Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Komu se nelení,
tomu se zelení.

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Archiv klubu Svět pro DrD+ [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny) - V LIKVIDACI) moderuje Šéf Lopuchu.

Vítejte,

Jsem rád, že jste sem zavítali, a těšim se, že přispějete do diskuse svým názorem.

V této místnosti se snažíme vytvořit nový fantasy svět, určený pro hraní RPG her. Vycházíme z pravidel DrD+, ale myslím, že konverze do jiných systémů by neměla být problematická, protože se snažíme vytvářet svět nezávisle na pravidlech.

Chci, aby se už při vytváření tohoto světa na něm podíleli hráči, vyjadřovali svoje návrhy, kritiku, přinášeli nové nápady, diskutovalo se o něm, protože ten svět je určen především pro ně. Zajímá mě váš názor. Také si myslím, že pokud má někdo dobrý nápad, je škoda nechat si ho pro sebe. Pokud máte chuť se zapojit, třeba jen minimálně, jste vítáni!

Po dlouhé diskuzi (opravdu moc dlouhé :-) se nakonec nic nedohodlo. Vznikl tu však jeden nápad, který to nejspíš změnil. A to svrhnout demokracii a nastolit diktaturu proletariátu... eh, teda chtěl jsem říct nastolit možnost diktátu, v případě, že se projekt na něčem zasekne. Každý, kdo bude mít zájem připojit se, nechť napíše někomu ze členů projektu nebo navštíví náš web a fórum.


Aktivní web s výsledky naší práce:ORB

Veřejné Fórum, teďka už taky dost mrtvé: Sekce na RPGfóru
Členové týmu: Boubaque, Resurrection, Caedmon, Valsidal, JackeLee, CaDaC, Gran, Nandiel, Beethoven, B_art
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help
   
[ 724 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
boubaque 17.6.2006 16:40  741
Já jsem pro ty lokálnější, navíc, jak píše Olaf, navrhoval se svět s kontakty států/měst spíše omezenými.
olaf 17.6.2006 11:05  740
taková menší drobná poznámečka. možná někomu bude připadat, že lpím na detailech, ale co...
Podle návrhu 1.2, který momentálně doma studuju, je většina civilizace spíše roztroušenějšího charakteru, bez většího vzájemného kontaktu(teda, i v tom návrhu si to mnohdy odporuje, ale beru to jako základ). Pokud toto budeme chtít dodržet, nějaké rozsáhlé konflikty asi nebudou moc použitelné.

B_art
třeba po září 2001 sem si při průchodu Phou připadal jak na vojenským cvičení a to byl průser o nějakej ten kilometr dál...i když je to samozřejmě vliv globalizace, takže v tomto světě by se to asi moc neřešilo...
gran 16.6.2006 22:59  739
Lokální .)
b_art 16.6.2006 15:43  738
takže- jednoduchá otázka: Jste (jsme) ochotní nahradit tradiční celosvětovej konflikt sadou několika lokálních konfliktů?
Potřebujeme "celosvětový" dění (ve smyslu mocností snažících se ovládnout celej svět, resp. už ovládajících) nebo nám stačí regionální politika a drobný mezistátní konflikty?

a ještě něco - máte někdo ještě nějakej názor na uvedenou "atmosféru, styl, příběh atd."?
boubaque 14.6.2006 13:56  737
vitusnerad bych, aby se nám tady rozběhla diskuse o historii, která má už jen malý přínos pro tvorbu fantasy světa. Jen pár vět: Podle mě se dokázali křesťané spojit proti muslimům (a obráceně) jen ve chvíli ohrožení - dokud byli Turci jen v Uhrách, nikoho v Evropě to neznepokojovalo apod., stejně tak seldžučtí Turci by nikdy nezaútočili na Byzanc, kdyby jim Alexios povolil průchod přes své území do Egypta, kde si Turci potřebovali rozbít držky s jinou skupinou muslimů (teď nevím, kdo byl co).

Samozřejmě více odlišný je nepřítel, když mám dost síly ne jeho porobení, nebo když zaútočí on, ale méně odlišný irituje už svou existencí. Někdy se dokonce křesťané spojili s muslimy proti jiným křesťanům. Uzavřel bych to tím, že i malá odlišnost vede ke stejně nesmiřitelným bojům jako větší odlišnost. Pak (jak píšeš) záleží na tom, jestli a jak to někdo dokáže využít.
b_art 14.6.2006 12:13  736
valsidal, noldo - nebylo tam *odvod* mladíků, ale *výcvik* mladíků > tedy ne lesdajkýho pobudy, ale přísně vybranejch jedinců - pro ty je ovšem potřeba učitelů, zázemí a v neposlední řadě výzbroje a výstroje (a že to je slušná pálka)

olaf - já osobně nemám pocit, že by se mojí vlatní každodennosti tyhle konflikty dotýkali... a když už, tak několik různejch zhruby stejně silně... - a to je to, co sem si představoval - neni to dobro vs. zlo (nebo něco podobně pitomýho), ale spousta drobnejch stran proti všem ostatním, spory probíhaj na různejch úrovních, běžnýho sedláka to moc nezajímá, de to z velký části mimo něj (dokuď od něj někdo nechce daně nebo mu nepropochoduje armáda vesnicí)

nacionalismus a spol. - pokuď připustíme různý vlivy a faktory, tak proti sobě můžeme postavit skoro koho budeme chtít... Takže klidně může existovat skupinka sedláků, která nebude chtít platit daně, takže se pokusí odtrhnout a založit si vlastní "stát" - v tomhle bych problém neviděl...
vitus 14.6.2006 11:26  735
BoubaqueJá bych si dovolil jen zásadně podpořit moji tezi o vlastní deternminaci a to nejdříve vyvrácením, respektive poopravením tvých tvrzení - je sice pravda, že se sunité determinují ostře vůči šíitům, ale obě skupiny se ještě ostřeji a často společně(!) determinují vůči například křesťanům (například arabové by nikdy nepostavili bagdádský kalifát v takovém rozmachu, kdyby proti ne-muslimům oba tábory nespolupracovaly. Podobně je to pak i s osmanským pojetím islámu vůči arabskému nebo nynější determinací wahábistů - společný nepřítel je vždy nakonec prioritnější; stejně tak na druhé straně oduszují islám stejně shodně jak katolíci, tak protestanti a co se například týká extrémní determinace vůči indiánům v americe, tak to obě skupiny svorně dovedly až na hranici genocidy).

Co se týká determinace křesťanů z hlediska křížových výprav - chtěl bych upozornit, že jich nebylo málo a co je důležité je i fakt, že po celou dobu středověku byla determinace evropanů vůči například mongolům či později osmanům tak jednoznačná, že začasté šla politika a drobné rozpory v náboženství stranou.

Naopak silným příklad extrémní determinace je vztah evropanů k židům, který je pozůstatkem dost agresivně a propagandisticky pojaté politiky starověkého Říma vůči židům, ježto se rozvinula do takové determinace, že to tím holocaustem nakonec skončilo !

Takže - ta determinace tam je, ale musím doplnit, že jsem nikdy neříkal, že je jen jedna a že se priority determinací nemůžou zpřeházet. Naopak -> jakmile zapojíme možnosti propagandy a kontrapropagandy, tedy mocenských zájmů a ovlivnitelnosti determinace jak jsem to naznačil v bodě e) - ale to už je nadstavba, respektive zápletka dané situace...

P.S. A nesmíme si plást osobní antagonie velení křížových výprav s celkovou morálkou a přístupem - tady bych chěl upozornit na fakt, že až teprve v EU jsme se přiblížili kulturní toleranci a možnostem svobodné komunikace a pohybu, jako tomu bylo za gotiky /i když jen pro svobodné vrstvy/.
boubaque 13.6.2006 22:09  734
Ještě k tomu nacionalismu, resp. náboženství:

Nesouhlasil bych s tím, že "čím je to jinější, tím je má vlastní determinace vůči tomu ostřejší." Naopak více se musím vymezovat proti tomu, kdo se liší jen v jedné drobnosti. Proto nejzarytějšími nepřáteli šíitů jsou sunnité a katolíků protestanti.

Války islám vs. křesťanství byly většinou z hospodářských nebo jinak politických důvodů. A sjednocení křesťanstva proti muslimům proběhlo pouze dvakrát - při křížových výpravách (kde se již projevovaly neshody mezi francouzskou a německou částí) a když Turci stanuli před Vídní.
olaf 13.6.2006 19:51  733
noldo
možná sem to jen špatně nazval, ale v zásadě mi jde o to, že je třeba vymyslet nějakou specialitu pro tento svět. Něco jako již zmiňované moduly od TSR(Dragonlance a spol.), něco, co dáme do závorky za jméno Drenosia(nebo jak se to jmenuje...:)).

B_art
myslím si, že v našem světě bylo a je těch konfliktů až dost. Stačí se podívat na války vedené(více či méně) kvůli víře(zvláště křesťanství x islám), dnešní situaci na Středním východě(i se všemi dopady pro Evropu a USA), ekonomický rozmach východoasijských států, atd. Tohle všechno jsou události, které se nás nijak zásadně(rozuměj přímo) nedotýkají, ale přesto mají(mohou mít) vliv na náš každodení život(byť nepřímo) a klidně bych je označil za druh základního konfliktu. Myslím, že něco takového by měl mít i tento svět...
je právě rozdíl, mezi psaním obecných pravidel, kdy je musíš dělat univerzální pro každý(většinu) myslitelných světů a tvorbou už nějakého konkrétního světa, který samozřejmě musí mít svoji myšlenku, alespoň já to tak cítím. Ale možná jsem na omylu...
vitus 13.6.2006 18:38  732
otázka nacionalismuJenom chci poznamenat, že ono to s tou národností a nacionální otázkou bylo všelijak - například Josef II (tedy císař Rakouska) se viděl jako císař východní německé říše (a byl proněmecký nacionalista z dnešního pohledu na věc), ale on do toho němectví zahrnoval třeba i ostatní národy, které byly ochotny (třebas jako druhým jazykem) mluvit německy.
Jiný podivný příklad jsou rozdrobené německé státečky za středověku, kdy si každý jeden z nich mhl dávat do čumáku třebas celá století, ale jak se jim šáhlo na němectví (ať už to bylo cokoliv), tak hned nechali pranice mezi sebou a byly ochotni spolupracovat.
Jindy zase fungovala víra jako determinace národa - nejen tedy v moderních dějinách srbů proti chorvatům (velmi dlouho se prakticky jednalo o jeden národ, rozdělený právě v otázce víry, než se z nich nakonec ty dva národy staly), ale naopak třebas národu "křesťanů" proti "pohanům" (ať se již jednalo z počátku o christianizaci severních zemí Evropy, nebo později o křížové výpravy).

Na druhou stranu se nám determinace nacionalismu dostala do fantasy spíše jako tvarismus -> velmi správně na tuhle stinnou stránku naráží Pratchett ve svých pracích, ale v podstatě je to již u Tolkiena - lidé proti elfům, elfové proti trpaslíkům, všichni proti skřetům...

Pokud se tedy podíváme na jádro problému, pak zjistíme, že celou historií se táhne prvek netolerance (a vlastně to fantasticky funguje až do dneška) - netolerance a taky strach z něčeho jiného. A platí, že čím je to jinější, tím je má vlastní determinace vůči tomu ostřejší.

Z hlediska fantasy pak má pravdu tedy nejen Pratchett (dovoluji si parafrázovat "proč by se někdo obtěžoval s nacionalismem, když tvarismus je víc na očích"), ale i například Sapkowski (rytíří Niflgardu kontra seveřané) nebo Feist (obyvatelé Království kontra Tsurané).

Jinými slovy - pokud chceme nějaký globální konflikt postavit na rasisimu, tvarismu, nacionalismu, odlišné víře či podobných záležitostech musíme mít jasně stanoveno několik věcí:
a) čím se odlišuje skupina A od B natolik, aby se jedna, druhá či obě cítili tou druhou ohroženy ?
b) nakolik je ta odlišnost veliká ? (na velikosti odlišnosti závisí i rozsah interakce od hospodského pošťuchování až po občanskou či jakoukoliv jinou válku)
c) jaká je tolerance obou skupin celkově ? a jaká lokálně k dané protiskupině ?
d) jaká je úroveň plurality, práva a celkového právního stavu, morálního kodexu, kodexu cti či podobného institutu u obou skupin ?
e) je rozpor obou skupin zneužitelný / využitelný mocensky, jednou, druhou nebo dokonce nějakou třetí stranou ?
boubaque 13.6.2006 17:05  731
noldonacionalismus je sice výmyslem 18.-19. století, ale v té podobě, že členem národa je každý a základem je lid. Předtím existoval (a je to patrné třeba již v Dalimilově kronice) zemský patriotismus. Pěkný je příklad Polska, kde šlechta tvořila "národ", který ochraňoval sám sebe a prosazoval svoje zájmy, a venkovský lid (chlopi) nebyli pomalu ani lidi. Pokud by byli ti Patrioti jen vrstva s určitou mocí, pak je ta B_artova představa celkem přijatelná.
valsidal 13.6.2006 17:05  730
noldoještě za Bílé hory platilo, že Čech je ten, kdo žije v Čechách, ať si mluví Německy nebo třeba Tatarsky :o) ale to je jedno, taky se mi tam nezdají ty odvody mladíků, spíš udělat ty rytíře řádně dlouhověkké a velmi špatně se rozmnožující (ehm....) a na území jimi "dobytém" by byla ta šlechta vlastně oni, uzavřená sekta z nichž málokterý člověk viděl víc, než než černé brnění a přilbu a poslušnost k nim spíš udržuje strach (a víra,...). Ti rytíři by měli být neobičejně bezohdlední když se jedná o otázky víry - prostě by měli uvažovat něco ve smyslu Věřící=žijící, nevěřící=mrtvola a podle toho postupovat...
noldo 13.6.2006 16:37  729
B_artDvě výhrady -
Rytířský řád - myslim že se na to koukáš trochu moc dnešním pohledem. na téhle technické úrovni je zapotřebí šlechta nebo někdo jiný, obklopený voj. družinou, kdo spravuje (spíš vládne) území a má jediný moc a sílu vybírat daně. Pravda, Trojí dělení lidu platilo jen por Evropu a středověk, ale asi to je obecně platný pro společnost před demokracií. Takže ty odvody mladíků no nevim. Válečníci byli ve většině společností elita, snad s výjimkou Říma, ale to už byla opět výše zmíněná demokracie.
Už proto, že aby se uživila ona 1 - 3% válečníků, potřebují zbylých 88% zemědělců, 8% měšťanů (řemeslníků a obchodníků) a trochu byrokracie, šlechty, umělců, vědců, dobrodruhů a klér. Takže řád může technicky nahradit šlechtu nebo s ní nějak koexistovat, ale rozhodně nemůže stát mimo.
Někde jsem měl čísla z Reconquisty (Španělsko, 14. st.) : Helma - 6ks dobytka, kopí/štít - 2ks dobytka, meč/kůň - 12 až 20 ks dobytka, zbroj - 50 - 100 ks dobytka. A to si vemte, že "výroba" dobytka je 10krát méně efektivní než pěstování plodin.

tlupa Patriotů - podobný problém... navíc představa národů a národních států je prý vynález 18. až 19. století (tady si teda nejsem moc jistej)
valsidal 13.6.2006 16:14  728
RytířiNo nebyla by lepší představa skutečně uzavřené kasty těch rytířů? tedy víceméně nová rasa (ale nehráčská) Jejichž jediným (viditelným) cílem by bylo šíření víry, tedy tam kudy projdou jsou mrtvoly nevěřících a pak vzkvétající osady věřících. Ti, kteří víru přijmou musí žít v poměrně přísných podmínkách, avšak rytíři jim dávají své znalosti a tak jsou třebas i poměrně dost, před okolním světem (dejme tomu poměrně veliká kamenná města, vysoké hradby,...) Samotní rytíři podnikají dlouhé výpravy a jsou mezi ostatníma lidma obávaní, páč jde o fakt dobré bojovníky s dejme tomu určitou úrovní magie (ale nejsou neporazitelní). Hlubší zápletka by mohla být v tom, že ti rytíři jsou sluhové nového boha (zatím neznámého - až na "obrácené" oblasti) a mají se světem nějaký úmysl (ne nějak moc dobrý, ale taky ne, že všechno vyhubí) - prostě jenom obrátit všechny lidi po dobrym nebo po zlym, to už je jedno. Z té uzavřenosti by plynula i neuplatitelnost (žijí skromně), ovšem začíná tam být i jakýsi "nový proud" mladých rytířů s trochu jinými názory... Co říkáte na tuhle verzi rytířů?
b_art 13.6.2006 10:13  727
valsidal - asi to ještě trošku přibrzdi... Nejdřív potřebujem koncepci.
noldo - dobře, možná že by sme se mohli nějak shodnout, asi sem tě dřív trochu špatně pochopil... Já sem původně uvažoval asi tak o pěti hlavních stranách + nějaký lokální sekty, spolky apod., přičemž by jim šlo převážně o moc, resp. peníze, vliv... Každá z těch stran by mohla mít trochu jinou motivaci (jak už sem psal v konceptu) - konkrétní příklady:
- rytířskej řád - církevní dogma, poslání obrátit všechny na tu správnou víru, současně výstavba velkolepejch chrámů, potřeba to všechno finančně zajistit (výcvik mladíků, stavby, odvody někam nahoru), některý z nejvyšších představitelů už sou pěkně prohnilý, zpronevěřujou peníze, ale obecně se o tom neví. Řád hodne působí na venkově, ale má nějaký chrámy i v těch pár městech, co tam sou... Rozlezlý po velký ploše, ale s různou koncentrací.
obchodní gilda - spolek významnejch obchodníků, který potřebujou zajistit bezpečný cesty, obchodní křižovatky atd., k čemuž se nejlíp hodí mít svoje páky na různejch radnicích, představitelstvech a tak. Současně na některejch místech poměrně drasticky likvidujou konkurenci, soustředěj se převážně do měst všude možně.
šlechtickej rod - Skupina lidí kolem jednoho šlechtickýho rodu, kterej má podle nějaký nově objevený prastarý listiny nárok na vládu v tomhle reginu a komu se to nelíbí, dostane přes hubu. Dvůr si žije dost bohatym (a nákladnym) životem, snažej se vybírat daně kde to de a co nejčastějš. Vázaný na jeden konkrétní region.
tlupa patriotů - základ na občanskou válku, skupina lidí usilující o odtržení konkrétního regionu od nadvlády (číkoli), hlavně z finančních důvodů (neradi platěj daně), dost kravě napadaj všechny odpůrce a kolikrát vyvražďujou i nevinný obchodnický karavany... Můžou bejt i vnitně nejednotný, občas hlkedaj spojence z vnějšku.
fuj, to byl brainstorm...
povšimni si prosim, že sem tam zahrnul i nějaký ty megalomanský stavby, Navíc by tam mohli existovat poměrně velký města, založený v dobách koloniálníhzo rozmachu (v návalech něčího optimismu), ale nyní z půlky opuštěný a chátrající...

[ 724 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt