Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Nudou jsi opuch?
Navštiv Lopuch!

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub GENESIS [ŽP: 8 týdnů] (kategorie Hudba) moderují Vaklaf, Bubla, PepaNovacek.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 18:46
8.-14.1.2024: Cynic - Ascension Codes - 2021 (Jitka)
15.-21.1.2024: Ota Petřina - Super-robot - 1978 (Pepa)
22.-28.1.2024: Supertramp - Even In The Quietest Moments - 1977 (Ivan)
29.-4.2.2024: Linda Perhacs - Parallelograms - 1970 (Štěpán)
5.2.-11.2.2024: Brother Ape - A Rare Moment Of Insight - 2010 (Miro)
12.2.- 18.2.2024: Jouis - Dojo - 2014 (Honza)
19.2.- 25.2.2024: Kevin Gilbert – The Shaming Of The True - 2000 (Dan
26.2.- 3.3.2024: Sparks – Lil' Beethoven - 2002 (Petr)
4.3.- 10.3.2024: Jakszyk, Fripp and Collins – A Scarcity Of Miracles - 2011 (Jitka)
11.3.- 17.3.2024: Dux – Vladimír Padrůněk In Memoriam - 1986 (Pepa)
18.3.- 24.3.2024: 10cc – The Original Soundtrack - 1975 (Ivan)
25.3.- 31.3.2024: Lucifer's Friend – Banquet - 1974 (Štěpán)
1.4.- 7.4.2024: Persona Grata – Reaching Places High Above - 2013 (Miro)
8.4.- 14.4.2024: Return To Forever – Where Have I Known You Before - 1974 (Honza)
15.4.- 21.4.2024: Mr.Bungle – California - 1999 (Dan)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 62239 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
pepanovacek PepaNovacek 10.10.2019 23:50 - Klub GENESIS (17:56) 46615
BublaTommy - ještě MNOHEM lepší, než jsem si ho pomatoval, hehe?
Who's Next - ještě MNOHEM, MNOHEM lepší, než jsem si ho pomatoval, hehe ?
Quadrophenia - horší, než jsem si pětačtyřicet let myslel

První tři alba nehodnotím, protože nestojí za nic.
ravil_saton Ravil Saton Indigo opět žije - 18.11. Chapeau Rouge - www.indigoseries.com 10.10.2019 23:48  46614
BublaTo, jak to zpívá Townshend si můžeš poslechnout tady, jeslti neznáš: https://www.youtube.com/watch?v=H97Te4cMpNc

On to je docela těžkej vokál no. Townshend je tam taky nejistej. Možná to vlastně není na škodu - působí to tak zranitelně, jakoby fakt měl na krajíčku nebo trpěl nějakou úzkostí. Vedder mi přijde, že ten úvod zpívá s větší jistotou, ale otázka zda se tam neztrácí tenhle efekt: https://www.youtube.com/watch?v=663L-GWQdws
bubla Bubla 10.10.2019 23:45  46613
PepaJak jsem to vnímal teď při opětovném poslechu versus co jsem si o těch albech předtím myslel:
Quick One - jak jsem čekal
Sell Out - možná v minulosti mě bavilo víc
Tommy - ještě lepší, než jsem si ho pomatoval
Who's Next - ještě lepší, než jsem si ho pomatoval
Quadrophenia - jak jsem čekal
pepanovacek PepaNovacek 10.10.2019 23:43 - Klub GENESIS (17:56) 46612
BublaHonzo, je to tím, že na Who's Next hraje Moon nejlíp ze všech alb, že tam ty bubny jsou skvěle nazvučené, a ne tak utopené jako na Quadrophenii.
bubla Bubla 10.10.2019 23:42  46611
Přesně, ten začátek Daltreymu nejde. To je to, co jsem psal, že mohl zpívat Townshend.
bubla Bubla 10.10.2019 23:41  46610
RavilMně to teda připadá, že na Who's Next je i přesto výraznější než na Quadrophenii. Ale je to i tím, že na Quadrophenii spoustu času bicí ani nejsou.
pepanovacek PepaNovacek 10.10.2019 23:41 - Klub GENESIS (17:56) 46609
RavilNo, vidíš, to je zajímavý. Ono, spousta věcí je zajímavých, třeba, že v Love Ain't For Keeping hrál Moon na bubny Ludwig, což nikdo z místních klaunů neokomentoval, a přitom ... to nikoho nezajímá, hehe.
ravil_saton Ravil Saton Indigo opět žije - 18.11. Chapeau Rouge - www.indigoseries.com 10.10.2019 23:39  46608
Jinak souhlasím s hodnocením Quadrophonie, jako trochu horšího alba se skvělými songy. Já taky miluju Love Reign O'er Me. Daltrey to zpiva na skvelé hraně, kde už hodně řve, ale přitom se mu neztrácí barva hlasu. Když to zpívá - taky skvelej - Eddie Vedder, tak už se mu to moc zlomí. Na druhou stranu trochu líp zpívá ten začátek, kterej je na Daltreyho moc hluboko a je tam trochu intonačně nejistej mi přijde.
ravil_saton Ravil Saton Indigo opět žije - 18.11. Chapeau Rouge - www.indigoseries.com 10.10.2019 23:37  46607
Ty lepší Moonovy bicí na Wikipedii vysvětlují tím, že tohle album produkoval Andy Johns, který trval na tom, že zjednodušší styl, ubere těch fillů a zahraje to přesně:

Moon's drumming has a distinctly different style from earlier albums, being more formal and less reliant on long drum fills—partly owing to the synthesizer backing, but also due to the no-nonsense production techniques of Johns, who insisted on a good recording performance that only used flamboyancy when truly necessary
pepanovacek PepaNovacek 10.10.2019 23:33 - Klub GENESIS (17:56) 46606
BublaNo, a o tom jsem taky psal, jen je otázka, jestli to každý pochopí, event. jestli to bude každý schopen nebo i ochoten pochopit. Já jsem opravdu několik skladeb z Quadrophenie znal už někdy v roce 1975. Znal a miloval. Pamatuju si 5:15 a Bell Boy, třeba. Naprosto uhranutej jsem byl. A celý ty roky jsem žil v tom, že je to nejlepší album, který natočili. A zdaleka nejčastěji jsem si ho pouštěl. A teď najednou jsem ho měl hodnotit. Po Tommy (a hlavně) Who's Next, které jsem poznal o mnoho let později. Všechna tři alba mě překvapila, každé jinak.
bubla Bubla 10.10.2019 23:30  46605
Jo a teď po pořádném přečtení, co psal Pepa, teda opravuju, že na paralely s Lamb mě přivedl vlastně Oliáš.
bubla Bubla 10.10.2019 23:25  46604
PepaJá takhle v kontextu ostatních alb taky vnímám Quadrophenii jako slabší, i když ji mám naposlouchanou zhruba stejně jako Who's Next. Ale měl jsem období, kdy jsem si myslel, že je mnohem lepší než Tommy. Je fakt dobrý poslouchat a hodnotit to postupně podle data vydání ale v relativně krátkém časovém rozpětí.

Nemůžu se pořád nabažit Going Mobile. A v té souvislosti musím souhlasit, že na Quadrophenii je celkově míň výrazný i Moon.
pepanovacek PepaNovacek 10.10.2019 22:54 - Klub GENESIS (17:56) 46603
BublaHonzo, pěkně, až výtečně, jako vždy.

Ano, Quadrophenia je teatrálnější než Tommy, začíná se ztrácet kytara, ano, takový dominantní hudební výkon, jako Entwistle, se tak často neslyší, syntezátory místy zní dost podobně jako Genesis, 5:15, je super skladba, Doctor Jimmy je jedna z nejlepších skladeb, závěrečná Love Reign O'er Me je spolu s The Real Me i moje nejoblíbenější věc na albu, potřetí za sebou nádherné zakončení desky, ano, je to pořád výborné dvojalbum, a kdyby to zkrátili na jednu desku, byla by to naprostá bomba.

Zase shoda, jen jsi musel některé věci napsat za mě, protože mě nějak při poslechu nenapadly.

Děkuju.
bubla Bubla 10.10.2019 22:27  46602
The Who - Quadrophenia

Třetí klasické album v řadě a zase něco jiného než posledně. Po torzu Lifehouse je to další koncepční dvojalbum s dalším posunem ve zvuku. Dlouho jsem z něj neznal vůbec nic, pak jsem mu propadl, pak mě omrzelo, teď jsem se k němu po delší době vrátil. Film jsem nikdy neviděl a ani teď jsem se na něj nepodíval. Příběh moc neřeším, ale tak nějak jsem z textů pochopil, že to je o dospívání a hledání sebe sama.

Jak už jsem psal, album je rozmáchlejší, vymazlenější a teatrálnější než ta předchozí. To naznačí už úvod I Am The Sea. Aranže jsou zase trochu jiné, víc synťáků, dechů a violoncella. Ale ve srovnání s Tommym, což jsou poměrně holé písničky s neopakovatelnou atmosférou, a s rockovým nářezem Who's Next se na Quadrophenii místy začíná ztrácet ta klasická whoovská kytara. Souvisí to i s tím, že Townshend tady hraje jemněji než dřív a hraje víc sól. No prostě se taky nějak rozvíjel. Ve výsledku je to všechno zvukově zabalené do takového hladkého ochranného obalu. Na druhou stranu skoro všechny nástroje kromě bicích nahráli Townshend s Entwistlem, což mi připadá neuvěřitelné. Aranžérsky si s tím vyhráli teda dost. Z toho hladkého obalu nakonec trčí hlavně ostré rohy Entwistlovy basy. Ten je pro mě mužem zápasu. Takhle dominantní (hehe) hudební výkon baskytaristy předvede málokdo. Napadá mě teď hlavně Chris Squire a u nás v trochu jiném hudebním kontextu Padrůněk a Kulhánek. Ale samozřejmě ne každý baskytarista musí vynikat zrovna tímhle stylem hraní a taky se to nedá takhle hrát na celém albu.

The Real Me je fantastická písnička. Na prvním místě Entwistlův koncert, potom perfektní kytara, výborné dechy a jako vždy neklidný Moon. Titulní Quadrophenia je vlastně taková předehra, čemuž ale neodpovídá její zařazení až po prvních pěti minutách alba. Polovina první strany tím pádem působí jako takový dlouhý a natahovaný úvod k albu. Navíc místo souhry členů kapely na jejich hlavních nástrojích tady slyšíme spíš všechno ostatní. Fakt, že nahráli prakticky ve dvou takhle orchestrálně znějící věc, to ale v mých očích ospravedlňuje. Hezké jsou občasné záblesky Townshendových kytar. Cut My Hair je pěkná písnička, která mi stylem těch kytarových vyhrávek připomíná Hladíka a v poslední části zpěvem Gabriela na Lamb, které ale tehdy ještě neexistovalo. Tohle mě napadlo až při poslechu alba poté, co jsem si přečetl Pepovu recenzi na základě Percyho komentáře, že Pepa o tom albu nic nenapsal, a zjistil jsem, že napsal, hehe. Když tak o tom přemýšlím, myslím, že Quadrophenia mohla klidně být dost velkou inspirací pro Lamb a asi hlavně pro Gabriela a Bankse (ty syntezátory místy zní dost podobně Banksovi koncem 70. let). The Punk and the Godfather má skvělý úvod a zase hezky střídá klidnější místa s vypjatějšími.

I'm One je výborná Townshendova věc. V The Dirty Jobs mě nejvíc baví Daltrey a Moon. Helpless Dancer mám hodně rád, tady si to Daltrey užívá, ale mohlo to klidně mít minutu a nic by se nestalo. Is It In My Head? je dobrá pomalejší skladba. I've Had Enough je moje nejoblíbenější věc z druhé strany, Připomíná mi atmosférou Tommyho. Akorát mi tam moc nepasují ty vsuvky Love Reign O'er Me tam moc nepasují.

I začátek třetí strany, 5:15, je super. Moc pěkné dechy, basa, kytara, všechno. Sea and Sand pokračuje ve velkém stylu, nádherné melodie zpěvu, líbí se mi, jak se střídají Daltrey s Townshendem. Výborná a na poměry téhle desky i uvolněná je ta poslední část "I'm the face if you want it". Třetí výborná věc v řadě je Drowned s chytlavým klavírním motivem a burácející kytarou a basou. Bell Boy je taky fajn s Moonovým šansonem uprostřed, hehe.

Doctor Jimmy je nejdelší a zároveň jedna z nejlepších skladeb. Townshenda omrzelo hrát rytmus na kytaru nebo synťák, tak to hraje na cello, hehe. Opět super aranže dechů, takové nezaměnitelně britské, super Moon i Daltrey ("oh, fucking will he"). Taky tady asi nejlépe propojili hlavní motiv s těmi klidnějšími vsuvkami ("Is it me, for a moment"). Až v samotném závěru je to zase trochu natahované. Je to jako kdyby potřebovali vyplnit čas, když se přestavuje scéna na divadle nebo něco takového, hehe. Jenže takhle na desce to působí trochu samoúčelně. Totéž The Rock. Je to sice pěkné, ale dost dlouhé. Nevím čím to je, ale Underture mi i přes tu délku připadá mnohem zábavnější a stravitelnější. Asi mi prostě nesedí umístění těch instrumentálek v kontextu alba. Závěrečná Love Reign O'er Me je spolu s The Real Me moje nejoblíbenější věc na albu. Potřetí za sebou nádherné zakončení desky. V těch vypjatějších pasážích je Daltrey fantastický, ale v začátcích slok si vždycky říkám, jestli by to Townshend nezazpíval procítěněji.

Je to pořád výborné dvojalbum, ale kdyby se jako posledně vykašlali na příběh, dalo se to asi zkrátit na jednu desku a pak si myslím, že by to byla naprostá bomba. Na Tommym nikde nemám pocit, že se to táhne a že tam je vata. Tady ano. Není to ale tak, že bych si myslel, že některé písničky jsou vyložené slabé, spíše mi vadí různé úvody, předěly, vsuvky atd. To je tady myslím trochu přehnané a některé motivy se opakují až příliš často, hlavně v první polovině alba. Druhá půlka mi připadá vyrovnanější a celkově silnější, což je zajímavé, protože většinou to bývá u dvojalb spíš naopak, nebo jsou slabé kusy někde uprostřed. Ale zkrátka přístup na Tommym mi připadal lepší - když mám motiv na minutu a půl, tak ho tak nahraju a jdu na další. Není třeba všechno natahovat na pět minut.

u tohohle alba po první půlce mám pocit, že to je tak na čtyři hvězdičky, potom místy, že na pět, takže na konci něco mezi. I přes určitou nevyrovnanost je tam spousta krásných momentů a navíc mě fascinuje, že si to nahráli skoro celé sami. Na druhou stranu myslím, že Townshendovi muselo být po tomhle albu jasné, že tudy už cesta dál nevede a že další album bude opět spíš písničkové. Jinak totiž The Who mohli skončit jako některé art-rockové kapely se stále extravagantnějšími, rádoby dramatickými, ale spíš čím dál nudnějšími koncepčními alby.

Jo a ještě jsem chtěl říct, že obal podle mě nic moc.

4,5/5
olias Olias 10.10.2019 18:32  46601
ale priznam se bez tyrani, nemam to tak strasne najety, jako u jinych nahravek - myslim jednotluve party.. tak proto

[ 62239 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt