Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Zelený je lopuch,
fotbal to je hra...

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub GENESIS [ŽP: 8 týdnů] (kategorie Hudba) moderují Vaklaf, Bubla, PepaNovacek.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 18:46
8.-14.1.2024: Cynic - Ascension Codes - 2021 (Jitka)
15.-21.1.2024: Ota Petřina - Super-robot - 1978 (Pepa)
22.-28.1.2024: Supertramp - Even In The Quietest Moments - 1977 (Ivan)
29.-4.2.2024: Linda Perhacs - Parallelograms - 1970 (Štěpán)
5.2.-11.2.2024: Brother Ape - A Rare Moment Of Insight - 2010 (Miro)
12.2.- 18.2.2024: Jouis - Dojo - 2014 (Honza)
19.2.- 25.2.2024: Kevin Gilbert – The Shaming Of The True - 2000 (Dan
26.2.- 3.3.2024: Sparks – Lil' Beethoven - 2002 (Petr)
4.3.- 10.3.2024: Jakszyk, Fripp and Collins – A Scarcity Of Miracles - 2011 (Jitka)
11.3.- 17.3.2024: Dux – Vladimír Padrůněk In Memoriam - 1986 (Pepa)
18.3.- 24.3.2024: 10cc – The Original Soundtrack - 1975 (Ivan)
25.3.- 31.3.2024: Lucifer's Friend – Banquet - 1974 (Štěpán)
1.4.- 7.4.2024: Persona Grata – Reaching Places High Above - 2013 (Miro)
8.4.- 14.4.2024: Return To Forever – Where Have I Known You Before - 1974 (Honza)
15.4.- 21.4.2024: Mr.Bungle – California - 1999 (Dan)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 62247 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
pepanovacek PepaNovacek 19.4.2021 08:16 - Oblíbené kluby (12:58) 64254
Jo a jen tak opět mimo + vchodem - jaká, že bude další kapela, kterou si vezmeme na paškál? Led Zeppelin?
pepanovacek PepaNovacek 19.4.2021 08:14 - Oblíbené kluby (12:58) 64253
U2 jsem taky propadnul - když vydali The Joshua Tree, všem jsem nadšeně vyprávěl a tvrdil, že to jednou bude úplně nejvíc nejlepší kapela na světě - mimo vchodem, koho to zajímalo, že jo? Ještě napůl živé Rattle And Hum byla bomba, pak šla kapela (pro mě) nějakým jiným, špatným směrem a přestala mě zajímat.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 18.4.2021 22:17 - Klub Hudební klub (12:34) 64252
TabulkaPF-2021-04-18
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 18.4.2021 22:11 - Klub Hudební klub (12:34) 64251
Text snad později, teď není prostor..
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 18.4.2021 22:11 - Klub Hudební klub (12:34) 64250
PINK FLOYD - The Division Bell (1994)

****
keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 18.4.2021 21:56  64249
HonzaTo je ovšem pěkná píseň. U2 bychom si klidně zahrát mohli.
bubla Bubla 18.4.2021 21:55  64248
No mezi bonusy na Endless River je i "Nervana", která zase zní trochu grungeově, hehe.

Vzpomněl jsem is, že jsme si kdysi s kamarádem - dle jeho vlastních slov největším fanouškem U2 - nahráli cover Desire, hehe.
keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 18.4.2021 21:48  64247
HonzaJojo, U2 jsem na začátku 90. let doslova propadnul. V roce 1994 byli opravdu na vrcholu, ale mě Take It Back spíš připomíná U2 z 80. let, konkrétně alba The Joshua Tree a Rattle And Hum. Věřím ale, že se tenkrát nelíbili jenom Ezrinovi, ale taky i klukům z Pink Floyd. Chtě nechtě to byla velmi výrazná a vlivná skupina.
bubla Bubla 18.4.2021 21:38  64246
MarekHehe. Já si vzpomínám, že jsem si přečetl, že Take It Back zní jako U2 ještě dřív, než jsem věděl, kdo nebo co je U2. Pak jsem to ale rychle pochopil. U2 tehdy byli docela na vrcholu, ne? Tak se nedivím, že byla snaha je nějak napodobit. A tipoval bych si, že to byl Ezrinův nápad, vzhledem k tomu, co jsem četl o jeho nápadech na Momentary Lapse.
keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 18.4.2021 21:35  64245
HonzaJo, my dva se hodně často shodnem, protože máme dost podobné vnímání muziky. Opět skvělé počtení od všech. Akorát mě teda trochu zklamalo, že v Take It Back všichni taky slyší U2. Myslel jsem, že to bude ode mě naprosto zásadní zjištění a nová informace, hehe.
bubla Bubla 18.4.2021 21:11  64244
MarekSkvěle napsáno. Hodně souhlasím - druhá polovina What Do You Want, Hammondy v Poles Apart, slabá Coming Back To Life, skvělá Keep Talking, High Hopes.

Jo, to je dobrá historka, s tím bodováním, hehe, taky jsem to kdysi četl. Jako kdybych se já vetřel do hodnocení Rush a dával jim nuly, abych srazil průměr, hehe. Mě by fakt zajímala ta tehdejší dema a nepoužité fragmenty, zejména od Wrighta.

Pokud jde o Carina v Marooned, můj tip je, že udělal ty zvuky na začátku. Piáno v High Hopes je furt dokola, asi chtěli Carina nechat něco zahrát. Stejně tak na desce hraje i kytarista Tim Renwick a taky asi ne proto, že by to Gilmour neuměl.

Oblibu Take It Back upřímně nechápu. Nic proti U2, samozřejmě, ale i v jejich kontextu by to byla slabší věc.
keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 18.4.2021 20:59  64243
Pink Floyd - The Division BellHlasovací zvonek je v podstatě posledním "normálním" albem Pink Floyd a hned na začátek musím říct, že to opět bude z mojí strany pozitivní žbleptání. Je to dokonce jediné album od Pink Floyd (pokud teda nepočítám "kompilaci" The Endless River), na jehož vydání jsem tenkrát i čekal - ostatní alba jsem samozřejmě vzhledem k mému věku a horší dostupnosti během předchozích dvou dekád poslouchal zpětně. Je to také album, kde je Richard Wright zase právoplatným členem a bohužel je to i poslední album, kterého se dožil. Nebudu sem solit okolnosti vzniku této desky, to určitě udělá Honza. Jenom co mi přišlo trochu hehe byl jejich systém desetibodového hodnocení jednotlivých kompozičních korpusů pro zařazení na album, kdy Wright udílel svým kouskům samé desítky a ostatním nuly. Ale asi ho chápu - od Dark Side v podstatě skladatelsky ničím nepřispěl a teď, když byl Waters pryč, byla šance na desku protlačit vlastní kompozice. Na desce má nakonec pár skladeb, na kterých se skladatelsky podílel a jednu věc, kterou složil výhradně on. A co Mason? Tomu to tady opět ani necinklo. Škoda, že jsem se taky takhle k něčemu nepřisral a neměl chechtáky prakticky bez práce, hehe.

Cluster One je skvělý instrumentální úvod, jenž navodí atmošku, která se v podstatě táhne celým albem. Ostatně, tohle album je až pozoruhodně homogenní a to beru jako plus. Trochu srandovní je ale ten šum na úplném začátku, kdy si prý spousta lidí při prvním poslechu myslela, že mají vadnou kopii, hehe. Krásný moment je, když to z relativně bezcílného vybrnkávání dostane formu - Richard tu opět odvedl skvělou práci a ty textury jsou nádherné. O Gilmourovi a jeho krásné zpěvné kytaře se asi nemá cenu ani zmiňovat. What Do You Want From Me je první bombou alba v takovém pěkně ležérním bluesovém tempu, famózní kytarou a Wrightem hrajícím na Rhodes. Ravil už předem několikrát deklaroval, že to má stupidní text, ale to je mi úplný šumák. Jakmile totiž zapnu svoje hudební receptory, text nevnímám, pokud se na to vysloveně nezaměřím. Co se mi na týhle věci líbí hodně, to je druhá půlka skladby. Je to harmonicky moc pěkný. Poles Apart je taky pěkná píseň, i když bomba to pro mě asi není. Tady bych chtěl vypíchnout hlavně tu kraťoučkou instrumentální pasáž s překrásnými Hammondy a slajdovanou kytarou, to je lahůdka. Ta cirkusácká část tam ale být nemusela. Marooned je ovšem skvělá instrumentálka, kterou se táhne parádní Gilmourovo sólo na fantastickém klávesovém podkladu. Zajímalo by mě, proč tu účinkuje taky Jon Carin. Jestli jako Wright nebyl schopnej napsat a zahrát klávesy sám nebo co. Žádná velká věda to ale není, tak si to trochu neumím vysvětlit. A Great Day For Freedom je pomalejší skladba v melancholickém duchu, kde mě asi nejvíc zaujal Gilmourův popis, o čem to je: "There was a wonderful moment of optimism when the Wall came down – the release of Eastern Europe from the non-democratic side of the socialist system. But what they have now doesn't seem to be much better. Again, I'm fairly pessimistic about it all. I sort of wish and live in hope, but I tend to think that history moves at a much slower pace than we think it does. I feel that real change takes a long, long time." No, tu poslední větu podepisuju a vývoj mu dal za pravdu. Wrightova Wearing The Inside Out má naprosto fantastickou atmosféru, která mi trochu připomíná Us And Them z Dark Side. Mám tu tedy trochu výhrady k Wrightovu poněkud unylému zpěvu, ale na druhou stranu je fajn ho zase v Pink Floyd slyšet. Vynikající je tu i saxofon Dicka Parryho a ženské backgroundy.

Take It Back otevírá druhou polovinu alba a je to bomba z bomb. Nevím proč, ale vždycky mi to trochu připomene U2. To kytarové intro jak od Edge a Gilmourův rozmáchlý zpěv ve slokách můj dojem pouze potvrzuje. V polovině zklidňovačka a krásné, vrstvené kytarové vyhrávky, ze kterých mě mrazí. Tohle je jedna velká paráda, drazí přátelé. A Wright tady používá i svojí oblíbenou Farfisu! Coming Back To Life je ovšem trochu moc roztahaná věc, které trvá asi dvě a půl minuty, než se rozjede. Na můj vkus je to trochu moc hymnický (c) Honza a osobně to považuju za nejslabší kousek na desce. I to sólo v závěru není žádná velká hitparáda. To Keep Talking je jiná káva a je to další bomba na desce. Skvělý úvod s upraveným hlasem Stephena Hawkinga a s bombastickým elektronickým podkladem. V programmingu jsou uvedeni jako autoři Gary Wallis a Jon Carin a vymysleli to kluci fakt moc hezky. Sloky s Gilmourovým přednesem a ženskými backgroundy vysloveně žeru, to je dokonalost. A v půlce přijde zase instrumentální pasáž jak z učebnice - skvělé kytarové a potom i syntezátorové sólo. Teď jsem si uvědomil, že tu zase nejsou refrény (c) Ravil, ale opět mi to vůbec nevadí. Na konci se dokonce zjeví duch Animals. To když Gilmour hraje přes talk box. Parádní déjà vu. Na Lost For Words bohužel ale spadne řetěz a překlopí se to do ucajdané balady s příchutí kántry. Tak beru zpět, co jsem napsal o Coming Back To Life - tohle je nejslabší kousek na desce. A nezachrání to ani to pěkné sólo na akustickou kytaru na konci. No, a podobně jako na předchozím albu, i v závěru přichází bomba z bomb. High Hopes je fantastická věc, kterou otevírá kostelní zvon (vždycky jsem si myslel, že to je ten "division bell", ale kupodivu není) a tady musí být spokojený i Ravil, protože to je skladba s klasickou strukturou sloka-sloka-refrén-sloka-bridge-refrén, hehe. Sloky jsou tajemné s nádherným Gilmourovým sametovým hlasem a refrény bombově rozvinuté do šířky. Co tady vysloveně ohromí, to jsou naprosto nadupadné aranže. Piánko (Zase Carin. Proč ne Wright?), synťáky, akustická kytara, vokální backgroundy a orchestrace od hvězdného Kamena. Na závěr alba takováhle pecka, to se musí umět.

Takže jak to uzavřít? U minulé desky jsem se nechal trochu unést a hodnotil plnou palbou, i když si jí objektivně (hehe) nezasloužila. Ani The Division Bell si jí podle mě nezaslouží, i když je to výborné, až skvělé album. Kvalitativně je to pro mě zhruba na stejné úrovni jako A Momentary Lapse Of Reason, jenom je to takové trochu hřejivější a uhlazenější. Tentokrát to 4,5/5 ale zaokrouhlím na 4/5.
keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 18.4.2021 17:43  64241
puschpullCeltic punk si asi nechám ujít, ale jinak díky za tip :-)
stev stev 18.4.2021 16:02  64240
PepaNo můžeš zjednat nápravu u nějakého dalšího alba, jinak se asi vyhodíme navzájem. Ohledně toho zpěvu, možná to je i způsob jak jsou tvořený melodie do těch mnohdy šílených struktur (což je teda jinak, (c) Bubla, nezaměnitelné a okouzlující). Slyšel jsi ty covery South Side of the Sky a Breathe? Ne že by byly nějak originální, jsou zrovna dost přes kopírák (až na lehkou klavírní improvizaci ve Wakemanově části), ale není to špatný - tam zpěvák působí trochu jinak. Jinak na té samé nahrávce co je South Side (Tales from Yesterday) je např. vynikající Siberian Khatru s Nickem D'Virgilliem a Kevinem Gilbertem, docela zajímavý je též cover Release, Release od Shadow Gallery, s metalovým nádechem.
pepanovacek PepaNovacek 18.4.2021 15:03 - Oblíbené kluby (12:58) 64239
Nad Sylvan - Spiritus Mundi se mi začíná líbit čím dál víc.

[ 62247 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt