Ad Hitchcockhohonza (24512): Směšuješ dvě úplně odlišné věci.
Hitchcockovy filmy tu za "plnou" cenu samostatně i v kolekcích vydal Universal, v několikatisícovém nákladu (šlo u všech u společnou mutaci pro více zemí, nejčastěji pro Maďarsko a Polsko). Pak se Universal rozhodl svou tuzemskou pobočku zavřít, a protože měl plný sklad disků, rozhodl se ho celý rozprodat. Skoupili to velcí distributoři, část se objevila třeba v Tescu, část na KaB Music, naposledy část prodával Bonton. Protože jim Universal ty disky prodal " po pár korunách" (druhou možností bylo je zlikvidovat), objevily se v prodeji i za cenu 99 Kč, protože i tak na tom distributoři vydělali. (Čehož je mimochodem důsledkem to, že ti, koho Hitch zajímá, což rozhodně není nějaký velký "zákaznický segment", si ty disky už za 99 Kč koupili, pokud je už neměli z dřívějška).
Ptáci ovšem vycházejí v novinovém příbalu, a platí tedy pro ně totéž co pro jiné disky. Jejich vydavatelem tedy není Universal, ale nějaký tuzemský subjekt (tuším Sanoma, ale jist si nejsem), který pak disky vyrábí a dodává Blesku. Tento vydavatel musí koupit k tomuto vydání od Universalu práva za plnou cenu, zaplatit znovu authoring, dabing, titulky, výrobu... Tedy pro disk platí stejná ekonomická pravidla jako pro jiné "příbaly" - aby se vydavateli vrátily náklady, musí Ptáků prodat několik desítek tisíc kusů. A totéž by platilo i pro další Hitchovy filmy, pokud by se je někdo rozhodl v "příbalu" vydat.
A už poznámka mimo - tebou udávaný potřebný počet 10.000 prodaných kusů neodpovídá u "příbalů" realitě, u většiny titulů se musí prodat násobky (a někdy i mnohanásobky) tohoto počtu, aby se při ceně 40 Kč disk dostal do plusových čísel. |