Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Modrá je dobrá
zelená je lepší

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub GENESIS [ŽP: 8 týdnů] (kategorie Hudba) moderují Vaklaf, Bubla, PepaNovacek.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 18:46
8.-14.1.2024: Cynic - Ascension Codes - 2021 (Jitka)
15.-21.1.2024: Ota Petřina - Super-robot - 1978 (Pepa)
22.-28.1.2024: Supertramp - Even In The Quietest Moments - 1977 (Ivan)
29.-4.2.2024: Linda Perhacs - Parallelograms - 1970 (Štěpán)
5.2.-11.2.2024: Brother Ape - A Rare Moment Of Insight - 2010 (Miro)
12.2.- 18.2.2024: Jouis - Dojo - 2014 (Honza)
19.2.- 25.2.2024: Kevin Gilbert – The Shaming Of The True - 2000 (Dan
26.2.- 3.3.2024: Sparks – Lil' Beethoven - 2002 (Petr)
4.3.- 10.3.2024: Jakszyk, Fripp and Collins – A Scarcity Of Miracles - 2011 (Jitka)
11.3.- 17.3.2024: Dux – Vladimír Padrůněk In Memoriam - 1986 (Pepa)
18.3.- 24.3.2024: 10cc – The Original Soundtrack - 1975 (Ivan)
25.3.- 31.3.2024: Lucifer's Friend – Banquet - 1974 (Štěpán)
1.4.- 7.4.2024: Persona Grata – Reaching Places High Above - 2013 (Miro)
8.4.- 14.4.2024: Return To Forever – Where Have I Known You Before - 1974 (Honza)
15.4.- 21.4.2024: Mr.Bungle – California - 1999 (Dan)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 62181 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
mayak1 Mayak1 I live in a progg bubble ... 22.10.2019 12:02  46898
KeyserSoze , Antony, suchos... poprosil by som niekoho z Vás, či mi nemôže poskytnúť link na nový album kapely THIEVES' KITCHEN - Genius Loci (2019), cez hosting/server https://mega.nz/ ... díky ...

http://www.progarchives.com/album.asp?id=63358
pepanovacek PepaNovacek 22.10.2019 11:51 - Oblíbené kluby (10:29) 46897
BublaHehe, docela shoda, minimálně v tom, že jsme album slyšeli jen dvakrát, ale Ty jsi v hodnocení opatrný, já odvážný, hehe.

Pro oba je to ale asi každopádně překvapení, že ano ?

pepanovacek PepaNovacek 22.10.2019 11:46 - Oblíbené kluby (10:29) 46896
Pete Townshend - Empty Glass
No, teda !!!!

To je ale přece rozdíl jako kráva !!!!

Už při úvodní Rough Boys jsem byl doslova v šoku, jak výborně to zní a hraje …. a vůbec. A pak jsem zjistil, že Empty Glass je vlastně první sólové album Petea Townshenda, protože Who Came First je sbírka demo nahrávek a tak nějak se jakoby nepočítá, stejně jako Rough Mix, které neznám, a ani moc poznat netoužím. Ledaže bych toužil. No, a poté, co jsem se dozvěděl tyhle informace, jsem se až zastyděl, jak jsme to předchozí album setřeli, no ale je fakt, že ty sračky vydávat Townshend nemusel, že jo.

Tohle je fakt radost poslouchat, dal jsem si jeden poznávací poslech a jeden pozorný, na sluchátka. Vím, že dva poslechy jsou strašně málo, i když v případě vyložených sraček bohatě (někdy) stačí, a tohle album si určitě ještě moc rád zopakuju, ale Honza nasadil ďábelské tempo, a aby to jeden stačil, musí ze sebe něco vyzvracet. A to nemluvím o tom, že jsem se nestačil vyjádřit k EP Snakebite, které jsem tedy slyšel v té prodloužené verzi s osmi skladbami.

Takže po těch dvou posleších se asi nedokážu vyjádřit k jednotlivým skladbám – neslyšel jsem žádnou vyloženě nepovedenou, možná nejvíc se mi líbila Cat's In The Cupboard s foukačkou, kromě úvodní je taky moc pěkná titulní Empty Glass nebo závěrečná Gonna Get Ya, pro mě byl ale nejdůležitější celkový dojem – a ten byl opravdu velice, velice dobrý. Moderní zvuk, super zpěv (několikrát mě napadlo, že Townshend zpívá doslova jako o život), taková radost, energie a nadšení je z té muziky cítit. Nechci přehánět, ani srovnávat, nicméně proti nepovedenému a slabému Who Are You, kde je skoro všechno špatně, je tady skoro všechno dobře. Fakt nebetyčný rozdíl, kdyby tohle vyšlo v té době jako album The Who ….

Možná se unáhlím, nicméně právě teď, po druhém poslechu bych váhal mezi čtyřmi až pěti hvězdičkami.


pepanovacek PepaNovacek 22.10.2019 08:49 - Oblíbené kluby (10:29) 46895
No, teda, i když jsme se víceméně shodli na tom, že Who Came First je sračka, popř. kbelík rozdělaných sraček, tak já jsem nakonec byl nejshovívavější, hehe.
bubla Bubla 22.10.2019 00:12  46894
Pete Townshend - Empty Glass

Jak jsem psal, to druhé album s Lanem nemám. Takže trojka, natočená mezi smrti Moona a Face Dances. Tahle deska je dobrá. Rozhodně nemám pocit, že by byla producentsky odfláknutá. Je to takový mezistupeň extravagantního whoovského diska Who Are You a vypulírovaného řemesla Face Dances. A ani skladatelsky to nejsou výškrabky. Naopak, skoro to působí, jako by se bál, že The Who možná nebudou pokračovat, tak je čas si zadělat na sólovou kariéru.

Hned první věc Rough Boys je podle mě dost dobrá, taková quadrophenická, hehe, a kdyby ji nahráli The Who na Face Dances, tak by to album dost pozvedla. Na basu hraje Tony Butler. I Am An Animal má nádherné ty akustické pasáže. Jediné, co tam chybí, je Daltrey. And I Moved zní zhruba jako Coldplay. Takovej taneční pop. Moc pěkná basa, jinak repetitivní, ale nápadité. Let My Love Open The Door je syntezátorový pop, který staví na (ve své době asi) zajímavé aranži, ale jinak je dost primitivní a jen o něco míň blbý než Don't Let Go The Coat. Jools and Jim pokračuje v jednodušším duchu, ale oproti předchozí písničce působí docela sofistikovaně. Taky si ji umím představit na albu The Who. Refrén nebo bridž je trochu genesisovský cca období Abacab.

Keep On Working je další docela pěkná akustická věc, které by asi prospělo zkrácení. Cat's In The Cupboard je whoovská, hodně dobrá, s legračním textem. Super harmonika a bicí. A Little Is Enough se napřed tak minutu rozmýšlí, co z toho bude. Nakonec je z toho hypermoderní barokní pop, zase s lehkými nádechy do Genesis. Ale je to moc pěkná věc, opět mě tady hodně baví basa, i ty syntezátory jsou zajímavé. Townshend to zpívá pěkně, ale Daltrey by tomu taky uměl dodat náboj. Titulní Empty Glass by se na Face Dances taky neztratila. Má složitější strukturu odpovídající délce a pěknou kytaru. V čase 4:20 se ozve basující moog známý z posledních dvou alb Blue Effectu, hehe. Závěrečná Gonna Get Ya je solidní věc na závěr s výborným sólem na piano, které předpokládám hraje John Bundrick. Škoda, že na deskách The Who podobný prostor nedostal...

Hodně pestrá deska, která ale nepůsobí jako ten vychrstnutý kýbl čehosi. Některé věci jsou dost dobré, jinde se Townshend trochu vrací k jednodušším popovým písničkám malinko připomínajícím Sell Out. Kdyby si Townshend lepší dvě třetiny tohohle alba nechal pro The Who, mohlo být Face Dances tak o hvězdičku lepší album. Samotné album Empty Glass trpí maximálně absencí Daltreyho. Hodnocení odráží opatrnost (slyšel jsem to jen dvakrát), fakt, že to není album Who, ale Townshenda, a některé slabší skladby. Ale je to velmi příjemné překvapení, je to syrové v dobrém slova smyslu a energické, zejména ve srovnání s Face Dances, které zní luxusněji, ale nudněji. Empty Glass je album, kde Townshend podle mě ještě hledá něco nového a je sám sebou. Na Face Dances se pro mě až příliš křečovitě snaží udělat dobrou desku s komerčním potenciálem.

3/5
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 21.10.2019 23:16  46893
Pete Townshend - Who Came First (1972) DR12 vinyl rip

Taky se to mohlo jmenovat Péťovy zpívánky. Desku jsem dal 3x, za prvé je krátká, za druhé otravná tak akorát na ty tři poslechy. V době Bandcamp, kdy si každý diletant v kuchyni nadrnká svoje kuňkofňuky a plácne na web, protože prostě a jednoduše může, se stírají měřítka. Srajdy jsou vydávány za umění právě pro svoji srajdovitost. Páč to je ta správná nezávislost. Kecy.

Nějak mi deska Who Came First vyvolala asociace na téma současné mizerné muziky. Proč asi? Dneska jdou mechanismy sebekontroly a autocenzury stranou, skutečně si každý jouda může svůj výměšek veřejně předvést, nikdo mu neřekne - neblbni, jen se ztrapníš.. Že to ale Peteovi tehdá nikdo neřekl, to nechápu. Při poslechu té muziky mi bylo místy tak trapno, až stydno. Kromě asi dvou písniček, první a ještě nějaké, a nenuťte mě zjištovat které.

Pozitiva: je to lepší než Endless Wire, hehe. Akorát je to svojí nedodělaností a kulhavým amatérismem silně připomíná. Album je relativně krátké, další plus. Ale dlouhé na to, jak demo(no)idním způsobem vyznívá. To si po večerech nejspíš sflikoval sám, a pod vlivem, jinak to není možný...

Negativa. Alespoň ta hlavní, co mlátí do uší, au. Muzika je zde bezobsažná. Až na výjimky neobsahuje písně s hlavou a patou. Bezvýrazné vyzáblé drnkání, amorfní prohrabování strun. Na většině alba příšerně pisklavý a sténavý falešný zpěv, úplně trpím, jak Townshend není schopen udržet tón. Chcíplá a uondaná atmosféra. Tohle není rock, spíš pre-neofolk vesnického ožraly. Nejisté rytmy, kašle se na všechnu písňotvornost. Jasně nezávislá tvorba, ale i tam je potřeba nějaký vklad. Tohle je prázdný splasklý pytel.

Kvílivý zpěv, potácivé skladby, unylá chcíplost. Countryový vypelichaný patos, ble. Zní to jako Schovanky z domova důchodců. Každý má doma právo dělat nějaké úchylárny, když ho to baví. Ale takhle veřejně? Nestravitelné...

*
pepanovacek PepaNovacek 21.10.2019 19:45 - Oblíbené kluby (10:29) 46890
BublaVychrstne kbelík rozdělaných sraček, hehe.

Bonusy jsem vydržel poslouchat asi jen do poloviny, pak jsem to už prostě musel vypnout.
bubla Bubla 21.10.2019 19:40  46889
Další album Rough Mix nemám. Teď poslouchám Empty Glass, to je zajímavé... z roku 1980.
bubla Bubla 21.10.2019 19:35  46888
Peter Townshend - Who Came First

První album je jediné, které jsem už v minulosti slyšel. Je to, jak jsem pochopil, směska demo nahrávek pro Who a pár coverů. Zajímavé je, že Townshend tady kromě všech ostatních nástrojů i bubnuje. Proto to zní o trošičku hůř než Moon, hehe.

Pure And Easy, Let's See Action i Time Is Passing jsou lepší v podání celé kapely. Ale tyhle verze v té době ještě nebyly vydány, takže když to hodnotím jako Townshendova dema a odmyslím si hotové verze, tak to není špatné. Ale ono je těžké si to odmyslet. Forever's No Time At All zní stoneovsky. Nakonec asi nejlepší věc na desce. Sheraton Gibson a Content neurazí. Naopak There's A Heartache Following Me ani Parvardigar mě nebaví. Parvardigar mě tou svou devótností až otravuje. Evolution je docela pěkná, ale tam asi Townshend vůbec nehraje?

V podstatě je ta deska svou nedodělaností dost podobná Endless Wire. Prostě Townshend si s tím občas moc neláme hlavu a vychrstne kbelík rozdělaných věcí. Docela pěkné jsou některé bonusy na vydání z roku 2006, ale taky nic zásadního. Kdybych to měl hodnotit čistě podle obsahu a s přihlédnutím, že je to sólové album a ne další koncepční deska vynikající kapely, tak asi 2/5. Ale vzhledem k tomu, že tak třetina alba byla nahrazena lepšími verzemi v podání The Who a ten zbytek není nic moc, tak spíš 1,5/5.
pepanovacek PepaNovacek 21.10.2019 13:38 - Oblíbené kluby (10:29) 46887
Pete Townshend - Who Came First

Poslechl jsem si dvakrát první sólové album, které vydal Pete Townshend v roce 1972, ale pokud jsem našel správné informace, nahrával ho už od roku 1969.

Pocity mám smíšené, podobné jako při poslechu mnoha sólových projektů muzikantů ze skvělých, světových kapel, a vzpomněl jsem si na článek o Yes, který napsal Jiří Černý do Melodie někdy v roce 1980, plus, mínus, děleno, krát, hehe. Myslím, že psal něco v tom smyslu, že pohromadě je to prostě super, bomba, ale ty sólové desky stojí víceméně za hovno.

A tak je na albu zhruba polovina slušných a pěkných skladeb, které napsal a moc pěkně zpívá sám Pete Townshend, hned úvodní, velmi slibná, ve stylu The Who znějící Pure & Easy, Let's See Action, Time Is Passing, akustická Sheraton Gibson a poslední Parvardigar.

Já tedy slyším obrovský rozdíl mezi skladbami, které složil Pete Townshend a těmi ostatními. Třeba zařazení Evolution, kántry, které složil i zpívá Ronnie Lane, na tohle sólové album jsem nepochopil, je to navíc poměrně nepěkná písnička, hehe. Druhá kántry There's A Heartache Following Me je taky divná, stejně jako Forevers No Time At All.

No, a tak se vracím na začátek – pocity smíšené, až divné. Snažím se chápat, že lidi, kteří mají skladatelský potenciál, ho potřebují ventilovat i mimo mateřskou kapelu, ovšem skutečně pak nechápu, že pak dají na svoje první sólové album polovinu cizích věcí. A i ty vlastní skladby prostě za těmi, co nahrávali The Who v té době, zkrátka pokulhávají.

Za mě až snad zbytečné album, resp. takové, bez kterého se obejdu.

2 – 2,2/5, hehe
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 21.10.2019 00:11  46886
David Coverdale's WHITESNAKE - Snakebite EP (1978) DR12 vinyl rip

Vývoj Coverdaleova směřování vesele pokračuje dále. Pojďme trochu odbočit od muziky, a něco si napsat o rozpolcenosti tvůrčího autorského ega. První schýza asi nastane, když se člověk odpoutá od rakety s temným logem DEEP PURPLE, co ho vynesla na oběžnou dráhu, a stane se satelitem. Musí se ze všech sil snažit, aby nespadl zpátky. Přičemž by pěkně blafnul v atmosféře Země a na povrch by se do posluchačského povědomí dostal toliko co nějaké smetí. Osud mnoha různých ex- to jen stvrzuje. Aby se z osiřelého sólo člena stala další zářivá hvězda, k níž budou pozemšťané vzhlížet s úctou, to chce hodně dřiny a ještě víc štěstí. Samozřejmě, dá se tomu všelijak pomoci. Například hned na prvé desce Dejva je pěkně velká nálepka, co hlásá každému nevědomci, že tady je "Lead singer of DEEP PURPLE". Fak, jo? Tak David Coverdale, nebo zpěvák neexistující grupy? Víš, kdo seš vůbec ještě, Dejve? Dále, první album se jmenovalo White Snake. Čtěte pozorně: White, mezera, Snake. Tak, ale po přijetí tohoto názvu v jednoslovné podobě jako jména kapely se i tomuto albu oficiálně říká Whitesnake. To jsou věci.

Rozpolcenost číslo tři je stejný roztoč v názvu alba, původně North Winds, dneska však jen a jedině Northwinds, a nikdy jinak, zpátky ni cvok. Maestru Coverdaleovi to bylo málo, jednak umožnil, aby obě LP vyšla jako 1 CD, takže tu máme dvě alba, každé se dvěma historicky odlišnými názvy, celkem tedy čtyřmi (to je Quadrophenia v praxi) s pátým zastřešujícím názvem. Po těhle kotrmelcích bych už ani nevěděl čich su (pěkné moravské "čí jsem", pozn. překl.). Dýsý to zjevně taky nevěděl (víte, co se stane, když se potká Alice Cooper a David Coverdale? No přece AC/DC, hehe), a tak následující nahrávku vydal pod pozoruhodným názvem tělesa "David Coverdale's Whitesnake". Což chápu, protože se pořád touží prezentovat pod svým jménem, jež ku jeho prospěchu může být spojováno s mateřskou lodí, ale už se zároveň trhá na vlastní dráhu. Padám k Zemi, kterou opouštím, (c) Polívka. Rajt, Wajtsnejk zní hustě, musíme se nějak etablovat, vo tom buzinec (byznys, pozn. překl.) je. Jenže, pořád nejsme na konci trhání vlastního Já na kousky. Výtvor zvaný David Coverdale's Whitesnake - Snakebite (tady žádné Snake Bite nebylo, sou ýzy) byl původně pouhým EP, čtyři skladby, nic víc. Vyšlo jen v Evropě, do Ameriky se nedostalo. Asi šlo jen o opatrný pokus, nebo co. Poté, co Dejví usoudil, že by šlo expedovat i za oceán, nejspíš zjistil, že to bude asi krátký. Tak desku prodloužil na album. Jak? Opět typicky. Se stejným názvem, akorát na B stranu doplnil skladby z North Winds / Northwinds. Vzniklý hybrídek asi nejlépe vystihuje "Covedraleovo schizma", neboť je na něm jak název Coverdale, tak Whitesnake, jsou tu skladby z obou období, pěkně na jedné placce.

Odbočka v odbočce. Jsa dosud jasné mysli (nevím, jak ještě dlouho), velmi dobře si uvědomuji, že používám Davidovo personální jméno, či příjmení, jako bych se s ním znal (vyloučeno), nebo u toho byl (taky), anebo to měl aspoň řádně nastudované (ani prd, zlatá rybko). Jde jen o moje fabulace a imaginace. Jestli se tyto mozkotoče děly ve skutečnosti přímo v hlavě autora, či snad mu to nakukal zištný producent/manager, jestli se mu to v hlavě vylíhlo během rauše, nebo mu duch Všehomíra vstoupil takto do lebeně, nebo zda šlo o duchovní propojení s oblíbený mopslíkem, o tom prosím nemám ani tucha. Výše uvedená psychologická anamnéza však naznačuje, že tomu tak klidně mohlo být. Familiérní tón volím pouze z důvodu větší zábavnosti zahuštěním textu atraktivní omáčkou a spekulováním o průběhu událostí na základě mně známých faktů. Tak mě berte s rezervou, je to sranda.

Zpátky z odboček pěkně na hlavní strasse směrem k muzičce. North Winds vyšlo na začátku 1978, ale bylo natočeno v březnu až dubnu 1977. EP Snakebite vyšlo také roku 1978, v červnu. Natočeno bylo během devíti dubnových dnů, také 1978. Oba tituly tedy vyšly pár měsíců po sobě, ovšem jejich vznik dělil víc jak rok. To je z hlediska vývoje mladého rockera docela dlouhá doba. Jak je to znát na muzice? Po pravdě, jen trošku. Vlastně mohu konstatovat jednu věc. Ubylo pomalých skladeb, víc se to spontánně hrne. Zajímavé je, že i na té pozdější reedici byly pro doplnění vybrány tvrdší a lepší skladby z North Winds, přičemž se tam neobjevil ani jeden ze tří cajdáků. A to něco znamená.. Proto tedy LP Snakebite působí rockovým a kompaktním dojmem, i když je to slepenec. A proto tvrdím, že ten posun se během roku neudál šlyšitelně žádný.

Pojďme se ale věnovat EP. Na těch čtyřech skladbách je zajímavé ještě to, že Coverdale je výhradním autorem jen jedné skladby. V jedné ho autorsky doplnil kytarista Bernie Marsden, v další se přidalo všech pět doprovdných muzikantů. No, a tu čtvrtou Ain't No Love In The Heart Of The City převzali od autorského dua Michael Price & Dan Walsh, které ji napsalo v roce 1974 pro amerického bluesmana Bobby "Blue" Blanda. Tuto skladbu po jejím zhitovění převzala kvanta interpretů, mezi jinými Chris Farlowe a Mick Abrahams. U Coverdaleových WHITESNAKE se také jednalo o hit a jde o stabilní číslo na jejich koncertech.

To, že do kapely přibyl druhý kytarista se stalo celkem důležitým faktorem. Muzika se postupně začíná modelovat do tvaru solidního hard rocku se slyšitelným bluesovým spodkem. Tandem Moody/Marsden je určující pro vývoj kapely na následujících albech. První skladba na EP to tedy ještě zrovna moc nepředvádí. Klasické rokenrolizující číslo Bloody Mary mělo být asi atraktivní, ale je to docela odrhovačka, co si budeme povídat. Sice všechno šlape, jenže něco takového hrál každý šikovnější pub band. Druhá Steal Away je zase jižárna jako vyšitá, krásné klouzavé kytary, bublající basa, paráda. Sice ne hard rocková, ale pěkně rozpálená. Je divný, že tohle EP původně nešlo do Států, když hned první skladby jsou jako ušité pro tamní publikum. Pak už je na řadě zmíněná Ain't No Love In The Heart Of The City, a je fakt dobrá. Má v sobě hodně vzduchu, což dá vyniknout melodii a hlavně bluesové zemitosti. Překrásné kytarové sólo.

Poslední je na EP skladba Come On, která se mi líbí nejvíc. Je to už docela klasická WHITESNAKE hard rocková skladba postavená na hbitých kytarách, skvělém zpěvu a působivém refrénu. Netlačí na pilu, jako některé z jejich budoucích pokusů o hit, obzvláště v refrénu cítím něco jako pohodu a nadhled, což je vzácnost. Ano, tato skladba je vskutku nejzábavnější, naštěstí jejího ducha rozvíjeli i nadále. Není asi náhoda, že ač na EP závěrečná, na LP a CD reedicích Snakebite se dostává hned na úvod a celé album otevírá. Myslím, že to byl dobrý tah.

I když asi naprostá většina posluchačů vlastní tento titul v jeho osmiskladbové verzi, historicky jde o EP. Vnímám je jako důležitý bod ve vývoji kariéry souboru, zaslouží si rozhodně pojednání formou samostatné recenze. Jako každé EP je však i tohle jen polodeska, které více naznačuje, než předvádí. Zde naznačuje o něco více toho dobrého, dávám lepší tři hvězdy.

***
ravil_saton Ravil Saton Indigo opět žije - 18.11. Chapeau Rouge - www.indigoseries.com 20.10.2019 23:23  46885
Mne taky. Myslel sem prdel v pozitivnim smyslu. Ale dost mozna to bude nakej top hit. Album se jmenuje White City, pokud sem to pochopil
bubla Bubla 20.10.2019 23:12  46884
To mi zrovna připadá docela dobrý.
keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 20.10.2019 22:53 - Oblíbené kluby (10:48) 46883
RavilJo, takovej mix mezi Gabrielem a Collinsem, hehe.
keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 20.10.2019 22:50 - Oblíbené kluby (10:48) 46882
BublaAha, sorry, to jsem přehlédl.

[ 62181 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt