Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Tolik rozruchu
jen v Lopuchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Alchymista [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv

Vývoj neoficiální verze by Chemik, Xoraxox, Prófa ukončen.
Další vývoj se nepředpokládá.
Pro zájemce, kteří by se chtěli touto verzí inspirovat, jsou k dispozici staré a neaktualizované stránky plch-alchymista.wz.cz, vlastní pravidla jsou k nalezení zde.

Vývoj oficiální verze probíhá, momentálně ve fázi "vánoční dokument".
Dotazy můžete pokládat, ale odpověď není zaručena.


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 382 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 1.8.2007 08:05  338
Gran [337]: To "nutne" a "potrebne" je ovsem pouze pro pojeti alchymisty jako konverze z DrD, ze?
gran 1.8.2007 01:09  337
Jestli máš na mysli "zobecnění magenergie", tak ta je nutná stopro. Jesli máš na mysli "zobecnění způsobu alchymistova získávání magenergie", tak ti řeknu, že jeden společný způsob tam prostě potřeba je - pro sjednocení. Určitě by měl existovat způsob, který může znát každý alchymista, protože je to zkrátka základ (ale nemusel by se ho nutně naučit)... zkrátka, každému oboru dát druh získávání, _včetně_ Ostatní, přičemž každý se může učit ze svého oboru (popř. ze svých oborů) + z oboru Ostatní.
profa 31.7.2007 15:18  336
Jenže to je jediný způsob, jak ji systematizovat. Jinak by byl v těch pravidlech slušný chaos.
nelde 31.7.2007 13:09  335
Mně přijde, že jest něco kazí alchymistu, tak je to právě ta zobecněná magenergie. Tím se z něj totiž dělá "vnější" čaroděj.
profa 30.7.2007 21:39  334
To zní dobře. Takže teď se dohodnout na oborových způsobech získávání energie. Přetřásalo se tu následující :

Lektvary - Wodka (na projednání)
Drogy - Byliny (odvary ap.)
Technologie - Energetické suroviny (uhlí, ropa...)
Talismany - Astronomické síly (slapové, příliv, odliv...)
Bytosti - Psychická energie (způsob je na zvážení, asi jako u 1.)
Ostatní - sem bude vlastně patřit přímo ten obecný způsob, jen přijít na to, jaký...

takže s návrhy na stůl...
gran 30.7.2007 19:07  333
To "Oborové" je vlastně něco na způsob toho, co jsem zde kdysi navrhoval? Jestli ano, tak jsem pro. Přičemž hodit _6_ oborů, ale fakticky jen 5 + jeden přidružený, který slouží jen k upgradování obecných schopností, užitečných pro všech 5 oborů (prakticky viz. Celebrindol).
Ten poslední obor, řekněme "Ostatní", by obsahoval všemožné druhy zpracování a přechovávání surovin, plus různé podpůrné, jako je "Kreslení diagramů", "Jemná mechanická práce" a tak různě.
profa 30.7.2007 15:11  332
Celebrindol: Jaký typ schopností máš na mysli? Zpracování surovin, práce s energií...?
celebrindol 30.7.2007 12:54  331
ja navrhuji obory, ale pak ještě sadu několika schopností, kterými by se dali obory ještě trochu vylepšit nebo by dávaly jiné výhody
gwin 29.7.2007 20:25  330
obory
profa 29.7.2007 13:53  329
A taky, ať se to rady někam pohne, by to chtělo se konečně dohodnout, jestli budeme používat přístup á la Nelde, nebo ty oborové způsoby. Já navrhuju obory. Co vy ?
profa 29.7.2007 12:58  328
ad pabook - archetypalni pristup je o dost jednodussi na vyvazeni, a vzhledem k existenci oboru bude i snaze aplikovatelny. Pokud mas nejakou zavaznou vyhodu dovednostniho pristupu, sem s ni.

ad peca_007 - GameCon proste nesel, bylo nam to dost lito. Mohl bys nam aspon trochu zprostredkovat, co se tam delo z hlediska novych povolani? diky moc
paboook 18.7.2007 18:45  327
Alchymista archetypovy?Podle me je pro nej vhodny spis dovednostni system (jako u zlodeje a theurga).
peca_007 17.7.2007 23:30  326
profa: prirovnani stavu existence ME k dusi, neni uplne mimo. duse taky existuje jen jako odraz vedomi. ME (tak jak ji pouziva carodej) je vlastne jen odraz volne lozene ME, skrze ktery ji carodej ovlada.

jinak skoda, ze jste nemohli prijet pokecat na GameCon.
profa 17.7.2007 19:55  325
NeldeTaky trochu opravím - takže IMHO :

Magická zřídla se mohou samozřejmě čas od času přemístit. Ale rozhodně bych nedával do pravidel slova jako "magii sympatická" - prostě a jednoduše bych zavedl jednotné pravidlo pro to, které věci mohou mít magické vlastnosti a které ne. Tečka. Žádný prostor pro nejasnosti.

Co se týče nahraditelnosti, opravdu bych se snažil to alespoň trochu definovat - protože každý PJ může postihy dávat jinak a každý alchymista by byl na úrovni přece jen trochu jinde, je to strašně subjektivní. My se tady snažíme definovat pravidla, ne vytvářet prostory pro nejasnosti - ty si každý PJ a hráč najde sám.

Jen na okraj - současný připravovaný model je postaven na archetypech, tedy by ta schopnost byla oborová.

Magenergie v našem světě neexistuje vůbec - ani jako duše. Může existovat pouze její projev nebo předmět s vazbou na ni. Takže jde o to, jak vytvořit ten předmět, který bude mít vazbu. Volně vyskytující se předměty s vazbou na astrál sice existují, ale jsou natolik slabé, že samy o sobě nestačí. A tedy musím do astrálu nějakou energii dodat. Jakým způsobem a z čeho, to je na diskusi.
Tahle filozofie je zavedená a diskutovalo se o ní hodně, nikdo neměl snad závažnější námitky.

Jinak nemagické výrobky samozřejmě v repertoáru budou, ale mělo by to pak být limitované něčím jiným, čeho normální postava nedosáhne (něco systémového, ne náročnost výroby).

Jinak se zase na týden odmlčím, takže si kritizujte...
nelde 17.7.2007 15:41  324
Trochu to opravím

- Magická zřídla se mohou projevovat na libovolnou vzdálenost, takže není snadné najít, kde přesně jsou. Jsou země a území, kde je magie více a kde méně. Efekt zřídla je, že některé věci v blízkém či vzdáleném okolí se stávají magickými. Nezáleží ani tak na vzdálenosti jako na povaze věcí. Dovednost alchymisty - dokáže odhadnout, která věc bude magii "sympatická" a příslušně věci upravovat - na vysoké úrovni dokáže vytvářet věci, které se samy "nabijí".

- Nedával bych to jako okruh nahraditelnost ke každému předmětu - je to o roleplayingu a o schopnosti PJ odhadnout postih. Nebo ještě lépe o výcviku a zkušenostech. Alchymie je také o tajemnu. Prostě základní recept je výroba z několika součástí a je to. Jenže ty součásti už třeba nikdo sto let neviděl. Takže alchymista musí vymyslet, jak je teď a tady nahradit. Důležité je i to "teď". Tedy bych to udělal tak, že bude dovednost Náhrada surovin (třeba i několik dovedností podle typu surovin) a alchymista má z toho vyplývající bonus k výrobě (eliminující postih, že nemá "správné" suroviny - ty nebude mít skoro nikdy).

- Magenergii bych neuchovával vůbec, je to něco jako duše. Pokud je v nějakém předmětu a já ho užiji ve výrobě správným způsobem (další dovednost) tak bude i ve výsledném předmětu a ten bude magicky fungovat. Abstrakci ve formě volné magenergie bych nezaváděl. Díky náhradě surovin je možné užít jiný předmět, který ji má a který mám k dispozici. S každou magickou věcí je třeba zacházet jinak.

- Viděl bych to tak, že alchymista sebou nosí nějaké magické věci (kde má představu, kolik v tom je magů) a které kreativně používá. Další suroviny bere podle potřeby v okolí. Tyhle magické věci různě sbírá a shání (jedna z dovedností by měla být klasické vidění magenergie). Ne na všechny výrobky ale potřebuji magenergii.

[ 382 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt