suchosJá ti rozumím, v podstatě souhlasím, jen trochu v nadsázce poukazuji na ty paradoxy, aby vyzněly.
Domnívám se ale, že příčin špatného masteringu je víc, než předpokládaný poslech na nekvalitní sestavě. Deformovaný zvuk je slyšet a významně ruší už na docela levné sestavě. Hlavní důvodem však je, že plochá dynamika, elektronické efekty, přidané zkreslení, atd., zní efektně hlasitě i na nevýkonných krabičkách. A to je pro spoustu lidí líbivé, chtějí to, dělá jim to dobře, je to čistý atavizmus. S tím producent počítá, agresivnější nahrávka - producentský i prodejní úspěch.
Rozdíl mezi dobrou a špatnou nahrávkou se stírá například v autě, což je taky typický příklad shitového poslechu. Pro spoustu lidí je ovšem ten shitový poslech konečná, vrchol spokojenosti. To je smutná skutečnost. |