Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Tolik rozruchu
jen v Lopuchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Archiv klubu Svět pro DrD+ [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny) - V LIKVIDACI) moderuje Šéf Lopuchu.

Vítejte,

Jsem rád, že jste sem zavítali, a těšim se, že přispějete do diskuse svým názorem.

V této místnosti se snažíme vytvořit nový fantasy svět, určený pro hraní RPG her. Vycházíme z pravidel DrD+, ale myslím, že konverze do jiných systémů by neměla být problematická, protože se snažíme vytvářet svět nezávisle na pravidlech.

Chci, aby se už při vytváření tohoto světa na něm podíleli hráči, vyjadřovali svoje návrhy, kritiku, přinášeli nové nápady, diskutovalo se o něm, protože ten svět je určen především pro ně. Zajímá mě váš názor. Také si myslím, že pokud má někdo dobrý nápad, je škoda nechat si ho pro sebe. Pokud máte chuť se zapojit, třeba jen minimálně, jste vítáni!

Po dlouhé diskuzi (opravdu moc dlouhé :-) se nakonec nic nedohodlo. Vznikl tu však jeden nápad, který to nejspíš změnil. A to svrhnout demokracii a nastolit diktaturu proletariátu... eh, teda chtěl jsem říct nastolit možnost diktátu, v případě, že se projekt na něčem zasekne. Každý, kdo bude mít zájem připojit se, nechť napíše někomu ze členů projektu nebo navštíví náš web a fórum.


Aktivní web s výsledky naší práce:ORB

Veřejné Fórum, teďka už taky dost mrtvé: Sekce na RPGfóru
Členové týmu: Boubaque, Resurrection, Caedmon, Valsidal, JackeLee, CaDaC, Gran, Nandiel, Beethoven, B_art
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help
   
[ 724 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
b_art 13.6.2006 10:13  727
valsidal - asi to ještě trošku přibrzdi... Nejdřív potřebujem koncepci.
noldo - dobře, možná že by sme se mohli nějak shodnout, asi sem tě dřív trochu špatně pochopil... Já sem původně uvažoval asi tak o pěti hlavních stranách + nějaký lokální sekty, spolky apod., přičemž by jim šlo převážně o moc, resp. peníze, vliv... Každá z těch stran by mohla mít trochu jinou motivaci (jak už sem psal v konceptu) - konkrétní příklady:
- rytířskej řád - církevní dogma, poslání obrátit všechny na tu správnou víru, současně výstavba velkolepejch chrámů, potřeba to všechno finančně zajistit (výcvik mladíků, stavby, odvody někam nahoru), některý z nejvyšších představitelů už sou pěkně prohnilý, zpronevěřujou peníze, ale obecně se o tom neví. Řád hodne působí na venkově, ale má nějaký chrámy i v těch pár městech, co tam sou... Rozlezlý po velký ploše, ale s různou koncentrací.
obchodní gilda - spolek významnejch obchodníků, který potřebujou zajistit bezpečný cesty, obchodní křižovatky atd., k čemuž se nejlíp hodí mít svoje páky na různejch radnicích, představitelstvech a tak. Současně na některejch místech poměrně drasticky likvidujou konkurenci, soustředěj se převážně do měst všude možně.
šlechtickej rod - Skupina lidí kolem jednoho šlechtickýho rodu, kterej má podle nějaký nově objevený prastarý listiny nárok na vládu v tomhle reginu a komu se to nelíbí, dostane přes hubu. Dvůr si žije dost bohatym (a nákladnym) životem, snažej se vybírat daně kde to de a co nejčastějš. Vázaný na jeden konkrétní region.
tlupa patriotů - základ na občanskou válku, skupina lidí usilující o odtržení konkrétního regionu od nadvlády (číkoli), hlavně z finančních důvodů (neradi platěj daně), dost kravě napadaj všechny odpůrce a kolikrát vyvražďujou i nevinný obchodnický karavany... Můžou bejt i vnitně nejednotný, občas hlkedaj spojence z vnějšku.
fuj, to byl brainstorm...
povšimni si prosim, že sem tam zahrnul i nějaký ty megalomanský stavby, Navíc by tam mohli existovat poměrně velký města, založený v dobách koloniálníhzo rozmachu (v návalech něčího optimismu), ale nyní z půlky opuštěný a chátrající...
noldo 12.6.2006 20:43  725
Jinakjá teda opět zapojim ozkový závity a to co po vás tak vehementně chci, zkusim taky trochu vymyslet.

Jinak bych si troufal kecat do ekologie, zemědělství, nějaký základy hospodářství a takový nějaký obecný civilizačně sociální vazby. A do geomorfologie.
noldo 12.6.2006 20:35  724
OlafNo, já si myslim, že je dobrý podívat se o úroveň výš než je hlavní konflikt - protože strany a protagonisté se pomaličku mění a doba taky, ale styl zůstává. Já bych to rád postavil na více stranách, více konfliktech odehrávajících se na různé bázi - ekologie, magie, Starší krev, proroctví, Chrámy, Řády, Resources, informace, peňouze a obchodní trasy a hezky to provázat, ale zároveň toho nesmí být moc, nesmí to spadnout do žabomyších válek - hlavních stran by mělo být tak 6-8.
Ale to jsem trochu někde jinde. To hlavní co chci říct je, že spíš než o to, kdo proti komu stojí, ale spíš jaký je charakter konfliktu a jeho protagonistů... V Tolkienovi šlo o prazákladní ideály (Dobro/Zlo, Free People vs. Morgoth/Sauron, resp. svoboda vs. totalita), v amerických fantasy většinou takový ten americký styl, třeba Eddings - nějaká chlapská rytířskost, patriotismus, férovost...
Ve WoD jde vždy o marný souboj se sebou samým a pádem do propasti, v Zaklínači člověk vesrus svět a velké věci (principy, čas, předsudky).
Nevím, jsou to jen úvahy, ale podívat se i na ty základní konflikty trochu shora. Myslim že i u nich jde tak nějak víc "o dojem", než o to, kdo vlastně zvítězí. Jako u druhu sportu. Rugby - Fotblal - Tenis - Synchronizovaný plavání :o)
boubaque 12.6.2006 16:18  723
Měl bych jden návrh na styl světa (a neříkejte mi, že vykrádám MadMaxe, já to vím ;o) ):

Svět prochází hlubokou ekologickou krizí. Na většině kontinentu (počítám, že bude jen jeden) panují nepříznivé (zemědělské) podmínky. Města se zmenšují, lidé umírají. Vše se ale děje velice pozvolna, takže pouze nejvzdělanější učenci vědí, že svět dříve nebyl nehostinným místem, i když na to poukazují rozvaliny vesnic a měst na každém kroku. Jediným celkem útulným krajem je pás lesů na severu, ale tam zase není dostatečně úrodná půda, aby se rozvinula obrovská města. Postupný ústup civilizace a rozšiřování pustin znamená bohatý výskyt dravců (i v okolí civilizace), ale spíš menšího vzrůstu, kteří nepotřebují příliš mnoho potravy.
  Nejsou zemědělské přebytky, necítí proto nikdo potřebu provozovat obchod, pokud to není luxusní zboží. Cesty ohrožují lupiči, kteří drancují přilehlá území a vybírají od zemědělců výpalné. Některé bandy jsou spíše potulné, a proto se někdy stane, že se dvě bandy (potulná a usazená) navzájem vybijí a zemědělci mají na pár let pokoj. Tam, kde ale lupiči nejsou, brzy začnou místní přinejmenším vybírat mýtné od obchodníků (a pocestných).
  V době neúrody se vesnice vzájemně olupují, z čehož vznikají konflikty i mezi jejich "mateřskými" městy. Každý doplňuje zemědělství chovem skotu nebo ovcí (apod.), pokud se vůbec zemědělství věnuje.
  Bohové s tímto stavem nemohou nic udělat, protože jich je příliš mnoho s příliš omezenými možnostmi. Někteří tento stav i vítají, protože nahrává náboženskému cítění (někdy ovšem vede k naprosté skepsi a ateismu).
  Postavy na vysoké úrovni (pokud se na ni dostanou) se mohou snažit vyřešit tento celosvětový problém, ale neměli by mít možnost toho dosáhnout - i když to v případě zájmu o tohle pojetí přenechám diskusi.
  Mravní úpadek, který je celkem zřejmý pro nás, nevnímá nikdo z obyvatel tohoto světa, protože úpadek je pozvolný. Neexistuje nic, co by "lidi" spojovalo - a protože každý národ má svého boha (ale omezeně mocného), platí, že dobro je to, co je dobré pro můj národ a pro mého boha, v některých případech pouze pro mě samotného.
  V mnohých částech světa se čeká na mesiáše, ale každý si ho představue jinak, i když většina jako svého krále, který svůj národ učiní vládnoucí nad celým světem, jenž mu bude sloužit.

Bylo by toho plno, co by se k tomu ještě dalo napsat, ale to si každý domyslí přibližně stejně. Odpovídá to té Noldově představě suchého světa a i když to má rysy světa zničené vyspělé civilizace, je to trochu něco jiného.

------------------------------------
K těm jazykům: pokud vytvořím 1-2 jazyky bez jakékoliv souvislosti a historie (jazyka), tak nejdůležitější základ může být během 14 dní, když na to bude trochu čas.
valsidal 12.6.2006 16:00  722
HistorieJenom abych si s někým nekolidoval - kdo má na starosti současné státy? (tedy jména, rozmístění, atd). Abych si je nevytvořil a pak mi nebylo řečeno, že tam bude něco úplně jiného :o) A co s těmi Rytíři... dáme je tam, nebo ne? Podle mého, by to mohlo svět poněkud osvěžit (není to zas až tak neoriginální nápad)
wanto 12.6.2006 15:39  721
Ještě pár informací k wikiOtestoval jsem MediaWiki, která momentálně (ne)běží na http://drdsvet.wanto.name. Jak jsem zjistil, je to naprosto nepoužitelná zrůda. Stránka se někdy generuje i 3 sekundy, wikina vyhazuje nesmyslné chyby a trpí neustálým nedostatkem paměti. Takže, tuhle bestii dám co nejdříve pryč.

Jaká je tedy situace, když jsem zavrhnul MediaWiki a ostatní wikipedie, které znám a jsou napsané v PHP, mají stejné problémy? Rozhodl jsem se napsat wikipedii vlastní, wan2wiki. Dokončená by měla být do začátku prázdnin. Počítám s tím, že do té doby stejně žádné výrazné práce nezačnou, tudíž by to nemuselo tolik vadit.
b_art 12.6.2006 13:15  720
noldo- jinak beru verzi, že se všechno bude klidně několikrát přepracovávat, jenom aby to k sobě sedělo, neopakovaly se motivy, nebylo to přeplácaný a pod. Dovolil bych si tě jmenovat Vrchním Kontrolorem Stylové Čistoty a Generálem Interní Inspekce pro Zachování Atmosféry, jestliže nemáš nic proti.
b_art 12.6.2006 13:12  719
noldo, olaf - právěže mám pocit, že takovýhle základní konflikty sou strašně provařený, je to klišé, nedá se vymyslet nic orginálního, nikoho to nepřekvapí... Ty v našem reálnym světě pociťuješ nějakej všudypřítomnej konflikt? Já teda ne a právě na tomhle bych chtěl postavit svojí vizi světa - nic k ničemu nesměřuje, nic nemá celosvětovej význam, nic megalomanskýho (asi si budem muset stříhnout, nebo já nevim), všechno je jenom o jedinci a o tom co sám dokáže - žádný obrovský armády/národy/strany, rozdrobenost, nejistota, nikdo neví, kde je "dobro" a kde "zlo"...

vitus - j, sem, mail mám tak na šest/sedum zdejších frekventantů.
bobaque - rád tě vidim, ale k těm jazykům - je to strašný práce, bude to trvat strašně dlouho... a nykonec to málokdo ocení, zejména v obrovský kvantitě všechna práce zanikne... Jestli se ti do toho hodně chce a máš šanci, že to využiješ i jinde, tak prosim, ale pro naše potřeby by stačilo pozměnit existující jazyky, kterejm stejně nikdo moc nerozumí...
olaf 12.6.2006 12:13  718
Noldo
jo, to je přesně ono. Pokud chceme udělat svět, který hned nezapadne a ve kterým bude lidi bavit hrát, musí mít základní myšlenku. Něco, co ho udělá jedinečným, co ho odliší od ostatních, tuctově vyráběných světů. Prostě to chce základní konflikt, něco, co bude určovat charakter světa a chování všech bytostí v něm. Pak teprve můžem začít vymýšlet, jestli v horách poroste smrk, nebo borovice...

Tím konfliktem může být prakticky cokoli, ale bude to určovat a usměrňovat většinu událostí ve světě a také (hlavně) příběh postav. Ať už to bude válka bohů, kolonizace nového světa rytířským řádem, boj lidské civilizace o přežití, zničení světa pádem komety, nebo válka trpaslíci x skřeti... Zvolil bych jednu ze základních myšlenek(ale pouze jednu, protože méně v tomto případě znamená více) a té bych podřídil tvorbu fyzického světa, jak tu plánuje B_art. Postavy se samozřejmě tohoto základního konfliktu zůčastnit nemusí, ale budou(měli by) ho vnímat na každém kroku. Když půjde o válku bohů, na kněze odlišné víry se bude pohlížet určitě jinak, než když sem poletí asteroid...
vitus 12.6.2006 10:38  717
Mám pár poznámek k níže uvedeným příspěvkům, beru to dle témat

Noldo a sladění světa:
Myslím, že když dáme dohromady fahrplan a budeme to postupně házet na papír (respektive na Wikinu -> dobrý nápad tady diskuse, tam výsledky) a jednotliví autoři se budou slaďovat, tak určitě dojde k několika kompromisům a je nutné si hned na začátku uvědomit, že kompromis znamená, že například výsledek neodpovídá původní představě ani jednoho z diskutujících - ale to je princip týmové práce a tvorby (Tady chci poznamenat -> když chci svět opravdu podle sebe, tak s tím raději nelezu na veřejný web a budu rád, když cross-lustrací najdu mezi kamarády či příbuznými alespoň jednoho, kdo bude chtít dělat svět na 95% shodný, u druhého to bude třeba jen 90% a stále klesá => pozor tahle poznámka v závorce není na nikoho konkrétně, jenom upozorňuje na faktické dopady řečeného před závorkou a zároveň je trochu vztyčeným prstem). Důsledkem taky může být, že se nám tomu nepovede vůbec duch dát (rovněž jeden z důsledků kompromisu), takže nebude naškodu stanovit vizionáře projektu...

Příběhy a spol:
Upozorňuji, že dle poznatků existuje snad jen 7 základních zápletek, které se dají rozehrát. Neptejte se mne jaké -> to bychom museli mít nějakého vystudovaného vysokoškoláka z literatury, ten by věděl, kde to hledat. Veškeré ostatní věci jsou jen rekvizity, co dělají příběhy jinými (tedy Shakespeare píše stejné zápletky jako třeba Sapkowski nebo třeba Lucas ve Starwarsech nebo třeba Štíplová a Němeček ve Čtyřlístku, jenom jsou jinak vyexponovány, v jiném prostředí a tu sílu jim dávají myšlenky, které mohou být díky zápletce vyřčeny). Jinými slovy lidé se pohybují v archetypálním světě a vlastně to jsou archetypy, co po autorech požadují. Takže i když si vás tady všech vážím a myslím, že jdeme dobrou cestou, rovněž jsem si jist, že nikdo z nás novou zápletku nevymyslí, takže jde spíše o to, jak je sladit a zasadit do světa, který budeme budovat...

/a propos - přirovnání s hudbou není špatné - celá hudba je postavena na 7 tónech, respektive 12 půltónech.../

Fahrplan:
Zkusím hodit do excelu fahrplan s různými oblastmi a důsledky. Jestli se nepletu, tak B_art je Bart Nedori a na něj mail mám -> a snad seženu i nějaké další...
noldo 11.6.2006 20:15  716
B-artOceňuju tvoje zapálení a pod., ale fakt zpomal,... jinak na Geografii mam vysokou, mohlo by se to hodit.. a beru si na sebe sladění, styl, apod... dramaturgii třeba
boubaque 11.6.2006 18:11  715
Dlouho jsem tu nebyl, protože jsem měl si týden poležel v nemocnici, ale hodlám dál spolupracovat.

Pokud jde o mě, rád si vezmu jazyky a mohl bych snad i někomu pomáhat zpracovat kultury jednotlivých (ná)rodů. Jen k těm jazykům: můžu vytvořit buď jazyky bez ohledu na nějaký vývoj, nebo můžu vytvořit systém jazyků, které si budou více či méně příbuzné a měli bychom tak k dispozici i archaičtější formy jazyků. Druhá možnost mě láká víc, ale má několik nevýhod: Bude to složitější, takže to může dlouho trvat a není jisté, co z jednotlivých jazyků vyleze - můžou se pak někomu zdát nelibozvučné, nebo jména v těchto jazycích nebudou znít dost monumentálně :)
Každopádně k oběma způsobům budu potřebovat alespoň stručné náčrty historie a prostředí.
noldo 11.6.2006 17:37  714
B_artmusí to do sebe zapadat, jinak to dopadne jak pravidla na plusko nebo Asteriion, kde levá neví, co dělá pravá...
Historie, rasy a mytologie jsou jedno a totéž

ten popis v 712 je sice krásný a stylový, ale mě to přijde nezajímavý a trochu...bez náboje... lidi se rodí a umírají a nic moc velkýho se neděje. Je pravda, že já jsem megaloman
b_art 11.6.2006 15:45  713
mimochodemkdybysme se nějak doholdi, tak:
kdo se k čemu přihlásil:
wanto - mytolgie, geografie (radši), web
Aranka - rasy
valsidal - historie
bart - historie, geografie,politika, ekonomie, ...
gran - asistence na mytologii, politice, historii
jackelee - web
Vitus - konzultace (politika, historie, ekonomika, sociologie, ...)
romik - historie, mytologie, politika, ekonomie

plán práce:
Osobně bych si dovolil navrhnout základní postup na etapy -
etapa 1.:
Klíčová je hrubá mapka - o rozměrech max. 500×500pixlů -, na tý by se mohli podílet všichni zájemci. Navrhuju něco jako výběrový řízení, uzávěrka příjmu návrhů cca 23.-25.6., do konce června by mělo bejt vybráno.
V rámci týhle etapy by se mohla dohodnout i úplně nejzákladnější podoba historie, resp. rozdíly vůči tomu, co je u romika na stránkách.
etapa 2.:
Nevim, jak jste kdo schopnje fungovat přes prázdniny, ale dejme tomu že do začátku září by se mohli udělat základní verze:
a) mytologie
b) historie
c) geografie
Pořád ještě v hodně obecnejch rysech, ale aby z toho už byly patrný základy pro tvorbu politiky, ekonomie, podrobnějš uvedenejch částí atd. Možná by se to dalo stihnout i rychlejš, záleží na naší použitelnosti přes prázdniny (a podle toho by se měla i rozdělit práce).
etapa 3.:
Rozdělení všech níže uvedených témat a jejich zpracovávání a vzájemná konfrontace. Nemám představu jak dlouho to může trvat. Na konci etapy by sme měli mít prakticky hotovej, ale mrtvej, svět.
etapa 4.:
Na konec to nejdůležitější - postavy, příběhy, historky, pohádky, ... - udělat svět živej, vnést do něj emoce, umožnit maximální RP, rozvynout to všechno do maximální šířky. Všechno to, o čem píše noldo.

co všechno jsou ony "níže zmíněný témata":
mytologie, historie, geografie, popisy ras, politika a ekonomika, (možná) jazyky, prostředí (fauna, flora, ...) a odchylky od našeho světa (magický tvorové, ...), zvyky a tradice, sociologie a demografie, technická úroveň, konkrétní prvky (např. podrobnější zpracování onoho rytířskýho řádu), rozšíření znaslostí a informací, válečnictví, etnografie, ... - pakliže vás napadá ještě něco, dodejte
b_art 11.6.2006 14:58  712
dejme tomu, ale to je strašně obecný ... na tom můžu pracovat tejden, ale abych už udělal kopnkrétní příběhy a postavy, tak potřebuju vědět něco o prostředí, kde se budou pohybovat...

navíc si myslim, že tu základní představu mám: nekonečnej les, šelmy, neznámo, malej přísun informací z okolí, všichni proti všem, malý armádky, nic moc kolosálního, "dobrá" je ta strana, na který stojim já, hodně stínů, malá naděje, naturalismus, ... z toho vyplívá - spousta nesourodejch bohů, který proti sobě uzavíraj různý pakty, nikdo neví na čem je, hudba spíš rocková, ale v různejch polohách - jednou syrovej hardrock, jednou minimalistický zvukový plochy ála rynný Pink Floyd, ...
zbraně spíš jednoduchý, ale hnusný a nebezpečný; málo umění, spíš funkcionalismus; pověrčivost, velkej význam kněžích a šamanů, ...

ale abych se dostal dál, tak potřebuju znát základní polohu klíčovejch států, zhruba jejich vztahy, něco o historii, ... - a pak můžu dělat postavy, konflikty, příběhy, historky...

[ 724 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt