Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Tolik rozruchu
jen v Lopuchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub GENESIS [ŽP: 8 týdnů] (kategorie Hudba) moderují Vaklaf, Bubla, PepaNovacek.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 18:46
8.-14.1.2024: Cynic - Ascension Codes - 2021 (Jitka)
15.-21.1.2024: Ota Petřina - Super-robot - 1978 (Pepa)
22.-28.1.2024: Supertramp - Even In The Quietest Moments - 1977 (Ivan)
29.-4.2.2024: Linda Perhacs - Parallelograms - 1970 (Štěpán)
5.2.-11.2.2024: Brother Ape - A Rare Moment Of Insight - 2010 (Miro)
12.2.- 18.2.2024: Jouis - Dojo - 2014 (Honza)
19.2.- 25.2.2024: Kevin Gilbert – The Shaming Of The True - 2000 (Dan)
26.2.- 3.3.2024: Sparks – Lil' Beethoven - 2002 (Petr)
4.3.- 10.3.2024: Jakszyk, Fripp and Collins – A Scarcity Of Miracles - 2011 (Jitka)
11.3.- 17.3.2024: Dux – Vladimír Padrůněk In Memoriam - 1986 (Pepa)
18.3.- 24.3.2024: 10cc – The Original Soundtrack - 1975 (Ivan)
25.3.- 31.3.2024: Lucifer's Friend – Banquet - 1974 (Štěpán)
1.4.- 7.4.2024: Persona Grata – Reaching Places High Above - 2013 (Miro)
8.4.- 14.4.2024: Return To Forever – Where Have I Known You Before - 1974 (Honza)
15.4.- 21.4.2024: Mr.Bungle – California - 1999 (Dan)
AC/DC - Back In Black - 1980 (Pepa)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 62424 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 2.8.2019 22:20  45114
Rush - Power WindowsTransformace dokončena. Power Windows přichází rok po Grace Under Pressure a osobně toto album (spolu s tím dalším) vnímám jako finální výbrus stylu a zvuku Rush 80. let.

Všechno to začíná, jako již tradičně, vypalovačkou. The Big Money je zkrátka a prostě bomba! Rush tady opět vytáhli arzenál největšího kalibru. Takže si to hezky odškrtáme (a všechno jsou to pro mě plusy, aby nedošlo k mýlce): Skvělé synťáky, hlas Geddyho Lee v top formě (a to ani nebudu rozebírat jeho řezavou a geniální basu, která se táhne celým albem), nabušené a strojově přesné bicí, krásnou (a hromadou echa zefektovanou) kytaru, skvělou dynamiku, parádní instrumentální části, které je radost poslouchat atd. atd. Prostě ultimátní Rush song.

Další na řadě Grand Designs mi v některých chvílích připomíná U2 a asi je to způsobené pár riffy, které mi zní jako od Edge. Tato skladba je takový Rush standard a ničím extra úplně nevyniká. Takže v kontextu celého alba je u mě v oblíbenosti na nižších pozicích.

To Manhattan Project vrátí Rush zase hezky zpátky do bombastičnosti nastolené první skladbou. Tahle věc má krásný melancholický náboj, umocněný můstkem před svižným refrénem, jenž začne krásnými prstoklady Alexe. Celou skladbou se táhnou změny tempa a za překrásný moment považuji mezihru s houslemi někde za polovinou skladby. Nářez.

A jízda pokračuje skladbou Marathon, kterou mám hrozně moc rád. Geddyho basa je tu v říši fantazie a vlastně hra všech tří chlapců je úžasná. Já vím, že se opakuju, ale jejich instrumentální zručnost mě vždy fascinovala a je obdivuhodné, jaká mezi tímto kanadským triem fungovala chemie. Další takovou squadrou azurou byli naši milovaní Genesis. Vypíchnul bych tady hlavně posrávací instrumentální pasáž od poloviny skladby, kvůli které si tento song klidně pustím několikrát za sebou. Jo, a je tam i nádherné sólo od Lifesona, abych nezapomněl. Pro mě je Maratón jedním z vrcholů alba.

Bomby ale nekončí. Territories jsou totiž další parádní skladbou. Úplně tady žeru tajemné a melancholické sloky, do kterých v čase 1:20 zasáhne Lifeson překrásným skřípavým riffem. A co ta pasáž od 2:18? To je přeci neskutečná krása a opět vám musím kluci poděkovat, že jste mě nastartovali k dalšímu kolečku s Rush. Uvědomuji si, že jsou Rush pro mě jednou z nejoblíbenějších skupin vůbec. Jejich muzika roste každým dalším poslechem a pořád v ní objevuji něco nového. A to už jsem slyšel všechna jejich alba asi tisíckrát.

Middletown Dreams je další pecka s krásným, zasněným refrénem. Začíná melancholicky, pak nastoupí frenetická klávesová staccata a ve druhé polovině skladby se to po krátkém zvolněném předělu vrací do rozmáchlosti začátku. Líbí. Moc.

Emotion Detector začíná v pochodovém tempu a spolu s Grand Designs je to pro mě nejslabší kousek alba. To ale zase neznamená, že je to špatná skladba. Jenom na ní platí stejná charakteristika, kterou jsem uvedl u "dvojky".

No, a na závěr přijde Mystic Rhythms, kterou jsem svého času točil pořád dokola. Tahle věc má (jak název napovídá) dokonalou mystickou atmosféru. Dlouho jsem teď přemýšlel, jak tu skladbu rozebrat, ale nic převratného mě nenapadlo. Prostě je to věc, která mě tak nějak zasahuje. Vždy se mi líbí změna zvuku kláves mezi frázemi "mystic rhythms - under northern lights", které se později mění na "...under city lights". Skvělý song a další vrchol.

Z předcházejícího textu je tedy určitě jasné, jak moc mám tohle album rád. Pokud jsem u předchozích dvou alb trochu váhal s hodnocením, tak tady neváhám ani sekundu. Tato deska je pro mě jednou z nejoblíbenějších od Rush a její opětovný poslech byl neskutečně povznášející. Keyserova BOMBA a jedno z nejlepších alb 80. let. 5/5.
bubla Bubla 2.8.2019 18:12  45113
KeyserJdu na to, hehe. Díky.
olias Olias 2.8.2019 18:04  45112
KeyserSozeDiky, no....raději, si budu Yes pamatovat když jim bylo 35 a méně..hehe
keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 2.8.2019 17:20  45111
Yes 50 LiveMinulý rok podnikli Yes turné k 50. výročí existence skupiny, během kterého natočili živák na dvou CD. Zrovna dneska vyšel.

https://mega.nz/#!96xCASqQ!jOMs0zzd3Ek1cXNmvUjZNLKpjx3KBlQebbYxAd8dhp4

Sestava byla: Davison / Howe / Downes / Sherwood / White (ten spíš do počtu) a speciální hosté Kaye a Moraz.

Asi pouze pro odvážné, ale třeba se pletu.
bubla Bubla 2.8.2019 09:11  45110
PepaAž přijdu domů, tak to pošlu.
pepanovacek PepaNovacek 2.8.2019 08:43 - Oblíbené kluby (20:25) 45109
Bubla 45106Moc pěkné čtení, děluju.
pepanovacek PepaNovacek 2.8.2019 08:38 - Oblíbené kluby (20:25) 45108
Bubla 45107Chtěl.
bubla Bubla 1.8.2019 22:29  45107
Poslouchám teď Octave of the Holy Innocents, doporučuju, nádherná deska, akustické instrumentální trio basa-kytara-bicí Jonas Hellborg, Buckethead a můj miláček Michael Shrieve. Nástroje krásně nahrané (je to z poloviny 90. let), můžu to i zkusit někam nahodit, pokud by někdo chtěl. Ještě je totiž i remixovaná verze vydaná asi o 15 let později, kde jsou přimíchané nějaké nesouvisející vokální samply, což tomu nijak nepomáhá nebo jsem to nepochopil.
bubla Bubla 1.8.2019 21:52  45106
King Crimson - Happy With What You Have To Be Happy With + The Power To BelievePodobně jako u Vroom a Thrak Fripp servíruje EP předkrm a teprve po něm plnohodnotnou desku. A podobně jako na Thrak jsou tady krátké a cappella vocoderové vsuvky, které mi připadají naprosto zbytečné.

Happy With What You Have To Be Happy With

Bude, She Shudders a I Ran nehodnotím. Titulní skladba svým sebeparodickým textem možná dokládá, že i Belew si uvědomoval, že na předchozí desce chyběly písničky a teď je potřeba nějaké vymyslet. Tohle je pěkný nářez a rozhodně dobrý začátek. Mie Gakure je pěkná atmosférická krajinomalba, dlouhá tak akorát. Akustická Eyes Wide Open je nádherná, i když možná na King Crimson možná moc normálně zaranžovaná písnička. Hodně se mi tady líbí perkuse, celé je střízlivé a aranžmá nechá vyniknout Belewův zpěv. Shoganai je taková milá vzpomínka na začátek Larks Tongues In Aspic I, ale nikam nevede. No a třetí hodně dobrý song je Potato Pie, který se zase vrací ke zlověstnému crimsonovskému zvuku 70. let. Tichá pasáž s kytarovým sólem jako by vypadla z The Letters. Takovýhle stylový návrat vítám. Novou tvorbu narušuje živák Larks Tongues In Aspic IV (vč. instrumentální verze Coda) z předchozího alba. Ten je docela pěkný, kytarová sóla se povedla i naživo. Závěrečné Clouds je koláž.

No, tři fakt dobré písničky celkem na 15 minut, zbytek řekl bych "taháme čas". Celkem to má 34 minut, což už je skoro jako normální album, ale moc jsem tenhle produkt nepochopil. Je to spíš takové druhé CD s bonusy... celkově určitě slabší než Vroom. Na druhou stranu na Power to Believe se pak opakují jenom dvě věci... tak hodnotit to samostatně asi nebudu. Musím říct, že třeba Sus-tayn-Z I a II a Superslow, které vyšly jako bonusy na The Power To Believe, jsou zajímavější než většina ostatního materiálu tady.

The Power To Believe

Tohle album jsem si moc nevybavoval a nic jsem si o něm nemyslel. Teď už si myslím. Určitě prospělo slyšet ho v kontextu předchozích alb.

Úvodní popěvek beru na milost, protože je to celkem dobré intro k Level Five, dobré instrumentálce, na které mě nejvíc baví bicí. Opět to má blízko k Larks a trochu i Red, ale přes určitou míru opakování si myslím, že je to povedenější než podobné skladby na Construkction of Light. Eyes Wide Open v električtější a možná i učesanější verzi. A pořád je to výborná písnička. Elektrik je bohužel už zase variace na něco, co jsme slyšeli, tentokrát Construkction of Light z posledního alba. Podle mě to není tak dobré. Facts of Life má dlouhé intro, ale písnička je to moc dobrá, hudebně pestrá, s krátkým ale divokým kytarovým sólem.

The Power To Believe II (překvapivě na stejném albu jako I) je asi nejzvláštnější věc na desce. Orientální melodie klávesoidně znějící kytary evokují trochu raného Wrighta a potom konečně smysluplné využití těch vocoderových zpěvů v kombinaci s nádhernou atmosférou a rytmikou. Jedno z nejsilnějších míst na desce. Na vysoké úrovni pokračuje Dangerous Curves, takový moderní Talking Drum/Devil's Triangle. Téhle linie crimsonovských instrumentálek jsem se ještě nepřejedl. Happy With What You Have To Be Happy With je taky pořád dobrá. The Power To Believe III je úplně jiná než dvě předchozí. Připomíná improvizace ze Starless and Bible Black. Moc pěkné. The Power To Believe IV už je jen taková klidnější dohra.

Je to dobré, místy až výborné, o něco lepší než Construkction, ale je slyšet, že styl King Crimson přelomu tisíciletí se už trochu vyčerpal. Na tomhle albu je už jen malý posun vpřed, pokud jde o styl a celkový zvuk. Je tady víc atmosférických instrumentálek než geometrických kytarových propletenců a možná oproti předchozímu albu lze zaznamenat moderněji znějící (ale také méně osobitě crimsonovské) bicí. Belew napsal písničky, které jsou lepší než minule (ale jsou jen tři, s Potato Pie čtyři), Fripp se pokusil znova udělat všechny možné instrumentálky, co už nahrál... se střídavým úspěchem.

Takže celkově bych dal opět 3,5/5, nebo skoro 4/5. Nevím, jestli ještě někdy vznikne nějaká další studiová deska KC, ale pokud ano, tak bude určitě s téměř dvacetiletým odstupem zase dost jiná.
pepanovacek PepaNovacek 1.8.2019 19:15 - Oblíbené kluby (20:25) 45105
KeyserSozeJo, jo, zase trošku přibrzdíme a posečkáme na Pegase. A já napíšu klidně všechno, co mě napadne, Mimoně neřeším, hehe. Spíš mě překvapilo, že nikdo Red Lenses nezmínil, protože to je naprosto jiná, zvláštní skladba, úplně jak od jiné kapely.
keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 1.8.2019 13:49  45104
PepaV Red Lenses také slyším blues. Ale nakonec jsem to nezmínil, abych nebyl za úplnýho Mimoně, hehe.
keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 1.8.2019 13:44  45103
Zkusím Power Windows sesmolit do zítra, ať si pak můžu přečíst vaše hodnocení. A Pegas je tuším o jedno další album pozadu?
keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 1.8.2019 13:42  45102
Pepa 45096No, Pepo. Zkouším si vzpomenout, jestli jsem tady od tebe kdy četl něco hezčího. A asi nečetl, pane velmistře.
badel Badel The meek shall inherit the earth, but - not it's mineral rights. 1.8.2019 11:51  45101
Pěkný. Recenze špatných alb mám stejně nejradši:)
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 1.8.2019 11:19  45100
RUSH - Power Windows (1985) DR13 USA CD PolyGram 826 098-2 M-1


Předchozí album mělo šarmu a elegance asi tolik jako sušená treska, a zvučelo jako rozšlápnutá plechovka od piva. Současná deska se v rámci dobových kritérií částečně oprošťuje od muziku devastujících praktik. Hudebníci se také o trochu více věnují svým skutečným nástrojům, od nichž minule utekli k papundeklovým náhražkám. O produkci se stará nová tvář, Peter Collins, známý také ze spolupráce s interprety jako BON JOVI, Alice Cooper, Gary Moore, a dalšími. Na klávesy na albu vydatně pomáhá Andy Richards, co se jinak orientoval na spolupráci s řadou vyslovených popíkářů, které zde nehodlám jmenovat.

Při poslechu si od samého začátku uvědomuji jednu zásadní věc. RUSH vpluli do období, kdy neřeším, která deska je dobrá, která lepší, případně nejlepší. Teď jde pouze o určení míry, jak moc je to které album špatné a otravné. Neznám žádnou jinou kapelu, kromě novovlnných popíkářů (i když takovou kládu nedali ani MODERN TALKING), která by si v 80. létech tak blaženě rochnila a chrlila jedno album za druhým. Zde však platí čím dýl, tím hůř. Zjevná nadprodukce vede v této dekádě RUSH k vyfukování jedné prázdné bubliny za druhou. Tento průmyslový bublifuk vychrlil na posluchače v rychlém sledu 7 alb, přitom by stačila jen tři. Vynikající Moving Pictures, stále výborné Signals, a to třetí, mírně nadprůměrné, by se splácalo ze zbývajících pěti. Grace Under Pressure by na něm zástupce nemělo, ovšem z Presto možná tak tři songy bych dal. A šlus.

Power Windows by na kompilaci neotravných songů přispělo určitě skladbou Marathon. Ta je působivá, narozdíl od ostatních skladeb podává spojitý pozitivní zážitek po celé ploše, má dokonce i něco jako emoce. Cítím v ní určitý náznak lidskosti. A taky je zde, opět a zase, geniální basová figura, Lee je rozhodně lepší muzikant, než zpěvák. Přihodil bych ještě tak Emotion Detector a Mystic Rhythms, z každé půlku, dohromady by se z nich dalo něco udělat. Ve zbytku se dá najít pár veselých hopsavých písniček, co příliš neotravují, ale poslouchat je nemusím, obzvláště ne s nálepkou RUSH. To už raději ALPHAVILLE. A pak se tam dá najít spousta popíku, který vyplňuje tenhle hudební kyblík jako hodně kyselá čalamáda.

Borcovi u okna z toho zjevně taky hrabe. Nejspíš by na dalším obrázku zbyla jen prázdná židle a zelo okno dokořán, páč v těch staromódních televizích se mezi kulisami z igelitu a plastu natřásá v barevných oblečcích trio pikolíků. Ty janečkovské disko klávesy jsou fakt peklo. Index náseru však nedosáhl brutality předchozího alba, takže z milosti za tři.


***

[ 62424 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt