Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Diskuze na Lopuchu,
pohlazení na duchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub GENESIS [ŽP: 8 týdnů] (kategorie Hudba) moderují Vaklaf, Bubla, PepaNovacek.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 18:46
8.-14.1.2024: Cynic - Ascension Codes - 2021 (Jitka)
15.-21.1.2024: Ota Petřina - Super-robot - 1978 (Pepa)
22.-28.1.2024: Supertramp - Even In The Quietest Moments - 1977 (Ivan)
29.-4.2.2024: Linda Perhacs - Parallelograms - 1970 (Štěpán)
5.2.-11.2.2024: Brother Ape - A Rare Moment Of Insight - 2010 (Miro)
12.2.- 18.2.2024: Jouis - Dojo - 2014 (Honza)
19.2.- 25.2.2024: Kevin Gilbert – The Shaming Of The True - 2000 (Dan)
26.2.- 3.3.2024: Sparks – Lil' Beethoven - 2002 (Petr)
4.3.- 10.3.2024: Jakszyk, Fripp and Collins – A Scarcity Of Miracles - 2011 (Jitka)
11.3.- 17.3.2024: Dux – Vladimír Padrůněk In Memoriam - 1986 (Pepa)
18.3.- 24.3.2024: 10cc – The Original Soundtrack - 1975 (Ivan)
25.3.- 31.3.2024: Lucifer's Friend – Banquet - 1974 (Štěpán)
1.4.- 7.4.2024: Persona Grata – Reaching Places High Above - 2013 (Miro)
8.4.- 14.4.2024: Return To Forever – Where Have I Known You Before - 1974 (Honza)
15.4.- 21.4.2024: Mr.Bungle – California - 1999 (Dan)
AC/DC - Back In Black - 1980 (Pepa)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 62382 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 11.10.2019 16:22  46644
Jo, ten film ještě jednou doporučuji.. :)
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 11.10.2019 16:14  46643
KeyserSozeJsem rád, že KeyserSoze vnímá Kvadrofénii stejně jako My, a že dokázal objevit skrytou krásu tohoto alba. Naprostá shoda, velmi pěkně napsáno.
Soudím, že i ostatní ze současné čtveřice hodnotitelů to album berou jako nadprůměrné, což je fajn.

Trio RUSH jsme recenzovali tři. Kvartet The WHO děláme čtyři. Příště navrhuji psát o WHITESNAKE, což je sextet, tak se nás třeba sejde šest.
pepanovacek PepaNovacek 11.10.2019 14:56  46642
The Who By Numbers


Vím, že jsem byl po svém plácání o albu Quadrophenia poučen (zaplaťpánbůh) , jak psát správně recenze, a také jsem se nad sebou hluboce zamyslel. Vím, že to plácání nebylo systematické, ale jalové, neurčité a zbabělé, vím, že je načase převzít odpovědnost a najít v sobě odvahu, formulovat svoje abstraktní pocity do smysluplných vět (kupříkladu masomlejny co se v útrobách pevnosti skrývají mě rozšrotují, rozleptají louhem, rozdrtí mlýnskými kameny, a ke konci mě nechají, abych zcela vyčerpán jaksi vysublimoval ven). Vím, že bych měl být disciplinovaný, a udělat si v tom jasno, abych jen tak bezcílně neplaval v prostoru - zmiňuju se o jednotlivých skladbách, a to je prostě na nic, jsou to jen slinty, a nedá se to číst. Tohle všechno už tedy vím, ale já prostě recenze jinak psát nedovedu, tak se omlouvám za svoje další plácání.


Myslím si to samé, co Honza, že Townshendovi muselo být jasné, že cestou koncepčních alb už to dál nepůjde, a tak The Who By Numbers je opět spíš písničkové, podobně jako Who's Next.


Slip Kid - veselá, rozverná písnička, výborný Daltrey, skvělá basa (jako vždy), zajímavé mezihry na piano, pěkné vokály, celkově velice povedená skladba.


However Much I Booze - krásný zpěv Townshenda, další taková veselá písnička.


Squeeze Box - kántry, hehe.


Dreaming From The Waist - nádherné vokály, opět (a je to už skoro trapné, hehe) vynikající basa, hlavně na konci, naléhavý a skvělý Daltrey.


Imagine A Man - krásná balada, jen akustická kytara se zpěvem, trochu Zeppelínovské, pak se přidá piano, nádherné vokály, pro změnu trochu Céesenypsilonovské, hehe. Daltrey je fantastický zpěvák. Tohle je pro mě jeden z vrcholů alba.


Success Story je jediná skladba, kterou nenapsal Townshend. Entwistle opět nezklamal.


They Are All In Love - trochu nasládlá, trochu neba, ale budiž.


Blue, Red And Grey - krásná písnička, Townshend zpívá prostě nádherně, až by jednoho rozplakal. Pěkné dechy, a na co všechno hraje, nejen tady (to je banjo nebo ukulele nebo co ?), snad i akordeon jsem někde slyšel a něco jako steel kytaru. Jo, a k názvu skladby ho asi inspirovali Baroness, hehe.


How Many Friends - fakt už je to blbý, ale zase fantastická basa, úžasná, silná skladba, asi nejlepší na albu.


In A Hand Or A Face - skvělé rozloučení.


No, co napsat závěrem ? Že The Who By Numbers je moc pěkné a povedené album. Takové obyčejné, milé, veselé – a veselý jsem byl při poslechu i já, protože mě to prostě bavilo. Neubránil jsem se srovnávání s albem Quadrophenia, kdy tady jsem měl opravdu takové radostnější pocity, byl jsem tak nějak víc v pohodě, víc uvolněný, a řekl bych, že i hoši z kapely. A srovnával jsem i s Who's Next, protože tahle dvě alba si podobná jsou. Paradoxní je, že The Who By Numbers bude z těch tří alb asi nejslabší, a i já, kdybych musel bodovat, jako, že nemusím, bych mu dal o nějakou tu půlku, čtvrtku bodíku, hvězdičky nebo čehokoliv míň. Nicméně. Že jo.


Takže za mě spokojenost, a to dost veliká. Není to taková bomba, jako Who's Next, nejsou tady tak silné skladby, ale kapela jistě udělala dobře, že se vrátila k podobnému formátu. Deset skladeb, polovina výborná, dvě, tři špičkové, skvělý zvuk, vynikající výkony všech muzikantů (vyjma opět naprosto průměrného a nevýrazného Moona), konečně zase hodně kytar, opět doslova trčící Entwistle, a nesmím zapomenout na téměř pátého člena kapely, který je na The Who By Numbers slyšet jako snad ještě nikdy, a to je Nicky Hopkins.


pepanovacek PepaNovacek 11.10.2019 14:52  46640
KeyserSozeJá Tvoje kecy čtu !!!
keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 11.10.2019 14:44  46639
No tfuj... ne s duše. Z duše! Heh.
keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 11.10.2019 14:44  46638
Pěkně jsem si zase početl, chlapci. A tentokrát v podstatě shoda pouze s Antonym, který mi mluví s duše.

Antony: Pro mě je Quadrophenia také srdcovka a film jsem neviděl, hehe.
keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 11.10.2019 14:42  46637
PepaNo jo, já neumím psát košatě, tak si vypomáhám touhle berličkou, no. Že moje kecy nikdo nečte, to je mi jasný. Příště budu dělat výtahy typu: Quadrophenia je nejlepší album The Who. Tečka. Hehe.
pepanovacek PepaNovacek 11.10.2019 14:22  46636
KeyserSozeMarku, i když nedovedeš vůbec psát recenze - zmiňuješ se o jednotlivých skladbách, a to je prostě na nic, jsou to jen slinty, a nedá se to číst, hehe - tak já Ti děkuju, protože jsem to přečetl opravdu jedním dechem. A věřím Ti každé slovo.
keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 11.10.2019 14:08  46635
The Who - QuadropheniaNa tohle album jsem se těšil nejvíc. A víte proč? Protože je moje nejoblíbenější a to nejen v rámci diskografie The Who. Je to i jedno z mých nejoblíbenějších alb vůbec. Touhle deskou jsem začal své objevování hudby The Who a dodnes si pamatuji onu anabázi: po prvním poslechu jsem si myslel, že je to dobré album. Po druhém poslechu to bylo sakra dobré album. Po třetím výborné album. A po čtvrtém až milióntém poslechu jej považuji za vybroušený hudební diamant.

Tommy bylo tématicky pospojované, mírně symfonické koncepční album, zatímco následující Who's Next byl soubor silných rockových písní, kde se ve větší míře objevily i klávesy. A Quadrophenia je spojením obou světů. Koncept je tentokrát trochu menší zhulenina než ten na Tommym a vypráví příběh o smažce jménem Jimmy, který je fanouškem The Who, a který zažívá hromadu životních zklamání. Nemůže si najít pořádnou práci a jeho milá mu dá kopačky kvůli Jimmyho "nejlepšímu" kamarádovi. Poslední kapkou je zjištění, že bývalý drsný vůdce gangu se nyní živí jako bellboy (portýr po našem) a Jimmy tím pádem ztratí všechny iluze a veškerou chuť do života. Ukradne tedy loď a vyrazí na útes na širém moři. Tam začne rozjímat nad životem a příběh tím končí. Nedozvíme se, co se s Jimmym stalo. Za mě ale ať ho klidně sežerou žraloci, protože svoje poslání jako stěžejní fiktivní postava pro toto výjimečné album do puntíku splnil, hehe.

Album otevírá krátké intro I Am The Sea se šuměním moře a zjevením tří hlavních motivů desky - Is it me for a moment?, Bell boy a Love reign o'er me. Poté dojde k mohutné explozi a začne The Real Me, zřejmě můj nejoblíbenější song od The Who vůbec. Co na tohle říct? Neskutečná vypalovačka s bezchybným vokálem Daltreyho, dechberoucí basovou linkou velmistra Entwistlea, fantastickým riffováním Townshenda a živelně bombastickou hrou Keitha Moona. Skladba valí nezastavitelně dopředu a v refrénu se přidají i dechy. A ty tomu dávají takový feeling, až mám pocit, že se z toho brzy zcvoknu. Jízda pokračuje titulní skladbou, instrumentálkou Quadrophenia, jež hned v úvodu zaujme krásně uječenou kytarou a symfonickými aranžemi na pozadí. Po chvilce zpomalí do nápěvu Is it me for a moment? a já neumím přesně popsat slovy, co tohle se mnou dělá. Jenže to není všechno. V průběhu těch šesti minut se toho hudebně stane tolik, že by to asi někomu stačilo i na celé album. Pasáž od 4:00 si asi nechám zarámovat - hlavně ty sestupné harmonie a aranže od 4:46... Pak následuje pár písní, které jsou především narativní a vyprávějí příběh spratka Jimmyho. Cut My Hair je pomalá a smutná skladba s překrásným piánem a vokálem Townshenda ve slokách. V refrénu to zase všechno tak pěkně exploduje a je to zarámované nádhernými dvojhlasy. The Punk And The Godfather začíná fantastickým riffem a vyklube se z toho pěkně svižná věc. Zaujme tady i vokál v refrénu, jenž tak zvláštně intonačně šplhá a graduje. Ale úplně nejkrásnější je tady prostřední zklidněná pasáž s opět krásným dvojhlasem a s neskutečně vychytanou kytarou na pozadí. I'm One je další skvělou písní, tentokrát založenou na akustické kytaře s lehkým nádechem country. The Dirty Jobs je asi mojí nejméně oblíbenou skladbou na albu. Jsou tu zajímavé smyčce na pozadí, ale jinak mi asi moc nesedí ta melodie. Vysloveně průser to ale taky není. Helpless Dancer je taková kratší sranda písnička s Entwistleovým lesním rohem, která po kratším začátku přejde do pochodového rytmu vytvářeného akordy na piáno. A na konci na chvilku z "rádia" zazní kousek The Kids Are Alright z My Generation. Is It In My Head? je nádherná píseň opět s piánkem a výrazným refrénem, do kterého nádherně promlouvá Townshendova kytara. Ve druhé polovině se na chvilku zrychlí tempo, aby to vzápětí zase zpomalilo s téměř floydovskými vyhrávkami. I've Had Enough uzavírá první polovinu desky a tady musím zmínit kytarový podklad hned na začátku, který mi zní jako Abacab od Genesis, hehe. Jenže ti s tím přišli až o hezkých pár let později. V 1:22 přijde na řadu překrásný motiv Love reign o'er me, kterého si ale ještě naštěstí užijeme ve druhé polovině alba. Výborná skladba, která famózně uzavírá první půlku alba.

Druhá polovina začíná skladbou 5:15, která po klidném začátku Why should I care? exploduje do další vypalovačky, jež svým živelným stylem trochu připomene předchozí album. Nevím, co bych tady vypíchnul. Opět výborné dechy a na konci naprosto úchvatné kytarové sólo. Celá tahle věc je aranžérsky tak nahuštěná, až to snad ani není možný. Sea And Sand nastolí mořský motiv, který je ve druhé půlce alba dominantní (zatímco první půlka se zabývala peripetiemi z města). Ve slokách krásná balada se sakra skvělým vokálem Daltreyho, viz pasáž od 1:53 s několika nádhernými vrcholy. V průběhu celé skladby se mění dynamika a je to prostě parádní věc. Vyšponovaný závěr je dokonalost. Drowned je taková jednodušší hardrocková písnička s fantastickým piánem a skvělou instrumentální částí uprostřed. Basová ekvilibristika na konci pouze potvrzuje, co byl Entwistle za zvíře. No, a pak přijde Bell Boy, pro mě jeden z vrcholů alba. Ta se po počátečních breacích rozjede v tempu, při kterém si musím podupávat a pokyvovat hlavou. Na pozadí skvělé klávesy a do transu mě přivádí třeba už jen samotná rytmika frázování, jako např. Well I see a face coming though the haze, I remember him from those crazy days. Můžeme tady slyšet i hlas Keitha Moona, který obstarává hlas bývalého vůdce gangu, nyní portýra. Po druhém opakování fráze I don't suppose you would remember me, but I used to follow you back in sixty three přidá Townshend na intenzitě riffování a to je pro mě jedním z nejvíc posrávacích momentů z celé desky. Doctor Jimmy je hutně symfonická skladba, která na začátku hezky peláší a dává na odiv promyšlené aranže dechů a smyčcových nástrojů. Co tu ale vyčnívá, to je téměř nenápadný přechod do motivu Is it me for a moment?, ke kterému Daltrey přidá Stars are falling. Tahle pasáž se vynoří jakoby z ničeho, přičemž smyčce na pozadí nepřestanou hrát, pouze se přizpůsobí harmonii zmíněného motivu. Promyšlené, geniální a mrazí mě z toho v zádech. A v téhle skladbě je toho víc. Třeba vyhrávky v pasáži od 4:50. A ke konci přijde opět Is it me for a moment?... Nádherný song. A famózně na něj naváže The Rock, což je druhá instrumentálka na desce a je to taková Quadrophenia II. V podstatě má stejnou strukturu, přehrávají se zde stejné motivy, ale celé je to trochu více položené do kláves. Hrozně moc se mi tu líbí kytarové sólo před skvělým závěrem. A je to tady, dostali jsme se na konec. A ten konec je přímo božský. Love, Reign O'er Me začíná překrásným klavírním partem a po chvilce přejde do nádherné balady s bezchybným vokálem pana Daltreyho. V první polovině je to poklidné, ovšem ve druhé půlce to postupně vygraduje do monstrózního finále, které zakončí tuhle cestu hudebním světem The Who. Perfektní konec a lépe to asi zakončit nešlo.

Tímto albem The Who zakončili podle mě svojí nejlepší éru a to rovnou BOMBOU, která těžko hledá rovnocenného soupeře i mimo jejich katalog. Už párkrát jsme tu na Lopuchu rozebírali alba na pustý ostrov a tohle je jedno z těch, které bych si musel s sebou přibalit. Nádherné, úchvatné, výjimečné a přimyslete si i další superlativy. Hodnotil bych klidně i 6/5, ale budu se držet nepsaných pravidel bodování a dávám 5/5. Pro mě je to bez debat.

P.S.: Tohle Při hledání informací o remixu Quadrophenie z roku 2011 jsem narazil na následující charakteristiku napsanou panem Jakem Cohenem z Consequence of Sound: The Who's Quadrophenia is not their best known album (that would probably be 1969’s Tommy), nor is it the one with the most hits (1971's triple-platinum Who's Next). No, Quadrophenia is The Who's forgotten masterpiece, with barely any presence on classic rock radio save for the occasional "deep cut" lip service to "Love Reign O’er Me" or "5:15". Yet this album is perhaps The Who's finest, the zenith of Pete Townshend's considerable songwriting talent, with standout performances from every band member. It's their most complete work of art. Make no mistake about it, this is one of those albums, a guaranteed five-star offering, up there with Exile on Main St., Revolver, Dark Side of the Moon, and Days of Future Passed among the late '60s/early '70s British rock pantheon. Nu, nezbývá než souhlasit. Jemu na to stačil jeden odstavec.
ravil_saton Ravil Saton Indigo opět žije - 18.11. Chapeau Rouge - www.indigoseries.com 11.10.2019 13:57  46634
Neco sem tam blekotal a pak prihral polivcicku, ze vyznamenani by si zaslouzilo i lidi jako Jan Hammer, Miroslav Vitous ci v divadle Parizek. Coz jsou mezinarodne uspesny a uznavany lidi, u nichz se divim ze se na ne zapomina. Ale ten rozhovor se tyka jinejch veci, nemusime tu resit moc
pepanovacek PepaNovacek 11.10.2019 12:29  46633
https://www.televizeseznam.cz/video/prostor-x/vychovavame-si-casovanou-bombu-a-do-5-let-to-pocitime-spousta-mladych-bude-bez-prace-rika-prokop-63979081
slava slava Nakonec to všechno dobře dopadne 11.10.2019 12:26  46632
On Gott umřel?
olias Olias 11.10.2019 11:42  46631
PepaNovacekA co mu zaskočený Dan odpověděl?
pepanovacek PepaNovacek 11.10.2019 09:31  46630
Ty vole, týden jsem odolával – a vydržel – nečíst nic o Gottovi, jediné, co jsem zahlédl, byla nějaký rozhovor s Danem (Ravilem), kde ho moderátor (a mě tedy taky) evidentně zaskočil první otázkou, ve které se ho ptal na rozdělení společnosti v souvislosti právě s Gottem.

Dneska jsem to už nevydržel, protože na Seznamu si člověk nepřečte skoro nic jiného, než o tisících plačících lidech, kteří se s Gottem loučí. Jako jo, když někdo umře, nikdy to není legrace, ale bylo mu osmdesát, a jet do Prahy, a čekat celou noc, abych se mohl podívat na mrtvého cizího chlapa ? Tohle je tedy (silně) nad moje chápání.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 11.10.2019 08:35  46629
Ravil SatonMěl jsem na mysli propojení hlasu komentátora v pozadí s pískáním konvice a navázání tohoto předělu na následující skladbu. Tento druh vynořování a zanořování backgroundu Waters využíval v budoucnu hojně.

[ 62382 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt