Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Hosting     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Lopuch, server nejen
pro botaniky

Lopuch.cz

Povinné ručení
Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub SACD [ŽP: neomezená] (kategorie Hudba - V ODPADU) moderuje Šéf Lopuchu.
Archiv
Diskuse především o hudbě na nosičích SACD, ale i o tom co s touto technologií souvisí.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help
 Titulek, text příspěvku  
Opište pozpátku následující text bez prostředního znaku: ixrsjex
[ 93 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
jhradec 6.10.2010 14:35  72
2 NavvyMoje staré magnetofonové nahrávky jsou stále poslouchatelné ( poslouchám je) pravda je, že většina je na rychlost 19 - 9 byla hlavně na mluvené slovo.
Nahrávky z jiného magneťáku ( profesionálního ) - lepší jak LP :)
araner 14.9.2010 10:54  71
slevy SACDMimochodem, na http://www.prestoclassical.co.uk jsou nyní v běhu zajímavé slevy 25-40% u produkce Harmonia Mundi, Hyperion, Decca a DG. Samozřejmě je tam i řada SACD nahrávek, nejedna ověnčená i cenami a hvězdičkami v testech :-)
araner 14.9.2010 10:49  70
ad Porta + CD-RDigitalizovat z MG kazety - to nemůže být určitě žádný zázrak. Trošku mě překvapilo, že se to tak dělalo, ale doba byla taková "divná", člověk se musel často spokojit s improvizací ;-) U vypálených CD-R mě nepoužitelnost po x-letech nepřekvapuje, zvláště když se vypaluje vícerychlostně. Co mě ale před lety překvapilo bylo první CD Pražského výběru - Výběr, vydal tuším Supraphon (možná ještě na konci 80. let?). Nedalo se to hrát, každou chvíli se to zasekávalo, přehrávač přeskakoval na další čitelné sekvence atd. Přitom vlasní disk byl bez škrábnutí, nepoškozený. Pravda ale je, že tehdy u nás výroba CD ještě asi začínala, jiné jen o málo mladší zahraniční disky mi hrají stále dobře. Dnes už je na nich ale patrné technologické stáří, slabé vzorkování apod.
navvy 14.9.2010 01:55  69
HudbaJen připomínám, že poslech kvalitní hudby (záznamu nebo živé hudby) byl vždycky vyhrazen cca 4 % populace. Zbytek poslouchal a sám produkoval tzv. lidovou hudbu, která byla skutečně lidová, včetně textů. To co je nám dnes vydáváno za lidovou hudbu je něco trochu jiného. Lidové písně sbírali často duchovní (vesničtí faráři) a ti si texty měnili. Když se vypustila sprostá slova, byly to téměř instrumentálky. Proto sprostá slova nahradili jinými, neškodnými slovy. A co se týká kvality nahrávek, vzpomeňte jakou úrověň měly naše staré magnetofonové nahrávky, zejménéna ty z jiného magněťáku.
navvy 14.9.2010 01:50  68
Záznamy z PortyJedna nebo dvě Porty (možná i víc) byly nahrány z mixu ma magnetofonové kazety (snad Pavel Dudek). Pokus digitalizovat tyto nahrávky do CD formátu dopadl katastrofálně. Ona toptiž není pravda, že diogitál buď hraje nebo nehraje. Mám doma starou vypálenou nahrávku na CD-R a po 15 letech to zní hůř než fonograf.
pehac pehac 13.9.2010 14:14  67
Ano, nas hudebnich pozitkaru je relativne malo, stejne tak jako kupcu aut zn. ferrari. Jsme mala nika na trhu a vypada to, ze to tak na nejaky cas zustane. Nastesti je nekolik vydavatelstvi, kteri o nas vi a snazi se nas rozmazlovat co to jde - teda predevsim v klasice a jazzu. Diky bohu za to!
gagarin 13.9.2010 13:38  66
Kdyby to ti lidé chtěli, tak si to seženou...vždyť je to k dostání na každém kroku. Problém je, že lidé nemají zájem být vychováni k lepším formátům. Něco podobného totiž mají spojeno s pocitem totální extáze po celou dobu poslechu, což se jim však nemusí dostat, když se jim na špičkovém aparátu pustí James Brown místo Kabátů..
jhradec 13.9.2010 12:24  65
Na tom je hrozný už ten fakt, že takhle působí i staré LP : což je i z hlediska mechanického záznamu děsivý kompromis. Počínaje omezenou výchylkou a malou rychlostí otáčení a konče nesmyslným přehráváním od okraje ke středu ( konečné finále, hrané patřičně forte je zkreslené). CD je formát starý třicet let a na začátku dělalo SONY-mu problém udělat převodník ( původní převodníky se 14 bity, s rozdílným zpracováním LSB, jediný převodník se sample & hold. Nutnost používat deemfázi atd atd.) Dnešní problém je, že není výchova posluchačů k lepším formátům, které je dnes snadné technicky realizovat i u spotřebního zboží - mám na mysli DVD, kde je vyšší bitrate a 24 bit taky slyšet jako přínos i u povedenějších kousků za kilo. Hudební průmysl se vyčerpal ( za cca 250 let - pokud počítáme i tisk notového materiálu ve velkém ) a tok peněz jde jinam teenageři poslouchají ( hudbu ???) z mobilu. Né že by ten repráček nebyl fyzikální zázrak ( má průměr pod 1"), ale do toho, co se nechá dostat z vinylu, nebo i CD na dobré aparatuře....
gagarin 13.9.2010 11:55  64
Mě osobně vinyl vždycky vyléčil z důvěry v digital. Pokud má moderní technologie něco přinést, tak je to imho návrat analogového záznamu v prakticky použitelnější formě, nikoliv nekonečné zhušťování jedniček a nul. Konečně, tytéž bity můžou vyznít jinak, pokud je s nimi pracováno opatrně.
araner 13.9.2010 08:44  63
master nahrávkyNavvy: "...originálních master nahrávek na obyčejných magnetofonových kazetách..." - co jsi tím přesně myslel? V případě Porty? Tam se nahrávalo u mixu na MG kazety? Nebo jsi myslel až ty prodávané MG nahrávky? (Tuším že to dělal Panton.)
araner 13.9.2010 08:40  62
Brojení proti CDMeze formátu CD jsou mi jasné (proto se taky snažím fungovat v SACD, pokud je to možné), ale někdy to z těch reakcí a diskusí vypadá, jakoby se CD vlastně nedalo vůbec poslouchat. Což je myslím nesmysl... Ale bylo to jen takové povzdechnutí... dojem...
navvy 11.9.2010 00:40  61
Brojení proti CDOno to není ani tak brojení proti CD jako spíše brojení proti ustrnutí na formátu CD. Dobrý CD přehrávač umí hodně, ale přece jen jsou limity obou formátů někde jinde. Velmi zajímavé je porovnání originálních master nahrávek na obyčejných magnetofonových kazetách (třeba staré nahrávky z PORTY) a jejich přepis na CD. Ten rozdíl (originál vs. kopie na CD) je v neprospěch CD obrovský. Tam je jasně vidět ta nedostatečnost formátu CD.
araner 7.9.2010 07:58  60
ad DVD/BDTo je příběh sám pro sebe. Nový film bude vždy vypadat líp (aspoň v teoretické rovině), protože je natáčený na novější technologie. Ale pokud se pro BD udělá nový HD přepis a dobře se zmasteruje, tak i několik desítek let staré dílo vypadá fantasticky. Názornou ukázkou je např. BD s Viscontiho Gepardem, který byl natočený před téměř 50 lety...
araner 7.9.2010 07:35  59
SrovnáníJasně že srovnávat se musí se stejnými parametry (např. aparatura). Chtěl jsem jen připomenout, že výsledek může ovlivnit lecos, nejen formát média. Na stejných/rovnocených přístrojích vychází SACD skoro vždycky lépe. Ale brojení proti CD z principu moc nechápu, protože na kvalitním přístroji se z dobře zmasterovaného CD dá dostat opravdu neuvěřitelně krásný a plný zvuk.
navvy 6.9.2010 22:16  57
SrovnáníSrovnávat nesrovnatelné nemá cenu. Levný SACD a drahý CD přehrávač srovnávat moc nejde. Na stejném nebo srovnatelném zařízení by měl být rozdíl slyšitelný. U některých nahrávek (viz to co píši o starších digitálních studiových magnetofonech) může být rozdíl mezi SACD vrstvou a CD vrstvou dost drastický. Docela zajímavé je i srovnání BD a DVD. Starší filmy na BD mají prostě horší technickou kvalitu než nové filmy, takže interpolované DVD nahrávky mohou vypadat lépe než staré nahrávky na BD. Zatímco u obrazu si dokážeme všimnout i nepatrných detailů, které činí rozdíly, u zvuku je to mnohem těžší, ale rozdíly jsou.

[ 93 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
Povinné ručení porovnání

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt