné, stejně jako spousta dalších věcí..


antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 27.10.2016 18:46  16441
PegasAutor nahrávky často není ten, kdo by přímo způsobil špatný výsledný zvuk nahrávky. Většinou je to nepřímo kvůli jeho nevědomosti, on je "jen" muzikant. Nechá techniky ve studiu udělat, co uznají za vhodné (oni jsou přece odborníci), netuší, co tím způsobí. Někdy je to nevědomost, někdy záměr. Na závislosti, či nezávislosti autora na masách až tak nezáleží. On každý v podstatě chce, aby jeho muzika zněla dobře. Ale co je dobře, v tom chudák nemá jasno a podle toho to dopadá.

Kvalitně udělaná nahrávka na obyčejné aparatuře nemůže znít špatně, naopak zní skvěle. Ale nezní dostatečně prvoplánově efektně, není trendy, neupoutá během pár vteřin svojí vlezlostí, což je pro současné vydavatele to nejdůležitější. Snaha o instantní agresivní efekt došla tak daleko, že i některé jazzové nahrávky jsou přebuzené co to dá, aby měly grády.

Na druhou stranu existují nahrávky, které i dnes mají perfektní zvuk při zachování všech potřebných atributů pro náročného posluchače. Buď si to pohlídá autor, jenž je dostatečně technicky zdatný, aby věděl, co má chtít, a zároveň to ustojí před nátlakem všech zvukomódních chytrolínů. Nebo také existují vydavatelství, kde je ve studiu u masteringu někdo rozumný a nelezou z něj jenom shity. Vezmi si například cokoli od vydavatelství ECM, tamní producent není trotl, a není to hudba pro trotly.

Hledání dobrého zvuku je obtížné a zdlouhavé, požadavky na něj splní cca. 5% nahrávek.

Zcela záměrně vynechávám téma remasteringu starých nahrávek, to je další sado maso hehe exkrement.
pepanovacek PepaNovacek 27.10.2016 17:11  16440
PegasTakže se taky brodíš spokojeně ve zvukových exkrementech, hehe ?
pegas Pegas 27.10.2016 17:06  16439
Do technické debaty se nechci motat, protože tomu nerozumím. Ale fakt bych chtěl mít někdy možnost poslechnout si svoje oblíbené desky na opravdu kvaitní aparatuře, případně tam i porovnat různé verze nahrávek. To však nehrozí, takže jsem většinou s vydávanými deskami spokojený a pokud mám připomínky ke zvuku, je to z jiných důvodů (asi i slyšitelnějších).
U této problematiky mě však vždycky napadá jedna věc. Když dochází k takovému mršení nahrávek kvůli masám, proč to dělají ji autoři, kteří vydávají desky v malém nákladu pro fanoušky, u kterých se dá předpokládat hlubší zájem o jejich hudbu? Tedy přeci není ta potřeba prosadit se na trhu a znít dobře pro každého? Většina lidí asi nebude vlastnit nějakou drahou aparaturu, ale přeci neznamená, že ta "kvalitně" udělaná nahrávka, která uspokojí náročné, by zněla na nějakém obyčejném přehrávači špatně, nebo ano?
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 27.10.2016 14:28  16438
suchosS uměleckým záměrem problém nemám. Jsou různé druhy deformací. Jsem si jistý, že umím odlišit originální snahu o něco zajímavého od rutinního zvukového neumětelství.
Konkrétně Venetian Snares poslouchám. Úlety tohoto typu občas můžu.
suchos suchos Technical Thrash Metal is king 27.10.2016 14:16  16437
OliasAz se to narodi, tak se doufam pochlubis ;-)
suchos suchos Technical Thrash Metal is king 27.10.2016 14:14  16436
AntonyTen deformovany zvuk muze byt umeleckym zamerem. Treba takovy Squarepusher, Aphex Twin, Venetian Snares a jini IDM borci.
No, to je fuk. Elektronicka hudba nemusis.

Pokud nekdo zamerne masteruje rockovou a metalovou hudbu aby byla plocha a bez dynamiky a rvala i na repracku lacinyho telefonu z Ciny tak je idiot.
Ale nastesti, i takhle masterovana hudba se da uzit. Kdyz clovek chce ;-)
Ovsem nekdy uz je to moc. Treba takovy Baroness to fakt prehnali.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 27.10.2016 14:12  16435
OliasPradávnej flame?
Tady jste se ve zvukových exkrementech brodili spokojeně dlouhá léta. Až vám někdo ten shit musel rozmáznout po hlavě (Baroness), aby hehistům došlo, že něco není v pořádku. Ale nakonec jste usoudili, že jinak je to v poho. Žádnej flame jsem nezaznamenal.
olias Olias 27.10.2016 14:02  16434
Mně přijde super, jak se ten pradávnej flame zase vynořuje, heheh

Ale tahle debata mi připomíná uplně čerstvou zkušenost, kdy jsme teď ve studiu míchali nahrávku řekněme podle současných trendů a já jsem tomu kamarádovi když se mě na konci session ptal jak se mi to líbí vždycky odpovídal, že si to musím poslechnout na svém zařízení, protože na tom jeho (mnohem dražším) to zní vždycky skvěle a já ty nedostatky rozkreju spíš na tom svém, které už mám zaposlouchané a je tedy pro mne daleko víc referenční..
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 27.10.2016 14:01  16433
suchosJá ti rozumím, v podstatě souhlasím, jen trochu v nadsázce poukazuji na ty paradoxy, aby vyzněly.

Domnívám se ale, že příčin špatného masteringu je víc, než předpokládaný poslech na nekvalitní sestavě. Deformovaný zvuk je slyšet a významně ruší už na docela levné sestavě. Hlavní důvodem však je, že plochá dynamika, elektronické efekty, přidané zkreslení, atd., zní efektně hlasitě i na nevýkonných krabičkách. A to je pro spoustu lidí líbivé, chtějí to, dělá jim to dobře, je to čistý atavizmus. S tím producent počítá, agresivnější nahrávka - producentský i prodejní úspěch.

Rozdíl mezi dobrou a špatnou nahrávkou se stírá například v autě, což je taky typický příklad shitového poslechu. Pro spoustu lidí je ovšem ten shitový poslech konečná, vrchol spokojenosti. To je smutná skutečnost.
suchos suchos Technical Thrash Metal is king 27.10.2016 13:59  16432
hehe, jak rikas, Pepo, jak rikas, hehe.

pepanovacek PepaNovacek 27.10.2016 13:46  16431
SuchošMožná se nedokážeš vyjádřit přesně, ale někteří Ti rozumí. A někteří zase ne. Hehe.
suchos suchos Technical Thrash Metal is king 27.10.2016 13:40  16430
A kdy jsem rekl, ze za to muze aparatura?
Ja jsem jenom rekl, ze na shitovych sluchatkach se da poslouchat i shitove nahrana (masterovana) hudba. Protoze proste NEZNI tak spatne, protoze ty sluchatka nehraji tak dobre.
Cim lepsi mas aparatura, tim vic slysis jak shitove je vetsina hudba nahrana.

Kdyz si chci uzit Mestis, tak si je pustim na shitovych sluchatkach. A uziju si je.
Kdyz su chci uzit Beck - Sea of Change (napriklad) tak si ho pustim na neshitovych sluchatkach.

Myslim, ze pricina je jasna. Vestina poslouchacu si pousti hudba na shitech. Nebo to si aspon mysli lidi, kteri rozhoduji o tom jak bude nahravka masterovana.
Existuji vyjimky, a jsem rad, ze si mi je dari najit. Stoji to cas a namahu, ale stoji to za to, ne? Na tom se snad shodneme.

Nejsem moc zvyklej psat/mluvit cesky, tak mozna, ze se nedokazu presne vyjadrit ;-)

[ 12407 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt