Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Komu se nelení,
tomu se zelení.

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Alchymista [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv

Vývoj neoficiální verze by Chemik, Xoraxox, Prófa ukončen.
Další vývoj se nepředpokládá.
Pro zájemce, kteří by se chtěli touto verzí inspirovat, jsou k dispozici staré a neaktualizované stránky plch-alchymista.wz.cz, vlastní pravidla jsou k nalezení zde.

Vývoj oficiální verze probíhá, momentálně ve fázi "vánoční dokument".
Dotazy můžete pokládat, ale odpověď není zaručena.


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 382 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
nelde 17.7.2007 15:41  324
Trochu to opravím

- Magická zřídla se mohou projevovat na libovolnou vzdálenost, takže není snadné najít, kde přesně jsou. Jsou země a území, kde je magie více a kde méně. Efekt zřídla je, že některé věci v blízkém či vzdáleném okolí se stávají magickými. Nezáleží ani tak na vzdálenosti jako na povaze věcí. Dovednost alchymisty - dokáže odhadnout, která věc bude magii "sympatická" a příslušně věci upravovat - na vysoké úrovni dokáže vytvářet věci, které se samy "nabijí".

- Nedával bych to jako okruh nahraditelnost ke každému předmětu - je to o roleplayingu a o schopnosti PJ odhadnout postih. Nebo ještě lépe o výcviku a zkušenostech. Alchymie je také o tajemnu. Prostě základní recept je výroba z několika součástí a je to. Jenže ty součásti už třeba nikdo sto let neviděl. Takže alchymista musí vymyslet, jak je teď a tady nahradit. Důležité je i to "teď". Tedy bych to udělal tak, že bude dovednost Náhrada surovin (třeba i několik dovedností podle typu surovin) a alchymista má z toho vyplývající bonus k výrobě (eliminující postih, že nemá "správné" suroviny - ty nebude mít skoro nikdy).

- Magenergii bych neuchovával vůbec, je to něco jako duše. Pokud je v nějakém předmětu a já ho užiji ve výrobě správným způsobem (další dovednost) tak bude i ve výsledném předmětu a ten bude magicky fungovat. Abstrakci ve formě volné magenergie bych nezaváděl. Díky náhradě surovin je možné užít jiný předmět, který ji má a který mám k dispozici. S každou magickou věcí je třeba zacházet jinak.

- Viděl bych to tak, že alchymista sebou nosí nějaké magické věci (kde má představu, kolik v tom je magů) a které kreativně používá. Další suroviny bere podle potřeby v okolí. Tyhle magické věci různě sbírá a shání (jedna z dovedností by měla být klasické vidění magenergie). Ne na všechny výrobky ale potřebuji magenergii.
profa 17.7.2007 14:51  323
a promiňte mi překlepy
profa 17.7.2007 14:48  322
Takže teď, když jsem se na to odíval, bych to shrnul asi takto :

- Magická zřídla budou vzácná, prchavá, možno i neviditelná a jejich účinek se bude projevovat tím, že suroviny v okolí budou prostě hodnotnější (bonus k síle nebo k překonání potřebné náročnosti).

- Neldeův nápad se mi líbí, ale je opravdu VELMI obtížně zpracovatelné (dal bych to jako oborovou schopnost - nahrazování surovin podobnými), přičemž u každého předmětu by byl uveden "okruh nahraditelnosti" - jasně by vymezoval, co jde použít jako náhrada. Např. místo smrku jehličnany, místo ledku jakýkoliv trus,... - s postihem k výrobě DUPJ.

- uchovávání magenergie by se nemělo dít jen v kamenných nádobách. Zní to dost divně (výroba kamenného demižónu či mísy je HODNĚ obtížná) a je to i omezující. Ale to je prostor na diskuzi.

- A pokud jsem to dobře pochopil, podle vašich návrhů by se už neoddělovalo magenergie-suroviny, ale jen surovina1-surovina2-surovina3, přičemž některé z nich by byly určitým způsobem magické ?
profa 26.6.2007 17:44  321
Pokud jste někdo četl Eragona, je tam poměrně pěkná definice zřídel neboli "volné magenergie" - je prchavá, špatně zachytitelná a často mění svou podstatu. Myslím, že by se to po malé úpravě dalo použít - magenergie ze zřídel by měla být jen pro mistry.
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 25.6.2007 13:30  320
xKiv [314]: Wow!
irian 22.6.2007 21:17  319
A někde tak malá že ani neni postřehnutelná %)
gran 22.6.2007 21:01  318
Celkově by mohla být zřídla "všude" - někde víc, někde míň. Zkrátka jakože energie proplouvá celým světem ;)
irian 22.6.2007 20:30  317
Tak zřídla by mohla být nestabilní, jako že se mění jejich poloha. Tedy by byla velkou vzácnost.
paboook 22.6.2007 20:09  316
ZřídlaMam pocit, ze omezovani na zridla a jejich okoli nebude alchymistovi prilis svedcit - aby hrac nemel tendenci sedet na nem jako zaba na prameni :o Vazani na konkretni zridla bych se spis snazil vyhnout.
gran 22.6.2007 19:21  315
Já bych ten proces "destilace" úplně opustil.

Také jsem již navrhoval.
xkiv 22.6.2007 16:40  314
neldejak by měla vypadat lapená magenergie - tak bych to nespecifikoval - různě, hlavně se na ní nedoporučuje dívat

Protoze by tam *nemusela* byt :-P
A soucasne taky mohla.
A clovek nevi, co z toho by bylo horsi :-,

Schroedingerova magenergie.
nelde 22.6.2007 16:30  313
Jenže tu magenergii můžeš vázat nejen do vody, ale i do vzduchu atd. Takže ta tekutina, už je výrobek s nějakými magickými vlastnostmi. Já bych ten proces "destilace" úplně opustil.

Ad náhrady - právě že je rozepisovat vůbec nemusím - u výrobku bude třeba uvedeno jaké jsou suroviny (samy o sobě nemusí být magické, ale pomohou magenergii do výrobku zachytit). Pokud alchymista nějakou nemá, pak se jí prostě pokusí nahradit. Nahrazení je o roleplayingu - hráč prostě něco vymyslí, a když to bude znít dobře (žádnou logiku nemusí PJ aplikovat - je to přece alchymie), tak podle toho dostane menší nebo větší postih (jak moc dobře to popsal - nikoli chemicky nebo biologicky, ale zajímavě). Mělo by platit, že náhrada musí být složitější než originál - tedy nikoli kousek cedru, ale jakékoli dřevo, které třeba polepí jehličím). Má-li všechny suroviny, tak se uplatní základní cílové číslo, za každou nahraženou dostane nějaký postih. Nebo i bonus. Dokonce to můžeš vzít bez roleplayingu - když bude v oblasti, která je hodně rozmanitá, tak bude mít malý postih, když bude na moři nebo na poušti, tak bude větší.

Další příklad - místo ledku můžeš použí guano nebo jiný trus (ten asi seženeš). Jenže ho musíš vyčistit (podle toho, které to bylo zvíře, použiješ jiný postup). Jenže ty si můžeš jako hráč vymyslet, že použiješ nejaký postup na zvíře samotné a že z něj se západem slunce po nakrmení touhle bylinou vypadne to guano velmi čisté. Máš sebou svojí malou labku, takže to snadno přečistíš na ledek, ale může být kvalitnější než standard a naopak dostaneš bonus. Díky tomu roleplayingu.

Ta zřídla nejsou všude, ale jejich dosah je velkého rozměru. Za blízkost zřídla mohou být bonusy k testu na magičnost předmětu.

Za šikovnost a alchmistické vybavení může být test na čistotu výroby. Atd. chce to domyslet další atributy a bonusy/postihy.
chemik 22.6.2007 15:33  312
jj, tak byla první Wodka (ten název byl prozatimní a moc se neuchytil. To ale nevadí) definována. Prostě čirá tekutin která má vazbu na energii ve sférách. Jestli se na ni nebuda dát dívat, čichat anebo se nebude dát pozřít (jako u prvních návrhů) je podle mně celkem bezpředmětné. a Jestli jsem tě Nelde pochopil tak říkáš, že ta "zřídla" energie jsou v podstatě ve všem akorát s jinou intenzitou. Navíc by to nahrazování surovin skončilo akorát jako postih za nedostatečnou výbavu (jako např. u zloděje) a navíc by bylo pro PJ dost náročné určit, jestli jde tou danou surovinou ještě nahradit( např je možné nahradit za cedr smrk a pokud jo tak nejde i modřín? a když to jde tak můžu přece použít pouštní keř, který je s cedrem příbuznější než jehličnany. TOHLE JSEM SI VYMYSLEL, ale myslím, že to problém nahrazování ukazuje). Musel by jsi ke každému lektvaru ty náhrady napsat i s bonusy a to by bylo dost náročné jak pro PJ i pro hráče.To nahrazování je dobrý, ale chce to vymyslet jak to dát na papír.
gran 22.6.2007 14:57  311
309: cool x)
310: Pozor, magenergii nemůžeš uchovávat. Nedá se na ní podívat, protože v našem světě není - jen její projev.
Spíš bych to bral tak, že na _vodu, která váže magenergii_ (teď mluvím z pohledu hráče/PJ, nikoliv alchymisty) se nedoporučuje dívat. Pokud by teda Alchymisté magenergii vázali jen na kapalinu (v příkladě výše zrovna vodu).
nelde 22.6.2007 14:39  310
Jinak pokud hledáte, jak by měla vypadat lapená magenergie - tak bych to nespecifikoval - různě, hlavně se na ní nedoporučuje dívat. To je jeden z mnoha důvodů, proč se uchovává v kamenných lahvích. Magenergie je totiž nestabilní a projevem nestability je právě jakási náhodná magická činnost. A naopak, bez projevů nestability nedokáže magenergie devalvovat. Kámen je nejstabilnější z přírody a nejvíce neživý, díky tomu má proti tomu největší odolnost.

Když tak - magenergie každý vidí takovou, jakou ji chce vidět. Proto musí mít velmi dobrý pozorovací talent a umět pár šikovných triků, aby ji vůbec spatřil.

[ 382 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt