Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Něco navíc v zeleném?
A proč ne...

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub SACD [ŽP: neomezená] (kategorie Hudba - V ODPADU) moderuje Šéf Lopuchu.
Archiv
Diskuse především o hudbě na nosičích SACD, ale i o tom co s touto technologií souvisí.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help
 Titulek, text příspěvku  
Opište pozpátku následující text bez prostředního znaku: iecymuz
[ 93 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
jhradec 2.8.2010 15:34  33
AnalogAno, také to mám rád, ale problém je ve výšce laťky. V době, kdy začinala televize byl magnetický záznam zvuku v podstatě zvládnutou záležitostí. Ale běžný kvalitativní "etalon" bylo AM vysílání na středních vlnách, přijímané na superhetrodyn s diodovou detekcí. V televizi byl důležitější obraz, než zvuk. Takže byla snaha třeba mikrofon ukrýt- i za cenu horšího zvuku. Takže ty nahrávky jsou technicky dost strašné ( zkreslení až k 10%...). Jinak co se týče toho studiového magnetofonu- odstup cca 60 dB, zkreslení ( při max. vybuzení) kolem 0,5 %, parazitní amplitudová modulace 0,5 db, odchylka rychlosti 0,1 %,kolísání asi poloviční. kmitočtová charakteristika není právě omračující - pod 200 Hz a nad 15 kHz bývá zvlnění , resp. pokles. ( řádu jednotek dB.Proti všemu amatérskému ( poloprofi) je ale dobrá fázová charakteristika. Myslím, že konstruktéři tu šli správnou cestou :)
navvy 1.8.2010 21:38  32
AnalogVůbec bych nepodceňoval kvalitu starých analogových nahrávek. Záznam se dělal na magnetofonový pás rychlostí 76 cm/min. To přináší výbornou dynamiku, široký frekvenční rozsah a velmi dobrý odstup šumu. Vzpomínám si jak se řešily problémy rychlosti posuvu mag. pásu u "lovců zvuku" v 70. letech. Proto i analogové nahrávky vážné hudby, které teď vycházejí na SACD jsou zvukově vynikající (RCA vydává nahrávky z 50. let - nádhera). Jiný problém jsou staré digitální nahrávky - vše co bylo nahráno na Soundstream se nedá dost dobře přepsat na CD, ale SACD s tím prakticky nemá problém (kvůli jinému děliteli vzorkovacího kmitočtu - vzorkovací kmirtočet Soundstreamu není dělitelný 44,1 a je to bohuže hodně slyšet).
araner 1.8.2010 14:54  31
Ten žebříček je zajímavý, ale u mne je pořadí různě obměňované. Je to hodně subjektivní. Někdy mě zajímá hlavně skladba, u některých skladeb mám třeba několik jejich interpretací, jindy se spokojím s pro mne nejlépe vyhovující interpretací - to se pak snažím vybírat jednu jedinou nahrávky z více možností. To je ale těžké, protože poslechnout si vše nelze, max. nějaké ukázky z netu a ty toho moc nenapoví, takže se to kombinuje s recenzemi, zkušenostmi jiných, pečlivostí labelů... Jsou i interpreti, které víceméně sbírám, takže kvalita nahrávky je pak opět v jiném místě žebříčku. O bodech 3-5 nevím jak před koupí zjistit něco víc (někteří vydavatelé to uvádějí, většina ale ne), takže zbývá jen to co se člověk dočte u recenzentů. Ovšem i to velmi subjektivní: např. Bachovy Janovy pašije mám již skoro kanonicky naposlouchané v interpretaci Sixteen Choir (dir. Harry Christophers) a i přesto, že ta nahrávka (interpretace) není hodnocena jako úplně top, tak v porovnání s jinými u mne vždy vítězí. Už jsem si prostě zvykl :-)
Ad starší nahrávky: Jo, ve srovnání s novými obvykle prohrají, ale zase na nich leckdy hrají opravdoví mistři, legendy, takže tím se do popředí dostává úplně jiné kritérium (aspoň u mne).
pehac pehac 28.7.2010 22:51  30
Muj zebricek je uplne stejny, pricemz body 3 az 5 nijak nepitvam, protoze tomu nerozumim - radeji dam na recenze odborniku - pro klasiku treba vyborny: http://www.classicstoday.com/search.asp. Bod 6 neni jen o mediu ale take o formatu dat a zpusobu, jakym bylo s nimi zachazno behem zpracovani. Typicky treba remasteringy starsich nahravek a jejich vydani v DSD formatu na SACD se kvalitou nemuze pomerovat s moderni nahravkou ve vysokem rozliseni. Zatim jsem osobne neprisel na chut hudbe ulozene v pocitacovych souborech, teda alespon pokud se bavime o kvalitnim domacim poslechu. Laptop - USB - externi prevodnik v porovnani s CD/SACD prehravacem u mne vzdycky v kvalite prohral. Jeden cas jsem uvazoval o iPodu v kombinaci s WADIA prevodnikem, ale pak jsem to z nekolika duvodu zavrhl. Zatim zustavam u stribrnych placicek a kombinace dobra recenze, moderni nahravka a DSD format mne dokaze presvedcit ke koupi.
jhradec 28.7.2010 09:58  28
Pokud bych měl hodnotit rozdíly, tak rozhodně barva nástrojů a prostor. přitom rozdíl CD - SACD se mi jeví velký. rozdíl DVD Audio- SACD až takový není. Přiom je bitrate poloviční.
Zatím nejsem zařízen na SACD pětikanálové.
A pozor. Mám SACD které má vzorkovací frekvenci jen 44,1 - tam ten přínos ( vlastně jen počet bitů ) není až tak znát.
Osobně vidím největší problém v nahrávkách. Tam, kde mi CD kvalita nestačí naní k dispozici SACD ( i když je to nahrané od DG ) a naopak SACD tituly mne často nezajímají.
SACD technika je jedna věc a kvalita nahrávky druhá. můj žebříček vlivů začíná takto :
1) skladba
2) Interpretace
3)rozmístění mikrofonů
4) míchání ( je-li použito )
5)typ mikrofonů
6)záznamové médium

Body 3 až 5 bychom mohli shrnout pod vliv zvukového mistra.
Přitom špičkový interpret si zpravidla volí repertoár i zvukaře :)

Co se kvality záznamu týká, musím říct, že v některých žánrech mi stačí MP 3 - 320 Kbs, pro řeč i nižší.
Pro SACD musí být všechno TOP.
BTW někteří interpreti ( JAZZ ) míchají SACD analogově .
pehac pehac 27.7.2010 15:05  27
CD x SACDRozdil mezi dobre udelanym CD a SACD je velmi maly a pro laika dost tezko popsatelny. Pro vetsinu spotrebitelu a drtive vetsiny hudebnich zanru - pop, rock, elektronika - nema vyssi rozliseni zadny prinos. To a nemoznost kopirovat DSD signal vytlacilo SACD na okraj zajmu trhu. Nicmene SACD podle mne neni vubec mrtvy format a osobne bych si tipnnul, ze ho nepohrbi ani rozsirovani zvukovych souboru ve vysokem rozliseni, protoze jeho kupcem je hudebni "fajnsmekr" a ten chce kvalitu.

Mam cca 30 hybridnich disku (vrstva CD a SACD na jednom fyzickem nocici) s klasikou, hlavne od vydavatelstvi Pentatone, a priznam se, ze pri prechodu z SACD na CD sam nepoznam rozdil (STAX sluchatka, Marantz SA-7001 player) a dokonce si s chuti poslechnu CD vrstvu a vrnim si blahem. Ale pri prepnuti zpet na SACD vrstvu je rozdil okamzite patrny ve vyssi cistote, detailnosti, prostorovosti a uzasnem vybarveni hudebnich nastroju.
araner 26.7.2010 12:22  26
SHM-SACDVí někdo něco bližšího o "novém formátu" SHM-SACD (Super High Material SACD)? Nebo s ním má už přímo nějakou zkušenost?
araner 25.7.2010 07:30  25
To je vskutku luxusní řada, všechna čest. Mimochodem již jsem to tu myslím jednou nadnesl: nevíte někdo proč právě japonské edice nahrávek význačných světových společností stojí dost často technicky o řád výš než ty evropské nebo americké?
navvy 23.7.2010 22:15  24
EsotericUpozorňuji na edici SACD vydávanou v Japonsku jako firemní nosiče TEAC speciálně pro jejich řadu přístrojů Esotric. Pár nahrávek jsem slyšel a obsahově i technicky je to lahůdka (za cca 60 USD, bohužel).
navvy 23.7.2010 22:12  23
Kmitočtový rozsahPro účely reklamy jsou vhodné jakékoli argumenty. A čísla jsou vždycky výmluvná, i když mnoho neříkají. Tak je to i s kmitočtovým rozsahem. Běžný člověk vyšší kmitočty (už tak kolem 15 kHz) slyší jen velmi omezeně (hodně zesílené), jenže i mnohem vyšší kmitočty jsou lidé schopní vnímat. U SACD to vše komplikuje skutečnost, že z technického hlediska je ten obsah vysokých kmitočtů (nad 20 kHz) dost potlačený a víceméně se ztrácí v šumu. Bez ohledu na to je i ve výškách SACD takové jemnější.
araner 23.7.2010 22:07  22
Jo jo, zrovna zítra chceme zavařovat okurky :-)
jhradec 22.7.2010 12:29  21
koukám, že okurková sezóna je i na SACD
jhradec 9.7.2010 09:56  20
Kmitočtový rozsah má význam pro sínusový signál. Ten ale je na poslech poněkud nudný, že? navíc kdo určil, že audio je do 20 kHz-
to se traduje od jistého pana Wiliamsona nějakých 70 let. Z hlediska hudby je důležitý spíše impulzní přenos- resp. přenos náběžné hrany.
Jinak pro podobné experimenty je důležitý výběr publika - četl jsem o tom zajímavou práci prof. Merhauta z šedesátých let. Já bych rozhodně neprošel, jako ostatně většina současné evropské populace :)
araner 8.7.2010 11:46  19
Rozdíl CD-SACDPřed časem jsem někde četl článek o tom, že když se na konci 90. let vyvíjel standard SACD, probíhaly mj. i neurologické výzkumy o vnímání zvuku (hudby) ve vyšších harmonických. Vědci lidem pouštěli signál (hudbu) rozdělený na dvě pásma: do 20kHz a nad 20 kHz. Vyšší pásmo pouštěné samostatně nebyl nikdo schopen poznat, nikdo ho neslyšel. Měřením aktivity mozku bylo ale dokázáno, že když se hudba pouští i se složkou nad 20kHz, vyvolává to v mozku (a tím i v myslích lidí) větší pocit harmonie, byť toto pásmo "rozumově" nedokáží identifikovat. Myslím, že na technologické úrovni je právě toto částí obsahu onoho jinak vágního pojmu "plnější pocit z hudby"...
navvy 26.6.2010 21:37  17
Rozdil CD-SACDSACD chodi teoreticky pres 20kHz. Pri mereni se to vsak obvykle nepotvrzuje a nad 20 kHz je uz velky pokles (DVD/A chodi vys a s mensim poklesem). Jenze SACD ma take mnohem "vyssi hustotu" dat a lidsky sluch rozezna vic nez si mnozi mysli. Mimochodem, digitalizace analogovych nahravek, ztraty dat u digitalnich prepisu (je neuveritelne jak spatne zni vypalene CD po 16 letech, ackoli puvodne byla kopie k nerozeznani od originalu], to vsechno jsou velmi zajimave veci.

PS: omlouvam se, ze neni diakritika, momentalne nemam ceskou klavesnici.

[ 93 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt