Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Což takhle
dát si Lopuch?

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub High End [ŽP: 12 týdnů] (kategorie Hudba) moderuje Royal.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 18:46
left channel High End

Tento klub slouží jako fórum přátel věrné reprodukce zvuku. Projevy agrese, arogance či urážky jsou zde nepřípustné, stejně jako příspěvky s tématem nesouvisející.
right channel

Odkazy a HTML tagy: (další odkazy a zálohy klubu na Homepage)
Hifi - obvody a měření: Odborný klub
HighEnd - Akce: Neveřejný uzavřený klub
Heli a jiné OT: Pokecání, které nepatří sem
High End - Projekty: Už jen ke čtení.
Hi-Fi inzerce - inzertní klub na Lopuchu, náhrada padlého AMPu
Hifi na slovanetu - threadová diskuse
Pavel Macura Audio - špičkové HighEnd výrobky z dílny Pavla Macury
CustomWorks - kvalitní DIY stavebnice nekompromisních audio zařízení
Fullstars.cz - Fullstars – Magazine for audiophiles. The best music, films and hi-fi technique..

  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2185 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
bigaudiodruid 23.9.2013 17:18  59803
Tak tedy ještě jedna hypotéza - perceptibilita komutace polarity stejně jako změny fázové charakteristiky je dána nelinearitou sluchového orgánu. Slyšíme změnu, slyšíme rozdíl proto, že se změní spektrální struktura distorzního signálu. Jde hlavně o převodní systém ve středním uchu a iontový kanál na nervové dráze. Správné je to, co je přirozené, a přirozené je to, v čem nefiguruje žádný drát. Jakýkoli elektronický signál není z hlediska poslechu v tomto ohledu přirozený a můžeme se bavit jen o tom, co nám nejmíň vadí.
tessien Tessien Of course slavery is the worst thing - that ever happened. But maybe... 23.9.2013 12:07  59802
MaK [59800]: "co se stane, když se to někde otočí" - bude se o tom dlouze diskutovat na internetu :)
themajkl themajkl All those moments will be lost in time - like tears in rain. 23.9.2013 12:05  59801
MaK [59800]: Já si myslím, že odpověď zní "v závislosti na dalším milionu faktorů se může stát cokoliv, což ale s největší pravděpodobností ani nepoznáme" ;-)
mak MaK 23.9.2013 11:31  59800
Odpověď je fundovaná, ale chybí mi odpověď na otázku "co se stane, když se to někde otočí" :-)
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 23.9.2013 11:12 - Oblíbené kluby (20:46) 59799
BigAudioDruidDík za obsáhlou odpověď. :-)
bigaudiodruid 23.9.2013 10:46  59798
Fáze sem, polarita tam - všechno asfalt. O polaritě mí smysl mluvit jedině pro stejnosměrný signál, přépadně pro jednotkový skok. Potíž je v tom, že celý přenosový řetězec mikrofonem počínaje a reproduktorem konče obsahuje blíže neurčitelné množství horních (i dolních) propustí, takže DC se nepřenáší a ze skoku zbude jen více či méně zmršený impuls. Podle polarity jeho čela by se dala definovat absolutní polarita, pokud se to ovšem při měření dá vůbec odchytit - dolní propusti to mohou totálně zprasit. Ale i když se to podaří, jde víceméně jen o konvenci, taková ta představa, že když se zamáčkne membrána mikráku, tak membrána repráku by měla vylézt, je silně zjednodušená. Třebas u dynamického mikrofonu není výstupní napětí dané výchylkou membrány, alebrž její rychlostí. Pokud jde o fázi, tak takzvaná fázová charakteristika vůbec neudává nějakou absolutní fázi, poněvadž ta se nedá definovat. Definovat se dá relativní fázová charakteristika, a to na základě analýzy přenosového operátoru, což v konečné podobě znamená, že fázi vztahujeme k jejímu nulovému bodu někde uprostřed přenášeného pásma. Pokud jde o polaritu v praxi, je to v podstatě tak, že se pracuje se "svorkovou konvencí", tj. červená na červenou", takže se tváříme, že nevíme o těch horních propustích v signálové cestě a předpokládáme, že celý řetězec přenášá DC. O to se dá jakž takž opřít a pak se můžeme bavit o tom, co se stane, když se to někde otočí. Ale vždycky je to relativní, tj. musíme jeden stav zvolit jako referenční. Tím se taky vyloučí otázka, co s tím udělá prostor. Ten by správně polaritu (tj. čelo impulsu) otáčet neměl, bohužel v důsledku vlnových efektů tomu tak není.
sledge sledge 23.9.2013 09:27  59797
Tak jednak už zkuste rozlišovat fázi a polaritu, druhak každý pásmově omezený analogový systém má z principu fázové zkreslení (ovlivňující tvar signálu), ale časové zpoždění vliv na tvar signáluvliv nemá. Pokud jde o polaritu, tak si to může vyzkoušet na PC každý, co a jak je slyšet a netřeba se ptát na to, "co má být slyšet". Stačí invertovat polaritu na kabelech nebo pár kliknutí na PC například s Audacity.
karel_s_ Karel S. ...a nejhorší na - Hi-Fi jsou hifisti 21.9.2013 02:00  59796
Vážení, víte co je to dolní mezní frekvence?
Ale při přímém porovnání to opravdu slyšet je - to je prostě fakt který se nedá popřít.
machalik Machalík má vždycky pravdu. 20.9.2013 22:59  59795
Podle mě to fakt je tím, že (kromě implozí) každej zvukovej impuls v realitě začíná tím, že se bubínky z relaxované pozice vpáčí do hlavy. Každej potápěč ví, jakej je rozdíl mezi tím, jestli si eustachovkou uši podtlakuje nebo přetlakuje, je to úplně jinej vjem v hlavě. Zvuk/atak je podle mě v mikroměřítku to stejný, proto to je poznat.

Logicky obrácená fáze není poznat na všem, na sinu nepůjde poznat vůbec a jistě bude množství nástrojů a žánrů, u kterejch to taky nepůjde zjistit. Táhlý nástupy čehokoli, měkký smyčce, plochá elektronika, v podstatě hudba bez špiček. Ale jak to má rytmus a špičky, zejména krátký (relativně vzhledem k jejich vlnové délce), tak se to projeví. Špičky budou asymetrický a tam to prostě nebude sedět, bude to jak dívat se na svět přes zrcadlo.

Kdyby Bobo pohovořil i jinde než naživo na srazu, kam jsem se bohužel nemohl dostavit, rád bych si to poslechl.
pma PMA audio - vývoj, konstrukce a měření - AudioPage 20.9.2013 15:36  59794
To není dobrá úvaha.
ma1ko 20.9.2013 15:19  59793
Bobo
Problém je, že že pokud to není pouze impuls, kak stejně v následujícím okamžiku dostaneš tou zvednutou cihlou po papuli.

Teď ale vážně - ten příklad by platil pokud budu poslouchat jednu frekvenci .Pokud ale budu posloucat hudební signál ,tak v závislosti na vzdálenosti od reproduktoru dorazí každá frekvence v jiné fází.Takže někde se ta cihla zvedne a jinde s ní dostaš.
tessien Tessien Of course slavery is the worst thing - that ever happened. But maybe... 20.9.2013 12:17  59792
Wronski [59791]: aha, dobra pripominka, to bude ono :)
wronski Wronski Jsou to zrůdy. - Sofistikované. 20.9.2013 12:16  59791
Udělala se mi podobná analogie, akorát s fackou .)

Tessien [59790]: Nezaměnil jsi to s otočením fáze u jedné bedničky? To je slyšet u čehokoliv.
tessien Tessien Of course slavery is the worst thing - that ever happened. But maybe... 20.9.2013 12:03  59790
Ja mam dojem, ze jsem kdysi zapojil faze obracene a taky jsem to dost rychle poznal, protoze to znelo "divne" - a to nebyl zadnej high-end, dokonce ani hifi, byly to pocitacovy bednicky za cca 3000 korun (5.1 aktivni sada, takze za ty 2k to bylo vcetne zesilovace a subwooferu) :).

Ale mozna si to spatne pamatuju. A nebo naopak na min kvalitnim vybaveni je to slyset vic?
bigaudiodruid 20.9.2013 11:53  59789
Mám několik hypotéz pro vysvětlení slyšitelnosti fázové inverze. Ta nejjednodušší: Je velký rozdíl mezi tím, když ti někdo hodí cihlu na hlavu a když ti cihlu z hlavy prudce zvedne. Bližší osobně - tady na to není místo a chce to taky trochu kreslit. Třebas v Doksech ...

[ 2185 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt