Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Diskuze na Lopuchu,
pohlazení na duchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Bojovník [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
nelde 18.9.2008 13:57  2093
xKiv1) Není to spíše, že všechno, co mohlo být objeveno? Jinak se můžeš dostat do sporu.
2) Podstatné je, že to není zbytečné. Protože to není finta, kterou by se od někoho učil. To je jeho výmysl - mimo jakákoli omezení.
3) Dovedení do dokonalosti neexistuje, každý je trochu jiný. Což právě chytrý bojovník dokáže využít.
4) Když s někým šermuješ, tak si ho oťukáváš. Zkusíš útok a sleduješ reakci. PAk jiný útok a zase reakci. Atd. I v rámci toho se dá něco vymyslet (není to jenom čtení protivníka). Ani nemusíš ten útok dělat celý, stačí ti, že naznačíš a on naznačí. Obrana a útok jsou nacvičené, jakmile utečeš z toho, co má nacvičeného (což bude zejména u nebojovníků, kteří nemají čas cvičit tolik boje), tak to bude impulzivní reakce. A na ní ušiješ tu fintu.
5) Pokud BC nepočítá s inteligencí, tak není. Je to o kreativitě v boji, o tom, proč se nazývá uměním.
6) Vypilované k dokonalosti je nesmysl. Nové jsou právě různé varianty a vylepšení.

Dám ti příklad - přijeli šermíři z Ruska, natrénovaní, nikdo je nedokázal porazit. Známé finty uměli strašně dobře. Až na jednoho staršího šermíře, který znal ty neoptimální, netrénované, na které ti Rusáci nebyli schopni reagovat.

Prostě šerm nejsou šachy.
kouba 18.9.2008 10:20  2092
Můj názor je takový. Obratný bojovník prostě nepoužívá nejtěžší zbraně. Silný bojovník s kladivama, obouručákama a kdo ví co ještě není zase nejobratnější. Připadá mi to docela vyrovnané. Kdy se opostíte představy. 8 úroveň. Nejtěžší zbraň v pravidlech???

Tak udělejme jinou úpravu. Snižme pro bojovníka např. od 5. stupně archetypu potřebnou sílu o 1. Ví, jak s těmito zbraněmi zacházet, jak obrátit jejich nevýhody ve výhody. Zloděj umí chodit po stropě. Takže když tohle bude taky na bázi "magie", tak proč by to nešlo.
dajen 18.9.2008 10:11  2091
xKiv [2090]: No i tak si myslím, že to není dostatečný důvod toho, aby se bojovníci na Obr úplně vykašlali.
xkiv 18.9.2008 10:04  2090
Dajen [2089]:
Kdyz bude mit vyssi Sil, tak si muze bez postihu vzit tezsi zbran, ktera casto znamena vyssi utocnost, zraneni a kryt.

A kdyz bude mit bojovnik nizsi UC a OC (na urovni ostatnich celnu druziny, napriklad), tak muze PJ druzine predhazovat "slabsi" protivniky ...

Za treti, do UC a OC se obratnost promita jenom polovinou ... do BC cela.
A povedena finta by mela nejaky ten chybejici bodik (zvlast do UC) nahradit.
dajen 18.9.2008 09:58  2089
xKiv [2088]: zrusim asi nejvetsi duvod pro zvysovani Obr u bojovnika

Počkej, Obr není jenom BČ. Co ÚČ a OČ, myslíš, že to bojovníka nezajímá?
xkiv 18.9.2008 09:49  2088
ZK [2085]:

Co tahle Boj=(OBR*2+[roveň)/2


Ach jo ... tohle vazne ne. To je zase jenom pausalni bonus oproti aktualnimu stavu by to bylo +Uroven/2, coz je podstatne vic, nez ted bojovnik dostava za archetypy - a uz to je nejspis moc).
[i kdyz i to moje (Obr+Uroven)/2 dava oproti soucasnemu maximalnimu narustu +2 BC/3 urovne celkem az +2.5 BC/3 urovne, coz je o +Uroven/6 vic, nez ma ted ...]

Moje myslenka byla *trochu* upravit rust BC u bojovnika, aby rostlo i kdyz si zdviha Silu (ale aby pri zdvihani Obratnosti rostlo vic nez pri zdvihani Sily).

Davec [2084]:

Nepřijde mi to systémové.
Místo aby bojovník dostal stejnou šanci posilovat sílu a obratnost jako ostatní povolání,

Coze? Vzdyt posilovani vlastnosti se to vubec netyka (rep. ho to nemeni).
Vsechny ostatni povolani (krome zlodeje) maji v BC jednu hlavni vlastnost (Int, Zrc, Chr) a jednu vedlejsi (Obr). [zlodej ma dve hlavni, to je ale spis chyba pravidel zlodeje]
Bojovnik tam ma *ted* dvakrat tu samou hlavni vlastnost.


tak ho vyděluješ ze systému, kdy je růst úrovně ve statistice Boj reprezentován růstem vlastností...

Jenze kdyz udelam (Sil+Obr)/2, tak
1) dostanu bojovnika na uroven zlodeje (s tim, ze uz *nebude moct* mit lepsi rust BC - ted muze)
2) zrusim asi nejvetsi duvod pro zvysovani Obr u bojovnika

A kdyz dam neco jako (Obr*2+Sil)/3, tak budu mit deleni jinym cislem nez 2, coz neprojde do pravidel.
xkiv 18.9.2008 09:35  2087
nelde [2086]:
Uvedom si jednu zasadni vec:
Svet Drd+ se od naseho sveta podstatne lisi. Pro tenhle atgument je dulezity jeden rozdil (jehoz plne zneni je spoil na PPJ), ktery ve svem dusledku znamena, ze vsechno, co vubec *muze* byt objeveno, uz objeveno bylo.


Proč si myslíš, že bojovník nemůže vymyslet něco nového?

Noveho *kvalitniho*.


A proč si myslíš, že by se to mělo vyrovnat technikám mistrů?

Protoze jinak je to zbytecne (muze se misto vymysleni "ubohe nahrazky" naucit neco lepsiho).


Ani v současném světě neznají všichni sportovní šermíři všechny finty. Oni to ani nepotřebují, podstatné je vědět, jestli poznat, jestli je pohyb finta nebo není. Pokud nereaguješ na nefintu může to být fatální, a naopak.

A to ma byt jako argument na to, ze jsou schopni vymyslet uplne nove?
Kolik takovych novych fint se (u nas) objevi za stoleti? Kolik to bylo minule (predminule, ...) stoleti?

(BTW to co se v DrD+ jmenuje finta nemusi ani zdaleka odpovidat tomu, cemu se rika finta v sermu v nasem svete; uz jenom proto, ze nas serm se typicky nedela v nekterych zbranobych kategoriich - tipnul bych asi "beze zbrane" a "sekery").


... Ta finta nemusí být něco super super, ale prostě jen odměna nebo vylepšení ...

A musi neco takoveho nutne byt nova *finta*?
Ja si myslim, ze takove modifikace uz jsou zahrnute v existujicim mechanismu BC.


Navíc celá řada fint byla odložená jako neúčinná v boji mezi šermířemi. Jenže pokud bojuješ s nešermířem, tak ti může být hodně platná a vyrovnává tvoje šance proti postavě s velkou silou a velkou zbraní.

A? To prece neznamena, ze nejsou "vypilovane k dokonalosti" (lip uz to nejde).
Ani to neznamena, ze na ne dokaze nekdo dokaze prijit "jen tak".
nelde 18.9.2008 09:14  2086
XKivProč si myslíš, že bojovník nemůže vymyslet něco nového? A proč si myslíš, že by se to mělo vyrovnat technikám mistrů?
Ani v současném světě neznají všichni sportovní šermíři všechny finty. Oni to ani nepotřebují, podstatné je vědět, jestli poznat, jestli je pohyb finta nebo není. Pokud nereaguješ na nefintu může to být fatální, a naopak.
Dále pokud děláš fintu, tak někdy očekáváš, že bude přečtená a proto ji uděláš trochu jinak. Z viditelné finty, která je určená na útok na rameno, uděláš klamný útok na bok a dupneš mu na nohu. Ta finta nemusí být něco super super, ale prostě jen odměna nebo vylepšení, které sice z hlediska známé teorie nedává extra výhodu, ale právě proto ti dá moment překvapení.
Navíc celá řada fint byla odložená jako neúčinná v boji mezi šermířemi. Jenže pokud bojuješ s nešermířem, tak ti může být hodně platná a vyrovnává tvoje šance proti postavě s velkou silou a velkou zbraní.
anonym 18.9.2008 07:27  2085
Co tahle Boj=(OBR*2+[roveň)/2
ZK
davec 17.9.2008 22:41  2084
xKivBoj=(OBR+/úroveň)/2

Nepřijde mi to systémové.
Místo aby bojovník dostal stejnou šanci posilovat sílu a obratnost jako ostatní povolání, tak ho vyděluješ ze systému, kdy je růst úrovně ve statistice Boj reprezentován růstem vlastností...
kouba 17.9.2008 22:26  2083
Je problém, když tu zbraň s potřebnou silou +12 chce každý na 7 úrovni. Pak brečí, že nemá žádný útok a BČ
kouba 17.9.2008 22:25  2082
Já hraju bojovníka a žádná z jeho vlastností mi nepřipadá nepotřebná. S tím, jak jsou hlavní jsem se smířil. Vedlejší se snažím zvedat všechny. Hrajeme na Aspekty vzledu, takže charisma je velmi použitelná, stejně jako inteligence. Vůle to je jen na udržení mimo práh bolesti ale já nehraju bijce aby něco schytával ale bojovníka, co rány rozdává. A zručnost. Mám radost, když něco najdu.

Bojovníka hraju poprvé v životě a připadá mi docela fajn. Nad výběrem fint a vůbec jeho postavením jsem strávil několik hodin. Kombinace vlastností, původ 7. 5 úroveň. Síla +5, Obr +4, Šermíř 2, Barbar 3. A pohoda.
xkiv 17.9.2008 18:37  2081
nelde [2080]:
Proc myslis, ze jsem v 2075 psal

... nebo vyvazit pouzitelnost vsech vlastnosti pro vsechny postavy.

?


nebo vyvazit pouzitelnost vsech vlastnosti pro vsechny postavy.

Tak to zkus. Uvidime na co rozumneho behem dalsich tri let prijdes ;-(


Inteligence může být potřeba na čtení protivníka

Hraj sermire.


nebo na vymýšlení nových fint.

Sorry, ale to jsi nekde uplne jinde. Opravdu si myslis, ze nejakej zelenac (tak do 9te urovne), pokud neni zrovna pronikave genialni (pro postavy nedosazitelna urovne inteligence) dokaze dat (umyslne) dohromady neco noveho, co by se mohlo vyrovnat technikam, ktere pilovaly desitky/stovky generaci (+ jsme ve svete, ktery ma tak dobry pristup k magicky ziskanym informacim, ze je prakticky nemozne, aby nejaka pouzitelna moznost jeste zustala neobjevena [nemluvim ted o tom, ze neni v pravidlech bojovnika])?


O fintách postavených Inteligenci nebo Charismě ani nemluvě.

Haha.
A ted je udelej tak, aby to (v mechanismech) nebyla jenom kopie fint postavenych na obratnosti a sile (tj. aby melo *smysl* rozhodovat se, kterou vlastnost budu zvysovat; a aby mohlo mit smysl i zvysovat je rovnomerne).

Navic delas strasnou chybu - omezujes se jen na boj. Pokud nebude mit kazda vlastnost skutecne *radu* pouziti tak, aby pro *kazdeho* hrace melo smysl zvysovat obcas kazdou, tak nebudou vyvazene.
nelde 17.9.2008 17:38  2080
xKivA není trochu chyba, že ty ostatní vlastnosti nemůže v současnosti použít? Není to jenom o tom se zamyslet a doplnit? Třeba na základě zručnosti by měl mít možnost si mírně vylepšít zbraně a zbroj - oprava opotřebení a přizpůsobení svému stylu boje. Inteligence může být potřeba na čtení protivníka - s každým kolem boje mu porostou bonusy na toho konkrétního protivníka (jen ale pokud má vyšší inteligenci), nebo na vymýšlení nových fint. O fintách postavených Inteligenci nebo Charismě ani nemluvě.
xkiv 17.9.2008 17:22  2079
Pecka123 [2077]:

Co ta náhlá změna názorů? :-) (mezi 2073 a 2075).

Ja jsem ten navrh predhodil jako *lepsi nez* to, co navrhoval Davec v 2071. Nevrdil jsem, ze je (podle me) lepsi nez to co je normalne v pravidlech.


Navíc přece nevadí, že postava maxuje jen 2 vlastnosti,

Vadi, protoze potom vsechny postavy stejneho povolani a urovne budou mit stejne (hlavni) vlastnosti - nejvyssi co jim pravidla dovoli.
Takze treba clovek bojovnik na devate urovni (se strednimi vlastnostmi a pro jednoduchost rovnomerne rozdelene pocatecni vlastnosti, takze Sil=Obr=0+1+1=2) by nejspis mel Sil=Obr=2+6=8.
(pricemz pravidla obcas mlcky predpokladaji, ze za tech 8 urovni mu v nich dohromady pribyde jenom 8, a ne 12).


pokud se skutečně rozvíjí jen v jednom směru, není důvod proč by nemohla v ostatních být zcela zaostalá

Jenze takhle je to pravidlo pro munchkiny. Takovy bojovnik treba nema moc duvod dat prednost jinym vlastnostem, nez Sil a Obr. Skoro na nic je nevyuzije.
Pripadne to muze promixovat:

1: Sil Obr ...
2: Sil ... Vol
3: ... Obr Vol

A maxuje najednou TRI vlastnosti. Vsechny tri maji najednou maximalni povoleny narust 3/2.
Zrucnost nepotrebuje skoro vubec (kondotier tam ma nejake leceni), Charismu uz vubec ne, Inteligenci jenom kdyz je sermir, a to jeste kdovi jestli (dokud v ni nema alespon 7, tak ty schopnosti stejne moc nevyuzije) ...



[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt