Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Lopuch, server nejen
pro botaniky

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Paladin [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Zpět do klubu Dračí doupě Plus

PALADIN ZIP [40 kB]

Pokud se v textu objevuje termin, kteremu nerozumite, zkuste se podivat na zacatek klubu.
Zahlavi slouzi k poznamkam o aktualnich diskusich.

Terminologie
Paladin - osoba, ktera vidi smysl zivota v hledani Idealu
Atribut - predmet, skrze ktery paladin uziva sve schopnosti - john_jarik [73]
Princip - ekvivalent knezova principu. (drivejsi pojmenovani = ideal
Ideal - nejvzssi meta, ktere se snazi kazdy paladin dosahnout

Pokud zde chcete nejaky termin umistit, piste mi je do posty

Uzavrene Vyzvy (dokud je nekdo neotevre)
Vyzva c.1 - Ctnosti [87]
Vyzva c.2 - Schopnosti vzhledu [115]


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 378 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
algeroth 24.11.2006 21:17  146
To mi příjde že Smrt je ideálním principem pro zenového mnicha...

A co se týče Atributu, moc se mi nelíbí vázání jednotlivých bonusů na konkrétní předměty, rsp na předměty vůbec. Co když si budu chtít vytvořit paladiná s ideálem sebezdokonalování?

xkiv 24.11.2006 12:13  145
To mi pripada jako ze Smrt je jenom nedostatek Zivota ...
metalwarrior665 24.11.2006 11:58  144
Zivot x smrtZivot - Velka aktivita, zivot je ta nejhodnotnejsi vec, hlavni je vykonat za zivot, co nejvice skutku, co nejvice toho stihnout
Smrt - Netecnost, klid, zivot je pouhe plynuti ke smrti

v praxi by se to mohlo projevit, tak ze paladin zivota by se snazil lecit vsechno zive, udrzet pri zivote co se da, zato paladin smrti by nechaval nemocne umirat, slabe zabijet jako prirozenou cestu ke smrti
b_art 21.11.2006 16:33  143
ad výzva č. 3jak už sem psal Mstitel (případně dva typy - a) Mstitel - snaží se pomstít smrt svýho otce/... b) Lovec - snaží se vybít všechny skřety)

plus co mě napadlo teď - Robin Hood a jemu podobní
možná i něco jako extrémní kariérista - jeho ideálem je absolutní moc v jeho rukou (herně zajímavý, ne?)
xkiv 21.11.2006 14:40  142
jj, tohle jsem se taky snazil vystihnout, ale nevyslo mi to tak pekne.


Dobro a Zlo si snad dokazeme predstavit vsichni nejak podobne (akorat bych daval pozor, aby nebyla prilis velka korelace Dobro=Rad, Zlo=Chaos, ktera je v nasi kulture myslim pomerne bezna, zvlast pro stare hrace RPG, kteri jsou zvykli jeste na systemy presvedceni ...)
I tak by to mozna chtelo trochu upresnit.

A pro Zivot vs. Smrt si naopak nepredstavuju vubec nic - to co tady plati pro bozstva se mi na lidi moc nevztahuje.
(mam totiz takovou podivnou predstavu, ze "byt paladinem idealu X" se dost podstatne lisi od "byt knezem boha principu X" - pro kneze je prioritou prosazovat zajmy boha, pro paladina je prioritou neodchylit se od sveho idealu)

john_jarik 21.11.2006 09:34  141
xKivmelkor to vystihl presne.
melkor_unlimited melkor_unlimited Ltd. 20.11.2006 19:37  140
Také by bylo možno říci, že Chaos upřednostňuje "okamžité" stavy a řešení před těmi "absolutními (a za každých okolností platnými), kterým pro změnu dává přednost Řád.

Z toho plyne, že ve velmi podobných situacích se vyznavač řádu chová předvídatelně (v xtrémních případech dokonce stejně), kdežto vyznavač Chaosu je nepředvídatelný (záleží na jeho momentální náladě, poloze motýlých křídel, úhlu dopadu praprskú Luny, ...). Zkrátka a (s)prostě múže s klidným svědomím pomoci jedné straně a o 1/2 hodiny (dne, měsíce, roku, staletí, ...) straně druhé (třetí, čtrvté, ...).
xkiv 20.11.2006 15:42  139
(citace z [52])
No a ted jeste ktere to jsou, protoze energie klidne a neklidne mi moc nepomaha.
Rad bude asi neco jako harmonie ducha. Chaos bude spise nestalost ducha a nazoru. je trochu lepsi, ale porad to nepasuje.

Ja uz jsem svuj nazor ventiloval, neco ve smyslu
Rad = uznava autority a tradice, dava prednost zajmu spolecenstvi jako celku pred zajmy konkretnich jednotlivcu
Chaos = chce svobodu (omezenou maximalne pravidlem "moje svoboda konci tam, kde zacina tvoje", zalezi na tom, jestli je vic Dobry nebo Zly), misto slepeho dodrzovani zavedenych postupu se asi bude snazit ke vsemu pristupovat flexibilne (coz se zase muze projevit ruzne podle ostatnich Idealu) ...
john_jarik 20.11.2006 15:14  138
xKiv"Tak aby bylo jasne, ze oboji ma nejaka pravidla, a ze obycejnske (i nadobycejnske) dodrzovani pravidel jeste samo o sobe nepatri do Radu."
Takhle nejak jsem to myslel. Nektere do Radu patri a nektere patri do Chaosu.
xkiv 20.11.2006 14:50  137
Aha, takze to neni "vedoma snaha dodrzovat pravidla", ale "pravidla, ktera lze vysledovat v jeho chovani". Coz mi ale zase nesedi na paladina.

Ja bych se fakt snazil v tomhle smyslu Rad a Chaos nejak explicitne zrovnopravnit. Tak aby bylo jasne, ze oboji ma nejaka pravidla, a ze obycejnske (i nadobycejnske) dodrzovani pravidel jeste samo o sobe nepatri do Radu.
Teda mozna to bude jasnejsi po prirazeni Ctnosti k Idealum.
john_jarik 20.11.2006 13:52  136
xKivTy ale narazis na zahlavi ohledne Vyzvy 3.
Tak tam to chci vysvetlit takto. Drzi se pravidel, vnitrnich ci vnejsich (to je zakladni chovani paladina) - vychazejicich z charisma. A to fyzicky zdatny vychazi z druhe paladinovy vlastnosti - sily.
john_jarik 20.11.2006 13:51  135
kKivMno, a dokazeme definovat Chaos nejakymi pravidly - zakonitostmi?
Pokud ano, tak to neznamena, ze zastupci Chaosu inklinuji k Radu. Ale znamena to, ze zastupci Chaosu inklinuji k pravidlum Chaosu - treba ze se chovaji chaoticky. I toto je urcite pravidlo nebo mozne pravidlo.
xkiv 20.11.2006 13:43  134
j_j [126]:
Jde o to, kdo se ridi pravidly a je fyzicky zdatny


Neni "ridi se pravidly" trochu v rozporu s idealem Chaosu (a neznamena to nahodou automaticky, ze kazdy paladin se musi znatelne zamerovat na Rad)?

Ja si totiz porad myslim, ze paladinske Idealy nelze jednoduse definovat pomoci knezskych Principu.
Protoze Principy jsou vlastnost boha (kde buh ma takove principy, jake jsou mu pripisovane, a jejich vyznam zalezi na tom, jak je interpretuje obyvatelstvo sveta usty PJ), zatimco Idealy jsou vlastnosti konkretnich lidi/paladinu (kde by nemel vzniknout rozpor mezi interpretaci autora pravidel, interpretaci PJ a interpretaci hrace paladina).
john_jarik 20.11.2006 07:49  133
Ally - praveze chci hracum dokazat, ze paladin muze byt klidne zebrak a presto to bude paladin.

B_art - mne jde spise o povolani nez o nazvy. Proto jsem tu uvedl treba Soudce, byt by nekdo napsal: Paladin, ktery uznava pouze zakony.

Gran - Zorro muze byt klidne paladin, kdyz jej postavis na vnitrni potrebe konat ony skutky. Nebo to muze byt jak asi vis Sermir.

Yarp - v tvem priklade je malinka chyba. oni by bojovaly, kdyz uz tak za ideal. Aby bojovali za Ideal, tak by se museli postavit proti celemu svetu. Coz asi neni ta nejstastnejsi varianta.
yarp 17.11.2006 11:53  132
Třeba takový šaolinský mnich - mohou existovat i celé kláštery, kde vychovávají paladiny, aby poté vyrazili do světa bojovat za Ideál ---

[ 378 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt