Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Zelený je lopuch,
fotbal to je hra...

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Archiv klubu HPS simulations [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hry) moderuje Šéf Lopuchu.

HPS Simulations

Pravidla pro multiplayer napoleonských HPS:

1. skirmišeři mohou být ve volném terénu pouze 2 hexy od své původní jednotky.

2. skirmišeři se mohou pohybovat kdekoliv (vést malou válku) pokud je v jejich dosahu přímo nadřízený velitel tedy brig. generál (command radius velitele, zjistíme po stisku klávesy K). Jde tedy o výjimku z pravidla 1. odsouhlasenou a prodiskutovanou na návrh Seppa

3. skirmišeři rozmístění na začátku scénária ve volném terénu na začátku bitvy mohou:

a) stát

b) vracet se k jakékoliv spojenecké jednotce popř. ke své původní jednotce

c) vyhledat úkryt v terénu, který není volný

d) působit ve smyslu bodu 2., s tím, že požadavek přítomného velitele stále trvá

e) působit ve smyslu bodu 1., s tím, že stačí když jsou 4 hexy (náhodně určeno..) od jakékoliv spojenecké jednotky

4. skirmišeři se za žádných okolností nesmí přiblížit k jízdě (program to ani nedovolí). Pokud se skirmišer octne u jízdy a nejsou odděleni překážkou mezi hexy a pouze pokud je skirmišer na volném terénu, musí ustoupit

5. skirmišera nelze za žádných okolností využívat k obkličování nepřátelské jendnotky. Pokud se jedná o boj pouze mezi skirmišery, takové jednání možné je

6. gardová a lehká pěchota si může detašovat kolik chce skirmišerů. Prapor se tedy může rozpustiti celý do rojnice. Vycházím z historie neb se to tak stávalo.

7. pěchota v jiné formaci než v karé se nesmí PŘIBLÍŽIT k jízdě

8. pěchota se může k jízdě přiblížit vždy pokud tato pěchota nebude na volném terénu nebo pokud mezi hexem jízdy a hexem pěchoty bude překážka

9. pokud pěchota v jiné formaci než v karé zůstane před jízdou na volném terénu v důsledku zteče jízdy, pak pěchota NEMUSÍ ustupovat. Pravidlo prodiskutované na návrh 666 a mě :)

10. pěchota v karé se může libovolně přibližovat i vzdalovat k jízdě

11. pěchota se může přiblížit k jízdě v důsledku zteče na jinou pěchotu

Odkazy:

Něco o Napoleonských HPS

České stránky věnované HPS Panzer Campaigns

Neoficiální stránky k HPS panzer campaigns

  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu. Práva vám může přidělit moderátor klubu. Požádejte ho v soukromé poště.

[ 825 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
chomski 25.8.2006 09:37  43
gotregJednotky by měly být v dosahu brigádního velitele a ten zas v dosahu divizního velitele. Dosahy jsou vidět po stisknutí klávesy K. Velitelé sboru a výše mají dosah na celou mapu. Jsou cenní v tom, že dávají další bonus v rámci hierarchie. Nepřícházej o ně.
chomski 25.8.2006 09:35  42
seppAle to se dá taky vyřešit tím, že si klikneš pravim na kartu jednotky dole a vidíš do jaké formace v armádní heirarchii patří.
chomski 25.8.2006 08:32  41
Belgie 1815Mě už fakt z vás picne. 666 mi poslal tah Spojenců...
sepp 25.8.2006 07:25  40
hmmzrovna ste mi moc nerozuměli...
Highlight org mi funguje jen když označím velitele - poté mám zobrazenu divizi atd. já řeším problém, že mám nějaké vojášky a nevím, kde mají šéfa...
divisional marking je většinou dobrej, ale buď jsem částečně barvoslepej nebo jsou některé odstíny příliš podobné...
gotreg 25.8.2006 01:27  39
dotaz - jak mám co nejefektivněji pracovat s veliteli?
všeobecně chápu, že by jednotky měly mít v dosahu příslušného velitele.
Hierarchie OK (se zapnutým zvýrazněním) .. ale určitě je tam nějakých dalších pár fíglů, které zatím nevidím
(mohl bych si to sice najít, ale není nad to se zeptat - zvlášť uprostřed manévrování :-)
gotreg 25.8.2006 01:12  38
tak jsem rozehrál Waterloo a přátelé, není to legrace ):)
666 24.8.2006 22:58  37
tentolráte byl tah u mne, ale nechtěl jsem to uspěchat - situace začíná být vážná. Jeune a moyenne garde na obzoru... Ale můj landwehr se nedá lacino!
chomski 24.8.2006 20:57  36
Belgie 1815Hm, ale tah stále nemám. Chlapci ujasněte si to. Možná by nebylo od věci, zde psát, že tah byl poslán, kdy a komu.
666 24.8.2006 20:06  35
Bez divisional marking bych se nechytal:) Když se to zapne, tak jsou jednotky jedné divize vybarvené v jedné barvě.

U většiny jednotek je pouze velitelství divize a nad ním velitelství sboru/armády. U některých jsou menší kampfgruppe (u kursku třeba waffen-ss) a ty už hledám pomocí highlight org (obtáhne se obraz jednotky).
chomski 24.8.2006 14:59  34
SeppMusíš mít zapnuté Highlight org, což je předposlední tlačítko v pravo, vedle toho otazníku. Taky doporučuju zapnout ve View položku Divisional marking.
sepp 24.8.2006 13:47  33
dotazv HPS ww2 nevím, jak najdu velitele. Na rozdíl od N, kde stačí označit kohokoliv z brigády, se mi po označení neobjeví spolubojovníci... Funguje to jen při označení velitele.
chomski 24.8.2006 10:02  32
Belgie 1815Takže tah je u 666?
sepp 24.8.2006 07:37  31
Kursk proti pcTam je situace s bodama naprosto jiná. Ya tři dny bojů jsem "vybojoval" 3300 bodů za str. hexy a na majora jich potřebuji 15000. Teď mám přes 20000... takže vážně uvažuju, že zastavím postup (na jihu, na severu jsem pomalu tlačen zpátky, ale dělám děsnej kotel) nebo se i vrátím na dobře bránitelnou linii. Ztráty rudejch jsou neuvěřitelné ve volném terénu, zejména když se |PC snaží ztečovat mé zakopané jednotky...
sepp 24.8.2006 07:32  30
Kursk (Ternovka)Můj postřeh ze hry proti PC byl takový, že hrou (bodama za ztráty) to vyhrát nejde. Musí se jít za placenýma hexama. Pokud měl 666 dost záloh zejména v pěchotě, tak do toho měl jít tvrdějc. První jednotky co zůstaly v minách šeredně odskákaly moji dělostřelbu a šly do D.
Snažil jsem se zakopat co možno nejvíce jednotek před strategické hexy na severu mapy, boční moc pro mne význam neměly, 666 na nich nemohl získat potřebné body na vítězství. V okamžiku jeho přiblížení k nejdražším str. bodům na něj šekalo mé reaktivní dělostřelectvo a minomety, kterých jsem měl moc a nevozil jsem je na jih...
sepp 24.8.2006 07:25  29
Belgie 1815Dušoval... a taky odpověděl!

[ 825 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt