Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Já Vánoce juchuchu
oslavím na Lopuchu!

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub GENESIS [ŽP: 8 týdnů] (kategorie Hudba) moderují Vaklaf, Bubla, PepaNovacek.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 18:46
8.-14.1.2024: Cynic - Ascension Codes - 2021 (Jitka)
15.-21.1.2024: Ota Petřina - Super-robot - 1978 (Pepa)
22.-28.1.2024: Supertramp - Even In The Quietest Moments - 1977 (Ivan)
29.-4.2.2024: Linda Perhacs - Parallelograms - 1970 (Štěpán)
5.2.-11.2.2024: Brother Ape - A Rare Moment Of Insight - 2010 (Miro)
12.2.- 18.2.2024: Jouis - Dojo - 2014 (Honza)
19.2.- 25.2.2024: Kevin Gilbert – The Shaming Of The True - 2000 (Dan
26.2.- 3.3.2024: Sparks – Lil' Beethoven - 2002 (Petr)
4.3.- 10.3.2024: Jakszyk, Fripp and Collins – A Scarcity Of Miracles - 2011 (Jitka)
11.3.- 17.3.2024: Dux – Vladimír Padrůněk In Memoriam - 1986 (Pepa)
18.3.- 24.3.2024: 10cc – The Original Soundtrack - 1975 (Ivan)
25.3.- 31.3.2024: Lucifer's Friend – Banquet - 1974 (Štěpán)
1.4.- 7.4.2024: Persona Grata – Reaching Places High Above - 2013 (Miro)
8.4.- 14.4.2024: Return To Forever – Where Have I Known You Before - 1974 (Honza)
15.4.- 21.4.2024: Mr.Bungle – California - 1999 (Dan)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 62326 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 20.1.2019 09:56 - Oblíbené kluby (14:00) 39752
Antonyho výborná recenze (i když s tím artem v Moonchild nesouhlasím) zbytečně pokažená pláčem nad Wilsonem. Pokud máš Antony stále tu potřebu tady lamentovat nad jeho remastery, tak to doporučuju dávat do samostatných příspěvků, abych to mohl ignorovat. Recenze ignorovat nechci, když jsou tak čtivé.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 20.1.2019 09:50 - Úvodní stránka (13:40) 39751
PegasWilson je mi ukradený. Štvou mě neautentické úpravy díla a podvody na posluchačích.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 20.1.2019 09:46 - Úvodní stránka (13:40) 39750
suchosS tím, jestli to byla skutečně vycpávka, bych si nebyl jistý. Podobné pasáže zařazovali na více svých desek, takže to vnímám jako umělecký záměr. Nebo jim pokaždé chyběla stopáž?
Zpětně na to hudebníci mohli změnit názor, ale v té době se v muzice dost experimentovalo, tohle je ještě dost krotká věc.
Mně se líbí.. :)
pegas Pegas 20.1.2019 09:37  39749
Antony: Neberu ti tvuj nazor, ale opet kopnuti do Wilsona bez znalosti/uvedeni souvislosti? On te musi vazne stvat.
suchos suchos Technical Thrash Metal is king 20.1.2019 07:53  39748
King Crimson - 1970 - In the Wake of PoseidonPo genialnim "In the Court of..." prislo logicky slabsi album.
Podivnost tohoto alba "The Devil's Triangle" je vic zajimava a poslouchatelna nez "Moonchild".
Jinak jsou to pekny pisnicky. Ale chybi jim magie "In The Court Of The Crimson King".
3.5/5

Verze:
King Crimson - 1970 - In the Wake of Poseidon - {1987 CD-Issue EGCD 2} - DR11
King Crimson - 1970 - In the Wake of Poseidon - {2010 40th Anniversary Series} - DR11
King Crimson - 1970 - In the Wake of Poseidon (1970) [FLAC] {Mastered by Nimbus} - DR11
King Crimson - 1970 - In The Wake Of Poseidon (Japan HDCD Remaster) (FLAC) - DR11
suchos suchos Technical Thrash Metal is king 20.1.2019 07:53  39747
AntonyDik, moc pekne napsano.

Nesouhlasim teda s hodnocenim Moonchild, to je sracka. Nevim co o tehle skladbe rika Fripp, ale Ian McDonald rekl, ze ta improvizacni pasaz byla proste vycpavka, protoze nemeli dost materialu. Greg Lake v te improvizacni pasazi odmitnul hrat.
Je to nic. Veliky smradlavy nic.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 20.1.2019 01:12 - Úvodní stránka (13:40) 39746
KING CRIMSON - In The Court Of The Crimson King (1969) DR11 CD Japan 1987 32VD-1063

Jsou alba, která mají několik geniálních momentů. Najdou se také alba, co těch momentů mají hodně. A pak jsou alba, která jsou celá jedním nádherně dokonalým okamžikem. Vybroušeným drahokamem, co nepřehlédnutelně září na hudebním nebi. Tak tomu je u In The Court Of The Crimson King, oslní a uteče během pár chvil. Na konci si připadám ošizen, neboť jsem se na něj dostal časovým paradoxem během pár sekund.

Obal desky s obličejem řvoucím šílenstvím a hrůzou z vnitřních děsů vyjadřuje, co se na její ploše bude odehrávat. Není zde noty, jež by nenesla znepokojení a neklid. I zdánlivě klidné pasáže jsou zahaleny v temném oparu paranoidních očekávání věcí příštích. Tohle naservírovat lidem koncem roku 1969 bylo asi docela silné kafe. Fripp musel muziku na první album KING CRIMSON nosit v hlavě delší čas, neboť skladby z desky prezentoval na koncertních vystoupeních souboru už od jara 1969. Tři z nich například zahrál během legendárním koncertu v Hyde Parku, kde vystoupili 5.7.1969. Této akce se zúčastnilo odhadovaných 250-500 tisíc neplatících (koncert byl zdarma) diváků, a pro soubor šlo o průlomový počin.

Půl minuty sci-fi tónů, a potom: Saxofony, skřehotavé kvílení, zase vrstvy riffujících saxofonů v dusotu bicích, jazzující basa, ve vlnách se vyhrnou a zaplaví posluchačovo ucho i vědomí hned v první skladbě. Monstrózní nástup přitiskne ke zdi, nenechá nadechnout, člověk jen kulí oči. Pamatuji, když jsem skladbu 21st Century Schizoid Man (Including Mirrors) slyšel poprvé, v jakém úžasu jsem se nacházel. Jaká je v té skladbě primární atavistická síla! Dodnes ohromující pocit, kdykoli si tohle album pustím. Kytarové sólo v letmých tónech na pozadí všech hřmotných nástrojů by se mohlo lehce ztratit, kdyby nebylo tkáno svítivou nití v ruce mistra Frippa. Ve zkresleném zpěvu bych Lakea nehádal, ta deformace dává skladbě ještě větší brutalitu. Další katarzní moment nastává, když závěrečná kakofonie na chviličku ustane, aby se nadechla k dalšímu náporu, a ono... nic. Místo něj odkudsi slétnou flétnové tóny nejkratší písně na albu, zadumané I Talk To The Wind. Skoro konejší po předchozí vřavě. Je to však objetí hadí, a moc si v něm mysl neodpočine. Lake zpívá krotce, nechává svůj hlas lehce rozeznívat, udržuje napětí z nevyřčeného.

Ve třetí skladbě Epitaph (Including March For No Reason And Tomorrow And Tomorrow) se dostávají ke slovu macaté Mellotrony. Je v podobně pomalém tempu jako I Talk To The Wind ale pochmurnější. Jako bys věděl, že za kopcem táboří záhuba a zítra se s ní půjdeš utkat. Zde se konečně s harmonii s Mellotrony naplno rozezpívá i Lake, a jejich společné tóny stavějí kamennou katedrálu, v níž se někdo loučí s pozemským bytím. Saxofony na spodku místo smutečního chóru atmosféru dokreslují až funerálně. Zhudebněná depka.

Na druhé straně desky je uvedena skladba Moonchild (Including The Dream and The Illusion). Ta přináší opět ztišený úvod, zdá se, že po první skladbě alba budou následovat už jen ty smířenější. Melodie ve zpívané části je přímo kouzelná, opět podbarvená Mellotrony a pěkně ozdobená cinkavými činely. Pak ale někdo ve skrytu máchne kouzelnou hůlkou a následkem toho se začne rozvíjet téměř desetiminutová meditativní pasáž, kde se nástroje potkávají a míjejí, jako vlnění mořské pěny za mírného příboje. Jako je vodní zpěněná hladina nespoutaná a nedefinovaná pravidelností, přesto romantická a vybízející k dlouhému snění, i tento chaos kytary a perkusí má svůj půvab ve zvlněné šíři instrumentálního jsoucna. Má doslova vstřebávající a transcendentálně omamnou schopnost. Tichoučká se poslouchá se zatajeným dechem, aby ti to pak urazilo palici. Z polomdlobného nevědomí tě krutě vyrve prudce dynamický nástup posledního opusu na desce. Tento návrat k brutalitě první skladby má plný název The Court Of The Crimson King (Including The Return Of The Fire Witch And The Dance Of The Puppets) a může nepřipravenému posluchači způsobit psotníček, když si závěr předchozí skladby patřičně zesílí, aby z něj něco měl...

Deska je orámovaná dvěma velehity, o jejichž cover verzi se pokusilo nesčíslné množství interpretů. Neznám však nikoho, kdo by jim dovedl dát tu tajuplnost říznutou karmínovou jedovatostí, jako Králové na své první desce. Za zmínku ještě stojí dvojí závěr desky, kdy skladba skončí, aby se opět vrátila, a skončila definitivně. Tento předěl mne pokaždé příjemně zaskočí, i když ho znám a čekám. A právě v této skladbě se způsob hry na flétnu místy stává až radostně trylkující, kdy je možno alespoň na chvilku zapomenout na její vášnivou královskou vážnost.

Zvuk alba je na svoji dobu výtečný. Přirozený prostor bez excesů, pěkně vykreslené nástroje i zpěv. Jsou znát jisté deformace v některých vypjatějších pasážích, mají však krátkodobé trvání a neovlivňují celkový dojem. Profesionální produkci prostě zvládali chlapci už na svém debutu. Dá se hodně dočíst o problematických verzích následných masterů, které vznikaly z kopií druhého řádu, protože originál se ztratil. Najít se ho podařilo až někdy po roce 2000, a tak vyšla roku 2009 vypucovaná výroční verze s novým mixem od Frippa s Wilsonem. Ano, tím Wilsonem. Což o to, zní pěkně. Akorát úplně nevěrně. Lze se do její neautentické naleštěnosti snad i zaposlouchat, když vtom, tumáš čerte komanč, voni kokůtci to zkrátili! Tu absolutně labužnickou pasáž ve skladbě Moonchild (Including The Dream And The Illusion) ušmikli o tři minuty. A to jen proto, aby ji v neamputované verzi přihodili jako bonus. Jo, takhle se to dělá, ještě se máme co učit.

Takže, Wilsonův zprasek doporučuji nezkoušet, osobně si nejvíce užívám buď nějaký povedený vinyl rip, nebo rané verze CD. K této desce jistý šum a roztřesenost patří. O to lépe hladí i drásá našu dušu současně. Kdybych si ji vzal na pustý ostrov, s chutí bych se drásal třeba 4x po sobě. Extatická muzička. Vždycky.

*****
bubla Bubla 19.1.2019 22:15  39745
RavilTo je zajímavý, nikdy mě to nenapadlo. Určitě je ta inspirace možná. Já jsem tam vždycky slyšel spíš Colosseum. Ono tehdy bylo už poměrně dost rockových kapel s dechy.
pegas Pegas 19.1.2019 21:08  39744
Nejsem si jistý, ale mám dojem, že ta improvizace v Moonchild je skutečně vata, kterou kapela možná potřebovala dosáhnout určité délky nahrávky a je to takový jednoduchý způsob, jak toho docílit, když nejsou nápady.

Jinak docela se k tématu hodí informace o padesátém výročí King Crimson a při této příležitosti mají každý týden zveřejnit jednu raritní nebo něčím zajímavou skladbu. Celkemjich bude 50 a první je 21st Century Schizoid Man (radio edit)
https://bit.ly/2S01eOE
pepanovacek PepaNovacek 19.1.2019 20:11  39743
https://www.ceskatelevize.cz/porady/12231487900-brian-johnson-rock-na-ceste/dily/

Právě jsem se dodíval na první díl s Larsem Ulrichem, a musím říct, že se moc těším na další, protože se mi to moc líbilo.
pepanovacek PepaNovacek 19.1.2019 18:35  39742
RavilJá to taky tak slyším, jako, že je Kuře v hodinkách tímhle ovlivněný.
pepanovacek PepaNovacek 19.1.2019 18:34  39741
KeyserSozeTo kytarový sólo je skvělý, a bez problémů si ho zazpívám, hehe.
ravil_saton Ravil Saton Indigo opět žije - 18.11. Chapeau Rouge - www.indigoseries.com 19.1.2019 18:19  39740
BublaTo si myslím, ale říkali mi to i lidi, co s touhle partou ze 70. let ještě hrajou v kapelách. Asi k tomu mohl něco Pepa. Ale když si poslechneš Schizoid Man - tu zklidněnou pasáž po 4:40, tak to naprostě jasně připomíná Kuře v hodinkách.
keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 19.1.2019 18:10 - Oblíbené kluby (14:00) 39739
Pepa 39733Ve 21st Century Schizoid Man jsem měl na mysli to kytarové sólo od cca. 2:30 do té zklidněné pasáže od 4:40. Mně takové vrzání prostě uchu nelahodí, otravuje mě to a kazí mi to dojem z celé skladby. A upřímně kašlu na to, že je to takhle art :-)
keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 19.1.2019 18:02 - Oblíbené kluby (14:00) 39738
PepaNo, i Pegas se do toho pěkně trefil. Skoro stejné hodnocení. Teď když nad tím přemýšlím, tak jsem se asi měl na "půlku" vybodnout a dát tomu 4/5. Plné hodnocení mají u mě alba jako The Lamb, Foxtrot nebo Dark Side Of The Moon a přeci jen In The Court… asi tak rád nikdy mít nebudu.

A trochu vysvětlím tu svojí pětibodovou stupnici: Minimum dávám 1/5, to je tragické album (bod za snahu a přeci jen za nějakou odvedenou práci). 2/5 je špatné album. 3/5 je průměrné album. 4/5 je výborné album. 5/5 je geniální album, tzv. BOMBA.

[ 62326 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt