Miyazaki dokázal prorazit, protože jeho filmy jsou právě ty pohádky, které za anime už tehdy lidé viděli a protože to bylo "nové a zvláštní", ale pořád dost "západní" - protože Miyazaki se tak profiloval cíleně. Jeho opovrhování domovem je ostatně vidět dost často.
A opět - zkus vrazit do Berserka rozpočet, který má Ghibli nebo Pixar. Spláčeš nad výsledkem - prostě ti nepřijdou lidi, protože... proč by proboha přišli? Je to omezené pole pro omezený okruh nadšenců Berserka v už tak dost omezeném okruhu fanoušků anime. Koukni na největší pecky japonského anime v posledních letech, včetně Ghibliovek - ani se u nás nepouští do kin, protože by na ně nikdo nepřišel. Hosodův Kluk ve světě příšer u nás byl těžce propagovaný (první anime film od Cesty do fantazie - což není úplně pravda, leč nešť), má skvělá hodnocení - a návštěvnost nic moc. Slušné šance dávám do Kimi no Na wa, které je očividně dost pecka, že by něčím mohlo hnout - ale to je věc co měla násobně větší rozpočet a dělalo se na ní tři roky. Srovnatelnou sérii prostě dostaneš leda od masochistů, série není celovečerák.
A zatím ti do toho žádný studio jako do rizika nepůjde. Naposledy, když do toho šli (Honneamise, Akira), tak si jich na západě všimli, ale ta studia zkrachovala, protože to nikdo nekupoval. A mít zkrachované studio a říkat si, "Jo, gajdžinové si nás všimli, to je supr," je takové dost na prd. To ti peníze domů nepřinese.
Side note: Ta situace je úplně stejná jako u mangy. Hádej proč u nás není Berserk vydaný (a to to Crew zvažovala, prý)... |