Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Zelený je lopuch,
fotbal to je hra...

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Animé [ŽP: 4 týdny] (kategorie Film) moderuje Šéf Lopuchu.
Archiv
http://www.manga.cz - manga, anime, j-pop...zkrátka a dobře nejlepší zdroj pro česky mluvící otaku
http://totan.manga.cz - torrenty na anime s českými fan-hardsuby
http://www.animenewsnetwork.com - novinky a veškeré info snad o veškerém anime v angličtině
http://wallpapers.theotaku.com - wallpapery z anime a mangy, nutná registrace
http://gendou.com/amusic - soundtracky z anime filmů a seriálů, nutná registrace
http://www.animemusicvideos.org - AMV, neboli dokážete si představit vaši oblíbenou písničku spojenou s nejlepšími scénami z oblíbeného anime?;o)
http://mangacesky.wz.cz - fanouškovské, avšak většinou celkem kvalitní překlady mangy
http://www.bleach7.com - Bleach, jedno z nejlepších novějších anime
http://www.animeyume.org - další torrenty, navíc j-pop internetový radio a kdo ví, co ještě...
http://doci.nnm.ru/anime_wallpapers - IMHO jedny z nejkrásnějších wallpaperů, co se dají najít...spousta povedených kousků
http://nove-anime.blog.cz - blog s popisy děje nejnovějších animé
http://realitylapse.com - direct anime, wallpapery, soundtracky, manga...a to všechno hezky pohromadě
http://anidb.info/ - největší databáze anime, hlavní zdroj informací
http://www.foxaxe.com/ - české recenze dobrých anime

Spřátelené kluby
Klub Animované filmy

POKUD NUTNĚ POTŘEBUJETE PSÁT SPOILERY, POUŽÍVEJTE BÍLÉ PÍSMO
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help
 Titulek, text příspěvku  
Opište pozpátku následující text bez prostředního znaku: cabomuk
[ 184 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 3.1.2017 15:32  1704
razerCož právě znamená, že se to zaplatí. Ty to opravdu nechápeš? Lidi tohle chtějí, kdyby to nechtěli, nebyl by to mainstream :)
tex Tex wubalubadubdub 3.1.2017 15:08 - Klub Politika a dění ve světě (16:58) 1703
Se divím, že v tom kick starteru není v nejvyšším balíčku nějaká sex doll :D
razer razer 3.1.2017 13:58  1702
Vždyť to vypadá jako uplně řadová mainstream produkce.
tex Tex wubalubadubdub 29.12.2016 15:43 - Klub Politika a dění ve světě (16:58) 1701
Nekopara, not my cup of tea.
len_y Len_y 29.12.2016 13:22  1700
Hadam ze vetsina spis jen provali oci, ale zacal kickstarter pro Nekopara anime :) https://www.kickstarter.com/projects/sekaiproject/nekopara-anime-ova
razer razer 3.11.2016 00:02  1699
Sem nějakej zavalenej ,-/ a ty ses fakt rozepsal.
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 28.10.2016 03:49  1698
*budu
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 28.10.2016 03:49  1697
Výborně, já budu taky na Akiconu a ud mít narváno ;)
razer razer 28.10.2016 00:25  1696
Odpovím až asi pozítří.
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 27.10.2016 00:45  1695
"Schpní animátoři, 3D grafici, programátoři apod, kteří před 12 lety dokázali dělat SAC, tak že, vypadá i dnes lépe než skoro všechna dnešní anime jsou rozuteklí, to samé peníze jsou ve skříních manželek producentů. "

SAC nebyl nijak výjimečně špičkový špičkový (to spíš obecně produkce tou dobou ještě pořád nevykoukla z úpadku - IMO je SAC tak na limitu toho, co vytáhneš z peněz, tj. zhruba na dnešní kvalitě) a CG z něj dost koukalo. Největší technické demo byl Innocence - ale ten opět selhal v tržbách (ještě víc než Steamboy, btw).

Jinak, Pixar se věnoval plně grafice a renderování od založení (1986, a to už předtím dělal do grafiky pod jinými názvy) a měl ve svých začátcích štěstí na pěknou injekci - finanční i technickou - od takového pána, Steve Jobs se jmenoval. Ukaž v Japonsku srovnatelné studio.

"Nebo si vážně myslíš, že by Disney a ostatní studia chrlila CGI megafilmy jeden za druhým, kdyby je dnes výroba stála skutečně tolik co deklarují? Po započítání nákladů na propagaci by jim zůstavalo za nehty jenom pár desítek mega, s takovou by to nikdo neriskoval."

No, víš, přesně to se děje. Poněkud přeceňuješ renderovací současné výkony. A to mám potvrzené od lidí, kteří dělají v branži.

"Kde podle tebe jsou ty stovky milionů z Naruta, OP atd.? :-) Když to projedli je jasné, že teď "nemají" na riskování."

Ty si myslíš, že Naruto nebo OP jsou vysoce výdělečné projekty? Eh... okej. Já bych řekl tak středně.

A za tyhle věci se točí jiné anime, které prodělává. Pro info: prodeje za letošek. Abys byl na nule, tak musíš prodat obecně tak 3000 kusů (za 13-dílné anime). Pokud máš tak do deseti tisíc, tak je to "běžný" úspěch - dáš to do rezerv a děláš další anime. Nad deset tisíc jsou hitovky, tam si pak můžeš dovolit z toho nějak žít. Pořádný hitovky jsou letos dvě - Koyomimonogatari (SHAFT) a Live Love (druhá řada Sunrise selloutu o idolkách).

Naruto prodalo 250k DVD, ano - ale prodalo je v rámci 15 let. Za výrobu 700 dílů anime. Jednoduchým opřepočtem ti vyjde tak 350 DVD na díl, a to je nic moc, spíš tak doplněk výroby - v Japonsku, kde prodeje DVD jsou hlavní ukazatel popularity a toho, jestli jít do dalších sérií a pokusů. Většina tržeb Naruta, aby nešlo pod nulu, byly z doplňkových filmů a merchandisingu. Nějaká vize o tom, že autoři Naruta jsou v balíku je naivní. I Masashi je asi zajištěný tak maximálně na pár let.

"Ale nemáš kvalitní ruční animátory jako za starých časů ani na wacky komedie jako Slayers, Gokudo, Hare Guu a ani odborníky na scifi, akci, čisté fantasy."

Komedie: Nichijou (wtf wacky), KonoSuba (Slayers-like), Sakamoto - všechno dobrá ruční animace. Přihodil bych Teekyuu kraťasy, osm sezón), ale ne všem se líbí ztřeštěnost. A to nemluvím o průměrné animaci
Sci-fi: Pořád máš ty samé Macrossy a ty samé Gundamy, co ti lidé kreslí od devadesátek
Akce: Moc nesleduju, ale dobře hodnocený je třeba Gintama, právě novější Gundamy, My Hero Academia, Ansatsu Kyoushitsu (s trochou humoru), Alderamin on the Sky...
Čisté fantasy: Nevím přesně co chceš, ale Gate, Grimgar, Re:Zero (to fest) a další to splňují.

Prostě když chceš, kromě extrémních subžánrů najdeš několik anime ročně na vše. V nich bude aspoň jeden, dva kousky, které mají velmi dobrou ruční animaci. Pokud teda na to nekoukáš a neříkáš si pořád: "Není to jako staré anime." No - není. Asi tak jako dnešní Hollywoodské filmy nevypadají jako filmy z osmdesátek. A nedá se říct, že tyhle nebo tamty jsou lepší - v obojím je hromada shitu a hromada perel. A občas záleží co se tobě líbí víc nebo kdy jsi na nich vyrostl - ale to není chyba těch filmů. Nepůjdeme a nebudeme dělat černobílé němé filmy, protože pár devadesátiletých lidí je na ně zvyklá, že.

"Berserk, asi takhle, ty si třeba znal minulý rok nějakého Deadpoola? Myslíš, že ho znala většina lidí?"

Ano, znal. Stejně jako většina lidí se základním povědomím o komiksu - kterých je globálně řádově stále více než lidí s povědomím o anime (a to nejen díky hegemonii DC/Marvel). Jen severoamerický trh s komiksy měl loni prodeje odhadem za miliardu dolarů. Manga v Americe byla 2007 na 210 milionech - ale hodně spadla po krachu pár společností a v současnosti je někde okolo 85 milionů dolarů. V Evropě je to o něco lepší - tedy, ve Francii a Británii, možná v Německu. Jinde moc ne. Ostatně koukni se kolik má ČR specializovaných anime obchodů (teď myslím opravdových, ne že si otaku otevřel bootleg shop na webu na živnosťák mamky) a kolik je u nás oficiálních DC/Marvel poboček. Nápověda, to první se řádově blíží nule (na rozdíl třeba od Polska, kde opravdu mají oficiální obchod a kontakt s Japonci). Jediné místo, které má extrémně silný trh s mangou je - Japonsko. Ale ti mají zase jiný obchodní model a náturu, hodně štěstí s protlačováním Berserka, když se to pořádně nedaří už vlastně druhé generaci.

"Nejsem šílenec vím, že Berserk je jaksi někde jinde ale kdyby natočili já proboha nevim 5 minut akčního souboje v TOP kvalitě tak investici 10-20 mega dostanou třeba i od Sony, ze zahraničí."

Ne - Sony ani jiní velcí investoři nebudou mít snahu do toho jít dokud trh nebude stabilizovaný - což ještě není. Plus je dost možné, že to Japonci prostě odmítnou (nebo to někde selže), protože Japonci :)

"Kua milion vyberou i na kickstarteru"

GitS a Steamboy stáli 20 milionů dolarů. Srovnatelný obnos nevybereš, protože základna Berserka není tak velká. Největší Kickstarterové projekty na anime - velká jména, studia, ukázky, nápady - se dostaly na něco okolo dvaceti minut. Třeba tohle byl nejúspěšnější anime nápad vůbec - milion vybrán, ano. Délka jedna epizoda.

"Ostatně to bylo to co Japonskou tvorbu vždy odlišovalo, že dělali i s omezenejma prostředkama maximum."

To ale právě celou dobu dělají. Ale ty odmítáš vidět, že třeba Pixar/Disney nebo Hollywood dělají s mnohem většími rozpočty. Ty bys chtěl, aby Japonci udělali s omezenýma prostředkama práci Pixaru - ale to nejde. To by se musel kompletně změnit trh a fungování. A to ne dnes, ale před třiceti lety.
razer razer 26.10.2016 21:50  1694
Ale už sem tu snad psal, že dnes je skutečně situace prokoučovaná o tom se nehádám - to víš ty i já. Schpní animátoři, 3D grafici, programátoři apod, kteří před 12 lety dokázali dělat SAC, tak že, vypadá i dnes lépe než skoro všechna dnešní anime jsou rozuteklí, to samé peníze jsou ve skříních manželek producentů.

Jen si vzpomeň jaká byla tehdy cena výpočetního výkonu a jaká je teď, v době masivně paraelních renderovacích farem. Yop, cena klesla řádově. Nebo si vážně myslíš, že by Disney a ostatní studia chrlila CGI megafilmy jeden za druhým, kdyby je dnes výroba stála skutečně tolik co deklarují? Po započítání nákladů na propagaci by jim zůstavalo za nehty jenom pár desítek mega, s takovou by to nikdo neriskoval.

Avatar po 7 letech vypadá pořád lépe než vše ostatní, proč asi, protože tehdy Cameron zatlačil a když si přečteš články z té doby sháněl výpočetní výkon po celém světě, dnes jsme zase jinde.

Generace co měla anime zažité poprve v historii jako něco jiného než ty blbé pohádky pro děti - díky poctivým seriálům kde se nešidilo víc než muselo odrostla a teď odrůstá i ""Naruto, OP etc."" vlna co pomohla bussines umrtvit. Kde podle tebe jsou ty stovky milionů z Naruta, OP atd.? :-) Když to projedli je jasné, že teď "nemají" na riskování.

Takže jo, bude se pokračovat ve vytěžování trhu pro nejmenší děti a nenáročné romanticko a erotické subžánry kde animace nehraje hlavní roli.

Ale nemáš kvalitní ruční animátory jako za starých časů ani na wacky komedie jako Slayers, Gokudo, Hare Guu a ani odborníky na scifi, akci, čisté fantasy.
Nerad se opakuju ale tohle si mi zatím nevyvrátil.


Berserk, asi takhle, ty si třeba znal minulý rok nějakého Deadpoola? Myslíš, že ho znala většina lidí? Nemyslím si, zrovna moc romantiky tam nebylo, většinu času šlo o poměrně tuhé násilí ANO říznuté humorem a hlavním hercem + pár mega do reklamy. Zisky - miliarda dolarů... .

Nejsem šílenec vím, že Berserk je jaksi někde jinde ale kdyby natočili já proboha nevim 5 minut akčního souboje v TOP kvalitě tak investici 10-20 mega dostanou třeba i od Sony, ze zahraničí. Kua milion vyberou i na kickstarteru... Berserk neni žádné druhá liga.


Ostatně to bylo to co Japonskou tvorbu vždy odlišovalo, že dělali i s omezenejma prostředkama maximum.

Takže asi tak, jinak sem rád, že sme si to rozklíčovali sem se od tebe taky něco nového dozvěděl to ne že ne.
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 26.10.2016 15:16  1693
"Když neriskuješ neprorazíš"

No, ano, některá japonská studia riskují i tyhle dny. Obvykle krachují. 2002 zkrachoval Triangle Staff (po vydání Macrossů a Lain), 2007 Palm Studio (kterému masivně prodělal na západě slavný Genshiken), 2009 zkrachovalo HAL Film Maker (Aria), 2010 zkrachovalo TAC (tradiční studio, na západě méně známé), 2011 zkrachoval Madhouse (pak ho koupila televize a "restartovala"), 2012 zkrachoval Bee Train (.hack//SIGN), loni zkrachoval Manglobe (a to měl takové kousky jako Kaminomi).

Menší studia, jako Actas a další, bojují s nedostatkem peněz a občas vydávají díly odložené třeba o několik měsíců.

A teď řekni - jak budeš riskovat? Kde v první řadě vezmeš peníze? SHAFT ani KyoAni asi Berserka dělat nebudou, to je mimo jejich záběr. Většina ostatních je ráda, když zachytí hitovku, která je udrží další rok nad vodou, protože chytit ten správný trend, co ti prodá DVD, je v konkurenci padesáti dalších anime studií na trhu umění.

Takže přijdeš do banky a vezmeš si půjčku? Co jim řekneš na obchodní záměr, "Udělám Berserka a bude to pecka"? Určitě budou nadšeni a dají ti půjčku hned :)

"Jak někdo v době Her o trůny, Zaklínače může říct, že je Berserk okrajovou záležitostí skutečně nechápu, protože je to fantasy z uplně stejného ranku jak kvalitativně, tak zaměřením."

To teda vůbec. Zaklínač i GoT jsou oproti Berserku telenovely. Berserk má problém, že je temnej a krvavej, a to dost, a přitom nezajímavej pro různé "jé, prsa" nebo "jé, politické čachry" lidi. Takže buď zanecháš původního Berserka - a bude to okrajovka. Anebo ho uděláš víc jako GoT - a zanevřou na něj hardcore fanoušci a sepsujou ho, čímž mu podepíší ortel, protože nálepka "Game of Thrones, ale anime" ho taky neprodá.

"To, že tebou jmenované, včetně Kluka propadli se nedivím, ani jeden z nich buď nemám rád, nebo mě absolutně ničím včetně grafiky nezaujaly."

Ach ano - hlavně, že Berserk je ten masterpiece, na který se může přijít podívat rodina se čtyřmi dětmi nebo čtyři chichotající se spolužačky (což jsou dneska nejvýdělečnější filmoví platíči - není náhoda že většina nejvýdělečnějších filmů je rodinná - a to i za cenu zpřístupnění komiksových a knižních adaptací).

Ještě jednou a srozumitelně.

Když uděláš Berserk film s obrovským rozpočtem, tak sis vykopal moc hezký hrob, protože ti na něj nikdo nepřijde, s výjimkou fandů Berserka. Kterých je jakž takž (po slušné propagaci) dost, aby zaplatili CG adaptaci, ale ne dost na to, aby zaplatili desetkrát tolik.

Poslední film, který se o tenhle skvělý nápad pokusil byl v roce 2004 Steamboy. 20M rozpočet (asi 15krát vyšší rozpočet na minutu než běžné seriálové anime), velká propagace, "další Ghibli", ručně kreslené, promítané ve světě... a celosvětové tržby 19M a prroblémy i pro tak velké studio jako byl tehdejší Sunrise.

Ne, hele - je rozdíl mezi rizikem a čirou utopií. Musíš vědět kdy máš v ruce materiál, kterej ti udělá zajímavej film, na kterej se podívá každej, a kdy máš v ruce materiál, kterej ti udělá film, na kterej by ses podíval ty. Nejlepší kvalita, kterou z Berserka dostaneš je CG (a doufat, že se zlepší) nebo průměrná ruční animace (na danou dobu - jako byla relativně průměrná animace Berserka v 1997). V životě na něj nedostaneš desetinásobek rozpočtu, protože ani s desetinásobkem rozpočtu a lepší kvalitou na něj nedostaneš desetinásobek platících diváků.
razer razer 26.10.2016 14:01  1692
Když neriskuješ neprorazíš, je to stejné jako česká hra Mafia 2, 3 (stejná cesta jako japonci a výsledný světově nemastný neslaný neúspěšný produkt), nebo ti poláci, teď je situace ztracená, protože se peníze rozkutálely, ale před 10-15 lety jich bylo tak akorát ve zvyšování kvality pokračovat.

To, že tebou jmenované, včetně Kluka propadli se nedivím, ani jeden z nich buď nemám rád, nebo mě absolutně ničím včetně grafiky nezaujaly. Akirá má na svou dobu nadčasovou grafiku, ovšem asi tak od poloviny dále je to jedno velké WTF, které by možná fungovalo dnes v době Inceptionů, ale ne když konkurencí byl Terminátor a Vetřelci.

Jak někdo v době Her o trůny, Zaklínače může říct, že je Berserk okrajovou záležitostí skutečně nechápu, protože je to fantasy z uplně stejného ranku jak kvalitativně, tak zaměřením. Jenže jasně, pokud i pilotní Berserk filmy vypadaly tak, že sem se na ně skoro nemohl dívat já jako skalní fanoušek kdo může čekat nějaký úspěch od seriálu s ještě o řád hnusnějším vizuálem.

Ona ta dnes nadužívaná HW praxe ukázat film/části filmu/seriálu nejprve testovacímu publiku, která vám PO PRAVDĚ řekne, jestli "to" stojí za starou bačkoru nebo ne má jisté opodstatnění.
Ne japonci jdou tou cestou, že snad jako jediní blokují i u trailerů komentáře :-) když nebudeme poslouchat kritiku, kritika neexistuje... přístup 5 letých.
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 25.10.2016 23:36  1691
Miyazaki dokázal prorazit, protože jeho filmy jsou právě ty pohádky, které za anime už tehdy lidé viděli a protože to bylo "nové a zvláštní", ale pořád dost "západní" - protože Miyazaki se tak profiloval cíleně. Jeho opovrhování domovem je ostatně vidět dost často.

A opět - zkus vrazit do Berserka rozpočet, který má Ghibli nebo Pixar. Spláčeš nad výsledkem - prostě ti nepřijdou lidi, protože... proč by proboha přišli? Je to omezené pole pro omezený okruh nadšenců Berserka v už tak dost omezeném okruhu fanoušků anime. Koukni na největší pecky japonského anime v posledních letech, včetně Ghibliovek - ani se u nás nepouští do kin, protože by na ně nikdo nepřišel. Hosodův Kluk ve světě příšer u nás byl těžce propagovaný (první anime film od Cesty do fantazie - což není úplně pravda, leč nešť), má skvělá hodnocení - a návštěvnost nic moc. Slušné šance dávám do Kimi no Na wa, které je očividně dost pecka, že by něčím mohlo hnout - ale to je věc co měla násobně větší rozpočet a dělalo se na ní tři roky. Srovnatelnou sérii prostě dostaneš leda od masochistů, série není celovečerák.

A zatím ti do toho žádný studio jako do rizika nepůjde. Naposledy, když do toho šli (Honneamise, Akira), tak si jich na západě všimli, ale ta studia zkrachovala, protože to nikdo nekupoval. A mít zkrachované studio a říkat si, "Jo, gajdžinové si nás všimli, to je supr," je takové dost na prd. To ti peníze domů nepřinese.

Side note: Ta situace je úplně stejná jako u mangy. Hádej proč u nás není Berserk vydaný (a to to Crew zvažovala, prý)...
razer razer 25.10.2016 16:44  1690
To co zase pořád říkáš ty je poraženecké myšlení, které docela zapadá do japonské logiky o "hloupých" gaidžinech, pro které nemá cenu dělat kvalitu.

Podívej jaký neuvěřitelný úspěch prožívá Hra o Trůny, ostatně proto se taky ten remake/pokračování Berserka asi teď zničeho nic i za amatérskou cenu udělal.

Pokud vytvoříš cokoli co je nejlepší na světě a vrazíš peníze i do reklamy a agentů vyděláš. Berserk na to měl, peníze mluví - ostatně to dokázal právě Miyazaki, vytvořil na svou dobu nejlepší animované filmy a ve světě prorazil. To byl ten přístup co začal anime dostávat do celosvětového povědomí a proč i my tady se o něm dnes bavíme.

Na západě tradice animovaných seriálů samozřejmě také upadla, dokonce jako první, ovšem technologii na dobrou 3D animaci jako takovou na západě mají/máme. Pokud nastoupí jiný manager Disneye a dostane nápad na novou éru úžasných animovaných seriálů může s tím dnes začít má tu možnost okamžitě.

Ale proč by to dělali, když aktuálně dominují filmovému i seriálovému průmyslu s o řád většími rozpočty hraných mega Marvel filmů?
3D má tu výhodu, že s množstvím se náklady šetří a to jak na hw tak lidi.

Japonci dnes nemaj tradici, ani technologii a zřejmě už ani peníze a to je důvod proč nezávislé studio nemůže prorazit, protože i když třeba sežene lidi a peníze nemá technologii.

Takže abych se pořád neopakoval, to jsou za mě ony důvody proč minimálně dalších 10-20 let bude anime jako žánr stát za starou bačkoru a možná chcípne úplně. A možná si to někdo uvědomí a bude se raději orientovat zase na starou klasickou animaci, která může nabídnout něco navíc.

Max tu budou mainstream "hity" jako one punch man, které se budou pomalu zlepšovat, ale to je dřív předeženou už čínani .-/

[ 184 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt