Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Diskuze na Lopuchu,
pohlazení na duchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub GENESIS [ŽP: 8 týdnů] (kategorie Hudba) moderují Vaklaf, Bubla, PepaNovacek.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 18:46
8.-14.1.2024: Cynic - Ascension Codes - 2021 (Jitka)
15.-21.1.2024: Ota Petřina - Super-robot - 1978 (Pepa)
22.-28.1.2024: Supertramp - Even In The Quietest Moments - 1977 (Ivan)
29.-4.2.2024: Linda Perhacs - Parallelograms - 1970 (Štěpán)
5.2.-11.2.2024: Brother Ape - A Rare Moment Of Insight - 2010 (Miro)
12.2.- 18.2.2024: Jouis - Dojo - 2014 (Honza)
19.2.- 25.2.2024: Kevin Gilbert – The Shaming Of The True - 2000 (Dan
26.2.- 3.3.2024: Sparks – Lil' Beethoven - 2002 (Petr)
4.3.- 10.3.2024: Jakszyk, Fripp and Collins – A Scarcity Of Miracles - 2011 (Jitka)
11.3.- 17.3.2024: Dux – Vladimír Padrůněk In Memoriam - 1986 (Pepa)
18.3.- 24.3.2024: 10cc – The Original Soundtrack - 1975 (Ivan)
25.3.- 31.3.2024: Lucifer's Friend – Banquet - 1974 (Štěpán)
1.4.- 7.4.2024: Persona Grata – Reaching Places High Above - 2013 (Miro)
8.4.- 14.4.2024: Return To Forever – Where Have I Known You Before - 1974 (Honza)
15.4.- 21.4.2024: Mr.Bungle – California - 1999 (Dan)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 62181 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
pepanovacek PepaNovacek 25.4.2019 18:04  43918
A hrál někdy Belllew s Brufffordem ?
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 25.4.2019 15:47 - Klub Hudební klub (22:21) 43917
Adrian BELLEW - Pop Sided (2019)
Letošní prosincový sedmdesátník a jeho novinka. Moc pěkné, doporučuji.
olias Olias 22.4.2019 20:00  43916
BadelJe to velký HEHE, myslím, že podobný ´klíny do hlavy´ zažila nejedna přítelkyně zažraného milovníka hudby! Nejdříve ten WTF!? úvod, pak to naštěstí zachraňujou ´hezké melodijky´ a dokonce(!) meditativní pazáž, mela po IGU,IGD uvádí dámu do stejných rozpaků, jako úvod, ona je to tak trochu jing/jang skladba, že ano..

nekoukal sem na to celý, jen sem to tak proklikal, ale pobavil sem se i tak...
badel Badel The meek shall inherit the earth, but - not it's mineral rights. 22.4.2019 09:33  43915
Oliasto je prdel, jak tomu přichází na chuť.
olias Olias 21.4.2019 23:28  43914
Close to the Edge (Yes) Kel's First ReactionKdyž se tady tak ukládají ty recenze, nechcete se taky natáčet u poslechu hudby? To by byla teprv zábava.....

https://www.youtube.com/watch?v=O6AZgzStNDI

ta první část skladby, to je fakt prdel..
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 21.4.2019 19:57 - Klub Hudební klub (22:21) 43913
Opravuji, správně má být:
...třeba jak kulminuje Into The Frying Pan klidně srovnám...
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 21.4.2019 11:32 - Klub Hudební klub (22:21) 43912
KING CRIMSON - The ConstruKction Of Light (2000) DR10 CD Japan Pony Canyon PCCY-01455

Album The ConstruKction Of Light se mi pořádně k recenzování nemohlo dlouho nějak prodrat. Důvod byl prostý. Konečně se mi dostalo toho pocitu, dávno neprožitého, kdy objevuji zpětně nějakou zapomenutou klasiku žánru. To jsou ty opakované poslechy s neustálým pocitem "nenabažení se". Thrak znám nazpaměť, psalo se vše samo. Kdežto tohle album jsem se nazpaměť učil, a nic mne v tom přece nemohlo rozptylovat. Je to jeden z nejnádhernějších posluchačských zážitků, nechat postupně vyrůstat extázi z extrémně kvalitní muziky. Po těch desítkách let a desítkách tisíců poslechů lze už napoprvé vytušit, je to ONO. Ale jaké konkrétně ONO se z toho nakonec vyvine, to je daleká a pekelná jízda na té nejmasakróznější droze, co znám. Na muzice. Su zfetované Krimznama do bezvědomí. Ale včíl se musím sebrat a něco k tomu napsat hlavopatového.

Vlastně jde o první album, které beru jako matadorské. Ani nevím proč, do profesorského stádia dospěli KING CRIMSON záhy, leč zde to na mne doslova dýchlo. Přece jen se oběma vůdčím osobnostem přehoupla padesátka, Bellewovi táhlo v době nahrávání na 51, Frippovi na 54, a to něco znamená. Nejde o nic negativního, spíš o náznak jisté samozřejmosti, ve smyslu profesionální pohody. Taková hospoda, kterou dobře znáš, a je jedno, že jídelní lístek se mění, když jídlo připravují a obsluhují tě ti samí lidé, co byli i minule skvělí. Hospoda je to sezónní, mívá leckdy zavřeno, ale když pak mají chuť pro své hosty něco udělat, provedou to precizně. To je jistota, ať udělají cokoli. I když jim v tom asistují dva mlaďoši co jsou v první půlce čtyřicítky. Že ze souboru odešli dlouholetý bubeník Bill Bruford a basista Tony Levin na nahrávce není znát.

Úvodní takty první skladby jsou jaksi bachraté, zpěv tomu dodá na patřičné "Rhino" tělnatosti, až by se jeden vyděsil, jestli to takhle bude pořád. No, nebude, ale je to dobrej šoking. Muzika srší vtipem a pohodou, i občasnou sebereflexí. Vždy potěší připomenutí Elephant Talk. Dál se deska rozvíjí tak trochu v duchu pojetí Three Of A Perfect Pair říznutého zvukem Thrak. Výsledný sound je nekompromisní, tvrdý, Skupina si hlídá nejen úroveň kompozic, ale i špičkové zvukové provedení. To poslechový zážitek ještě umocňuje, přitažlivost díla je nepopsatelně pohlcující, těžko se od něj odtrhnout.

První polovině alba vévodí Bellew (tím vůbec nepopírám podíl a roli ostatních), jak zpívá, jak tvoří melodie, jak vede svoje linky, jak hrne elektro-metalizované party, to je úplně brutální. Kombinace jeho zpěvu a kytary jsou těžkotonážní nářez, třeba jak kulminuje Elephant Talk klidně srovnám s thrashmetalovými sóly VOIVOD a podobných. Je skvělé, jak na celém albu nedostane vůbec žádný prostor vata, rutina, usedlost. Ano, je možno místy zaslechnout známé postupy, jako důvěrně známý rukopis, poznávací znamení. Avšak vždy v nových souvislostech, často překvapivých, vždy jiskrně nápaditých. Devítiminutová FraKctured je jeden velký nářez od zbrkle se předhánějících tónů, přes houpavé nadechnutí, až po břinkání na nervová zakončení. Metapsychický koktejl špičkové úrovně. Tomu se nedá konkurovat. Ve srovnání s tím působí The World's My Oyster Soup Kitchen Floor Wax Museum jako skoro legrační popík, a věřím, že tuto roli na desce má. Nejveselejší písnička, co kdy KING CRIMSON udělali, takové skoro rozpočítadlo. :)

Ve druhé půlce je ještě víc vrzání a drásání, ještě víc dravých ploch, ještě větší fantasmagorie, koncentrace návykově psychotropních látek dosahuje maxima. Hustej trip. Celá ta jízda nezrychluje, jen sviští stále víc postapo krajinou, až má člověk husí kůži. Vrcholný nářez je trojdílná Larks' Tongues in Aspic – Part IV, skvěle, až filmově symfonicky přecházející do I Have a Dream" (Coda) s temným textem vypočítávajícím katastrofy 20. století. Závěrečná skladba jede na půl plynu, a moc mi do alba nezapadá, však to je tady jen boční projekt, asi bych se bez ní obešel.

Plnohodnotný zážitek, který mi každý poslech The ConstruKction Of Light přináší se nedá ohodnotit jinak, než maximem. Skupina valí naplno a až zhýrale rozhazuje produkty svého bezbřehého talentu. Nic na tom nemění fakt, že Fripp album rád nemá, a kompletně ho později překopal pod titulem The ReconstruKction Of Light. Ale v tej jeho hospodě jsem rád pobyl, plky hospodskýho neberu vážně, je to blázen, věřte mi...

*****
keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 21.4.2019 02:19 - Oblíbené kluby (22:22) 43911
King Crimson - The ConstruKction Of LightPrvní poslech tohoto alba mě zklamal. Velmi zklamal. Nicméně, vydržel jsem pár dalších poslechů a ono si to trochu sedlo. Sice si to nesedlo úplně, ale vysloveně špatné album to také není.

Album vypálí skladbou ProzaKc Blues, která je určitě tím lepším kusem z celého alba. Na první poslech se mi to moc nelíbilo, ale na další poslechy ano. Má to výbornou atmosféru a skvělá kytarová sóla. Ale ten vokál... Nějak jsem to blíže nezkoumal, ale to je vyefektovaný Belew? Rozhodně se mi to ale líbí. Zní trochu jako Louis Armstrong, hehe.

Další na řadě, eponymní The ConstruKction Of Light je (aspoň v mojí verzi alba s DR21) na dvě části rozdělená skladba. První část je opět asi improvizační zhulenina bez melodie. Ne hoši, tohle mě už začíná nebavit. Sice se tu a tam objeví zajímavý záblesk (jako třeba ty prstoklady ke konci první části, které mi připomněly některé vyhrávky z osmdesátkové trilogie), ale jinak jsem vždycky rád, když to přejde do druhé, stravitelnější části, které dominuje brilantní Belew. Druhá část se mi líbí, ale netrvá ani tři minuty, zatímco ty vybrnkávačky v první části trvají více jak pět minut. To je trochu nepoměr.

Album pokračuje písní Into The Frying Pan, která začíná velmi tvrdě, až metálově. Pak nastoupí Belew a s ním i divné vokální harmonie. Ony metalové vsuvky se prolínají celou skladbou a i když se tomu nedá upřít jistá zajímavost a invence, tak mě to prostě zase nebaví. Hlavně ke konci, když se tam tradičně rozkvílí kočkokytara, to už si říkám, že to mělo dávno skončit.

Jenže ono to skončí a následuje devět minut FraKctured, což celou situaci zase o moc nevylepší. Tak třeba ty zvolněné pasáže s krásným vybrnkáváním, to je paráda, to jo. Jenže zbytek je pro mě bohužel naprostá nuda. Mít tahle skladba tak polovinu své délky, nic by se nezkazilo. Tak třeba ten natahovaný konec... Naprosto zbytečné.

The World's My Oyster Soup Kitchen Floor Wax Museum začíná skvělým rytmem a hutným zvukem, jenže to je asi tak všechno. Jak to totiž začalo, tak se to valí dalších šest minut a ozvláštní to jenom další nesmyslné a nehezké kočkosólo někde kousek za polovinou skladby. Navíc se pak do toho přidá nějak divně zefektované piáno a to už se nemůžu dočkat konce.

No, a protože Larksových jazýčků asi bylo prostě málo, tak následuje Larks' Tongues In Aspic, Part Four rozdělená do tří tracků. Oč se jedná? O další instrumentálku s kytarovými prstoklady, u které se přistihnu, že ztrácím koncentraci a raději koukám na časomíru, kdy tohle všechno skončí. Ten hlavní nosný riff je skvělý, to bezpochyby, ale proč mám tyhle variace pro kytaru poslouchat v součtu téměř devíti minut? Pro mě tedy nejhorší část z jazýčkové (zatím?) tetralogie...

Celé to potom přechází plynule do vcelku zajímavého shrnutí v Coda: I Have A Dream, kde zaujme zpěv Belewa. Tohle se mi pro změnu líbí. Zní to symfonicky a epicky.

Konec alba obstarává bonusová Heaven And Earth, což jsem pochopil, že je song z vedlejšáku ProjeKct X. Tenhle song má fantastický drajv a zní to jak (je to) elektronická muzika. Sice to tam zase občas tak různě povrzává, ale jinak je to nádhera. Někde v prostředku tam nastoupí bombastické syntezátorové textury a skladba přejde do druhé, ambientní části. Je to paradox, ale pro mě je nejlepším songem celého alba bonusový track, který ani nespadá pod hlavičku King Crimson.

Takže, po skvělém albu THRAK to vnímám jako propad o stupínek dolů. Líbí se mi bluesový otevírák alba, potom druhá část eponymního songu, Coda a hlavně poslední bonusová skladba. THRAK jsem dal čtyři hvězdy, takže toto album hodnotím 3/5. Abych to teda zakončil "bublově": Jedná se pořád o solidní počin, který klidně obstojí i po těch téměř dvaceti letech. V kontextu celé tvorby King Crimson je to ale pro mě jejich nejslabší album, společně se Starless And Bible Black.
pepanovacek PepaNovacek 19.4.2019 16:57  43910
King Crimson - The Power To BelieveJedno z nejlepších alb King Crimson !!!!


Jak jsem doslova trpěl, když v osmdesátých letech kapela vydala po sedmileté pauze tři alba, Discipline, Beat a Three Of A Perfect Pair, a trpím víceméně při jejich poslechu dodnes, tak další jejich nahrávky mají, pro mě, samozřejmě, vzestupnou tendenci. A svým třináctým, zatím tedy bohužel posledním albem, se kapela dostala na ještě vyšší úroveň, než na The ConstruKction Of Light, ačkoliv to vzhledem k mému hodnocení je, čistě matematicky, nemožné, hehe.


Na několika místech slyším odkazy na In the Wake Of Poseidon, a jsem zvědav, jestli je slyší i někdo další nebo budu terčem posměchu, což by mi bylo, upřímně řečeno, naprosto u prdele. Hned třeba v úvodní The Power to Believe I: A Cappella, která mi připomíná Peace – A Beginning, a co víc – a teď určitě mnohé překvapím, nicméně, chci být upřímný (a nelžeme si do kapsy), a chci Vám, milí hoši, nalít čistého Véna - Adrian Belew zpívá nádherně, trvalo mi (i mu) to, pravda, dost dlouho, než mě dostal.


A než se pustím do závěrečného, nadšeného a superlativy prošpikovaného odstavce, tak jen krátce k jednotlivým skladbám.


Level Five – tvrdá instumentálka, trochu připomíná Red (taky na sedm), elektronické bicí (asi), strojové, ty breaky jsou až nelidské, stejně jako ta šílenost (Warr Guitar), na kterou hraje Trey Gunn, je to neuvěřitelný maso a nářez, masakr, ty dvě kytary třeba, zkrátka tahle skladba je opravdu jen těžko, těžko uvěřitelná, a kdo se neposere z téhle studiové verze, tak prosím jedno video:


https://www.youtube.com/watch?v=0KKka6sSCs0


A kdo se neposere ani z toho, tak je Mimoň, bez debat a bezesporu.


Eyes Wide Open – krásné zklidnění po tom předchozím masakru.


EleKtriK – je v podobném duchu, jako Level Five, cíleně jsem to nepočítal, je to místy na šest, místy na osm (to je ta nejlepší pasáž), a nejvíc ale na sedm.


Facts of Life – rytmická šílenost, ani jsem se nesnažil to spočítat, v čase 2:14 – 3:10 normálně zůstává (můj) rozum stát nad tou nádherou.


The Power to Believe II: Power Circle – tahle skladba mohla být poloviční, jen s tím zpěvem, ale vzhledem k tomu, co se dosud dělo, odpouštím, přehlížím, neřeším, nezlobím. Je to takové lehce Gabrielovské, že jo ? Jako konec Don't Give Up.


Dangerous Curves – tady slyším další podobnost s albem In the Wake Of Poseidon, konkrétně se skladbou The Devil's Triangle.


Happy with What You Have to Be Happy With – krásný Beatlesovký refrén.


The Power to Believe III: Deception of the Thrush – buď jakoby lehce spadl řemen, nebo jsem unaven z toho nářezu, který poslední týden opakovaně poslouchám, popř. mě napadá, že i když samozřejmě dám (c)Antony plnou palbu, tak genialita Red je i v délce, kdyby tohle album mělo o deset minut méně …


The Power to Believe IV: Coda – nádhera na závěr, skvělý, úžasný (bez prdele) zpěv.


The Power To Believe je BOMBA album. Je agresivní, je experimentální, je šílené a úchylné, má fantastický, moderní zvuk, je pestré, má skvělé aranže, je to prostě naprostý, šílený, totální úlet, hudba z jiné planety, z jiné galaxie, King Crimson nejen v nejlepší formě, ale mnoho světlených let před všemi ostatními, a já přemýšlím o svých největších miláčcích, většinou ve stejné době na vrcholu se pohybujících kapelách, jako jsou Genesis, Yes, Jethro Tull a mnoho dalších, a myslím, že pouze o King Crimson můžu říct, že jejich poslední album, vydané po téměř pětatřiceti letech existence, je naprosto současné a (super) moderní a zároveň stejně dobré, jako jejich nejlepší nahrávky ze sedmdesátých let.


5/5

olias Olias 19.4.2019 00:12  43909
Percy_No hehe..počkej, já sem se ptal Tebe!
percy_ Percy_ 19.4.2019 00:04  43908
OliasJo jo, klidne se ho zeptej. Mas moje pozehnani.
olias Olias 18.4.2019 23:11  43907
Percy_Abych jen nepičoval, tam kde mluví o procesu vzniku nahrávky s ním souhlasím takřka bezvýhradně a vidím to prakticky stejně.
olias Olias 18.4.2019 21:48  43906
Percy_Člověče, po poslechu části toho Pavlíčkova alba se musím zeptat, jak to podle tebe v tom rozhovoru (hudební část) myslel, protože mi (nemužu si pomoct) přijde, že si dělá z huby sráč..
keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 18.4.2019 18:21 - Oblíbené kluby (22:22) 43905
PepaPoslechnu.
pepanovacek PepaNovacek 18.4.2019 18:20  43904
KeyserSozeSouhlasím.

Ale to album je pěkný.

[ 62181 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt