Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Zelený je lopuch,
fotbal to je hra...

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub GENESIS [ŽP: 8 týdnů] (kategorie Hudba) moderují Vaklaf, Bubla, PepaNovacek.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46
8.-14.1.2024: Cynic - Ascension Codes - 2021 (Jitka)
15.-21.1.2024: Ota Petřina - Super-robot - 1978 (Pepa)
22.-28.1.2024: Supertramp - Even In The Quietest Moments - 1977 (Ivan)
29.-4.2.2024: Linda Perhacs - Parallelograms - 1970 (Štěpán)
5.2.-11.2.2024: Brother Ape - A Rare Moment Of Insight - 2010 (Miro)
12.2.- 18.2.2024: Jouis - Dojo - 2014 (Honza)
19.2.- 25.2.2024: Kevin Gilbert – The Shaming Of The True - 2000 (Dan
26.2.- 3.3.2024: Sparks – Lil' Beethoven - 2002 (Petr)
4.3.- 10.3.2024: Jakszyk, Fripp and Collins – A Scarcity Of Miracles - 2011 (Jitka)
11.3.- 17.3.2024: Dux – Vladimír Padrůněk In Memoriam - 1986 (Pepa)
18.3.- 24.3.2024: 10cc – The Original Soundtrack - 1975 (Ivan)
25.3.- 31.3.2024: Lucifer's Friend – Banquet - 1974 (Štěpán)
1.4.- 7.4.2024: Persona Grata – Reaching Places High Above - 2013 (Miro)
8.4.- 14.4.2024: Return To Forever – Where Have I Known You Before - 1974 (Honza)
15.4.- 21.4.2024: Mr.Bungle – California - 1999 (Dan)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 62003 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
pepanovacek PepaNovacek 10.10.2019 14:11  46587
Quadrophenia

Jako kdybych něco tušil, když jsem psal poslední větu ve svém hodnocení Who's Next, hehe.


Budu upřímný, a je mi úplně jedno, co si o mně kdo myslí. A budu psát tohle svoje hodnocení pěkně po částech, chronologicky, den po dni, a uvidíme, resp. uslyším, jak, a jestli ještě vůbec se můj názor změní nějak zásadně, jako třeba u The ConstruKction Of Light nebo J-Tull Dot Com.


Takže dne 7. října první poslech. Tedy první v rámci hodnocení – jak už jsem psal, album Quadrophenia znám nejlépe a nejdéle (některé skladby, asi z rádia, už v podstatě od doby vydání), a taky jsem si vždycky myslel, že je to nejlepší, co kdy The Who udělali. Dnes tedy rozčarování, a poměrně veliké překvapení. Neříkám, že z pětihvězdičkového alba udělám nulovou sračku, spíš se uklidňuju faktem, že Tommy a Who's Next jsem znal mnohem méně, a asi byl překvapen zase druhým směrem, jako, že jsem netušil, jak moc jsou tahle dvě alba skvělá.


8. října poslech číslo dvě – pozorně, na sluchátka a verze 2011, kterou remixoval sám Pete Townshend. Pocity opět smíšené. Říkám si, že vrchol měli The Who na Tommy a Who's Next. Myslím, že se mi potvrzuje takové pravidlo, o kterém jsme tu už několikrát debatovali, a se kterým asi ne každý bude souhlasit. Já s ním souhlasím, i když ne vždy to musí platit. V případě Quadrophenia se to – bohužel ? - potvrzuje. Prostě někdy máme k albům našich oblíbených kapel, která známe nejlépe a hlavně nejdéle, nejvřelejší vztah, nejkrásnější vzpomínky – v případě některých místních staříků trvající i přes čtyřicet let, hehe – a hodnotíme je, abych tak řekl neobjektivně. A to se asi stalo teď i mně.


9. října jsem album poslouchal potřetí. Rád bych napsal, že se konečně dostavily pozitivní pocity, ale nebyla by to pravda. Myslím, že The Who dosáhli vrcholu na Tommy a Who's Next.


Dnes čtvrtý poslech. A poslední. Fakt jsem měl asi nějaké tušení, když jsem byl zvědavý, jak na mě Quadrophenia zapůsobí teď, a jestli mě zasáhne tak, jako v minulosti. No, nezasáhla, a já se opravdu dočkal překvapení. Nevím, čím to je, tedy ne úplně přesně, domnívám se ale, že tím, co jsem psal při druhém poslechu. Měl jsem totiž Quadrophenii skoro jako ikonu, jako něco téměř nedotknutelného, nezpochybnitelného, něco, o čem je zakázáno diskutovat. Taky velkou roli hraje poměr poslechů tohoto alba, a těch ostatních, z nichž některá jsem poznal o mnoho, mnoho let později. A tak zejména Tommy a o chloupek víc snad ještě Who's Next se mnou tak nějak zamávala, zatímco Quadrophenia nikoliv. Protože jsem prostě měl veliká, až obrovská očekávání.


Abych už snad raději ukončil tyhle svoje bláboly, a přestal sám sebe trápit, že jo. Quadrophenia vůbec není špatné album, to si opravdu nemyslím, jak by se mohlo někomu zdát. A ani si nemyslím, že se The Who ©Bubla rozplizli, to myslím až později, hehe. Dvě famózní, vrcholná alba vydali předtím, tohle už takovou sílu nemá. Počet hvězdiček ? Tůdle, nůdle.
olias Olias 10.10.2019 13:02  46586
AntonyAno, být hoden něco stojí..Bohužel ne vždy cítím, že v pytli skutečně kýžený zajíc jest...
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 10.10.2019 12:05  46585
OliasNo jo, s tím nic nenaděláš. To řešil už Hamlet:

Být, či nebýt hoden? To je to, oč tu běží!
Je důstojnější trpělivě snášet
kopance, rány, facky osudu,
nebo se vrhnout proti moři útrap
a rázem všechno skončit? Zemřít, spát!
Nic víc. Ten spánek uspí bolest srdce,
ukončí všechna trapná trápení
lidského těla. Jaké větší přání
by člověk mohl mít, než hoden být?
olias Olias 10.10.2019 11:37  46584
Antony, SuchosLAZULI už tady myslím proběhli, nebo jsem na ně někde narazil. I když kapela šlape a zpěvák je dobrej, nenašel jsem v tom pro sebe nic zajímavého, neboli nejsem hoden, hehe..
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 10.10.2019 09:00  46583
suchosLAZULI jsou na hranici snesitelnosti. Přijímám je kvůli hodně kvalitní hudbě, která ty zvukové nectnosti poněkud kompenzuje.
suchos suchos Technical Thrash Metal is king 10.10.2019 08:10  46582
AntonyHehe.
Zrovna ten debut je nejlepe hodnocenym albem na rateyourmusic

A co rikas na alba LAZULI zvukove? Mi pripada, ze vsechny krome toho co jsem sem daval jsou zvukove docela blby.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 10.10.2019 07:37  46581
suchosOd LAZULI mám všechno, kromě stejnojmenného debutu.. :)
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 10.10.2019 07:35  46580
Bubla, KeyserSozeDěkuji všem. Taky moc pěkné počtení.
Pokud se nepletu, zajímavá shoda na The Song Is Over.
suchos suchos Technical Thrash Metal is king 10.10.2019 05:41  46579
Antonyad LAZULI: jo, ja jsem vedel, ze je znam od tebe. Album z roku 2018 neni spatny, ale 2011 je lepsi ;-)
Mimochodem, nemel bys jejich debut? Ivani ho nejak nemaji :-(
bubla Bubla 9.10.2019 23:19  46578
AntonyPěkně, velmistře.
keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 9.10.2019 22:26  46577
AntonyJo, neklid je trefné slovo. Také pěkné počtení.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 9.10.2019 21:49  46576
suchosLAZULI jsou mazlíci. Určitě jsem ti musel doporučovat jejich loňské album Saison 8
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 9.10.2019 21:47  46575
The WHO - Who's Next (1971) DR11 Japan 1986 CD P58P 25009

Po úspěchu Tommy byli nejspíš všichni docela v očekávání, s čím the WHO přijdou. Neexistovaly jaksi sociální sítě, o to více se člověk musel spoléhat na hudební periodika, zprávy z rockově zaměřených rádií a šeptandu od insiderů. Asi z toho vznikalo dost fám, každý si přisolil něco svého, a tak napětí u fanoušků bylo veliké. Muzikanti skutečně připravovali velkolepý a ambiciózní projekt, rockovou megaoperu Lifehouse. Lví podíl měl opět Townshend, připravil rozsáhlý hudební námět. Jenže, jak už to bývá, během jeho realizace se vyskytovali různí problémové. Zde je dobré se zastavit u jména Kip Lambert.

Kdo že byl ten týpek Lambertovic? Celkem dobrodruh s bohatou životní dráhou, který se po mnoha peripetiích mimo jiné jako důstojník v armádě, nebo asistent režie u filmu, přichomýtnul ke koncertům skupiny The HIGH NUMBERS. Ano, správně, těch The HIGH NUMBERS, z nichž napodruhé definitivně vznikli The WHO. Lambert chtěl původně natáčet jejich destruktivní show, posléze však usoudil, že dělat managera téhle bandě raplů bude lepší šolich. Townshend přiznal, že nápad na hudební útvar Tommy mu vnuknul právě Lambert. Koncepční spojení rockové muziky s životním příběhem neobyčejné osobnosti bylo inspirováno částečně Lambertovým dětstvím. V období natáčení Who's Next Lambert jednak bránil vzniku tohoto díla v původní podobě, jednak také v té době za zády kapely prodal filmová práva na Tommy. Obě tyto skutečnosti vedly k rozkolu mezi kapelou a managerem, který vyvrcholil při nahrávání alba Quadrophenia, kdy na drogách závislý Lambert byl nepoužitelný, navíc dlužil kapele spoustu peněz za autorská práva. Jejich vyplacení se museli domoci soudní cestou, předtím však s Lambertem roku 1974 definitivně ukončili spolupráci. Kit Lambert pokračoval ve svém bohémském až bonvivánském způsobu života, motal se kolem spousty kapel a umělců, až náhle zemřel ve věku 45 let v dubnu 1981. Live fast - die young. Dal by se o něm natočit film plný neuvěřitelných situací, v tomhle si mohl s Moonem podat ruce. Ej, muzika, to je věc!

Tož, Lifehouse šel k ledu a vyšlo album Who's Next. Na něm bylo osm skladeb ze zrušeného projektu, a jedna navíc, Entwistleova My Wife. Ještě než se začnu věnovat muzice, zmíním obal. Myslím, že dokonalejší vyjádření "f***u popkulturo!" nemohlo snad ani vzniknout. Z klackovitých grázlů se stali dospělí drsňáci. Tohle je nejmasivnější atak hrdé samozřejmosti v suverénních skladbách, jaký v tom roce byl vydán, a že toho roku 1971 vyšlo. Žádní prvoplánová tvrdost, je to anti hard rock s housličkami, trumpetami, klavírem, španělkou, spoustou synťáků (Hammondy z Tommy jsou ty tam), přitom projev je agresivnější než skoro každá tlupa, co to mastila jen na vyhulený kytary. Žádný art, je to anti art rock, přitom v každém songu je toho umění filigránsky namotaného, jako když rozpředeš padesát různobarevných klubek drátu a nemůžeš je zpátky smotat. V rafinovanosti hudebních konstrukcí předčí leckteré nyvé artrockery, neboť mají co? Mají spontánnost, a to je art jako prase. Žádný prvoplánový popík, kdepak, na to kašlou, a stejně album dává hned několik třaskavých hitů, z nichž jde dodnes hlava kolem. Ej, muzika, to je divukrásná věc.

Who's Next je hrdé a dospělé album s výsostně osobní a samozřejmou muzikou. Potkalo se v něm zase něco nepopsatelného. Kdo čekal, že Tommy bude nejvyšší a těžko překonatelný vrchol, toho The WHO přesvědčili, že se šoupli zase o pořádný míle dál a vejš. Jeden flákanec za druhým drtí slechy, až se skoro nedá vydechnout. Řezavé laufy trumpet, naprosto chlapácký zpěv, kde se v jednom tónu vaří med i vitriol. Přímo tryskající energie, která umí během pár taktů okouzlit skvělými melodiemi, ve kterých ale pořád tepe neklid. Neklid? Jo, to je to správné slovo. Živočišná a freneticky nadupaná muzika. Album od alba stoupají The WHO na neočekávané hvězdné výšiny, a u toho paří a řádí, jakoby dělat geniální muziku šlo jen tak mimochodem. Ej, muzika, to je nepochopitelná věc....

Nebudu se zmiňovat o jednotlivých skladbách, to je prostě na nic. Každá je majstrštykem, a mohl bych o každé básnit a slintat, nedalo by se to číst. Co song, to zážitek, co minuta, to dobrodružná eskapáda. Mazec. Třeba Song Is Over, takové skoro až tklivé loučení, ale on je to teprve prostředek alba, hurá..! Nebo opravdový konec, monstrózní Won't Get Fooled Again s hemživým klávesovým motivem, co se prolíná celou skladbou, přičemž nikterak nenarušuje její hutnost, a připomíná mi tak hudební roli také závěrečné When The Levee Breaks. Zeppelínovská čtverka je rovnocenným partnerem Who's Next. Nebo ještě... Ej, muzika.

Jedno z nejlepších dvou alb The WHO. Společně s - Ej, to bude něco!


*****
suchos suchos Technical Thrash Metal is king 9.10.2019 21:40  46574
po dlouhe dobe tip ode mne

Lazuli - (4603 Battements) (2011)
Francouzsky prog. Tak nejak francouzsky zajimavy. Hrozne si to od vcerejska uzivam.
Zvukove to jde...

https://mega.nz/#!p1xkQQqB!yIZ7GaDQURQmZwntZChH6v3QJ6A-z9OJCtPsey4NyVw
bubla Bubla 9.10.2019 21:24  46573
Tak jsem teď zjistil, že to sólo v elektrický verzi Love Ain't For Keeping nehraje Townshend, ale Leslie West. Hehe. Tak už trochu chápu, proč to nepoužili.

[ 62003 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt